MENUMENU
  • Rejestracja
  • Logowanie
Portal Klienta Streamsoft
MENUMENU
  • Moduły
        • Zarządzanie Produkcją
        • Handlowo-Magazynowy
        • CRM
        • Finanse i Księgowość
        • Kadry i Płace
        • Rozrachunki
        • Środki Trwałe
        • Logistyka
        • DMS
        • Wyposażenie
        • Serwis
        • Raporty i Formularze
        • Business Intelligence
        • Wspólne
        • PIVOT
        • Magazyn Mobilny
        • Panel Pracownika
        • B2B
        • Kurier
        • Windykator
  • Moduły
    • Zarządzanie Produkcją
    • Handlowo-Magazynowy
    • CRM
    • Finanse i Księgowość
    • Kadry i Płace
    • Logistyka
    • DMS
    • Rozrachunki
    • Środki Trwałe
    • Wyposażenie
    • Serwis
    • Raporty i Formularze
    • Księga Podatkowa
    • Produkt
    • Administrator
    • Wspólne
    • Business Intelligence
    • PIVOT
    • Magazyn Mobilny
    • Panel Pracownika
    • B2B
    • Kurier
    • Windykator
  • Zgłoszone Pomysły
  • Co nowego?
  • FAQ
  • Dokumentacja
  • Rejestracja
  • Logowanie
MENUMENU
  • Rejestracja
  • Logowanie
Wersja 14.0.364
  1. Strona Główna
  2. Co nowego?
  3. Wersja 14.0.364
  • Zarządzanie Produkcją 3.0
  • Handlowo-Magazynowy
  • CRM
  • Finanse i Księgowość
  • Kadry i Płace
  • Logistyka
  • DMS
  • Rozrachunki
  • Środki Trwałe
  • Serwis
  • Raporty i Formularze
  • Księga Podatkowa
  • Moduł Administratora
  • Wspólne
  • RODO
  • Kasy Fiskalne
  • Interfejs
  • Wyposażenie

Moduł Zarządzanie produkcją 3.0

  • Dodano opcję „Weryfikacja zapętlenie technologii” dostępną w oknie Technologie – menu kontekstowe – Organizacja danych. Nowa funkcjonalność sprawdza czy istniejące technologie nie podlegają zapętleniu podczas generowania z nich zleceń produkcyjnych, a informacja o poprawności lub wykrytych nieprawidłowościach zostanie wyświetlona w raporcie.

 

  • Rozszerzono opcje harmonogramowania szczegółowego. Od teraz dla operacji widocznych w oknie ”Symulacja harmonogramu produkcji” możliwa będzie zmiana parametru „Wiodący” dla zasobów typu „kompetencja” (grup kompetencyjnych). Opcja dostępna jest w menu kontekstowym operacji -> „Edytuj parametry harm. zasobu”.

 

  • Usprawniono mechanizm poprawy meldunków zwrotnych. Od teraz nie będzie wyświetlane okno z informacją o braku aktualizacji opakowań.

 

  • Zarządzanie produkcją – do okien: zlecenia produkcyjne oraz operacje produkcyjne, na zakładkach surowce i produkty dodano kolumny: z jednostką zastępczą (Jm zast.) oraz wyliczoną ilość z jednostki zastępczej (Ilość w jed.zast.).

 

  • Rozszerzono opcję grupowej edycji danych technologii o możliwość dodawania i usuwania folderów. Okno grupowej edycji technologii zostało rozbudowane o zakładkę „3 Folder”, na której należy określić wykonywaną akcję oraz wskazać odpowiedni folder.

 

  • Dodano parametr w konfiguracji „Ustawienia – Zarządzanie produkcją 3.0 – Zlecenia – Zmieniaj ilości produktu i zlecenia, podczas łączenia zamówień ze zleceniem produkcyjnym. Parametr domyślnie ustawiony jest na wartość TAK, co oznacza dotychczasowe działanie systemu. Zmiana parametru na NIE spowoduje, że ilość w zleceniu produkcyjnym i produkcie nie będzie przeliczana podczas dodawania zamówienia do zlecenia produkcyjnego.

