Moduł Handlowo-Magazynowy

Szukasz konkretnej informacji o module?

Na stronie możesz też sprawdzić

A może masz pomysł na nowe rozwiązanie w systemie?

Usprawnij pracę Twoją i innych użytkowników!

Co nowego?

Wersja 17.0.372

Moduł Handlowo-Magazynowy

  • W oknie edycyjnym kartoteki, dostępnym w menu Słowniki Spis kartotek magazynowych, na zakładce 13 Zamienniki dodano kolumnę Nazwa.

  • Zmieniono nazwę funkcjonalności Transakcje handlowe. Od teraz słownik dostępny w menu Słowniki Słowniki dla dokumenty nosi nazwę Szablony transakcji handlowych. Modyfikacji uległ również parametr sterujący aktywnością tej funkcjonalności dostępny w menu System Konfiguracja Ustawienia Dokumenty Edycja dokumentu, który od tej pory brzmi Wystawianie dokumentów sprzedaży wg szablonów.
    Działanie opcji pozostało bez zmian, a pełny opis funkcjonalności dostępny jest pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/szablony-transakcji-sprzedazy/

 

  • Usprawniono prezentację informacji w raporcie po realizacji dokumentu. Od teraz w przypadku realizacji dokumentu (np. realizacja zamówienia od odbiorców do faktury dostawy wewnątrzwspólnotowej) opcją Realizuj zamówienie (CTRL+R), gdy nr VAT będzie nieważny lub serwis nie będzie dostępny, w raporcie po realizacji dokumentu, informacja dotyczącą sprawdzenia statusu VAT w VIES pojawi się na czerwono.

 

  • Rozbudowano opcje wydruku formularzy standardowych. W menu SłownikiDefinicje dokumentów HMSprzedaż towarów handlowych → wybrana definicja dokumentu → Popraw (F3) → zakładka 5 Formularze → wybrany typ wydruku → Popraw (F5) → zakładka 5 Stopka dodano parametr Zestawienie VAT prezentuj od netto. Po jego zaznaczeniu na wydruku standardowym w zestawieniu VAT kolumna NETTO będzie zawsze prezentowana jako pierwsza. Opcja ma zastosowanie w przypadku definicji dokumentów z ustawieniem sposobu liczenia VAT Od brutto wzorem.
    Uwaga! Opcja nie dotyczy formularzy opartych o bibliotekę JASPER.
  • Usprawniono funkcjonalność Transakcje handlowe dostępną w menu Słowniki. Wprowadzone zmiany dotyczą prezentacji cech dokumentu w oknie Kreatora transakcji handlowych. Od teraz w definicji transakcji handlowej, na zakładce 2 Elementy, będzie możliwość dodania elementu Cechy dokumentu, dla którego na zakładce Cechy można wskazać wybrane pozycje ze słownika.
  • Podczas dodawania dokumentu, w oknie Kreator transakcji handlowej widoczna będzie sekcja Cechy dokumentów, zawierająca wskazane w definicji pozycje.

 

  • Rozbudowano możliwości widoku kolumn w oknach Zapytania ofertowe od odbiorców oraz Zapytania ofertowe do dostawców. Od teraz system umożliwia wyświetlanie kolumny Drukować. Brak ikony drukarki w kolumnie oznacza, że dokument został wydrukowany.

 

  • Rozbudowano opcje dla dokumentów Faktura do PZ o możliwość wydruku kolumny Wartość magazynowa. W celu dodania kolumny do wydruku należy w menu SłownikiDefinicje dokumentówZakupFPZ → popraw → zakładka Formularze → popraw → zakładka Kolumny → dodaj → w polu Pozycje należy wybrać Wartość magazynowa.

