Moduł Zarządzanie Produkcją 3.0
- W oknie Zarządzanie produkcją → Pozycje zamówień umożliwiono wybór kolumn Cena netto i Wartość netto. Opcja jest dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy Widok → Kolumny w tabeli.
- Usprawniono mechanizm harmonogramowania szczegółowego w kontekście dopasowania zasobów dla zlecenia produkcyjnego. W oknie edycyjnym zasobu dodano parametr Zasoby zamienne w zleceniu produkcyjnym, który jest domyślnie zaznaczony. Po wyłączeniu tego parametru, przy wykonywaniu harmonogramowania oraz dobraniu przez algorytm konkretnego zasobu z takiej grupy kompetencyjnej, ten sam zasób będzie zapamiętany i dobierany w kontekście całego zlecenia – jeżeli w zleceniu występuje taka sama grupa kompetencyjna.
- Rozszerzono parametry dostaw produkcyjnych. W oknie edycyjnym pozycji dokumentu, na zakładce Dostawa dodano parametr Grubość.
- W szczegółach okien Zlecenia produkcyjne oraz Technologie, na zakładce Dokumentacja dodano pole Link do pliku zawierające lokalizację pliku załączonego do zlecenia.
- Wprowadzono zmiany w rozmieszczeniu i wyglądzie niektórych ikon w oknie Zlecenia produkcyjne. Zmianie uległy ikony:
- Wszystkie technologie
- Aktualna technologia
- Wszystkie produkty
- Wybrany produkt
- Aktualny produkt
- W produkcji
- Panel folderów
Z uwagi na rozbudowę opcji, dotyczących zleceń produkcyjnych, poniższe funkcjonalności zostały pogrupowane i są dostępne w menu pod poniższymi przyciskami:
- Ikona Zestawienia – dostępne są Zestawienie planu materiałowego i Zestawienie rozliczenia zleceń zameldowanych
- Ikona Aktualizacja wyceny – gdzie dostępne są opcje: Aktualizuj wycenę oraz Aktualizuj wycenę z buforem
- Ikona Nesting – w przypadku obsługi nestingu w systemie, pod menu dostępne są opcje: Generuj dyspozycję nestingu oraz Importuj z nestingu zlecenia i meldunki
- Ikona Wizualizacje – zawiera opcje dotyczące graficznej prezentacji zleceń produkcyjnych: Oś czasu, Graf zleceń produkcyjnych, Status zlecenia, Wykres Gantt’a.
- W menu Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne → Operacja produkcyjna → Operacje powiązane dodano nowy rodzaj relacji, łączącej operacje produkcyjne – FS (ścisłe powiązanie).
W kontekście Harmonogramowania szczegółowego powyższa relacja działa jak relacja FS, ale odległości pomiędzy operacjami są minimalizowane. W kontekście wykresu Gantt’a relacja FS (ścisłe powiązanie) działa tak jak relacja Ścisłe powiązane.
W przypadku, gdy w systemie była dotychczas ustawiona relacja Ścisłe powiązane, zostanie ona zastąpiona nową relacją FS (ścisłe powiązanie). Z uwagi na to, że działanie harmonogramowania szczegółowego jak i wykresu Gantt’a są analogiczne, to pomimo podmiany nazwy relacji sposób działania systemu nie zmieni się.
- Na oknie edycyjnym Meldunku zwrotnego, na zakładce Surowce, udostępniono opcję wyszukiwania.
- Dodano nową opcję do przepisywania treści zlecenia księgowego z zamówienia od odbiorcy do zlecenia produkcyjnego. W menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją 3.0 → Zlecenia dodano parametr Zlecenia z pozycji zamówienia: ustawiaj zlecenie księgowe z poz. zam.
Po jego włączeniu, przy generowaniu zlecenia produkcyjnego z okna pozycji zamówień, treść zlecenia księgowego zostanie przepisana z zamówienia na zlecenie produkcyjne.
- W szczegółach okna Zlecenia produkcyjne, na zakładce Dokumenty magazynowe dodano kolumny:
- Podlega akceptacji – prezentuje jest informację czy wskazana definicja dokumentu podlega pod akceptację.