 

  • Do funkcjonalności Harmonogramowanie szczegółowe dodano obsługę zasobów wiodących w operacji. Działanie tych zasobów polega na skracaniu czasu pracy pozostałych zasobów w wyniku harmonogramowania, do czasu zasobu wiodącego. Opcja ma zastosowanie, gdy liczba zasobów w operacji jest większa niż 1, zasób wiodący jest grupą kompetencyjną i jego czas może być skracany w wyniku działania parametru „Efektywność proporcjonalnie”. Aktywacja opcji następuje po zaznaczeniu pola „Wiodący” dostępnego w oknie: Technologia lub Zlecenie produkcyjne > Operacja produkcyjna > zakładka „8 Zasoby” > zakładka „5 Harmonogramowanie”.
    Istnieje możliwość ustawienia tylko jednego zasobu wiodącego w operacji, w przypadku wyboru kolejnego zasobu, poprzednie zaznaczenie zostanie usunięte.

 

  • W oknie Operacje technologiczne rozszerzono opcję „Szukaj” o możliwość wyszukiwania po fantomie.

 

  • Usprawniono edycję zleceń produkcyjnych. W konfiguracji systemu dodano parametr „Ustawienia – Zarządzanie produkcją 3.0 – Zlecenia – Pozwól usuwać z operacji, materiały i produkty, które są ustawione jako indeks meldowany”. Ustawienie parametru na wartość:
    • NIE – spowoduje, że przy próbie usunięcia produktu wyświetlona zostanie informacja „Nie można usunąć produktu, ponieważ ten produkt jest głównym, meldowanym w operacji”
    • TAK – system pozwoli na usunięcie materiału/produktu

Moduł Handlowo-Magazynowy

  • Usprawniono mechanizm rozliczania transakcji zaliczkowych. Do okna Wyliczone odliczenia zaliczek dostępnego podczas rozliczania zaliczki na dokumencie końcowym, dodano możliwość skopiowania danych z tabel do schowka. Opcja Kopiuj do schowka (Ctrl+C) znajduje się w menu kontekstowym na zakładkach Wartości wyliczone standardowo oraz Proponowane wartości.

  • Wprowadzono zmiany w mechanizmie tłumaczeń wydruków standardowych dokumentów przy wydruku seryjnym. Od teraz system będzie podpowiadał język tłumaczenia zgodnie z kolejnością: 1. domyślny dla kontrahenta, 2. z ogólnej konfiguracji, 3. wskazany ręcznie z menu przy wydruku.

 

  • Słownik kodów CN został zaktualizowany o wykaz obowiązujący od 2023 roku. Dostępny jest on w menu → Słowniki → Słowniki dla kartotek → Kody CN

  • Dla formularzy wydruków posiadających włączoną opcję „Drukuj kod QR z danymi przelewu wg formatu rekomendowanego przez ZBP” wprowadzono zmiany, które umożliwiają prawidłowe odczytanie kodu przez aplikacje zewnętrzne, również na dokumentach zapisanych w formacie PDF.

 

  • Wprowadzono usprawnienie w działaniu zestawień z gałęzi „Obroty wg kartotek”. W konfiguracji systemu dodany został parametr „Ustawienia – Dokumenty – Zestawienia – Zestawienia obrotu wg kartotek oparte o tabelę tymczasową”, który umożliwia zmianę działania zestawień z dotychczasowych transakcji edycyjnych na metodę operowania na tabelach tymczasowych „global temportary table”. Zmiana ta znacznie usprawnia pracę użytkownikom, którzy przez długi czas operują na danych z ww. zestawień. Wartość parametru obowiązuje dla firmy i domyślnie ustawiony jest na NIE, w celu skorzystania z opcji należy zmienić ją na TAK.

 

  • „Słowniki – Spis kartotek magazynowych” oraz „Magazyn – Stany magazynowe”. Dodano możliwość wyświetlenia kolumn:
    • Stan TOTAL – prezentuje stanów ze wszystkich magazynów, na których jest dostępna dana kartoteka
    • Stan dyspozycyjny TOTAL – prezentuje sumę stanów dyspozycyjnych ze wszystkich magazynów, na których jest dostępna dana kartoteka

 

  • Sprzedaż – Dokumenty sprzedaży – Dodaj – Paragon. Na uproszczonym oknie potwierdzenia dodano podsumowanie z sumą rozliczeń oraz kwotą pozostałą do zapłaty lub reszty do zwrotu.

 

  • Sprzedaż – Dokumenty sprzedaży – Dodaj – Dostawa – Wybierz. Umożliwiono wybór dodatkowego adresu kontrahenta ze słownika.

 

  • Umożliwiono wystawienie automatycznej korekty wewnętrznej do dokumentu, dla którego wcześniej taka korekta nie powstała. W tym celu, na definicji korekty należy wskazać domyślny dokument do wystawienia. Następnie po poprawie korekty, jeśli system nie znajdzie wcześniej wystawionej korekty wewnętrznej, nastąpi automatyczne wygenerowanie takiego dokumentu.

