Moduł Handlowo-Magazynowy

Usprawnienia w mechanizmie tłumaczeń

Wprowadzono zmiany w mechanizmie tłumaczeń wydruków standardowych dokumentów przy wydruku seryjnym. Od teraz system będzie podpowiadał język tłumaczenia zgodnie z kolejnością: 1. Domyślny dla kontrahenta 2. Z ogólnej konfiguracji 3. Wskazany ręcznie z menu przy wydruku.

Rozszerzenie opcji “Dodatkowe adresy”

Rozszerzono treść komunikatu wyświetlanego podczas usuwania dodatkowego adresu z danych kontrahenta. Od teraz w przypadku, gdy usuwany adres został już użyty na dokumentach, system wyświetli komunikat z informacją „Nie można usunąć dodatkowego adresu, ponieważ został użyty na dokumentach.”

Usprawnienie w wystawianiu korekt sprzedaży i korekt magazynowych

Wprowadzone zmiany dotyczą opcji wskazywania dostaw logistycznych do zwrotu dla kartotek towarowych z wymuszoną obsługą co najmniej jednego z parametrów: numer dostawy, termin ważności. Od tej pory w przypadku całkowitego zwrotu pozycji posiadającej więcej niż 1 dostawę (korekta pozycji do zera), system nie będzie wyświetlał okna do wskazania korygowanej ilości do każdej z dostaw. Zostaną one uzupełnione w tle za pomocą automatycznego mechanizmu.

Moduł Finanse i Księgowość

Nowe wersje deklaracji

  • PIT-36 (30)
  • PIT-36L (19)

Zmiany dotyczące deklaracji CIT

  • CIT-8 – Dla korekt deklaracji zaktualizowano wersję schematu załącznika ORD-ZU (Uzasadnienie przyczyn korekty deklaracji)
  • CIT-8E – Dodano możliwość odznaczenia pola 170. „Zapłata ryczałtu z tytułu zysku netto nastąpi jednorazowo zgodnie z art.28t ust.2 ustawy” oraz dostosowano deklarację do aktualnego schematu programistycznego udostępnionego przez Ministerstwo Finansów.
  • CIT-8ST:
    • przy wprowadzaniu długiego tekstu w polu „Nazwa zakładu (oddziału)” będzie on automatycznie dzielony na wiele linijek.
    • usprawniono wyświetlanie pól „Nazwa województwa”, „Nazwa powiatu” oraz „Nazwa gminy” w deklaracji CIT-8ST w przypadku wprowadzenia długiej nazwy. Wartość pola nie może przekroczyć 36 znaków.

Usprawnienie generowania deklaracji IFT-2R

Od teraz, podczas zatwierdzania deklaracji system nie wymaga wypełnienia pola 19 dot. Identyfikatora podatkowego NIP. Wprowadzone zmiany zapobiegają nieprawidłowościom podczas pobierania UPO.

Moduł Księga Podatkowa

Zmiany w deklaracji PIT-36L

Wprowadzono zmiany w deklaracji PIT-36L w zakresie pola dotyczącego Składek na ubezpieczenie zdrowotne, o których mowa w art. 30c ust.2 pkt 2 ustawy. Od teraz do pola 41 pobierana będzie wartość pola „Składka na ubezpieczenie zdrowotne odliczana od dochodu narastająco” z ostatniej deklaracji PIT-5L. Wartość ta stanowi kwotę składek na ubezpieczenie zdrowotne zapłaconych w roku podatkowym.

Moduł Kadry i Płace

Nowe rozwiązania dotyczące dyrektywy Work-Life Balance

Rozbudowano system o rozwiązania pozwalające na prowadzenie polityki kadrowej oraz rozliczanie pracowników zgodnie z przepisami wynikającymi z tzw. dyrektywy Work-Life Balance. Wprowadzone zostały zmiany w zakresie:

  • Umów o pracę – możliwość wskazania wielu miejsc wykonywania pracy oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia pracy.
  • Umów o pracę na okres próbny – umożliwiono wskazanie 1, 2, 3 -miesięcznego okresu próbnego wraz z możliwością jego przedłużenia, dodano kontrolę wprowadzanych umów następujących po okresie próbnym.
  • Informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia – dostosowano formularz do nowych wymogów prawnych, dodano również możliwość drukowania zarejestrowanych w programie składników zaszeregowania.
  • Nowych rodzajów absencji – dodano obsługę absencji wynikających z urlopu opiekuńczego oraz zwolnienia z powodu siły wyższej.
  • Zasiłku macierzyńskiego oraz urlopu rodzicielskiego – dodane zostały nowe symbole absencji i składniki płacowe.