- Magazyn docelowy
- Rozszerzono grupową edycję operacji technologicznych dla kompetencji. W oknie Grupowa edycja operacji, na zakładce 7 Kompetencje dodano
- rodzaj zasobu, dla którego kompetencje mają być ustawiane
- wybór stawki przy opcji dodawania nowej kompetencji
- W spisie kartotek magazynowych zmieniono nazwę kolumny Proporcja do wyceny wyrobu/półproduktu na Cena rynkowa/proporcja. Wprowadzona modyfikacja ujednolica nazwę kolumny w całym systemie.
- Wprowadzono zmiany w prezentacji cech operacji technologicznych widocznych w szczegółach na oknie Technologii oraz Zleceń produkcyjnych. W szczegółach okna na zakładce Operacje technologiczne dodano możliwość wyboru kolumn do zakładki. Opcja jest dostępna pod prawym przyciskiem myszy → Kolumny w tabeli. Przy pomocy tej opcji użytkownik może sterować układem wyświetlanych kolumn, w tym między innymi widokiem wybranych cech operacji.
Przy wejściu w okno Zlecenia produkcyjne oraz Technologii wyświetlany jest komunikat dotyczący wprowadzonej modyfikacji.
- Rozszerzono ustawienia dotyczące harmonogramowania szczegółowego. W oknie Parametry harmonogramowania, na zakładce 4 Filtry dodano ustawienia:
- Zasoby występujące w danych do harmonogramowania – zawęża filtr definiowany do zasobów występujących w danych do harmonogramowania (zasoby występujące w użytych grupach kompetencyjnych oraz bezpośrednio wskazane zasoby)
- Zasoby występujące w wynikach harmonogramowania – zaznaczenie spowoduje zawężenie filtru definiowanego do zasobów występujących w wyniku harmonogramowania
- Wprowadzono zmiany dotyczące generowania zamówień wewnętrznych do zleceń produkcyjnych. Modyfikacje dotyczą przypadku, gdy w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją 3.0 → Zlecenia → parametr Zamówienie wewnętrzne generuj ustawiony jest na wartość Nie generuj automatycznie. Od teraz możliwe będzie generowanie zamówień również do zleceń produkcyjnych o statusie W przygotowaniu.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- W oknie edycyjnym kartoteki, dostępnym w menu Słowniki → Spis kartotek magazynowych, na zakładce 13 Zamienniki dodano kolumnę Nazwa.
- Zmieniono nazwę funkcjonalności Transakcje handlowe. Od teraz słownik dostępny w menu Słowniki → Słowniki dla dokumenty nosi nazwę Szablony transakcji handlowych. Modyfikacji uległ również parametr sterujący aktywnością tej funkcjonalności dostępny w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja dokumentu, który od tej pory brzmi Wystawianie dokumentów sprzedaży wg szablonów.
Działanie opcji pozostało bez zmian, a pełny opis funkcjonalności dostępny jest pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/szablony-transakcji-sprzedazy/
- Usprawniono prezentację informacji w raporcie po realizacji dokumentu. Od teraz w przypadku realizacji dokumentu (np. realizacja zamówienia od odbiorców do faktury dostawy wewnątrzwspólnotowej) opcją Realizuj zamówienie (CTRL+R), gdy nr VAT będzie nieważny lub serwis nie będzie dostępny, w raporcie po realizacji dokumentu, informacja dotyczącą sprawdzenia statusu VAT w VIES pojawi się na czerwono.
- Rozbudowano opcje wydruku formularzy standardowych. W menu Słowniki → Definicje dokumentów HM → Sprzedaż towarów handlowych → wybrana definicja dokumentu → Popraw (F3) → zakładka 5 Formularze → wybrany typ wydruku → Popraw (F5) → zakładka 5 Stopka dodano parametr Zestawienie VAT prezentuj od netto. Po jego zaznaczeniu na wydruku standardowym w zestawieniu VAT kolumna NETTO będzie zawsze prezentowana jako pierwsza. Opcja ma zastosowanie w przypadku definicji dokumentów z ustawieniem sposobu liczenia VAT Od brutto wzorem.