 

  • Sprzedaż – Zamówienia od odbiorców – Realizacja zamówienia wg numerów dostaw. Umożliwiono zmianę sortowania pozycji.

Moduł CRM

  • „CRM – Drzewo zdarzeń – Dodaj (F3) – Zapisz”. Usprawniono dodawanie zdarzeń CRM dla operatorów posiadających oznaczenie Praca zdalna w kalendarzu. Po wprowadzonych zmianach, przy zapisie zdarzenia nie będzie pojawiała się informacja o konflikcie z tym oznaczeniem.

Finanse-Księgowość

  • Sprawozdania – Deklaracje – CIT-8ST(1). Dodano nową deklarację CIT-8ST w wersji 1.

  • Sprawozdania – Deklaracje – CIT-8. Udostępniono nową wersję CIT-8 (32).

 

  • Sprawozdania – Deklaracje – VAT-8 i VAT-9M. Dodano nowe deklaracje VAT-8 oraz VAT-9M. Deklaracje od 2018 roku składane są wyłącznie w sposób elektroniczny.

 

  • Sprawozdania – Deklaracje – CIT-8E. Udostępniono nową wersję CIT-8E (3). W związku z możliwością przejścia na ryczałt od dochodów spółek w trakcie roku, przed dodaniem nowego formularza w oknie Parametry deklaracji należy wskazać okres (rok podatkowy), za jaki składana jest deklaracja oraz podać ilość miesięcy, w których przedsiębiorstwo podlegało opodatkowaniu CIT-em estońskim. Możliwe jest wygenerowanie pliku xml deklaracji, który należy przesłać Urzędu Skarbowego za pomocą zewnętrznej platformy.

 

  • Sprawozdania – Deklaracje – CIT-8E. Dodano nową deklarację CIT-8E wraz z załącznikiem CIT/EZ.

 

  • Operacje – Operacje roczne – Otwieranie/zamykanie lat księgowych. Podczas dodawania nowego roku umożliwiono określenie zakresu roku obrachunkowego innego niż rok kalendarzowy. Zakres dat może krótszy lub dłuższy niż 12 miesięcy oraz występować na przełomie lat.

 

  • Sprawozdania – JPK – Konfigurator JPK. Na zakładce: „8. e-Sprawozdania” umożliwiono określenie większej ilości kodów PKD. Od teraz podczas generowania pliku JPK-SF program będzie weryfikował kody PKD z konfiguratora, a w przypadku ich braku pobierze kod wprowadzony w Danych firmy na zakładce „4 Działalność”.

 

  • Dokumenty – Korekty – Korekty VAT do eksportu i dostaw wew. Dodano możliwość usuwania dokumentu „Zwrot VAT”. Czynność ta zostanie zapisana w rejestrze operacji dokumentu źródłowego.

Dodatkowo podczas edycji dokumentu źródłowego, przed wystawieniem dokumentu ZwVAT program zweryfikuje czy był on już usuwany przez użytkownika i zapyta czy wystawić ponownie.

 

Od teraz również usunięcie dokumentu „Naliczenie VAT” zostanie zapisane w rejestrze operacji. Dodatkowo umożliwiono edycję miesiąca VAT na korektach NVAT oraz ZWVAT (program wystawi w takim wypadku PKVAT).

 

  • Dokumenty – Korekty – Korekty VAT do eksportu i dostaw wew. Od teraz dokumenty Korekty VAT: NVAT oraz ZWVAT nie zostaną wystawione, gdy w konfiguracji systemu poniższe parametry będą ustawione na wartość NIE:
    • „Ustawienia – System – Włącz obsługę zamykania miesięcy VAT”
    • „Ustawienia – System – Obsługa potwierdzeń korekt sprzedaży, dok. eksportowych i wewnątrzwspólnotowych”.

 

W następstwie, opcja „Operacje – Sprawdź poprawność miesiąca” dostępna będzie dopiero po włączeniu tych parametrów.

 

  • Sprawozdania – JPK – JPK-Inne. Dodano możliwość generowania pliku JPK_MAG z dokumentami PW. W tym celu należy w konfiguratorze JPK, na zakładce „5 Magazyny” zaznaczyć parametr: „Generuj PW do struktury PZ”. Dodano również możliwość wyboru dokumentów PW, które mają być generowane.

 

  • Dla deklaracji JPK-V7 dodano możliwość wydruku na UPO danych podatnika.

W tym celu należy w konfiguracji systemu włączyć parametr: „Ustawienia – Księgowość – Deklaracje – Wydruk danych podatnika na UPO dla JPK-V7” na TAK.