Zaktualizowano stałe płacowe

  • DIETA Dieta – podróże krajowe – od 01.01.2023 obowiązuje kwota 45,00 zł

Zmiany w naliczaniu potrąceń komorniczych

Wprowadzono zmiany w naliczaniu potrąceń komorniczych na listach płac dla umów zleceń. Modyfikacje dotyczą przypadku, gdy na zaszeregowaniu pracownika zaznaczona jest opcja „Naliczaj ulgę”. Od tej pory ulga podatkowa będzie uwzględniana w kwocie potrącenia komorniczego.

Zmiany w naliczaniu urlopu proporcjonalnego

Usprawniono naliczanie urlopu proporcjonalnego dla osób z pierwszą pracą, u których wystąpił okres urlopu bezpłatnego dłuższy niż 1 miesiąc. Od teraz w takim przypadku system nie będzie uwzględniał czasu jego trwania przy ustalaniu prawa do urlopu wypoczynkowego, tym samym nie będzie on wliczany do proporcjonalnego urlopu wypoczynkowego przysługującego pracownikowi.

Usprawnienia dotyczące opcji Sposób wyliczenia składnika

  • Dla składnika płacowego Brutto (BRUTT) wprowadzono zmiany w opcji „Sposób wyliczenia składnika”, dostępnej na oknie edycyjnym listy płac. Od teraz w raporcie wyliczeń uwzględniane będą składniki z wartościami ujemnymi.
  • Do składnika płacowego „Za zwolnienie – siła wyższa” dodano wyjaśnienie sposobu obliczeń. Opcja dostępna jest w oknie edycyjnym listy płac, w menu kontekstowym składnika.

Rozbudowa opcji Kasy pożyczkowe

W oknie ustawień wydruku „Deklaracja przystąpienia do PKZP” dodano pole REGON. Pole to należy uzupełnić ręcznie.

Rozszerzenie zabezpieczeń w oknie Angaże, umowy, zaszeregowania

  • Rozbudowano zabezpieczenia przed nieprawidłowym wprowadzeniem zaszeregowań. Od teraz przy próbie dodania zaszeregowania w ramach zamkniętego angażu, system wyświetli komunikat: „Uwaga! Angaż jest zamknięty. Czy na pewno chcesz dopisać do niego kolejne zaszeregowanie?”
  • Wprowadzono zabezpieczenie przed dodaniem angażu bez daty początkowej. Od teraz przy próbie zapisu niepełnych danych wyświetli komunikat: „Data zatrudnienia nie może być pusta!”

Zmiany dotyczące okresu zasiłku na ZUS ZNp-7

Zmieniono sposób wyliczania daty końcowej okresu zasiłku na wydruku deklaracji ZUS ZNp-7. Po wprowadzonych zmianach przy obliczaniu uwzględnione będą okresy przerw w zasiłkach nieprzekraczające 60 dni.

Aktualizacja wydruków kadrowych

Zaktualizowano podstawę prawną na druku „Oświadczenie pracownika do celów stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodu”.

Usprawnienie wyświetlania cech pracownika w oknie kadrowym

Od teraz system będzie weryfikował wartość pola „Data ważności” w cesze i prezentował będzie tylko wartości cech zawierające się w zadanym zakresie dat.

Zmiana działania parametru dotyczącego list płac

Zmieniono działanie parametru w konfiguracji systemu “Ustawienia – Naliczanie płac – Ustawienia płac – Pozostałe – Sposób umieszczania osób na liście płac”. Od teraz jego działanie nie obejmuje list płac dla osób zwolnionych. Bez względu na ustawioną wartość parametru, np. przepisz osoby z grupy płacowej, w przypadku generowania listy płac dla zwolnionych konieczne będzie ręczne dodanie właściwych osób przez użytkownika.

Zmiany w zakresie obsługi zastępczych asygnat zasiłkowych

Od tej pory przed wystawieniem dokumentu system wyświetlał będzie komunikat informujący: „Uwaga! Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie określenia dowodów stanowiących postawę przyznania i wypłaty zasiłków z 9 maja 2012 r. Zastępcza asygnata zasiłkowa ZUS Z-7 została zniesiona jako obowiązkowy dokument. Asygnata i jej wydruk nie podlegają aktualizacji i poprawie”.

Moduł Zarządzanie Produkcją

Usprawniono mechanizm generowania zleceń produkcyjnych z technologii

Dodano opcję „Weryfikacja zapętlenie technologii” dostępną w oknie Technologie – menu kontekstowe – Organizacja danych. Nowa funkcjonalność sprawdza czy istniejące technologie nie podlegają zapętleniu podczas generowania z nich zleceń produkcyjnych, a informacja o poprawności lub wykrytych nieprawidłowościach zostanie wyświetlona w raporcie.