Uwaga! Opcja nie dotyczy formularzy opartych o bibliotekę JASPER.
- Usprawniono funkcjonalność Transakcje handlowe dostępną w menu Słowniki. Wprowadzone zmiany dotyczą prezentacji cech dokumentu w oknie Kreatora transakcji handlowych. Od teraz w definicji transakcji handlowej, na zakładce 2 Elementy, będzie możliwość dodania elementu Cechy dokumentu, dla którego na zakładce Cechy można wskazać wybrane pozycje ze słownika.
- Podczas dodawania dokumentu, w oknie Kreator transakcji handlowej widoczna będzie sekcja Cechy dokumentów, zawierająca wskazane w definicji pozycje.
- Rozbudowano możliwości widoku kolumn w oknach Zapytania ofertowe od odbiorców oraz Zapytania ofertowe do dostawców. Od teraz system umożliwia wyświetlanie kolumny Drukować. Brak ikony drukarki w kolumnie oznacza, że dokument został wydrukowany.
- Rozbudowano opcje dla dokumentów Faktura do PZ o możliwość wydruku kolumny Wartość magazynowa. W celu dodania kolumny do wydruku należy w menu Słowniki → Definicje dokumentów → Zakup → FPZ → popraw → zakładka Formularze → popraw → zakładka Kolumny → dodaj → w polu Pozycje należy wybrać Wartość magazynowa.
- Wprowadzono zmiany w funkcjonalności Kontrakty z odbiorcami, dostępnej w menu Sprzedaż.
- umożliwiono określenie sposobu oraz terminu płatności, innego niż domyślnie pobierany z danych kontrahenta – opcja jest dostępna w oknie edycyjnym kontraktu, na zakładce Inne. Określone w kontrakcie sposób i termin płatności zostaną następnie przeniesione na dokumenty realizujący kontrakt.
- kolumny Termin płatności i Przewidywany sposób płatności zostały udostępnione do widoku okna dokumentów Kontrakty z odbiorcami.
- dodano możliwość określenia miejsc sprzedaży obsługiwanych w danej definicji dokumentów Kontrakty z odbiorcami (KTO). W tym celu w Słowniki → Definicje dokumentów HM → Kontrakty z odbiorcami → zakładka 2 Dodatkowe dodano sekcję Obsługiwane miejsca sprzedaży. Zaznaczenie parametru Wg listy będzie oznaczać możliwość realizacji kontraktu danej definicji dokumentów tylko na wybranych miejscach sprzedaży.
- w menu Słowniki → Definicje dokumentów HM → Zamówienia od odbiorców na zakładce 2 Dodatkowe dodano parametr Obsługa realizacji kontraktów, który domyślnie jest aktywny. Jego odznaczenie spowoduje brak możliwości realizacji kontraktów za pomocą danej definicji dokumentu
- wprowadzono kontrolę kontrahenta na dokumentach realizujących kontrakt. Oznacza to, że system pozwoli na realizację kontraktu tylko po spełnieniu warunku zgodności danych na dokumentach. Warunek ten należy wskazać w definicji dokumentu Kontrakty z odbiorcami → zakładka 2 Dodatkowe → parametr Sposób kontroli kontrahenta przy realizacji kontraktu. Może on przyjąć wartości:
- Ścisła kontrola nabywcy (wartość domyślna)
- Ścisła kontrola nabywcy i odbiorcy
- Dowolne występowanie nabywcy lub odbiorcy
Wartość parametru ustawiona w definicji przenoszona jest na dokument kontraktu: zakładka Inne → sekcja Realizacja kontraktu → parametr Sposób realizacji kontraktu, gdzie dla kontraktów, które nie były jeszcze realizowane, istnieje możliwość jego edycji.
Zasady kontroli realizacji zostały szczegółowo opisane w dokumentacji dostępnej na Portalu Klienta, pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/kontrakty-umowy-ramowe/#20
- umożliwiono określenie sposobu oraz terminu płatności, innego niż domyślnie pobierany z danych kontrahenta – opcja jest dostępna w oknie edycyjnym kontraktu, na zakładce Inne. Określone w kontrakcie sposób i termin płatności zostaną następnie przeniesione na dokumenty realizujący kontrakt.
