Moduł Zarządzanie produkcją 3.0
- Dla paneli produkcyjnych .NET umożliwiono odczyt danych z systemu tłumaczeń Pro/Prestiż z zachowaniem kodowania znaków w standardzie UTF8.
- Rozbudowano prawa do opcji dla grup użytkowników w kontekście gałęzi „Zlecenia produkcyjne”. Dodano prawo „Dodaj z technologii”, którego dezaktywacja spowoduje brak dostępu do opcji w oknie zleceń produkcyjnych.
- Rozbudowano funkcjonalność Nesting. Od teraz podczas importu meldunków istnieje możliwość dodania zasobów jednostki roboczej na podstawie przypisanych do zasobów pracowników, podanych w pliku SigmaNest w polu „operator”. Pracowników należy podać po przecinku, a pierwszy wymieniony pracownik będzie traktowany jako meldujący. Opcja aktywowana jest w definicji nestingu.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Wprowadzono usprawnienie w działaniu zestawień proceduralnych oraz zestawienia „Stany magazynowe na dany dzień”. W konfiguracji systemu, w gałęzi „Optymalizacja szybkości” dodane zostały parametry:
- Zestawienia stanów magazynowych na dzień oparte o tabelę tymczasową – domyślnie wartość ustawiona na NIE
- Zestawienia proceduralne oparte o tabelę tymczasową – domyślnie wartość ustawiona na TAK
Umożliwiają one zmianę działania zestawień z dotychczasowych transakcji edycyjnych na metodę operowania na tabelach tymczasowych “global temportary table”. Zmiana ta znacznie usprawnia pracę użytkownikom, którzy przez długi czas operują na danych z ww. zestawień.
- Dokumenty zakupu – Dodaj/Popraw – Realizuj zamówienie. Jeśli podczas wyboru zamówienia do realizacji, użytkownik wybierze jeden z wariantów:
- Wybrane pozycje dokumentu
- Wybrane pozycje wszystkich
- Wybrane pozycje zaznaczonych
to na oknie wyboru pozycji pojawi się opcja “Dodawanie pozycji w pętli”.
Jej aktywacja oznacza, że naciśnięcie klawisza “Enter” na pozycji spowoduje zrealizowanie pozycji w tle, a następnie wyświetlenie okna edycyjnego powstałej pozycji. Jeśli pozycja zamówienia zostanie w pełni uzupełniona, to zniknie ze spisu możliwych do realizacji pozycji.
- Na oknach dokumentów sprzedaży, magazynowych i zakupu, które zostały wywołane za pomocą opcji „Idź do” dodano opcje “Wyślij dokumenty do EDI” i “Pobierz dokumenty z EDI”.
- Słowniki – Definicje dokumentów. Dla dokumentów z grupy “Zamówienia do dostawców” na zakładce “2 Dodatkowe” dodano parametr “Podczas realizacji pozycji zamówienia podpowiadaj ilość” z wartościami do wyboru “Ilość pozycji zamówienia” (wartość domyślna), “Ilość potwierdzoną pozycji zamówienia”. Nowy parametr będzie stosowany podczas realizacji pozycji zamówienia do dostawców – system opierając się o w/w parametr w definicji dokumentu zamówienia podpowie odpowiednią, możliwą do realizacji ilość.
Finanse-Księgowość
- Sprawozdania – Formularze – Konfigurator formularzy sprawozdań. Dodano opcję umożliwiającą konfigurowanie własnych formularzy sprawozdań finansowych. Opcja zawiera standardowe formularze (m.in. Bilans, Rachunek zysków i strat), na bazie których użytkownik może wprowadzić indywidualne modyfikacje oraz daje możliwość utworzenia nowego formularza. W definicji znajdują się predefiniowane zestawy, które można kopiować. Zdefiniowane formularze wystawiane są z poziomu standardowych okien: Bilansu, RZiS itp.
Moduł Środki Trwałe
- Zestawienia – Ewidencja środków trwałych na dany dzień. Na oknie wydruku: „Tabela amortyzacyjna – filtrowana” dodano parametr: “Pomiń wartości w kolumnach spoza wybranego okresu” (domyślnie zaznaczony). Po jego zaznaczeniu wartości miesięcznego umorzenia amortyzacji będą filtrowane do zadanej daty, np. gdy zestawienie ma prezentować stan na dzień 2022-06-30, to na wydruku kolumny wartości amortyzacji będą uzupełnione do miesiąca czerwiec, a pozostałe miesiące będą przyjmą wartość 0,00 (mimo, iż amortyzacja w systemie została naliczona).
Ponadto do tytułu tabeli dodano oznaczenie, na jaką datę wygenerowane zostało zestawienie (nazwa miesiąca oraz rok) będzie przenoszony na wydruk filtr z okna ewidencji.
Moduł Raporty i Formularze
- Dodana została alternatywna biblioteka wydruków standardowych bazująca na bibliotece wydruków JasperReports. Dostosowanie wyglądu formularza jest analogiczne jak w formularzach definiowanych, jednak dane i ustawienia parametrów wydruku przekazywane są podczas standardowego wydruku, co usprawnia dostosowanie wydruku do potrzeb bez konieczności tworzenia całego formularza od podstaw.
Na wybranych definicjach dokumentów w module Handlowo-Magazynowym pole „Biblioteka wydruku” zostało rozszerzone o wartość „Biblioteka Jasper”, której wybór umożliwia użycie standardowych formularzy JasperReports.