Moduł Handlowo – Magazynowy
Usprawnienie podglądu dokumentacji
W oknach edycyjnych dokumentów sprzedaży, zakupu i magazynowych dodano opcję Pokaż dokumentację (Ctrl+Alt+F10). Opcja jest dostępna w menu Opcje, znajdującym się w lewym dolnym rogu okna, w sekcji Dokument. Uruchamia ona okno podglądu dokumentacji dołączonej do dokumentu. W odróżnieniu od opcji Automatycznie pokazuj dokumentację, parametr Pokaż dokumentację uruchamia okno podglądu na życzenie operatora.
Analogiczna opcja została dodana w oknie edycyjnym rejestracji zakupu/sprzedaży w module Finanse i Księgowość.
Zmiany w opcji Kopiuj dokument
Wprowadzono zmiany w opcji Kopiuj dokument (Shift+Ctrl+F5), dostępnej w oknach:
- Zapytania ofertowe do dostawców
- Zamówienia do dostawców
- Zapytania ofertowe od odbiorców
- Oferty dla odbiorców
- Zamówienia od odbiorców
Od teraz nazwa opcji brzmi Wystaw podobny dokument (Shift+Ctrl+F5).
Po wyborze opcji wyświetlone zostanie okno, zawierające parametry generowania dokumentu:
- Przepisanie cech dokumentu źródłowego
- Przepisanie cech pozycji dokumentu źródłowego
- Przepisanie uwag i ostrzeżeń
- Dodanie powiązania z dokumentem źródłowym – powoduje dodanie powiązania ogólnego między nowym a pierwotnym dokumentem.
- Edycja nowo wystawionego zamówienia – po wystawieniu dokumentu zostanie on automatycznie uruchomiony w trybie edycji
Ustawienia okna z parametrami są zapamiętywane w kontekście użytkownika oddzielnie dla każdego rodzaju dokumentu. Za pomocą opcji system skopiuje dane kontrahenta, wszystkie pozycje dokumentu oraz wybrane parametry dokumentu.
Rozszerzenie mechanizmu wyszukiwania adresów e-mail do wysyłki
Wprowadzone zmiany dotyczą wysyłki wiadomości za pomocą wbudowanego klienta poczty. Od teraz system podczas wyszukiwania adresów e-mail w danych kontrahenta (zakładka 1 Podstawowe → pole E-mail dla e-faktur) będzie uwzględniał wszystkie adresy rozdzielone średnikiem.
Moduł Finanse i Księgowość
Aktualizacja deklaracji podatkowych CIT-8ST(1)
Zaktualizowano wersje deklaracji elektronicznej dla lat 2023-2025 w zakresie zmian schematu dotyczącego kodów gmin.
Dodano obsługę JPK-PD
Udostępniono rozwiązania umożliwiające ewidencję danych w systemie dostosowaną do nowych struktur JPK dotyczących podatku dochodowego oraz wysyłkę plików JPK_KR_PD i JPK_ST_KR. W menu Sprawozdania → JPK dodano JPK – PD (JPK-CIT). W celu prawidłowej wysyłki plików JPK w nowych strukturach należy odpowiednio dostosować formularze podatkowe. Szczegółowe informacje o ustawieniach oraz obsłudze plików JPK znajdują się na Portalu Klienta pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/jpk-podatek-dochodowy-jpk-pd/.
Moduł Kadry i Płace
Nowa opcja dla Panelu Pracownika
Umożliwiono otwieranie i zamykanie miesięcy w Panelu Pracownika. Opcja dostępna jest w menu Panel Pracownika → Operacje miesięczne.
Zamknięcie miesiąca za pomocą tej opcji spowoduje, że w aplikacji Panel Pracownika, w sekcji ECP w widokach opartych na kalendarzu (np. Plan urlopu) nie będzie możliwości edycji danych w miesiącu zamkniętym oraz wyświetlona zostanie odpowiednia informacja.