- Dodano możliwość fiskalizacji dokumentów eksportowych i UE w innej walucie. W tym celu w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Drukarka fiskalna → Ustawienia globalne dodano parametr Fiskalizacja dokumentów eksportowych i UE (możliwość ręcznego zafiskalizowania dokumentu). Jest on aktywny po ustawieniu na wartość TAK parametru Ustawienia – Drukarka fiskalna – Ustawienia globalne – Fiskalizacja dokumentów walutowych.
Po aktywacji parametru, na wystawionym dokumencie faktury eksportowej lub dostawy UE na kontrahenta spoza UE lub z UE, w menu pod prawym przyciskiem myszy Dodatkowe → Opcje drukarki fiskalnej → Zmiana statusu dokumentu dostępna będzie możliwość zmiany na Fiskalny niewydrukowany, a następnie wysyłki na drukarkę fiskalną.
Uwaga!
Należy pamiętać o zaznaczeniu parametru Dodaj prefix ze stawką VAT podczas wydruku fisk. dostępnego w danych kartoteki, na zakładce 1 Inne, ponieważ na dokumenty eksportowe i wewnątrzwspólnotowe domyślnie wystawiane są ze stawką 0.
- W menu Słowniki → Spis kartotek magazynowych wg dostaw → Popraw cechy aktualnej dostawy/Popraw cechy źródłowej dostawy dodano możliwość skalowania szerokości pomiędzy listą pozycji a cechami.
- W oknie edycyjnym dokumentów zakupu oraz dokumentów PZ, w zbiorze wyświetlanych kolumn o numerze 2, w sekcji zawierającej pozycje, dodana została kolumna % Bonif poz. Dodatkowo, kolumna ta jest możliwa do wyboru w zbiorze 0, za pomocą opcji w menu kontekstowym Widok → Kolumny w tabeli.
Moduł CRM
- Dodano możliwość prowadzenia budżetu dla projektów CRM. Funkcjonalność ta pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie projektami nie tylko w kontekście czasu i terminu wykonania, ale też w ujęciu finansowym.
Budżetowanie jest ściśle powiązane z opcją Zarządzanie projektami, a struktura budżetu wynika z hierarchii projektu CRM. Do każdego zdarzenia z projektu CRM można przypisać element budżetowania, co pozwala na grupowanie i sumowanie kwot według zdefiniowanych kryteriów. System umożliwia prowadzenie budżetu w wielu wariantach a wykorzystanie wskaźników budżetowych pozwala na wizualizację kwot lub ilości realizacji budżetu.
Szczegółowy opis opcji znajduje się na Portalu Klienta pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/budzetowanie-dla-projektow-crm/
- Umożliwiono powiązywanie zdarzeń CRM ze zleceniem serwisowym z poziomu okna edycyjnego zdarzenia CRM. Typ powiązania Zlecenie serwisowe dostępny jest w menu CRM → Drzewo zdarzeń → okno edycyjne zdarzenia → zakładka 8 Powiązania, dokumentacja.
Moduł Kadry i Płace
- W menu Płace dodano opcję Podstawy do PIT-11, która umożliwia ręczne wprowadzenie kwot do odpowiednich pól w deklaracji PIT-11 za wybrane miesiące. Opcja ma zastosowanie w przypadku, gdy w systemie brakuje danych do wykonania PIT-11 dla pracownika np. ze względu na rozpoczęcie naliczania list płac w trakcie trwania roku kalendarzowego. Dane można wprowadzić za pomocą opcji:
- Dodaj (F3), gdzie po wskazaniu pracownika, w oknie edycyjnym należy określić rok, którego dotyczą podstawy, wersję deklaracji oraz wprowadzić wartości odpowiednich pól
- Import podstaw z pliku tekstowego, która pobierze dane ze wskazanego pliku tekstowego w poniższym formacie:
[PESEL];[ROK];[WERSJA PIT-11];[NR POLA FORMULARZA];[KWOTA]
Ograniczenia uprawnień użytkowników do stosowania opcji Podstawy do PIT-11 należy nadać w Module Administratora, za pomocą narzędzia Prawa do opcji.
