Moduł Handlowo-Magazynowy

Nowa opcja dla dokumentów zaliczkowych

Usprawniono opcję dla dokumentów zaliczkowych Ustaw jako rozliczone dostępną w menu podręcznym okna: Dokumenty sprzedaży – Dodatkowe – Ustawienia dok. zaliczkowego. Od teraz możliwe jest ustawienie znacznika Rozl.ręczne również, gdy dokument pochodzi z okresu zamkniętego.

Moduł Finanse i Księgowość

Zmiana w generowaniu bilansu otwarcia

Usprawniono opcję Generowanie bilansu otwarcia dostępną w menu Operacje – Operacje roczne. Od teraz w przypadku generowania BO dla waluty system nie będzie uwzględniał pozycji zerowych dla kont posiadających salda zerowe.

Moduł Kadry i Płace

Nowe wzory formularzy i zmiany w wydrukach:

  • Świadectwo pracy:
    • dodano zaktualizowany formularz Świadectwa pracy, zgodny ze wzorem obowiązującym od 11 maja 2023 r.
    • wprowadzono usprawnienie w przypadku, gdy nie wykorzystano urlopu rodzicielskiego. Od teraz wydruk nie będzie zawierał danych dziecka.
    • usprawniono wydruk sekcji Okres zatrudnienia. Dodano komunikat Proszę zaznaczyć okres zatrudnienia wyświetlany w przypadku próby wydruku świadectwa pracy, gdzie poszczególne umowy mają zostać przedstawione jako jeden okres zatrudnienia i nie zaznaczono żadnego okresu zatrudnienia
  • Skierowanie na nadania okresowe – zaktualizowano podstawę prawną.
  • Wniosek o opiekę nad dzieckiem – dostosowano opis wyjaśnień dotyczących wieku dziecka do aktualnego limitu do lat 8.

 

Zaktualizowano Eksport danych do Płatnika

Mechanizm Eksportu danych do programu Płatnik dostosowano do aktualnego schematu KEDU 5_5.

 

Aktualizacja słownika „Stałe płacowe”

Zaktualizowano wartość stałej płacowej, od 01.04.2023 dla PREHAB Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego obowiązuje wartość 109,4%.

 

Zmiany w Informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia

Rozbudowano formularz Informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia:

  • dodano sekcję Odpoczynki dobowe i tygodniowe, która umożliwia ręczne wprowadzenie treści lub skorzystanie ze zdefiniowanych wcześniej pozycji ze słownika Warunki zatrudnienia: odpoczynek.
  • usprawniono drukowanie informacji o okresie wypowiedzenia – od teraz system podpowiada wartość w polu okres wypowiedzenia analizując rodzaj umowy i czas jej trwania wskazane w polu zatrudnienie na czas. W przypadku ręcznej edycji tego pola, system podpowie standardowe okresy wypowiedzenia.
  • dodano możliwość opcjonalnego wydruku informacji dotyczących norm pracy dla osób niepełnosprawnych.

Moduł Zarządzanie Produkcją

Zmiany w oknie harmonogramowania szczegółowego

Opcje filtrowania zostały dostosowane do warunku wyświetlania zleceń produkcyjnych o statusie Niezaakceptowane. Od teraz przycisk filtru Zaakceptowane będzie niedostępny na pasku ikon okna, co zapobiega nieprawidłowościom podczas prezentacji zleceń w oknie wyboru.

Usprawnienia w edycji zleceń produkcyjnych

Usprawniono edycję zlecenia księgowego na zleceniach produkcyjnych. Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy zlecenie posiada rozliczone meldunki zwrotne i wystawione zostały dokumenty magazynowe RW/PW. Od teraz po zmianie zlecenia księgowego na zleceniu produkcyjnym aktualizowane będzie ono również na dokumentach magazynowych RW/PW powiązanych z tym zleceniem.

Moduł CRM

Zmiany w opcji Planowanie miesięczne

Usprawniono funkcjonalność Planowanie miesięczne w zakresie pobierania wartości. Po wprowadzonych zmianach dokumenty Raport okresowy sprzedaży nie będą uwzględniane w planowaniu również w przypadku, gdy do dokumentu RO zostanie przypisany przedstawiciel handlowy.

