Moduł Handlowo-Magazynowy

Szukasz konkretnej informacji o module?

Na stronie możesz też sprawdzić

A może masz pomysł na nowe rozwiązanie w systemie?

Usprawnij pracę Twoją i innych użytkowników!

Co nowego?

Wersja 17.2.374

Moduł Handlowo-Magazynowy

  • Zmodyfikowano algorytm realizacji dostaw dla dokumentów uzupełniających PZ. Od teraz w przypadku, gdy w menu System Konfiguracja Ustawienia Dokumenty Uzupełnienia parametr Sposób sumowania pozycji i ustalania ceny (dotyczy FA-PZ) jest ustawiony na wartość powodującą sumowanie pozycji w obrębie indeksu, to system nie wykona zbicia pozycji jeżeli kartoteki posiadają różne numery dostaw.

 

  • Usprawniono działanie opcji Popraw cechę dostawy, dostępnej w oknie Stany magazynowe szczegóły okna → zakładka Dostawy → menu pod prawym przyciskiem myszy. Od teraz zmiany parametrów okna (wysokość, szerokość, podział sekcji) będą zapisywane w profilach użytkownika. Wprowadzone ustawienia zostaną zapamiętane i odtworzone również w przypadku uruchomienia okna edycji dostaw z poziomu Słowniki Spis kartotek według dostaw → menu kontekstowe → Popraw cechy źródłowej dostawy / Popraw cechy aktualnej dostawy.

  • W menu Zestawienia Zaawansowane analizy dla raportu Zaawansowana analiza sprzedaży dodano możliwość wyboru kolumn Nr magazynu i Nazwa magazynu. Opcja jest dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy → Widok Kolumny w tabeli.

 

  • Rozszerzono algorytm wyszukiwania dokumentów za pomocą opcji Szukaj znajdującej się w oknie głównym programu.

    Od teraz podczas wyszukiwania fraz w gałęziach Należności i zobowiązania uwzględniane będą również dokumenty rozliczone.
  • Na dokumentach zakupu umożliwiono wskazanie daty zakupu dokumentu zewnętrznego. Od teraz w przypadku, gdy spełnione są oba warunki:
    • w definicji dokumentu zakupu, na zakładce 2 Dodatkowe w polu Miesiąc zapisania do VAT wskazana jest wartość Wpisuj zgodnie z datą sprzedaży/zakupu
    • w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → System → Ustawienia walutowe, parametr Rodzaj daty podpowiadania kursu w dokumentach zakupu ustawiony jest na Data dokumentu zewnętrznego

    to w oknie wyświetlanym przed oknem głównym dokumentu zakupu dostępne będzie pole Data zakupu.

    Pole to może przyjąć wartości:

    • Data – należy wskazać datę dzienną
    • Rok i miesiąc – wybór dowolnej daty w obrębie miesiąca ustawi domyślnie ostatni dzień tego miesiąca
    • Od daty do daty – umożliwia wskazanie zakresu dat

 

 

  • Udostępniono nową wersję funkcjonalności INTRASTAT, w której udoskonalono algorytmy generujące deklarację o zmiany wynikające z przepisów i ich interpretacji oraz zastosowano nowe wygodniejsze i bardziej ergonomiczne założenia. Wprowadzone zmiany obejmują możliwość m.in. pełnej edycji danych do INTRASTAT z poziomu pozycji dokumentu, prezentacji słowników UE na wydrukach dokumentów czy przepisania kodów CN z kartoteki na pozycje dokumentów.
    Szczegółowy opis zmian znajduje się w osobnym materiale dostępnym pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/nowe-opcje-dla-sprawozdania-intrastat/.
  • Wprowadzono możliwość ukrywania zdjęć kartotek w oknie edycji pozycji dokumentu. W menu Opcje dodano Ukryj zdjęcia kartoteki.
  • Włączenie opcji spowoduje pominięcie procesu załadowania zdjęcia/zdjęć i wyświetlania ich w oknie edycyjnym pozycji wszystkich dokumentów HM. Ustawienie to jest zapamiętywane w kontekście użytkownika.
    Ponowna prezentacja zdjęć uruchamiana jest za pomocą opcji Wyświetlaj zdjęcia kartoteki.
  • Rozbudowano możliwości realizacji Kontraktów z odbiorcami na dokumentach Zamówienia od odbiorców. W menu Słowniki Definicje dokumentów wybrana definicja zamówienia od odbiorców zakładka 2Dodatkowe od teraz pole Obsługa realizacji kontraktów może przyjąć wartości:

    • Nie – oznacza brak możliwości realizacji kontraktów na danej definicji dokumentu
    • Tak – Automatyczna – spowoduje automatyczne powiązanie pozycji dokumentu z kontraktem i jego realizację
    • Tak – Ręczna – spowoduje brak automatycznej realizacji kontraktu, pozostawiając możliwość ręcznego powiązania pozycji dokumentu za pomocą opcji Realizuj kontrakt, znajdującej się w menu Opcje, w oknie pozycji dokumentu.
  • W słownikach (menu Słowniki Słowniki dla kartotek, Słowniki dla kontrahentów) dodano obsługę cech grup kartotek oraz cech grup kontrahentów. W oknach edycyjnych Grupy kartotek i Grupy kontrahentów dodana została zakładka 2 Cechy umożliwiająca dodanie zdefiniowanych w słownikach cech.

    Uwaga!
    Dodanie cechy dla grupy nadrzędnej nie powoduje skopiowania jej na grupy podrzędne. Oznacza to, że cecha przypisywana jest do wybranego poziomu grup i nie jest ona dziedziczona przez grupy niższe w hierarchii.

 

  • Usprawniono opcję dodawania zdjęć do kartotek. Zmiany dotyczą przypadku, gdy w menu System Konfiguracja Ustawienia Kartoteki magazynowe Edycja parametr Obsługa wielu zdjęć kartoteki jest ustawiony na wartość TAK. Od teraz w danych kartoteki na zakładce 9 Zdjęcia, w oknie wyboru zdjęć dostępny jest filtr Wszystkie graficzne (*.jpg, *.jpe, *.png). Jest on ustawiony domyślnie i usprawnia wyświetlanie w katalogu plików o różnych formatach graficznych.
  • Rozszerzono zakres informacji zapisywanych w narzędziu Rejestr operacji, dostępnym w menu pod prawym przyciskiem myszy. Od teraz system będzie rejestrował zmiany wartości:
    • parametru Dokument do wystawienia dostępnego w oknie edycyjnym dokumentu Zamówienie od odbiorcy, na zakładce Inne

    • wszystkich parametrów w sekcji Dokumenty, wydruki, formularze znajdującej się w danych kontrahenta

 

FAQ

Krajowy System e-Faktur (KSeF)

Dokumenty sprzedaży, zaliczki

Dokumenty zakupu

Oferty od odbiorców i zamówienia od odbiorców

Magazyn i dokumenty magazynowe

Inwentaryzacja

Zestawienia

Spis kartotek magazynowych

Obsługa opakowań

Wymiana danych

INTRASTAT

Komunikaty

Wspólne

Zgłoszone Pomysły

Sort topics by date

Zgłoś pomysł!

Zaloguj się, żeby zgłosić pomysł.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.