Moduł Zarządzanie Produkcją 3.0
- Słowniki – Wydziały – W oknie definicji wydziału produkcyjnego dodano możliwość sterowania aktywnością.
- Usprawniono funkcjonalność Planowanie produkcji. W oknie Definicja planowania zakupów dodano pole umożliwiające określenie priorytetu realizacji wskazanej sugestii zakupowej uwzględniającej stan minimalny lub maksymalny. Do wyboru są wartości:
- niezwłocznie
- zgodnie z zapotrzebowaniem
- Zarządzanie produkcją – Zlecenia produkcyjne – Dodano możliwość sterowania możliwością usuwania zlecenia wysłanego do systemu nestingowego. W tym celu należy w Module Administratora w menu Słowniki – Grupy użytkowników za pomocą opcji Prawa do opcji (Ctrl+P) nadać lub zabrać uprawnienie dla danej grupy użytkowników. Uprawnienie to znajduje się w gałęzi: \Zarządzanie produkcją\Zarządzanie produkcją\Zlecenia produkcyjne\Prawo do usunięcia zlecenia produkcyjnego wysłanego do nestingu i domyślnie jest dostępne dla wszystkich użytkowników.
- W oknie Słownika Definicje meldunków dodano opcję Kopiuj (Ctrl+F3), która umożliwia powielenie aktualnie podświetlonej definicji.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Wprowadzono zmianę sposobu pobierania kursów walut NBP przez program na metodę web service (http://api.nbp.pl/ ). W kontekście bieżącej pracy użytkowników w systemie, zmiana ta nie jest widoczna. Usprawnia ona natomiast komunikację systemu Streamsoft z zewnętrznym serwisem NBP służącym do pobierania kursów walut.
- Na oknie edycyjnym dokumentu, na zakładce 0 dodano możliwość wyświetlenia kolumn: Opakowanie, Ilość w opakowaniu, Ilość opakowań, Reszta – opakowanie.
Dodatkowo dla dokumentów walutowych, na zakładce “0” dodano możliwość wyświetlenia kolumny “Kraj pochodzenia”.
- Rozbudowano opcję Grupowego ustawiania danych, dostępną w menu kontekstowym okna Stany magazynowe – Podstawowe – Operacje grupowe. Na zakładce 2 Cechy, grupy, stawki VAT dodano możliwość grupowego ustawiania wartości cech kartotek dla magazynu.
- Na oknie Lista powiązanych pozycji zamówień od odbiorców dostępnym z poziomu menu Zakup – Zamówienia do dostawców – Dodaj – Dodaj pozycję – Powiązania z zamówieniami, dodano możliwość wybrania kolumn Zlecenie – numer i Zlecenie – opis.
Moduł CRM
- Wprowadzono zmiany do opcji Eksport do pliku dostępnej w menu kontekstowym okna Projekty. Dodano wariantowość eksportu wykresu do pliku graficznego:
- Wykres – wykonuje eksport całego wykresu, w tym części niewidocznych w aktualnym widoku. Funkcjonalność ta posiada ograniczenia ze względu na rozpiętość wykresu, ilość danych oraz dostępność zasobów. W przypadku niepowodzenia eksportu zalecane jest zmniejszenie skali wykresu.
- Widoczna część – wykonuje eksport tylko tej części wykresu, która jest widoczna w aktualnym widoku użytkownika.
- Rozszerzono możliwości powiązania spraw podrzędnych w oknie Zarządzanie projektem. Od teraz w oknie edycyjnym obiektu podrzędnego (np. sprawy, zadania) w polu Relacja dostępne jest powiązanie typu Start-Start (Od początku do początku).
Moduł Finanse-Księgowość
- Wprowadzono usprawnienia dla funkcjonalności dostępnych w menu Automaty. Dla opcji Automatyczne polecenia księgowania, Przeksięgowania i Międzyokresowe rozliczenia kosztów dodano możliwość wskazania dokumentacji w nagłówku oraz pozycji.