Rozszerzenie edycji absencji i czasu pracy
Umożliwiono edycję absencji i czasu pracy w zamkniętych miesiącach w modułach Kadry i Płace oraz Finanse i Księgowość. W tym celu w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Naliczanie płac → Ustawienia → Ewidencja dodano nowe parametry: Zezwalaj na edycję absencji w miesiącu zamkniętym oraz Zezwalaj na edycję czasu pracy w miesiącu zamkniętym. Parametry przyjmują domyślne wartości zgodnie z dotychczasowym działaniem programu.
Moduł Zarządzanie produkcją
Zmiany w oknie Zlecenia produkcyjne
W szczegółach okna Zlecenia produkcyjne, dostępnego w menu Zarządzanie produkcją, dodano zakładkę Operacje powiązane. Umożliwia ona podgląd i edycję operacji nadrzędnej oraz podrzędnej, jak również edycję typu powiązania operacji.
Usprawnienie mechanizmu harmonogramowania szczegółowego
- Zoptymalizowano wyświetlanie okna Harmonogramowanie szczegółowe, dostępnego w menu Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe. Wprowadzone zmiany zapobiegają nieprawidłowościom w przypadku generowania harmonogramu zawierającego więcej niż 1500 pozycji zasobów.
- Na głównym pasku okna Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe dodano ikony Pokaż kolory zleceń oraz Pokaż kolory operacji. Opcje te odpowiadają za zmianę sposobu prezentacji elementów harmonogramu – ich tło przyjmuje kolor odpowiednio od zlecenia\operacji.
Usprawnienie rozliczania meldunków zwrotnych
Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją 3.0 → Meldunki parametr Optymalizacja rozliczania meldunków zwrotnych ustawiony jest na wartość Tak. Od teraz możliwa jest poprawa dokumentu RW posiadającego taką samą datę jak meldunek zwrotny. Pozwala to na rozliczenie magazynowe meldunku również w przypadku zmiany daty meldunku.
Nowa opcja w mechanizmie generowania zleceń produkcyjnych
Umożliwiono grupowania takich samych surowców podczas generowania zlecenia produkcyjnego. W tym celu w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją → Zlecenia dodano parametr Podczas generowania zlecenia produkcyjnego grupuj surowce posiadające tę samą kartotekę i ten sam rodzaj materiału w ramach jednej operacji produkcyjnej. Parametr domyślnie ustawiony jest na wartość Nie.
Moduł Logistyka
Nowa opcja dla dyspozycji magazynowych
Rozbudowano okna Dyspozycje przyjęcia i Dyspozycje wydania, znajdujące się w menu Logistyka. Od teraz na pasku opcji dostępny jest przycisk Oś czasu, który uruchamia okno z graficzną prezentacją powiązań aktualnej dyspozycji z innymi dokumentami w systemie.
Moduł CRM
Usprawnienie wyszukiwania w oknie Powiązania projektów
W oknie CRM → Zarządzanie projektami → Powiązania projektów umożliwiono dodanie na widok kolumn:
- Identyfikator kart. z poz. – Identyfikator kartoteki z pozycji
- Nazwa kart. z poz. – Nazwa kartoteki z pozycji
- Ilość z poz. – Ilość z pozycji
- Identyfikator kart. z kart. z poz. – Identyfikator kartoteki z kartoteki z pozycji
- Indeks kart. z kart. z poz. – Indeks kartoteki z kartoteki pozycji
Ponadto zmieniono nazwy kolumn:
- Kartoteka na Identyfikator pow. kart. (Identyfikator powiązanej kartoteki)
- Indeks na Indeks pow. kart. (Indeks powiązanej kartoteki)
Usprawnienie dodawania zleceń reklamacyjnych
W oknie Znajdź dokument dodano pole Nr dostawy/partii, które umożliwia wyszukanie dokumentów zawierających pozycje ze wskazanym nr dostawy lub partii. Możliwe jest bezpośrednie wyświetlenie okna z listą pozycji dokumentów zawierających wpisany nr dostawy/partii. W tym celu należy zaznaczyć parametr Wybór bezpośrednio pozycji z pominięciem wyboru dokumentu.