Kadry i Płace

  • Wydruk świadectwa pracy – Zaktualizowano podstawę prawną udzielania urlopu na czas służby wojskowej. Od teraz informacja o odbytej służbie wojskowej będzie prezentowana tylko w ust. 6 pkt.10. Okres urlopu bezpłatnego wykorzystanego podczas odbywanej służby nie będzie wykazywany w ust. 6 pkt.2.

 

  • Wprowadzono zmiany w sekcji „Podatki” w zaszeregowaniu pracowników, dotyczące możliwości wyłączenia pobierania zaliczki na podatek dochodowy dla umowy o pracę. Od teraz akcja „Nie naliczaj” dostępna na liście rozwijanej pola „Podatek”, obowiązuje dla typów umów: o pracę, o dzieło, zlecenie. Zastosowanie wartości „Nie naliczaj” ma zastosowanie gdy podatnik przewiduje, że jego roczne dochody (opodatkowane według skali) nie przekroczą 30 000 zł oraz złoży płatnikowi wniosek (PIT-2) o niepobieranie zaliczek w danym roku podatkowym.

  • Dodano nowe wartości stałych płacowych:
    • Kwota wolna od potrąceń z zasiłków – alimenty (KWWOL_ALIM) – od 01.03.2023 obowiązuje wartość 681,37 zł
    • Kwota wolna od potrąceń z zasiłków – komornik (KWWOL_KOMO) – od 01.03.2023 obowiązuje wartość 1125,26 zł
    • DIETA: Dieta – podróże krajowe – od 01.01.2023 obowiązuje kwota 45,00 zł
    • PREHAB Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego – od 01.04.2023 r. obowiązuje wartość: 109,4%

 

  • Dostosowano system do nowych regulacji prawnych dotyczących kontroli pracowników na obecność alkoholu lub innych substancji działających podobnie do alkoholu przez pracodawcę. W Danych kadrowych pracownika, na zakładce 11 Zdjęcie, uwagi, dokumenty, w sekcji Dokumentacja umożliwiono dodanie dokumentacji z wykonanego badania pracownika. W oknie wczytywania pliku pole Akta osobowe zostało rozszerzone o:
    • Część E – Kontrola trzeźwości
    • Część X – Pozostała dokumentacja

    Do korzystania z sekcji Dokumenty wymagane jest posiadanie bazy dodatkowych dokumentów.

 

  • Rozbudowano system o rozwiązania pozwalające na prowadzenie polityki kadrowej oraz rozliczanie pracowników zgodnie z przepisami wynikającymi z tzw. dyrektywy Work-Life Balance. Wprowadzone zostały zmiany w zakresie:
    • Umów o pracę – możliwość wskazania wielu miejsc pracy oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia pracy
    • Umów o pracę na okres próbny – umożliwiono wskazanie 1,2,3 – miesięcznego okresu próbnego wraz z możliwością jego przedłużenia, dodano kontrolę wprowadzanych umów następujących po okresie próbnym.
    • Dodano obsługę absencji wynikających z urlopu opiekuńczego oraz zwolnienia z powodu siły wyższej. W tym celu zdefiniowano nowe:
      • składniki płacowe: Godziny urlopu opiekuńczego (GUROP), Dni urlopu opiekuńczego (DNIUROP), Ilość godzin zwolnienia – siła wyższa (GSIWYZ), Za zwolnienie – siła wyższa (SIWYZ). Składniki zostaną automatycznie dodane do algorytmu dla Umowy o pracę.
      • rodzaje nieobecności: Zwolnienie – siła wyższa, Zwolnienie – siła wyższa – godzinowe, Urlop opiekuńczy. Nowe symbole absencji należy utworzyć we własnym zakresie.
    • Dostosowano obsługę zasiłku macierzyńskiego oraz urlopu rodzicielskiego:
      • Opracowano nowe rodzaje nieobecności: Rodzicielskie 81.5%, Rodzicielskie 70%, Macierzyński 81,5%.
      • Zdefiniowano nowe składniki płacowe: Dni macierzyńskiego/rodzicielskiego 81.5% (DNIMA815), Dni macierzyńskiego/rodzicielskiego 70% (DNIMA70)

    Pełny opis zmian znajduje się w linku: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/dyrektywa-work-life-balance-w-systemach-streamsoft/

 

  • Udostępniono nowe rozwiązania w zakresie rejestracji i rozliczania pracy zdalnej. Wprowadzono następujące zmiany:
    • Nowy rodzaj nieobecności: Praca zdalna okazjonalna
    • Nowe składniki płacowe do rozliczania płacy zdalnej
    • Nowy składnik zaszeregowania: Stawka ekwiwalentu za godzinę pracy zdalnej
    • W wydruku ewidencji czasu pracy dodano kolumnę z informacją o czasie pracy zdalnej.