Ponadto dla Międzyokresowych rozliczeń kosztów umożliwiono powiązanie pozycji z dokumentem sprzedaży/zakupu. Opcja dostępna jest w oknie edycyjnym pozycji na zakładce Powiązania.
- Rozbudowano opcje dla dokumentów Rejestracji sprzedaży/zakupu. Umożliwiono dodanie opisu Na podstawie, który w przypadku noty korygującej zostanie przeniesiony na wydruk. Opcja dostępna jest w oknie edycyjnym dokumentu pod przyciskiem Opcje w lewym dolnym rogu okna → Zmień dane na podstawie.
- Rozbudowano opcje dla Poleceń księgowania. W menu kontekstowym okna dokumentu dodano:
- skrót klawiszowy CTRL+P dla opcji Słowniki powiązane do pozycji.
- opcję Automatycznie przełącz na słowniki powiązane do pozycji, która działa dla pozycji kont posiadających dodatkowe analityki. Włączenie opcji spowoduje automatyczne przełączenie się na zakładkę do wprowadzania dodatkowych słowników. Zaznaczenie opcji jest zapamiętywane w kontekście użytkownika.
- skrót klawiszowy CTRL+P dla opcji Słowniki powiązane do pozycji.
- Słownik Oznaczenia dla dokumentów JPK rozbudowano o nowy typ: “GAZ_I_ENERGIA_OO”. Oznaczenie przeznaczone jest do rejestracji sprzedaży dla transakcji Dostawa gazu w systemie gazowym, dostawy energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i świadczenia usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych, o których mowa w ustawie z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (Dz.U. z 2023 r. poz. 589), w zakresie w jakim stosuje się zasady określone w art. 145e ust. 1 ustawy.
Sprzedaż ze stawką “np.”, na dokumencie z ww. oznaczeniem będzie uwzględniana w JPK-V7 w polach dotyczących Wysokości podstawy opodatkowania z tytułu dostawy towarów, dla których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art./ 17 ust.1 pkt 5 ustawy:- w części deklaracyjnej w polu P_31
- w części Ewidencja podatku należnego w polu K_31
Umożliwi to rejestrację tego typu transakcji w okresie od 1 kwietnia 2023 do 28 lutego 2025.
Moduł Środki Trwałe
- Wprowadzono zmiany w zakresie amortyzacji jednorazowej środków trwałych do 100 tys. W konfiguracji systemu dodano parametr Środki trwałe naliczane od następnego miesiąca uwzględniaj w raporcie amortyzacji jednorazowej w roku przyjęcia dostępny w gałęzi: Ustawienia – Środki trwałe – Ustawienia.
Domyślnie jest on ustawiony na wartość NIE. Zmiana ustawienia spowoduje, że w oknie edycyjnym dokumentu przyjęcia środka trwałego OT opcja Raportuj (amortyzacja jedn. do 100 tys.) nie będzie aktywna.
Wprowadzony parametr ma zastosowanie w przypadku, gdy dla środków trwałych przyjętych i zamortyzowanych jednorazowo w grudniu zeszłego roku, a amortyzacja naliczana ma być od następnego miesiąca (od stycznia bieżącego roku). W tej sytuacji system nie będzie uwzględniał wartości amortyzacji jednorazowej takiego środka w raporcie dotyczącym bieżącego roku.
Moduł Wspólne
- Usprawniono mechanizm wprowadzania wartości cech tekstowych na dokumentach. Maksymalna ilość znaków została rozszerzona do 255. W celu wprowadzania dłuższych wartości cech należy zmienić wartość parametru w konfiguracji systemu Ustawienia – Cechy – Długość pola cechy tekstowej:
- Skrócona (35 i 70 znaków) – wartość domyślna parametru. Stanowi dotychczasową ilość znaków możliwych do wprowadzenia
- Rozszerzona (255 znaków) – nowa wartość umożliwiająca wprowadzenie maksymalnie 255 znaków
- Zaktualizowano zbiór tłumaczeń języka programu na język angielski.