Rozbudowa mechanizmu obliczania daty zakończenia zlecenia reklamacyjnego
W menu System → Konfiguracja → Ustawienia → CRM → Ustawienia dodano parametr Rodzaj daty do obliczania daty zakończenia zlecenia reklamacyjnego, który może przyjąć wartości:
- Data przyjęcia (wartość domyślna)
- Data rozpoczęcia
System obliczy datę zakończenia zlecenia na podstawie wybranej w parametrze daty. W przypadku, gdy wskazana zostanie wartość Data rozpoczęcia, a w zleceniu reklamacyjnym pole to nie zostanie uzupełnione, to program nie wyliczy daty zakończenia.
W celu zapobiegania brakom wartości pól w zleceniu, sugerowanym ustawieniem jest włączenie w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → CRM → Ustawienia parametru Przepisuj datę przyjęcia do daty rozpoczęcia przy dodawaniu zlecenia reklamacyjnego.
Moduł DMS
Rozbudowano funkcjonalność akceptacji obiegów DMS
Dodano słownik nazw etapów akceptacji, który jest dostępny w menu Słowniki → Ścieżka akceptacji → Dodaj (F3) → Dodaj(F3) (etap akceptacji). Umożliwia on zdefiniowanie nazw etapów, które można stosować w aktualnie edytowanej ścieżce akceptacji oraz pozostałych ścieżkach ze słownika.
Nowa opcja zmiany rodzaju obiegu DMS
Dodano możliwość zmiany rodzaju obiegu DMS po zainicjowaniu ścieżki akceptacji, z zachowaniem wprowadzonych atrybutów oraz dokumentacji dołączonej do obiegu. Opcja Zmień rodzaj obiegu jest dostępna w oknie DMS – Obieg w menu pod prawym przyciskiem myszy.
Moduł Rozrachunki
Nowe narzędzie do importu i realizacji importu wyciągów bankowych
W menu Słowniki → Słowniki rozrachunków dodano narzędzia:
- Konfigurator realizacji z bufora IWB – dotyczy zarządzania procesem realizacji transakcji lub operacji, które zostały zapisane w buforze importu wyciągów bankowych (IWB)
- Konfigurator importu do bufora IWB (Mt940) – umożliwia konfigurację procesu importu wyciągów bankowych w formacie MT940 do bufora importu wyciągów bankowych (IWB)
Nowe narzędzia konsolidują dotychczasowe parametry, ustawienia i opcje, które znajdowały się wcześniej w różnych lokalizacjach systemu. Nowy sposób konfiguracji importu porządkuje istniejące ustawienia oraz pozwala na ich personalizację. Szczegółowe informacje o ustawieniach oraz obsłudze nowej opcji znajdują się w osobnej instrukcji dostępnej pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/nowy-konfigurator-importu-i-realizacji-wyciagow-bankowych/
Rozbudowa opcji Noty odsetkowe
W menu Dokumenty → Noty odsetkowe dodano predefiniowany rodzaj sposobu naliczania odsetek Odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych (dla podmiotu innego niż publiczny będący podmiotem leczniczym).
Dla istniejących baz danych zmiana ta nie wpływa na wartość parametru Domyślny sposób naliczania odsetek znajdującego się w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Rozrachunki → Naliczanie odsetek. W przypadku założenia nowej bazy danych, system automatycznie ustawi nowy sposób naliczania odsetek jako domyślny.
Moduł Serwis 2.0
Zmiany w zakładce Zlecenia serwisowe w oknie słownika Kontrahenci
Okno słownika Kontrahenci rozbudowano o obszar dotyczący zakresu zleceń serwisowych. W szczegółach okna, do zakładki Zlecenia serwisowe dodano panel Zakres zlecenia, w którym wyświetlana będzie wartość pola Zakres zlec. znajdującego się w zleceniu serwisowym.
Przebudowa okna edycyjnego przedmiotu serwisowego
Wprowadzono zmiany w oknie edycyjnym przedmiotu dostępnym w menu Słowniki → Przedmioty → Dodaj (F3) / Popraw (F5):
- zakładka 1 Podstawowe:
-
- Dodano pole Nr dokumentu zakupu.