Zmiany w raportowaniu harmonogramowania szczegółowego

Rozszerzono raport wyświetlany po wykonaniu harmonogramowania szczegółowego. Od tej pory, w przypadku, gdy w grupie zależnej wystąpi brak zasobów spełniających zdefiniowane kompetencje, to informacja taka zostanie zawarta w raporcie.

Moduł DMS

Zabezpieczenie przed usunięciem obiegu

Wprowadzono zabezpieczenie przed usunięciem obiegu DMS, na podstawie którego zostały wystawione dokumenty FK lub HM. Od tej pory system będzie blokował usuniecie takiego obiegu i wyświetlony zostanie komunikat: „Nie można usunąć obiegu DMS do którego wystawiono dokument”.

B2B

Zmiany w Panelu Administratora dotyczące parametrów

  • W Panelu Administratora, w gałęzi „Dostawy i płatności” dodano parametr „Czy z listy sposobów płatności usuwać domyślny sposób płatności kontrahenta w przypadku opcji rozdzielających sposoby płatności”. Działanie parametru dotyczy przypadku, gdy w aplikacji aktywowane są opcje (łącznie lub jedna z opcji):
    • Czy obsługiwać różne sposoby płatności dla różnych terminów płatności
    • Czy obsługiwać różne sposoby płatności pod i nad limitem dla danego kontrahenta
  • Dodano nowy parametr „Definicja dokumentu dla dokumentu realizowanego z zamówienia” umożliwiający wskazanie definicji dokumentu, który będzie generowany w wyniku realizacji zamówienia w systemie Streamsoft. Parametr dostępny jest w Panelu Administratora, w gałęzi „Sprzedaż”  „Ustawienia zamówień”.
  • Rozszerzono działanie parametru „Czy wyświetlać identyfikator produktu zamiast indeksu produktu” dostępnego w Panelu Administratora w gałęzi „Pozostałe ustawienia”. Od teraz uwzględniał on będzie również produkty wyświetlane na liście wyszukiwania.

Zmiany dotyczące sortowania filtrów
Usprawniono sortowanie filtrów dla produktów z wartościami tekstowymi. Od teraz wartości wyświetlane będą w porządku alfabetycznym.

Panel Pracownika

Nowe wnioski

Katalog wniosków pracowniczych został rozszerzony o:

  • Wniosek o urlop opiekuńczy
  • Wniosek o zwolnienie z powodu siły wyższej
  • Wniosek dowolny z akceptacją

Usprawnienie wysyłki maili o złożeniu wniosku przez pracownika

Dodany został parametr „Czy używać powyższego adresu url w linkach w wiadomościach odnośnie wniosków” umożliwiający zdefiniowanie adresu url używanego na przyciskach (Akceptuj, Odrzuć, Podgląd) znajdujących w mailach. Włączenie nowej opcji zastępuje domyślnie ustawienie linków, wprowadzone podczas wdrożenia modułu.

Kurier

Nowe kolumny w oknach Historia, Raport

Okna Historia oraz Raport zostały rozszerzone o kolumny dotyczące referencji i gabarytów (kodów typów opakowań).

Usprawnienie opcji wystawiania listu przewozowego

Od teraz, w przypadku wyboru kilku dokumentów posiadających różne sposoby płatności, system będzie wyświetlał komunikat ostrzegający.

Zmiany w obsłudze przekazywania drukarki w trybie XML

Umożliwiono przekazywanie nazwy drukarki każdorazowo dla generowanej przesyłki w trybie z przekazaniem XML (bezokienkowym).

Nowy parametr dotyczący cech dokumentów

Wprowadzono obsługę dodatkowych kolumn z cechami dokumentów. Opcja aktywowana jest za pomocą parametru w konfiguracji.

UPS

Wprowadzono zmiany w zakresie obsługi deklarowanej wartości. Od teraz pole dot. deklarowanej wartości paczki będzie możliwe do uzupełnienia wyłącznie w oknie definiowania paczki. Tym samym usunięta została sekcja z zakładki „Usługi”.

DHL

Dodano parametr konfiguracyjny umożliwiający automatyczne zaznaczenie usługi „Informacja przed doręczeniem”. Domyślnie parametr ten jest wyłączony.

DVS

  • Dodano możliwość ustawienia w konfiguracji okna czasowego dla dostawy.
  • Rozszerzono obsługę referencji w przypadku generowania listów do dokumentów WZ lub FA powiązanych z Zamówieniem od odbiorcy. Od teraz możliwe jest przekazanie nr zamówienia jako drugiej referencji.