Moduł DMS

Usprawnienie opcji wystawiania dokumentów na podstawie obiegu DMS

Usprawniono opcję Wystaw dokument HM/FK na podstawie dostępną w oknie DMS – Akceptacja obiegu. Wprowadzone zmiany dotyczą sytuacji, gdy atrybut Miejsce zakupu nie został wskazany w obiegu DMS i na etapie wystawiania dokumentu HM/FK użytkownik wybrał je ze słownika. System zapamiętywał wskazane miejsce zakupu i przepisywał wartość na kolejny wystawiany dokument. Od teraz mechanizm ten będzie stosowany tylko w przypadku, gdy z danego obiegu DMS powstanie dokument na jego podstawie. Jeśli dokument zostanie anulowany, to przy ponownym jego wystawianiu na podstawie obiegu DMS, system wyświetli okno z wyborem miejsc zakupu ze słownika.

Rozbudowano mechanizm nadawania numeracji dla obiegów DMS

Wprowadzono zabezpieczenie przed dodaniem obiegu DMS w przypadku, gdy w systemie nie został założony rok obrachunkowy, np. przy próbie dodania w styczniu 2024 r. obiegu DMS z datą wpływu w grudniu 2023 r. W takiej sytuacji system wyświetli komunikat: Należy otworzyć rok/miesiąc obrachunkowy aby ustalić numerację dla obiegu DMS. Numeracja ta jest niezależna od daty wpływu wskazywanej na dokumencie i opiera się wyłącznie na aktualnej dacie wprowadzenia obiegu DMS.

B2B

Nowa opcja dotycząca adresu dostawy

Dodano parametr Czy wyłączyć sekcję adresu dostawy w koszyku. Jego aktywacja spowoduje brak wyświetlania opcji dodawania adresu dostawy, co skutkuje wysyłką złożonego zamówienia na adres przypisany do kontrahenta w systemie Streamsoft Prestiż.

Rozbudowa ustawień języka B2B

Listę języków możliwych do ustawienia jako język w B2B rozszerzono o język niemiecki.

Rozszerzenie opcji anulowania zamówienia

Od teraz w przypadku, gdy użytkownik w oknie Potwierdzenie. Czy chcesz wysłać prośbę o anulowanie zamówienia? wybierze przycisk TAK, wyświetlona zostanie informacja Wysłano prośbę o anulowanie zamówienia.

Usprawnienie w oknie Panelu logowania

Od teraz w przypadku wprowadzenia błędnego loginu lub hasła, wyświetlona zostanie informacja o błędnych danych.

Streamsoft Integrator

Plugin BaseLinker

  • Usprawniono eksport kartotek towarowych. Od teraz w przypadku wykrycia podczas konwersji nieprawidłowych wartości cech: długość, szerokość, wysokość lub waga, system nie przerwie procesu i zmieni wartość cechy na 0.
  • Dodano parametr konfiguracyjny Czy dodawać „Imię i nazwisko” do nazwy firmy?, którego zaznaczenie spowoduje zmianę budowy nazwy kontrahenta na strukturę: wartość pola Firma + wartość pola Imię i nazwisko z sekcji Dane do faktury.
  • W konfiguracji dodano parametr Czy przepisywać nazwę towaru podczas importu zamówienia?, którego zaznaczenie spowoduje przepisanie nazwy produktu podczas importu zamówienia z BaseLinkera do systemu Prestiż.

Plugin RestServer

Dodano możliwość pobierania plików dokumentacji ze zlecenia serwisowego oraz przedmiotu w module Serwis 2.0

Panel Pracownika

Rozszerzenie treści maila wysyłanego do osoby akceptującej wniosek urlopowy

Od teraz dodatkowo prezentowana będzie informacja o ilości dni urlopu na żądanie pozostałych do wykorzystania.

Kurier

Fedex

Dodano parametr konfiguracyjny dotyczący domyślnego zaznaczenia dodatkowej usługi Zwrot dokumentów.

Inpost

Dodano parametry konfiguracyjne dotyczące:

  • domyślnego oznaczenia dodatkowej usługi Zwrot dokumentów
  • określenia stałej wartości ubezpieczenia
  • domyślnego zaznaczenia dodatkowej usługi serwisu SMS

Zmiany w obsłudze przekazywania drukarki w trybie XML

Umożliwiono przekazywanie nazwy drukarki każdorazowo dla generowanej przesyłki w trybie z przekazaniem XML (bezokienkowym).

Rhenus

Dodano parametry konfiguracyjne umożliwiające przysłanie w komunikacie:

  • kodu jednostki nadzorującej
  • symbolu nadawcy zgodnego z oznaczeniem kuriera Rhenus. Uwaga! Parametr ten jest wymagany.

JAS-FSB

Dodano parametr konfiguracyjny dotyczący domyślnego zaznaczenia dodatkowej usługi Zwrot dokumentów.

Raben

Dodano obsługę nowego rodzaju jednostek opakowań ADR o numerze UN 3480 – AKUMULATORY LITOWO-JONOWE.