- Przeniesiono sekcję Miejsce instalacji z zakładki 2 Dodatkowe. Ponadto w polu Nazwa miejsca umożliwiono ręczne wprowadzenie wartości oraz wybór wartości ze słownika. W przypadku, gdy miejsce instalacji będzie miało wypełnione którekolwiek pole, to podczas wyboru kontrahenta lub przed wskazaniem miejsca instalacji program wyświetli komunikat Czy napisać dane z miejsca instalacji?
- zakładka 2 Dodatkowe
- zmieniono działanie pola Nr dostawy. Od teraz będzie ono dostępne tylko dla kartotek identyfikowalnych, czyli kartotek, które w oknie danych →zakładka 24 Edycja dok. → Ozn. JPK → sekcja Sposoby obsługi w parametrze Spos. obs. numerów dostaw będą miały wskazaną wartość inną niż Nie.
B2B
Zmiana sposobu szyfrowania haseł
Od teraz hasła użytkowników oraz hasła administratorów będą przechowywane w standardzie Argon2. Zmiana szyfrowania dotychczasowych haseł użytkowników odbędzie się automatycznie podczas pierwszego logowania. Dodatkowo w Panelu Administratora, w sekcji Operacje serwisowe dodano możliwość grupowego zresetowania hasła. Na potrzeby wysyłki wiadomości e-mail związanej z grupowym resetem hasła dodano również szablon old_password_information_tmpl.ftl.
Usprawnienie wyświetlania szczegółów dokumentu
Wprowadzone zmiany dotyczą dokumentów walutowych. Od teraz Podsumowanie VAT będzie wyświetlane w walucie obcej z możliwością zmiany na PLN.
Streamsoft Integrator
Apilo
Umożliwiono integrację z platformą Apilo. Obejmuje ona:
- Import zamówień sprzedaży do systemu Streamsoft Prestiż.
- Zmianę statusów na platformie Apilo na podstawie zmian na zamówieniu w systemie Streamsoft.
- Eksport plików PDF faktur, numerów listów przewozowych, stanów magazynowych oraz cen sprzedaży.
PrestaShop
Mechanizm eksportu kartotek towarowych rozbudowano o opcję kasowania zdjęć. Od teraz w przypadku braku zdjęcia w kartotece towarowej w systemie Streamsoft Prestiż (np. zostało skasowane), to zostanie ono usunięte również z produktu na platformie PrestaShop. Mechanizm działa dla integracji w kierunku Streamsoft Prestiż → PrestaShop.
RestServer
Model PriceList został rozbudowany o pole minimalPrice odpowiadające cenie minimalnej w cenniku produktu.
Panel Pracownika
Nowe opcje w widoku Kalendarza
W widoku ECP → Kalendarz dodano:
- Możliwość wyświetlania zaakceptowanych wniosków, np. wniosków o urlop. Po akceptacji wniosku przez przełożonego w widoku kalendarza czasu pracy widoczne będą zaplanowane nieobecności pracownika. Natomiast po realizacji wniosku w module Kadry i Płace, ustawione zostaną odpowiednie symbole absencji.
- Możliwość blokady edycji własnego wiersza. Oznacza to, że przełożony może edytować wyłącznie symbole w kalendarzu swoich podwładnych.
Kurier
Zmiany dla przesyłek wielopaczkowych
Od teraz w przypadku płatności za pobraniem i z dostawą do paczkomatu, kwota pobrania będzie ustawiana wyłącznie dla pierwszej paczki. Wprowadzone modyfikacje wynikają z technologii aplikacji Inpost, która wymusza w takim przypadku utworzenie odrębnych przesyłek przez API.
Wspólne
Rozbudowa narzędzia Analizy wielowymiarowe (PIVOT)
Narzędzie PIVOT jest dostępne w oknach programu zawierających tabele. Dla komórek zawierających dane liczbowe w menu pod prawym przyciskiem myszy dodano opcję Idź do. Uruchamia ona okno z danymi z systemu dotyczącymi wybranej komórki, np. okno z wybranym dokumentem sprzedaży.