    Pełny opis zmian znajduje się w linku: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/rejestracja-i-rozliczanie-pracy-zdalnej-w-systemach-streamsoft/

 

  • Dane kadrowe – Wydruki – Umowy. Dostosowano wydruk Informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia do aktualnych przepisów. Okno konfiguracji wydruku zostało rozbudowane o zakładki zawierające szereg pól oraz sekcji umożliwiających zarówno ręczne wprowadzenie danych, jak i skorzystanie z wcześniej zdefiniowanych pozycji słowników.
    Nowy formularz zawiera m.in. możliwość opcjonalnego wydruku informacji dotyczących norm pracy dla niepełnosprawnych oraz sekcje dotyczące:

    • przysługujących pracownikowi przerwach w pracy o raz odpoczynku dobowym i tygodniowym
    • potwierdzaniu i usprawiedliwianiu nieobecności w pracy
    • zasadach przemieszczania się pomiędzy zakładami
    • zapewnionych przez pracodawcę szkoleniach oraz ogólnych zasad polityki szkoleniowej w firmie
    • przysługujących pracownikowi składnikach wynagrodzenia – sekcja zawiera listę stałych składników zaszeregowania, które należy zaznaczyć, aby znalazły się na wydruku. Dodatkowo nazwy składników na wydruk można edytować dwukrotnie klikając na pozycję.

 

  • Zmiany w funkcjonalności Kasy pożyczkowe. W oknie ustawień wydruku Deklaracja przystąpienia do PKZP dodano pole REGON. Pole to należy uzupełnić ręcznie. Zmiana została wprowadzona w związku terminem końcowym wdrożenia przepisów Ustawy o kasach zapomogowo-pożyczkowych z dnia 11 sierpnia 2021 r. przypadającym na 10 kwietnia 2023 r.

 

  • Rozbudowano zabezpieczenia przed nieprawidłowym wprowadzeniem zaszeregowań. Od teraz przy próbie dodania zaszeregowania w ramach zamkniętego angażu, system wyświetli komunikat: Uwaga! Angaż jest zamknięty. Czy na pewno chcesz dopisać do niego kolejne zaszeregowanie?. Wprowadzona zmiana ma na celu zachowanie prawidłowej chronologii wprowadzanych danych.

 

  • Eksport do programu Płatnik dostosowano do schematu KEDU_5_5.
  • Formularz Świadectwo pracy dostosowano do przepisów i wzoru wynikających z nowelizacji Kodeksu Pracy, która weszła w życie w dniu 26 kwietnia 2023 r. Wprowadzono zmiany dotyczące:
    • wykorzystania urlopu opiekuńczego
    • zwolnienia z powodu siły wyższej
    • ilości wykorzystanych dni pracy zdalnej okazjonalnej
    • dodatkowo wprowadzono zmiany w wyglądzie formularza dotyczące kolejności danych.

 

  • Wprowadzono zmiany dotyczące sposobu odliczenia kwoty wolnej od podatku oraz stosowania preferencji podatkowych:
    • W menu „Oświadczenia, upoważnienia, inne” dodano wersję formularza PIT-2, która obowiązuje od 01-01-2023 roku.

 

  •  W oknie edycyjnym zaszeregowania pracownika, w polu „Ulga podatkowa PIT-2” umożliwiono wprowadzenie nowych wartości ulgi podatkowej:1/12 kwoty wolnej, 1/24 kwoty wolnej, 1/36 kwoty wolnej.

We wszystkich wbudowanych algorytmach system nalicza ulgę podatkową zgodnie z ustawieniem powyższego pola w danym zaszeregowaniu pracownika. W tym celu do algorytmów: Umowa zlecenie, o dzieło, Prawa autorskie, Rada Nadzorcza dodane zostały również składniki: ULGA_ZL, ULGA_DZ, ULGA_PA, ULGA_RN.

Szczegółowe informacje w zakresie wprowadzonych zmian w PIT-2 znajdują się pod linkiem https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/zmiany-w-pit-2-w-systemach-streamsoft/

  • Opcja „Dodaj grupę” dostępna w menu kontekstowym okna Definicje list został rozbudowana o zestaw składników płacowych „Umowa o dzieło”.

