Moduł Handlowo-Magazynowy
Szukasz konkretnej informacji o module?
Na stronie możesz też sprawdzić
A może masz pomysł na nowe rozwiązanie w systemie?
Usprawnij pracę Twoją i innych użytkowników!
Co nowego?
Wersja 15.0.367
21-07-2023
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Wprowadzono usprawnienie dla drukarek fiskalnych w zakresie wydruku. W definicji drukarki fiskalnej, dostępnej z poziomu menu Słowniki – Słowniki systemowe – Drukarki fiskalne, na zakładce 2 Dodatkowe dodano parametr Drukarka z buforem wydruków. Parametr ten jest wykorzystywany w przypadku wykrycia braku papieru w drukarce podczas wydruku paragonu. Bufor pozwala na dalszy wydruk paragonu fiskalnego po wymianie papieru. Zaznaczenie parametru spowoduje, że w opisanej sytuacji program wyświetli komunikat: Drukarka zgłosiła brak papieru. Zanim zamkniesz to okno, proszę najpierw wymienić rolkę papieru i sprawdzić czy dokument poprawnie wydrukował się. W zależności od statusu dokumentu w oknie komunikatu należy wybrać jedną z opcji:
- Fiskalny – wybór tej opcji oznacza, że dokument fiskalny został wydrukowany w całości i został zafiskalizowany. W systemie Prestiż zostanie on oznaczony jako Fiskalny wydrukowany.
- Anulowany – wybór tej opcji oznacza, że dokument fiskalny nie został wydrukowany w całości lub nie wydrukował się wcale. W systemie prestiż otrzyma ona status Fiskalny niewydrukowany, a ikona fiskalizacji zmieni kolor na czerwony. W tej sytuacji użytkownik będzie miał możliwość ponownego wydruku i fiskalizacji dokumentu.
- Wyświetlenie komunikatu oraz odpowiedź użytkownika zapisywane są w rejestrze operacji.
- Usprawniono działanie okien Grupowe ustawianie danych kartotek i Grupowe ustawianie danych zleceń. Zmiany wprowadzone w mechanizmie zakładania tabel w bazie danych zapobiegają powstawaniu blokad w przypadku jednoczesnego wykonywania tej samej operacji przez kilku użytkowników.
- Usprawniono obsługę kartotek powiązanych. Od teraz w menu Słowniki – Spis kartotek magazynowych – Podstawowe – Operacje grupowe – opcja Grupowe ustawianie danych została rozszerzona o sekcję Kartoteki powiązane, znajdującą się na zakładce 7 Inne. Po zaznaczeniu pola Dodaj kartotekę powiązaną możliwe jest wskazanie pozycji ze spisu kartotek, określenie mnożnika oraz czy wskazana kartoteka ma być domyślna.
- Rozszerzono zakres danych dotyczących rozchodów na dokumentach FWZ. W oknie dostawy dostępnym z poziomu menu kontekstowego – Pokaż – Pokaż dostawy możliwy jest teraz podgląd dostaw pobranych na uzupełnione dokumenty WZ.
- Wprowadzono zmiany w mechanizmie Grupowej realizacji WZ w zakresie pobierania danych dostawy. Od teraz w przypadku realizacji dokumentów zawierających usługi, powiązanych z zamówieniem od odbiorcy, w celu pobrania danych na zakładkę Dostawa należy w oknie realizacji dokumentów zaznaczyć parametry:
- Realizacja zamówienia (realizacja pozycji usługowych) oraz
- Pobierz dane z powiązanego zamówienia
Brak zaznaczenia opcji Pobierz dane z powiązanego zamówienia skutkował będzie wprowadzeniem na fakturę do WZ parametrów dostawy pobranych z dokumentu WZ. W przypadku ręcznej realizacji pozycji usługowych na fakturze, za pomocą opcji Realizuj zamówienia (Ctrl+R), dane z zakładki Dostawa nie będą pobierane z zamówienia.
- Na oknach Lista powiązanych pozycji zamówień od odbiorców oraz Pozycje zamówień od odbiorców – do utworzenia zamówienia do dostawców, dostępnych z poziomu menu Zakup – Zamówienia do dostawców – Dodaj – Dodaj pozycję – Powiązania z zamówieniami, dodano możliwość wybrania kolumn cech pozycji i dokumentów.
