Moduł Handlowo-Magazynowy
Szukasz konkretnej informacji o module?
Na stronie możesz też sprawdzić
A może masz pomysł na nowe rozwiązanie w systemie?
Usprawnij pracę Twoją i innych użytkowników!
Co nowego?
Wersja 14.1.365
23-01-2023
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Dokumenty sprzedaży, zakupu i magazynowe zostały rozbudowane o opcję „Kopiuj dane dostawy (Ctrl+C)” dostępną na zakładce „Dostawa”. Za jej pomocą użytkownik może skopiować do schowka dane z sekcji dotyczącej informacji o dostawie: dane kontrahenta, oddział, adres oddziału, dane osoby kontaktowej, sposób i termin dostawy.
- Rozbudowano zestawienia: “Porównanie okresów – sprzedaż” i “Porównanie okresów – zakup”. W oknie parametrów zestawienia dodano sekcję “Rodzaj obliczania zmian wartości w okresie”.
Umożliwia ona wybór metody obliczania wartości w kolumnach z procentowym porównaniem okresów:- Tempo zmian wartości w okresie – nowy sposób obliczeń, wartość ta jest domyślnie zaznaczona.
- Dynamika zmian wartości w okresie – dotychczas stosowany sposób obliczeń
Okno zapamiętuje ostatnio wybraną wartość. Dodatkowo w nowej sekcji znajduje się przycisk “i”, który wyświetla okno z dodatkowymi informacjami o wzorach używanych w obliczeniach oraz przykładami obliczeń dla dwóch różnych rodzajów obliczeń. Informacja ta ma na celu wyjaśnienie w założeniach mechanizmów obliczeń dla poszczególnych metod. W zależności od wyboru rodzaju obliczania, zmianie ulegną też nagłówki kolumn z wartościami procentowymi na oknie tabeli, np.: “Zysk tempo zmian wg poprzed.”, “Zysk dynamika zmian wg poprzed.” itp.
- Rozbudowano funkcjonalność „Kontrakty z odbiorcami”. W konfiguracji systemu dodany został parametr “Ustawienia – Dokumenty – Edycja pozycji – Przenoszenie zmienionej nazwy kartoteki z kontraktu z odbiorcami na realizowany dokument”.
Aktywacja parametru spowoduje, że w przypadku zmiany nazwy kartoteki na pozycji kontraktu za pomocą opcji w menu kontekstowym „Zmień nazwę”, edytowana nazwa zostanie przeniesiona na dokument realizujący kontrakt.
- Wprowadzono usprawnienie w działaniu zestawień proceduralnych oraz zestawienia „Stany magazynowe na dany dzień”. W konfiguracji systemu, w gałęzi „Optymalizacja szybkości” dodane zostały parametry:
- Zestawienia stanów magazynowych na dzień oparte o tabelę tymczasową – domyślnie wartość ustawiona na NIE
- Zestawienia proceduralne oparte o tabelę tymczasową – domyślnie wartość ustawiona na TAK
Umożliwiają one zmianę działania zestawień z dotychczasowych transakcji edycyjnych na metodę operowania na tabelach tymczasowych “global temportary table”. Zmiana ta znacznie usprawnia pracę użytkownikom, którzy przez długi czas operują na danych z ww. zestawień.
- Dokumenty zakupu – Dodaj/Popraw – Realizuj zamówienie. Jeśli podczas wyboru zamówienia do realizacji, użytkownik wybierze jeden z wariantów:
- Wybrane pozycje dokumentu
- Wybrane pozycje wszystkich
- Wybrane pozycje zaznaczonych
to na oknie wyboru pozycji pojawi się opcja “Dodawanie pozycji w pętli”.
Jej aktywacja oznacza, że naciśnięcie klawisza “Enter” na pozycji spowoduje zrealizowanie pozycji w tle, a następnie wyświetlenie okna edycyjnego powstałej pozycji. Jeśli pozycja zamówienia zostanie w pełni uzupełniona, to zniknie ze spisu możliwych do realizacji pozycji.
- Na oknach dokumentów sprzedaży, magazynowych i zakupu, które zostały wywołane za pomocą opcji „Idź do” dodano opcje “Wyślij dokumenty do EDI” i “Pobierz dokumenty z EDI”.
- Słowniki – Definicje dokumentów. Dla dokumentów z grupy “Zamówienia do dostawców” na zakładce “2 Dodatkowe” dodano parametr “Podczas realizacji pozycji zamówienia podpowiadaj ilość” z wartościami do wyboru “Ilość pozycji zamówienia” (wartość domyślna), “Ilość potwierdzoną pozycji zamówienia”. Nowy parametr będzie stosowany podczas realizacji pozycji zamówienia do dostawców – system opierając się o w/w parametr w definicji dokumentu zamówienia podpowie odpowiednią, możliwą do realizacji ilość.
FAQ
Dokumenty sprzedaży, zaliczki
- Obsługa terminala płatniczego
- Faktura zaliczkowa do kilku zamówień od odbiorców
- Faktury zaliczkowe – możliwości korekty
- Faktury zaliczkowe w różnych walutach do jednego zamówienia
- Fiskalizacja dokumentów walutowych
- Sposoby wyliczania zestawienia VAT na dokumentach sprzedaży
- Sposoby wyliczania zestawienia VAT w PLN na dokumentach walutowych sprzedaży
- Tworzenie korekty dokumentu nieistniejącego w bazie
- Definicja sposobu płatności oraz obsługa przeniesień rozrachunków
- Dodawanie faktur zaliczkowych
- Kurs na Fakturze do WZ, a data dostawy z WZ
- Nowe możliwości korygowania faktury zaliczkowej
- Wystawianie dokumentów sprzedaży do niezaakceptowanych WZ
- Możliwość rozliczenia faktur zaliczkowych ponad kwotę faktury, gdy kwota zaliczki/rozliczenia jest większa od wartości faktury (faktura końcowa na minus)
- Dwa numery kont (lub więcej) na wydruku dokumentu sprzedaży
- Korekta sprzedaży / zakupu gdzie podatnikiem jest nabywca
- Szybki dokument (minimalizacja czasu wystawienia dokumentu)
- Tworzenie kompletów
- Tłumaczenia wydruków dokumentów
- Dodatkowe załączniki do e-Mail
- Gratisy
- Poprawa rozliczenia dokumentu fiskalnego
- Mechanizm Podzielonej Płatności – instrukcja obsługi nowych opcji w programie
- Okresowa obniżka stawek VAT – szczególne przypadki
- Okresowa obniżka stawek VAT – przeliczenie cen w systemie Streamsoft
- TOWARY HANDLOWE
Dokumenty zakupu
Oferty od odbiorców i zamówienia od odbiorców
Magazyn i dokumenty magazynowe
Inwentaryzacja
Zestawienia
Spis kartotek magazynowych
Obsługa opakowań
Wymiana danych
INTRASTAT
Komunikaty
Wspólne
Zgłoszone Pomysły
-
Liczba komentarzy
0Liczba głosów
0Liczba komentarzy
1Liczba głosów
0Liczba komentarzy
1Liczba głosów
0Handlowo-MagazynowyDodano przez:Liczba komentarzy1 Liczba głosów0Pomysł zrealizowanyHandlowo-MagazynowyDodano przez:Liczba komentarzy
0Liczba głosów
0Liczba komentarzy
0Liczba głosów
0Liczba komentarzy
2Liczba głosów
7Liczba komentarzy
3Liczba głosów
4Handlowo-MagazynowyDodano przez:Liczba komentarzy3 Liczba głosów4Pomysł zrealizowany
Zgłoś pomysł!
Zaloguj się, żeby zgłosić pomysł.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.