Ponadto opcja ta została zaktualizowana w kontekście wbudowanych algorytmów płacowych: uzupełniono brakujące składniki oraz przeformatowano domyślne rozmieszczenie składników na formatce.

  • Zestawienia płacowe – Pity. Dodano możliwość podpisywania podpisem elektronicznym plików wysyłanych do Panelu Pracownika. W związku ze specyfiką działania kluczy kwalifikowanych każdy PIT należy podpisać osobno. W tym celu w oknie „Wybór opcji” dodane zostało pole „Podpisz przed wysłaniem każdą deklarację”.

 

  • Dodano nową wartość stałej płacowej: Współczynnik ekwiwalentu urlopowego. Od 1.01.2023 jej wartość wynosi 20,83 zł.

 

  • Zestawienia kadrowe – Oświadczenia, upoważnienia, inne – PIT-2 na rok 2023. Dodano wersję 9 formularza oraz uaktualniono treść objaśnień.

 

  •  Zestawienia płacowe – Statystyczne. Dodano nowe wersje Z-03, Z-05 na rok 2023 oraz Z-06 za 2022.

  • Zaktualizowano kod tytułu ubezpieczenia 0543- Wspólnik jednoosobowej spółki z o.o. oraz wspólnicy spółki jawnej, komandytowej lub partnerskiej oraz akcjonariusz prostej spółki akcyjnej wnoszący jako wkład świadczenie pracy lub usług, komplementariusz spółki komandytowo-akcyjnej.

 

  • Zaktualizowano stałe płacowe obowiązujące od 01-01-2023:
    • SAM_1: Ryczałt za 1km, samochód do 900 cm3, wartość wynosi 0,89zł,
    • SAM_2: Ryczałt za 1km, samochód powyżej 900 cm3, wartość wynosi 1,15zł

 

Uwaga! Według brzmienia ustawy powyższe wartości obowiązują od dnia 17.01.2023 r. Z uwagi na brak jednoznacznych oficjalnych informacji, w jaki sposób powinna zostać rozliczona kilometrówka za część roku 2023 przed zmianą stawek, w systemach Streamsoft Pro i Streamsoft Prestiż powyższe wartości wprowadzono z datą obowiązywania od 01.01.2023. Skutkuje to ujednoliconym rozliczeniem kosztów związanych z pojazdem w styczniu. W przypadku odmiennej interpretacji należy zastosować ręczne wyliczenie kwoty ryczałtu.

 

  •  Opracowano wyjaśnienie wyliczenia składnika KOMOR (potrącenie urzędowe) oraz KOMALIM (potrącenie alimentacyjne). Opcja dostępna jest podczas edycji listy płac, pod prawym przyciskiem myszy w oknie wyliczenia składnika.

  •  Zaktualizowano podstawę prawną w formularzu „Skierowanie na badanie lekarskie”.

 

  • Pracowniczy Plan Kapitałowy – Opcję „Grupowej rezygnacji uczestników” rozszerzono o możliwość zmiany daty końcowej ostatnio wprowadzonego okresu rezygnacji. W oknie ustawień operacji dodano pole „Ustaw”, w którym należy wybrać akcję „końcową datę w ostatniej rezygnacji”.

  •  Pracowniczy Plan Kapitałowy. Wydruk „Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do Pracowniczych Planów Kapitałowych” został rozszerzony o objaśnienia.

 

  •  Wprowadzono zmiany dla opcji „Rozliczanie podatku wspólne z małżonkiem/dzieckiem”. Od teraz dla list płac wypłacanych po dacie zwolnienia nie będzie stosowanie zmniejszenia procentu podatku. Zmiana została wprowadzona na podstawie wyjaśnień stosowania oświadczeń z PIT-2 po ustaniu umowy o pracę czy umowy cywilnoprawnej. Przekazując wypłaty po dniu rozwiązania umowy o pracę lub rozwiązania umowy cywilnoprawnej pobierając zaliczkę na podatek dochodowy, spółka nie jest zobowiązana uwzględniać oświadczeń złożonych w trakcie trwania umowy.

W komunikacie pojawiającym przy zaznaczaniu pola w oknie edycyjnym listy płac dodana została informacja o wyłączeniu:

 

  •  Składki na związki zawodowe – odliczenia od dochodu na PIT-11. Opracowano nowe składniki płacowe do naliczeń składek na związki zawodowe oraz odliczeń na PIT-11:
  • ZWZ Składki na związki zawodowe -wartość składnika może być wpisywana ręcznie lub obliczana za pomocą indywidualnie zdefiniowanego wzoru.
  • ZWZ_ODL Składki na związki zawodowe podlegające odliczeniu od dochodu

 

Wprowadzona została również nowa stała płacowa – ZWZ_LIMIT Limit składek na związki zawodowe podlegających odliczeniu od dochodu. Nowe składniki płacowe zostały dodane do słownika składników, w przypadku konieczności ich użycia należy własnoręcznie dodać je do algorytmu płacowego za pomocą opcji Dodaj do algorytmu istniejący składnik.