- Dodaj (F3), gdzie po wskazaniu pracownika, w oknie edycyjnym należy określić rok, którego dotyczą podstawy, wersję deklaracji oraz wprowadzić wartości odpowiednich pól
- Słownik trybów rozwiązań umowy dostępny w menu Słowniki → Kadrowe → Tryby zwolnienia został rozbudowany o podstawę prawną: 189 ust. 2 Ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny.
- Wprowadzono zmiany w zakresie absencji pracownika:
- Zmiana aktywności symbolu absencji w menu Słowniki → Kadrowe → Symbole absencji, będzie zapisywana w rejestrze operacji bazy systemowej. Rejestr ten jest dostępny w Module Administratora → Rejestry → Rejestr operacji.
- Przy próbie zapisu nieaktywnego symbolu w oknie absencji pracownika system wyświetli komunikat ostrzegający: Wpisano symbol nieaktywny. Czy zapisać zmiany? Wybór Tak spowoduje zapis symbolu i wyjście z okna, natomiast po wyborze Nie okno Absencje pozostanie w trybie edycji.
- Rozszerzono treść komunikatu podczas Eksportu do Płatnika. Od teraz podczas pobierania kodu ubezpieczenia z okresów, w których pracownik nie był zatrudniony system wyświetli komunikat zawierający:
- imię i nazwisko pracownika
- przyczynę błędu
- w przypadku formularza ZUS RSA – dodatkowo widoczny będzie okres absencji
- Rozbudowano widok słownika Stanowiska. W widoku okna słownikowego dodano kolumnę Nadrzędne prezentującą nazwę stanowiska nadrzędnego. Dostępne jest ono w menu:
- W menu Zestawienia płacowe → Pity → Pit-11Z dodano wersję deklaracji za rok 2024.
- Zaktualizowano słownik Stałe płacowe, dostępny w menu System. Dodano nowe wartości:
- Minimalne wynagrodzenia uczniów – od 1.09.2024 obowiązują wartości:
-
- 1 rok nauki (UCZEN_1) – 643,07 zł
- 2 rok nauki (UCZEN_2) – 723,46 zł
- 3 rok nauki (UCZEN_3) – 803,84 zł
-
- Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale (PRC_MSC_WY) – od 01.06.2024 obowiązuje wartość 8038,41 zł
- Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) – od 01.07.2024 obowiązuje wartość 8168,67 zł
- Najniższa krajowa (NAJNI) – od 01.01.2025 obowiązuje wartość 4666 zł
- Najniższa stawka godzinowa (NAJNI_ZL) – od 01.01.2025 obowiązuje wartość 30,50 zł
- Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego (PREHAB) – od 01.10.2024 obowiązuje wartość 106,60 zł
- Najniższa emerytura (NAJNI_EMER) – od 01.03.2024 obowiązuje wartość 1780,96 zł
- Minimalne wynagrodzenia uczniów – od 1.09.2024 obowiązują wartości:
- Zaktualizowano słownik Normy czasu pracy, dostępny w menu Słowniki → Kadrowe. Wprowadzono wartości obowiązujące w roku 2025.
- W oknie edycyjnym listy płac pracownika, dla składnika Stawka Chorobowego 100% (STAW1), w menu pod prawym przyciskiem myszy rozszerzono opcję Sposób wyliczenia składnika (Ctrl+S). W wywołanym oknie prezentowane są składniki uwzględnione w stawce zasiłku, ich pierwotne wartości, wartości wliczone oraz sposób ich wyliczenia. Dodatkowo zamieszczono informację o ścieżce wyliczeń zastosowanej przez algorytm.
- Dodano nowe kody tytułu ubezpieczenia obowiązujące od 1.11.2024:
- 05 14 dla osoby, dla której podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowi 60 proc. kwoty prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego (pełny ZUS),
- 05 74 dla osoby, dla której podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowi 30 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia (preferencyjny ZUS),
- 05 94 dla osoby, dla której podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne uzależniona jest od przychodu (mały ZUS plus).