- Usprawniono funkcjonalność List przewozowy dostępną w menu Sprzedaż. Zmiany dotyczą pola Kontrahent -przewoźnik w kontekście transportu zewnętrznego:
- zmieniono rodzaj pola z listy rozwijanej na pole wyszukiwania. Umożliwia ono wyszukanie kontrahenta po wpisaniu nazwy, części nazwy lub numeru oraz za pomocą okna wyszukiwania kontrahentów
- pod klawiszem F6 dostępna jest opcja wywołania okna wyszukiwania kontrahenta
- pod klawiszem DEL dostępna jest opcja usuwania z pola wprowadzonych danych kontrahenta
- Usprawniono wprowadzanie danych na uproszczonym oknie potwierdzania paragonu, dostępnym po włączeniu parametru w konfiguracji systemu Ustawienia – Dokumenty – Edycja dokumentu – Uproszczone okno potwierdzenia paragonu. Jeśli suma wpisanych rozliczeń będzie mniejsza od kwoty do zapłaty, system będzie przechodził pomiędzy kolejnymi polami kwotowymi (Wpłata gotówki, Terminal-karta). W przypadku całkowitego pokrycia kwoty do zapłaty przez rozliczenia, system ustawi się na przycisku Zapisz.
- Rozszerzono możliwości Kontraktów z odbiorcami. W oknie edycyjnym, na zakładce Dodatkowe, dodano sekcję Powiązania ogólne, która umożliwia powiązanie kontraktu z innymi dokumentami wystawionymi w systemie.
- Sprzedaż – Dokumenty sprzedaży. Na dokumentach realizujących zamówienia od odbiorców, które bezpośrednio wynikają z kontraktów z odbiorcami dodano możliwość usunięcia powiązania pozycji dokumentu wydania towaru z pozycją kontraktu. Opcja dostępna jest menu kontekstowym okna Dodatkowe > Zmiana danych na pozycji > Odepnij realizację pozycji kontraktu. Czynność ta jest zapisywana w rejestrze operacji dokumentu. Pozycja, która została odpięta nie będzie wpływała na stan realizacji kontraktu, mimo, że na zamówieniu od odbiorców powiązanie danej pozycji z kontraktem będzie widoczne.
FAQ
Dokumenty sprzedaży, zaliczki
- Obsługa terminala płatniczego
- Faktura zaliczkowa do kilku zamówień od odbiorców
- Faktury zaliczkowe – możliwości korekty
- Faktury zaliczkowe w różnych walutach do jednego zamówienia
- Fiskalizacja dokumentów walutowych
- Sposoby wyliczania zestawienia VAT na dokumentach sprzedaży
- Sposoby wyliczania zestawienia VAT w PLN na dokumentach walutowych sprzedaży
- Tworzenie korekty dokumentu nieistniejącego w bazie
- Definicja sposobu płatności oraz obsługa przeniesień rozrachunków
- Dodawanie faktur zaliczkowych
- Kurs na Fakturze do WZ, a data dostawy z WZ
- Nowe możliwości korygowania faktury zaliczkowej
- Wystawianie dokumentów sprzedaży do niezaakceptowanych WZ
- Możliwość rozliczenia faktur zaliczkowych ponad kwotę faktury, gdy kwota zaliczki/rozliczenia jest większa od wartości faktury (faktura końcowa na minus)
- Dwa numery kont (lub więcej) na wydruku dokumentu sprzedaży
- Korekta sprzedaży / zakupu gdzie podatnikiem jest nabywca
- Szybki dokument (minimalizacja czasu wystawienia dokumentu)
- Tworzenie kompletów
- Tłumaczenia wydruków dokumentów
- Dodatkowe załączniki do e-Mail
- Gratisy
- Poprawa rozliczenia dokumentu fiskalnego
- Mechanizm Podzielonej Płatności – instrukcja obsługi nowych opcji w programie
- Okresowa obniżka stawek VAT – szczególne przypadki
- Okresowa obniżka stawek VAT – przeliczenie cen w systemie Streamsoft
- Towary handlowe
- Faktura zaliczkowa do zamówienia z różnymi stawkami VAT
Dokumenty zakupu
Oferty od odbiorców i zamówienia od odbiorców
Magazyn i dokumenty magazynowe
Inwentaryzacja
Zestawienia
Spis kartotek magazynowych
Obsługa opakowań
Wymiana danych
INTRASTAT
Komunikaty
Wspólne
Zgłoszone Pomysły
Sort topics by votes
-
Liczba komentarzy
0Liczba głosów
1Liczba komentarzy
0Liczba głosów
0Liczba komentarzy
1Liczba głosów
0Liczba komentarzy
1Liczba głosów
0Handlowo-MagazynowyDodano przez:Liczba komentarzy1 Liczba głosów0Pomysł zrealizowanyHandlowo-MagazynowyDodano przez:Liczba komentarzy
0Liczba głosów
0Liczba komentarzy
0Liczba głosów
0
Zgłoś pomysł!
Zaloguj się, żeby zgłosić pomysł.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.