Moduł Zarządzanie Produkcją 3.0
- W oknie Meldunki zwrotne, dostępnym w menu Raporty wykonania, dodano kolumnę Uwaga informującą o uwagach wprowadzonych na meldunku zwrotnym.
- Rozbudowano opcję Grupowa edycja operacji, dostępną pod prawym przyciskiem myszy w oknach Operacje Produkcyjne oraz Operacje Technologiczne. Dodana została możliwość automatycznego odznaczenia zaznaczonych wierszy.
- W menu Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe → Definiuj widok w oknie Widok definiowany dodano możliwość wyboru zasobów według wskazanej ze słownika grupy zasobów. Opcja jest dostępna pod przyciskiem Wybierz zasoby z grupy.
- W oknie Plan materiałowy, dostępnym w menu Zestawienia, umożliwiono wybór wielu magazynów.
- W menu Słowniki → Operacje na zakładce Magazyny domyślne dodano pole Magazyn produktu, które pozwala na wskazanie magazynu wykorzystywanego w kreatorze technologii i w buforze struktury BOM, podczas generowania technologii oraz zlecenia.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Na oknach dokumentów, w szczegółach na zakładkach Dokumentacja dla dokumentu oraz Dokumentacja dla pozycji dokumentu. W menu pod prawym przyciskiem myszy dodano opcję Zapisz na dysk (Shift+F7). Umożliwia ona zapisanie pliku dokumentacji na dysk bez konieczności otwierania dokumentu.
- Usprawniono okno Dostawa, dostępne na dokumentach sprzedaży na zakładce Dostawa. Zwiększona została szerokość okna umożliwiając wyświetlenie większej ilości znaków w polach, np. Dodatkowy adres. Ponadto dla pola Oddział dodano opcję Pokaż, która pokazuje dane wybranego oddziału.
- Rozbudowano możliwości stosowania promocji na towary. Dodano nowy typ – Promocja pakietowa. Umożliwia ona zdefiniowanie listy towarów (pakietów) oraz progów, po osiągnięciu, których obowiązuje podana cena lub rabat.
Szczegółowy opis opcji dostępny jest pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/promocje-pakietowe/
Moduł CRM
- Wprowadzono nowy rodzaj zdarzenia CRM Rezerwacja zasobu, który umożliwia rezerwację zasobu i jednocześnie nie powoduje konfliktu z zadaniami operatora.
Rezerwacje zasobów są widoczne w oknie Organizacja pracy operatora po włączeniu w widoku okna rodzaju zdarzeń Rezerwacje zasobów:
W menu CRM → Wykorzystanie zasobów → Dodaj (F3) dodano nowy rodzaj Rezerwacja zasobu.
W oknie edycyjnym zdarzenia należy obowiązkowo określić czas rezerwacji danego zasobu, będzie on widoczny w oknie Organizacji pracy operatora, w sekcji kalendarza dotyczącej rezerwacji zasobów.
Opcja może mieć zastosowanie w przypadku pracy hybrydowej – rezerwację zasobów można wykorzystać np. do rezerwacji sal lub stanowisk pracy.
Moduł Finanse i Księgowość
- Usprawniono edycję formularza Sprawozdanie o przychodach i kosztach i wyniku finansowym oraz nakładach na środki trwałe (F-01/I-01) dostępnego w menu Sprawozdania → Formularze → Formularz F-01. W menu pod prawym przyciskiem myszy dodana została opcja Kopiuj wzory, która umożliwia przeniesienie wzorów z poprzedniej deklaracji.
Opcja uruchamia okno, które umożliwia skopiowanie wybranych wzorów z pól formularza, a także ich edycję.
- Usprawniono edycję formularzy sprawozdań finansowych dostępnych w menu: Sprawozdania → Formularze → Konfigurator formularzy sprawozdań finansowych → Definicje nagłówków formularzy. W oknie Nagłówek formularza, w sekcji Osoba odpowiedzialna za wypełnienie formularza dodano możliwość wpisania nazwy stanowiska dla rodzaju Stanowisko inne. Wprowadzona nazwa zostanie przeniesiona na formularz wystawiany na podstawie tej definicji.
- Usprawniono edycję poleceń księgowania. Od teraz podczas dodawania pozycji na dokumencie PK program zapamięta wprowadzaną walutę oraz kurs z ostatniej pozycji i ustawi takie same dane w kolejnym wierszu.
- Rozbudowano funkcjonalności dostępne na dokumentach:
- W oknie podglądu i edycji dokumentów źródłowych dodano menu Opcje, które umożliwia wprowadzenia uwag do dokumentu, rezerwację numeru księgowego, podgląd dokumentu na osi czasu oraz włączenie opcji automatycznego wyświetlania okna z dokumentacją.
- W oknach dokumentów Rejestracja sprzedaży i Rejestracja zakupu istniejące już menu Opcje rozszerzono o opcję Oś czasu.
- W oknie podglądu i edycji dokumentów źródłowych dodano menu Opcje, które umożliwia wprowadzenia uwag do dokumentu, rezerwację numeru księgowego, podgląd dokumentu na osi czasu oraz włączenie opcji automatycznego wyświetlania okna z dokumentacją.
- Na dokumentach Rejestracja sprzedaży oraz Rejestracja zakupu umożliwiono wskazanie tabeli kursowej. Za polem Waluta/Kurs dodany został przycisk, który uruchamia okno z ustawieniami.