 

  • Wprowadzono zmiany w funkcjonalności Kontrakty z odbiorcami, dostępnej w menu Sprzedaż.
    • umożliwiono określenie sposobu oraz terminu płatności, innego niż domyślnie pobierany z danych kontrahenta – opcja jest dostępna w oknie edycyjnym kontraktu, na zakładce Inne. Określone w kontrakcie sposób i termin płatności zostaną następnie przeniesione na dokumenty realizujący kontrakt.
    • kolumny Termin płatności i Przewidywany sposób płatności zostały udostępnione do widoku okna dokumentów Kontrakty z odbiorcami.
    • dodano możliwość określenia miejsc sprzedaży obsługiwanych w danej definicji dokumentów Kontrakty z odbiorcami (KTO). W tym celu w SłownikiDefinicje dokumentów HMKontrakty z odbiorcami → zakładka 2 Dodatkowe dodano sekcję Obsługiwane miejsca sprzedaży. Zaznaczenie parametru Wg listy będzie oznaczać możliwość realizacji kontraktu danej definicji dokumentów tylko na wybranych miejscach sprzedaży.
    • w menu SłownikiDefinicje dokumentów HMZamówienia od odbiorców na zakładce 2 Dodatkowe dodano parametr Obsługa realizacji kontraktów, który domyślnie jest aktywny. Jego odznaczenie spowoduje brak możliwości realizacji kontraktów za pomocą danej definicji dokumentu
    • wprowadzono kontrolę kontrahenta na dokumentach realizujących kontrakt. Oznacza to, że system pozwoli na realizację kontraktu tylko po spełnieniu warunku zgodności danych na dokumentach. Warunek ten należy wskazać w definicji dokumentu Kontrakty z odbiorcami → zakładka 2 Dodatkowe → parametr Sposób kontroli kontrahenta przy realizacji kontraktu. Może on przyjąć wartości:
      • Ścisła kontrola nabywcy (wartość domyślna)
      • Ścisła kontrola nabywcy i odbiorcy
      • Dowolne występowanie nabywcy lub odbiorcy


      Wartość parametru ustawiona w definicji przenoszona jest na dokument kontraktu: zakładka Inne → sekcja Realizacja kontraktu → parametr Sposób realizacji kontraktu, gdzie dla kontraktów, które nie były jeszcze realizowane, istnieje możliwość jego edycji.

      Zasady kontroli realizacji zostały szczegółowo opisane w dokumentacji dostępnej na Portalu Klienta, pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/kontrakty-umowy-ramowe/#20

 

  • Dodano możliwość fiskalizacji dokumentów eksportowych i UE w innej walucie. W tym celu w menu SystemKonfiguracjaUstawieniaDrukarka fiskalnaUstawienia globalne dodano parametr Fiskalizacja dokumentów eksportowych i UE (możliwość ręcznego zafiskalizowania dokumentu). Jest on aktywny po ustawieniu na wartość TAK parametru Ustawienia – Drukarka fiskalna – Ustawienia globalne – Fiskalizacja dokumentów walutowych.

    Po aktywacji parametru, na wystawionym dokumencie faktury eksportowej lub dostawy UE na kontrahenta spoza UE lub z UE, w menu pod prawym przyciskiem myszy Dodatkowe → Opcje drukarki fiskalnejZmiana statusu dokumentu dostępna będzie możliwość zmiany na Fiskalny niewydrukowany, a następnie wysyłki na drukarkę fiskalną.

    Uwaga!
    Należy pamiętać o zaznaczeniu parametru Dodaj prefix ze stawką VAT podczas wydruku fisk. dostępnego w danych kartoteki, na zakładce 1 Inne, ponieważ na dokumenty eksportowe i wewnątrzwspólnotowe domyślnie wystawiane są ze stawką 0.
  • W menu Słowniki → Spis kartotek magazynowych wg dostaw → Popraw cechy aktualnej dostawy/Popraw cechy źródłowej dostawy dodano możliwość skalowania szerokości pomiędzy listą pozycji a cechami.
  • W oknie edycyjnym dokumentów zakupu oraz dokumentów PZ, w zbiorze wyświetlanych kolumn o numerze 2, w sekcji zawierającej pozycje, dodana została kolumna % Bonif poz. Dodatkowo, kolumna ta jest możliwa do wyboru w zbiorze 0, za pomocą opcji w menu kontekstowym WidokKolumny w tabeli.

FAQ

Krajowy System e-Faktur (KSeF)

Dokumenty sprzedaży, zaliczki

Dokumenty zakupu

Oferty od odbiorców i zamówienia od odbiorców

Magazyn i dokumenty magazynowe

Inwentaryzacja

Zestawienia

Spis kartotek magazynowych

Obsługa opakowań

Wymiana danych

INTRASTAT

Komunikaty

Wspólne

Zgłoszone Pomysły

Sort topics by date

Zgłoś pomysł!

Zaloguj się, żeby zgłosić pomysł.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.