Dzięki zastosowaniu wbudowanych składników, PIT-11 nie wymaga już budowania własnych wzorów do kontroli kwoty limitu, którą można odliczyć od podatku.

Szczegółowe informacje nt. stosowania ulgi z tytułu składek na związki zawodowe w systemie znajdują się pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/ulga-z-tytulu-skladek-na-zwiazki-zawodowe/

 

  • Zaktualizowano wartości stałych płacowych obowiązujące od 2023-01-01:
    • WLASC 60% średniej krajowej – wartość wynosi 4161,00zł.
    • PREHAB Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego – wartość wynosi 103,90%.
    • PRC_MSC_WY Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale- wartość wynosi 6733,49zł.
    • PRC_MC_WYZ Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale- wartość wynosi 6965,94zł.
  • Pracownicze Plany Kapitałowe- nowe rozwiązania dotyczące Autozapisu:
    • Do menu „Wydruki deklaracji” dodano nowy formularz „Informacja o wznowieniu”

  •  W Danych kadrowych pracownika, na zakładce 8 ZUS, PPK. Dodano znacznik „Autozapis” informujący o automatycznym wznowieniu przesyłania składek do PPK, po okresie rezygnacji. Zastosowanie operacji „Grupowa rejestracja uczestników” dla pracowników, których do ostatniego dnia lutego obowiązywała rezygnacja z PPK, spowoduje automatyczne zaznaczenie w danych kadrowych znacznika „Autozapis”. Podczas wprowadzania wpisu dla pojedynczych pracowników należy parametr zaznaczyć ręcznie.

 

  •  Informacja o autozapisie może być wyświetlana jako kolumna w oknie „Dane kadrowe” oraz podczas tworzenia zestawów plików „Wymiany danych z PPK”

 

  •  Zestawienia kadrowe -Wydruki dla ZUS – Zaświadczenie płatnika składek Z-3, Z-3a. Zaktualizowano formularze do obecnie obowiązującej wersji.

 

  • Na oknie danych listy płac umożliwiono wprowadzenie daty powstania dokumentu płacowego księgowego zapłaty za ZUS. Zakres dat to miesiąc następny od daty wypłaty. Program podpowiada datę zgodnie z osobowością:
    • do 15. dnia następnego miesiąca – płatnicy posiadający osobowość prawną,
    • do 5. dnia następnego miesiąca – jednostki budżetowe i samorządowe zakłady budżetowe
    • 20. dnia następnego miesiąca – pozostali płatnicy składek

Moduł DMS

  • Wprowadzono zmiany do mechanizmu akceptacji dokumentów HM powstałych w wyniku opcji Kopiuj dokument (Shift + Ctrl + F5). Od tej pory w przypadku, gdy skopiowany dokument podlega akceptacji, to jego obieg w module DMS zostanie zainicjowany dopiero po zastosowaniu opcji Popraw F5.

 

  • Rozbudowano funkcjonalność „Dokumenty OCR”. Od teraz import danych z OCR na obieg DMS obejmuje również nr rachunku bankowego.

 

  • Usprawniono prezentację dokumentacji w postaci zdjęć lub obrazów do „DMS – Obieg” i „DMS – Akceptacja”. Od teraz obrazy zaczytywane na zakładce „Dokumentacja”, będą ustawiane zawsze zgodnie z zapisaną w danym pliku orientacją. Wprowadzone zmiany mają zastosowanie w przypadku zaczytywania zdjęć dokumentów wykonanych za pomocą smartfonu, które ze względu na swoją specyfikę mogą posiadać znacznik orientacji decydujący o wyświetlaniu obrazów w zewnętrznych programach w pozycji poziomej lub pionowej.

 

  • „DMS – Obieg” \ „DMS – Akceptacja obiegu” przy podglądzie dokumentacji graficznej na oknie edycyjnym dodano funkcjonalności skalowania, przesuwania i obracania grafiki.

 

  • Dodano możliwość wprowadzenia parametrów filtrowania już przy uruchamianiu okna „Repozytorium DMS”, co pozwala na zawężenie ilości zaczytywanych danych i usprawnieniu pracy w oknie. Uruchamianie okna filtrów na starcie uzależnione jest od parametru w konfiguracji „DMS – Widok – DMS – Repozytorium dokumentacji – pytaj o filtry podczas uruchamiania”. Domyślnie posiada ono wartość „Nie”, co oznacza dotychczasowe działanie (pobranie całej zawartości repozytorium przy uruchomieniu okna).

 

  • Rozszerzono możliwości akceptacji ad-hoc dla obiektów DMS. Parametr dostępny w oknie definicji ścieżki akceptacji : „Operator wybierany podczas akceptacji (AdHoc)” został zmieniony na „Operator / grupa operatorów (AdHoc) – wybierany podczas akceptacji”. Zaznaczenie tego parametru skutkować będzie pojawieniem się podczas akceptacji okna z wyborem: Operatora/Grupy operatorów, po wskazaniu rodzaju program wyświetli odpowiedni słownik.

Rozrachunki

  • Usprawniono mechanizm wystawiania przelewów do dokumentów, w których kwota netto została częściowo rozliczona, np. za pomocą PK. W konfiguracji systemu dodany został parametr: „Ustawienia – Rozrachunki – Przelewy – Dla przelewu Split Payment pozostałą kwotę VAT wylicz na podstawie wystawionych przelewów”, który może przyjąć wartość:
    • NIE – wartość domyślna parametru. Oznacza stosowanie dotychczasowego, proporcjonalnego sposobu wyliczania kwoty VAT przelewu Split Payment. Edycja kwoty VAT możliwa jest za pomocą opcji Wylicz na podstawie wystawionych przelewów, dostępnego w menu pola.
    • TAK – spowoduje, że podczas wystawiania przelewu system będzie weryfikował powiązane rozliczenia i automatycznie wyliczał kwotę VAT na podstawie wystawionych wcześniej przelewów.

Moduł Środki Trwałe

  • Środki trwałe – Inwentaryzacja. Podczas usuwania pozycji z arkusza spisowego dodano informację: „Uwaga, usunięcie wybranej pozycji z arkusza bez wykonania stosownego dokumentu (np. LT) będzie skutkowało jej ponownym przywróceniem w trakcie zamykania i weryfikacji inwentaryzacji. Czy na pewno usunąć pozycję?”. Sposób działania mechanizmu pozostał bez zmian, natomiast wprowadzone ostrzeżenie ma na celu zapobieganie nieprawidłowościom podczas zamykania inwentaryzacji.

Księga Podatkowa

  • Dodano nową wersję PIT-28 (25) obowiązujący za 2022 rok.

  • Dokumenty – Księga podatkowa. Rozbudowano opcję „Przenumeruj” dostępną w menu kontekstowym okna Księga Podatkowa. Od teraz program wyświetlał będzie zapytanie o numer, od którego ma zacząć numerację dokumentów, co umożliwia kontynuację numeracji po przeniesieniu księgi z innego programu. Pole edycyjne okna domyślnie posiada wartość 1.

Wspólne

  • Wprowadzono zmiany optymalizujące działanie alertów w systemie.
  • „System – Podpisz dokument PDF”. W polu „Użycie certyfikatu z klucza USB – Urządzenie” dodano informację o dacie wygaśnięcia certyfikatu.

  • Zaktualizowano zbiór tłumaczeń języka programu na język angielski.
  • Rozszerzono funkcjonalność „Pobierz dane z GUS” dostępną w oknie danych kontrahenta. Od teraz mechanizm importu danych z GUS obejmował będzie również informacje o zakończeniu działalności. W przypadku pobrania takiej informacji zostanie ona wyświetlona w oknie tabeli wraz z datą zakończenia. Wpis oznaczony będzie kolorem czerwonym.

  • Regulamin
  • Dane Osobowe
  • Polityka plików cookies
  • Kontakt
© 2025 Portal Klienta - Streamsoft. Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies i podobnych technologii, aby zapewnić najlepszą jakość działania naszych stron. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na wszystkie pliki cookies. Możesz też kliknąć „Zaakceptuj wybrane” i wybrać samodzielnie.

Centrum Preferencji Prywatności

Zaakceptuj wybrane

Możesz dowolnie skonfigurować ustawienia i określić na jakie pliki wyrażasz zgodę:

Niezbędne

Wymagane
Pliki umożliwiające prawidłowe działanie strony internetowej.

Statystyczne

Anonimowe pliki analityczne, które używamy wyłącznie do celów statystycznych.

Marketingowe

Pliki umożliwiające tworzenie profili użytkowników w celach marketingowych.
Polityka Prywatności