- Rozszerzono ustawienia dla wydruku Zestawienia dla kont, dostępnego w menu Zestawienia. W oknie ustawień wydruku dodano parametr z wartościami do wyboru:
- Sumuj tylko analityki (ostatnie) – ustawienie domyślne
- Sumuj wszystkie rekordy
- Rozbudowano opcje wydruków definiowanych dla formularzy sprawozdań finansowych zdefiniowanych za pomocą narzędzia Konfigurator sprawozdań finansowych, dostępnych w menu Sprawozdania → Formularze. W oknie ustawień wydruków definiowanych dodano parametry umożliwiające edycję tabeli danych:
- Podkreślaj (dostępne wartości: Gdy złamano wiersz, Zawsze, Nigdy)
- Co ile wierszy podkreślać
- Rozmiar czcionki
- Drukuj szare nagłówki
- Nie drukuj wartości zerowych
- Nie drukuj kolumn zerowych
- Rozszerzono katalog dostępnych zmiennych dla dekretacji dokumentów zakupu. W menu Dokumenty → Definicje dekretów → Pozycje dekretu → zakładka Dekret → w sekcji Kwota do księgowania dodano zmienną Wartość zwiększająca cenę zakupu.
Wartość ta pobierana jest z sekcji Zwiększenie ceny zakupu dostępnej na zakładce Inne na dokumentach zakupu wystawionych w module HM.
Moduł Kadry i Płace
- Usprawniono ręcznie wprowadzanie danych na formularzu Świadectwo Pracy. Od teraz w przypadku ręcznej edycji pól, a następnie zmiany daty wystawienia świadectwa pracy, system wyświetli komunikat o aktualizacji danych w oknie.
- Wprowadzono zmiany w naliczaniu płacy podstawowej. Od teraz w przypadku, gdy pracownik przepracował 1 dzień oraz przebywał 30 dni na zasiłku, system naliczy płace za jeden dzień pracy w proporcji do dni do przepracowania oraz wynagrodzenie (zasiłek) chorobowe.
- Umożliwiono wprowadzenie własnych limitów dni urlopu wypoczynkowego przy niskim i wysokim stażu oraz wprowadzenie własnego progu liczby lat stażu do zmiany wymiaru przysługującego urlopu. Parametry związane z powyższą zmianą dostępne są w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Naliczanie płac → Ewidencja. Domyślne wartości parametrów zgodne są z Kodeksem Pracy.
Moduł Rozrachunki
- W module Rozrachunki w oknie Przelewy, podczas zapisu przelewu Split payment dodano sprawdzenie wprowadzonych kwot VAT. W przypadku wystąpienia pozycji, które nie mają wprowadzonej kwoty VAT zostanie wyświetlony komunikat o treści UWAGA! Dla przelewu Split Payment kwota VAT musi być większa od 0,00. Pozostawienie kwoty VAT bez wartości może skutkować błędami podczas importu pliku do banku. Czy na pewno zapisać?.
Moduł Serwis
- Usprawniono wprowadzanie danych w Zleceniu serwisowym:
- Na zakładce 3 Przedmioty dodano mechanizm pozwalający na oznaczenie przedmiotu jako Główny oraz kolumnę informującą o ustawieniach przedmiotów z zleceniu.
- Na zakładce 1 Podstawowe rozbudowano sekcję Dane zlecenia. Dodano pola Przedmiot, Schemat, Pozycja schematu oraz Wykonawca, które można uzupełnić, bez konieczności przechodzenia na dalsze zakładki. Wprowadzone w ten sposób Przedmiot oraz Wykonawca automatycznie ustawiane są jako Główny.
W przypadku, gdy zlecenie serwisowe posiada wskazany główny przedmiot/wykonawcę, to przy próbie edycji tych danych na zakładce 1 Podstawowe, system wyświetli komunikat Czy usunąć poprzedni główny przedmiot zlecenia?, który pozwala na wybór:- TAK – poprzedni przedmiot/wykonawca zostanie usunięty i zastąpiony nowym wpisem
- NIE – do spisu przedmiotów/wykonawców zostanie dodana nowa pozycja oznaczona jako Główny, poprzednia pozycja straci oznaczenie i pozostanie w spisie przedmiotów/wykonawców.
- Na zakładce 3 Przedmioty dodano mechanizm pozwalający na oznaczenie przedmiotu jako Główny oraz kolumnę informującą o ustawieniach przedmiotów z zleceniu.
- umożliwiono wybór kursu walutowego do zlecenia serwisowego. W menu Słowniki → Rodzaje zlecenia → Dodaj (F3)/Popraw (F5) → zakładka 4 Konfiguracja dodano parametr Kurs wybierany do faktury, który może przyjąć wartości:
- Kurs ze zlecenia – na fakturze do WZ zostanie przyjęty kurs zgodny z tym, co zostało wskazane na zleceniu serwisowym.
- Wg konfiguracji systemu – do ustalenia kursu na fakturze do WZ zostaną wykorzystane standardowe mechanizmy z modułu Handlowo-Magazynowego.
Wspólne
- Na oknie edycyjnym każdej cechy, w zakładce 1 Podstawowe dodano nowy typ cechy Wartości ze słownika systemowego. Umożliwia on wybór do wartości cechy danych z dostępnej listy słowników systemowych. Po wyborze nowej wartości pojawią się dodatkowe pola:
- Słownik – w którym należy wskazać właściwy słownik
- Pola ze słownika – w którym należy wskazać pola wyświetlane jako wartości cechy.
Po zdefiniowaniu cechy i dodaniu jej do wybranego słownika np. do dokumentu istnieje możliwość wyboru wartości cechy na podstawie wartości w danym słowniku systemowym. Dodano również opcje usunięcia cechy oraz podglądu słownika dla wybranej wartości.