- Umożliwiono naliczanie kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% od części wynagrodzenia w algorytmie dla umowy o pracę. Składniki placowe niezbędne do naliczenia list płac należy dodać w definicji algorytmu płacowego za pomocą opcji pod prawym przyciskiem myszy → Dodaj grupę składników → Koszty uzyskania 50%. Składnik Wynagrodzenie z prawami autorskimi (WYNAGR_PA) domyślnie ustawiony jest do ręcznego wprowadzenia na liście płac z możliwością zdefiniowania własnego wzoru do wyliczania jego wartości
Dodatkowo zostały zmodyfikowane wzory do wyliczeń PIT-11 z uwzględnieniem powyższych składników.
Moduł Logistyka
- Usprawniono prezentację powiązań dokumentów dyspozycji kontroli z dokumentami magazynowymi w szczegółach okien dokumentów. Od teraz w oknie Dokumenty magazynowe → zakładka Powiązania – dodano informację o powiązanej dyspozycji kontroli
- Uszczegółowiono komunikat pojawiający się podczas próby realizacji dyspozycji wydania, która jest powiązana z procesem przerzutu międzymagazynowego. Od teraz wyświetlana informacja będzie zawierać numer dokumentu dyspozycji przyjęcia, którą należy zrealizować, aby umożliwić realizację powiązanej dyspozycji wydania. Treść komunikatu została zmieniona na:
Realizacja dokumentu w procesie przerzutu międzymagazynowego dostępna jest poprzez realizację wystawionego dokumentu DMPw [NUMER_DOKUMENTU].
Moduł DMS
- Usprawniono widok powiązań w oknie DMS – Akceptacja obiegu. Od teraz w szczegółach okna na zakładce Powiązania w kolumnie Nr księgowy prezentowany będzie pełny numer dokumentu księgowego
- Rozbudowano możliwość wyboru rachunku bankowego w oknie edycyjnym obiegu DMS. Od teraz w menu DMS → Obieg → Dodaj (F3) / Popraw (F5) → zakładka 1 Podstawowe, dla atrybutu Nazwa rachunku dostępny jest przycisk, za pomocą którego użytkownik może wskazać jeden z rachunków kontrahenta.
Stanowi to rozwinięcie dotychczasowej opcji wyboru rachunku bankowego z listy rozwijanej, która pozostaje bez zmian.
Moduł Serwis 2.0
- Usprawniono opcję Przepisz przedmioty serwisowe z Serwisu 1.0 dostępną w module Serwis 2.0 → Słowniki → Przedmioty → menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe → Operacje grupowe. Od teraz w przypadku, gdy dany przedmiot został już przepisany, zostanie wyświetlony komunikat o treści Przedmiot X został już wcześniej przepisany, czy przepisać go ponownie z dodatkowym parametrem do zaznaczenia Zapamiętaj odpowiedź dla kolejnych. Zaznaczenie pola spowoduje, że wybór TAK lub NIE zostanie automatycznie zastosowany przy kolejnych pozycjach. Brak zaznaczenia parametru oznacza dotychczasowe działanie programu.
Moduł Księga Podatkowa
- W formularzu PIT-5 dostępnym w menu Sprawozdania → Deklaracje, zaktualizowano algorytm ustalania pola Dochód – podstawa do ustalenia składki (przychód-koszty-składka na ub. społeczne od pocz roku do mies. Poprzedniego-dochody od pocz roku przed mies. poprzednim) o nową wartość parametru księgowanie Najniższa krajowa (NAJNI), obowiązująca od 01.07.2024.
Wartość parametru jest aktualizowana automatycznie przez system, istnieje również możliwość pobrania nowej wartości za pomocą opcji Ustaw standardowe dane (Ctrl+S) znajdującej się w menu Operacje → Parametry księgowe.
Moduł Administratora
- Wprowadzono zmiany w menu Słowniki → Stanowiska. Komunikat wyświetlony podczas próby usunięcia stanowiska rozbudowano o wskazanie dokładnej informacji o miejscu wykorzystania stanowiska.
- Rozbudowano narzędzie Prawa do opcji dostępne w menu Słowniki → Grupy użytkowników. Dodane zostały gałęzie uprawnień: