Wojciech_Ksycki

Użytkownik systemu

Rozpoczęte tematy: 0 Odpowiedzi: 8



Odpowiedzi


  • Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    25-05-2021, 17:34
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    W sumie… na dokumentach które wymagają podania kontrahenta to mógłby się wyświetlać indeks dla tego kontrahenta.
    W pozostałych przypadkach życie ułatwiłaby możliwość wyszukiwania kartoteki po indeksie kontrahenta.

    W odpowiedzi na:
    Indeks kontrahenta

    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    25-05-2021, 17:26
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Pole opisowe wydaje mi się lepszym pomysłem. Znając życie w polu “opis” będzie pojawiać się coraz więcej i więcej wpisów dokumentujących kolejne różnice. Gdyby zwiększyć limit znaków w nazwie grupy mogłoby to doprowadzić do absurdalnie długich nazw grup, które i tak po pewnym czasie przestałyby być czytelne.


    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    25-05-2021, 17:06
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Fakturą zakupową można jak najbardziej wprowadzić towar na kilka magazynów jednym dokumentem. Można też,  jak pan Aleksander sugerował, zrobić to przy pomocy dokumentów PZ (przychodu zewnętrznego) uzupełnianych (łączonych) fakturą zakupu.


    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    02-04-2021, 15:39
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Menu “System > Wygląd programu”, należy zmienić styl z “domyślnego” na “użytkownika” i można zmienić wtedy kolorystykę programu. Na przykład na taką jak w załączonym obrazku.

    O ile mnie pamięć nie myli, cześć ustawień zadziała dopiero po ponownym uruchomieniu programu.

    Attachments:
    W odpowiedzi na:
    Prestiż Tryb Ciemny

    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    02-04-2021, 15:20
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Niepotrzebne kartoteki można oznaczyć jako nieaktywne, przestaną być wtedy wyświetlane w oknie stanów magazynowych. Można to zrobić operacjami grupowymi.

    Grupowe usuwanie kartotek, to bardzo niebezpieczna opcja.  Łatwo mi sobie wyobrazić, że użytkownik najpierw grupowo edytuje właściwości kilku kartotek, zapomni je odznaczyć, zaznaczy kolejnych kilka które chce usunąć i… wyrzuci wszystkie zaznaczone.

     


    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    02-04-2021, 14:56
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Jak to jakiego, ależ oczywiście, że “odpowiedniego” do wyszukiwania 🙂

    A tak poważniej, rzeczywiście nie ma prostej metody by dodać pozycję do dokumentu posługując się indeksami kontrahenta.
    Pozostaje, albo pisanie wtyczki która pozwoli wyszukać w ten sposób, albo szukanie jakiegoś substytutu w programie… numery katalogowe???

    W odpowiedzi na:
    Indeks kontrahenta

    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    02-04-2021, 14:36
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Zgadzam się, że ilość predefiniowanych alertów nie jest ogromna, ale nie zgadzam się z twierdzeniem, że mechanizm jest toporny. Mechanizm jest bardzo elastyczny i daje duże możliwości, tylko, i to jest najtrudniejsza rzecz, trzeba mieć pomysł jak i do czego go wykorzystać.

    “W momencie przekroczenia określonej liczby alertów, przestają się wyświetlać”

    To się zgadza, ale jeżeli ktoś nie przeczyta 10 powiadomień, to 50 tym bardziej. Więc jest to funkcjonalność a nie błąd 😉

    Brakuje mi tylko możliwości zdefiniowana w alercie czasu po jakim on wygasa. Niektóre powiadomienia się dezaktualizują i mogłyby automatycznie zmieniać status zwalniając miejsce w “dymku”.

     

     

    W odpowiedzi na:
    ALERTY

    Wojciech_Ksycki
    Użytkownik systemu
    02-04-2021, 14:20
    Napisane przez: Wojciech_Ksycki

    Wydaje mi się, że chce Pani używać Alertów w niewłaściwy sposób. Alerty służą powiadamianiu o zdarzeniach w programie, a nie do korespondencji między użytkownikami, od tego jest moduł CRM… albo inny sposób komunikacji.
    Alert może:

    – powiadomić o przekazaniu zadania w CRM

    – powiadomić dział finansowy przełamaniu blokady sprzedaży na kontrahenta

    – zmianie przedstawiciela handlowego w danych kontrahenta

    – jakimkolwiek innym zdarzeniu w programie które powoduje zmianę w bazie danych, w tym wypadku jednak wymagane jest napisanie trochę kodu który wygeneruje takie powiadomienie.

    Natomiast alerty nie służą komunikacji między użytkownikami. Dla komunikacji dwukierunkowej, czyli gdy oczekuję się odpowiedzi, polecam moduł CRM lub inny sposób komunikacji. W sytuacji gdy chce się tylko przekazać informację następnej osobie która będzie obsługiwać dokument polecam, mocno niedoceniany moim zdaniem, mechanizm Ostrzeżeń dla dokumentów.

    Wracając do alertów i punktów.

    Ad 1) Historii wysłanych alertów jako takich nie ma w programie, ale informację te są dostępne w bazie danych, więc Państwa opiekun może przygotować odpowiednie zestawienie które umożliwi wyświetlenie historii wygenerowanych alertów. Historię otrzymanych alertów można przejrzeć, wystarczy udać się do menu System wybrać opcję Alerty i w oknie które się pojawi odszukać właściwe powiadomienie

    Ad 2) Jak najbardziej możliwe, powiadomienia mogą trafiać do wielu osób, także do wskazanej grupy użytkowników (np. do magazynierów, księgowych itp).

    Ad 3) Nie bardzo mam pomysł jak w tym miejscu programu miałyby być wykorzystywane alerty.

    Na koniec jeszcze uwaga taka bardzo ogólna, ilość powiadomień powinna być minimalna i dotyczyć tylko obszarów które interesują danego użytkownika. W przeciwnym wypadku użytkownik szybko się na nie uodporni, przestanie na nie zwracać uwagę, co spowoduję, że staną się one bezużyteczne.

    W odpowiedzi na:
    ALERTY