Moduł Handlowo-Magazynowy

Nowa opcja w rozliczaniu zaliczek

Usprawniono mechanizm rozliczania transakcji zaliczkowych. Do okna „Wyliczone odliczenia zaliczek” dostępnego podczas rozliczania zaliczki na dokumencie końcowym, dodano możliwość skopiowania danych z tabel do schowka. Opcja „Kopiuj do schowka Ctrl + C” znajduje się w menu kontekstowym na zakładkach „Wartości wyliczone standardowo” oraz „Proponowane wartości”.

Zmiany w generowaniu deklaracji INTRASTAT

Wprowadzono zmiany w mechanizmie weryfikacji kartotek wykonywanym przed generowaniem deklaracji INTRASTAT. Od teraz z badania wyłączone zostały kartoteki usługowe. Wprowadzone modyfikacje usprawniają generowanie deklaracji.

Zmiany w dodawaniu pozycji za pomocą kodów EAN

Usprawniono opcję dodawania pozycji na zamówienie do dostawców za pomocą kodów EAN. Od tej pory w szczegółach dodanej w ten sposób pozycji prezentowane będą aktualne stany magazynowe kartoteki.

Zmiany w funkcjonalności obsługi numerów seryjnych kartotek

Od teraz w przypadku kartoteki posiadającej stany magazynowe nie będzie możliwości zmiany pola w danych kartoteki „Spos. obs. numerów seryjnych” z wartości „Nie” na „Wymuś”. Przy próbie edycji pola system wyświetli informację: „Nie można zmienić pola ponieważ stan aktualny kartoteki na wszystkich magazynach jest różny od 0.”. Zmiana ta zapobiega powstawaniu nieprawidłowości podczas rozchodu dostaw kartoteki.zynów.

Moduł Finanse i Księgowość

Zmiany dotyczące deklaracji podatkowych

  • Dodano nową deklarację CIT-8ST (1).
  • Rozszerzono zakres informacji dotyczących formularzy VAT-UE (5) przesłanych do serwisu e-Deklaracje. Od teraz pole „Opis dokumentu” zawierało będzie informację o miesiącu i roku danej deklaracji.

Możliwość generowania CIT-8 za rok 2022 we wcześniejszej wersji formularza

Usprawniono generowanie deklaracji CIT-8 w przypadku, gdy rok obrachunkowy firmy nie jest zgodny z rokiem kalendarzowym 2022. Po wprowadzonych zmianach, przed wygenerowaniem deklaracji system wyświetli okno z wyborem wersji: CIT-8 (31) lub CIT-8 (32).

Moduł Księga Podatkowa

Nowe deklaracje podatkowe

  • Udostępniono formularze deklaracji VAT-8 i VAT-9M.
  • Dodano nową wersję PIT-28 (25) obowiązującą za rok 2022.

Moduł Kadry i Płace

Nowa opcja dotycząca przepisów ws. kontroli trzeźwości
Dostosowano system do nowych regulacji prawnych dotyczących kontroli pracowników na obecność alkoholu lub innych substancji działających podobnie do alkoholu przez pracodawcę. W Danych kadrowych pracownika, na zakładce „11 Zdjęcie, uwagi, dokumenty”, w sekcji „Dokumentacja” umożliwiono dodanie dokumentacji z wykonanego badania pracownika. W oknie wczytywania pliku pole „Akta osobowe” zostało rozszerzone o:

  • Część E – Kontrola trzeźwości
  • Część X – Pozostała dokumentacja

Zmiany w funkcjonalności Pracownicze Plany Kapitałowe

  • Na wydruku Informacja o wznowieniu dokonywania wpłat do PPK zaktualizowano treść objaśnień.
  • W Danych kadrowych pracownika, na zakładce „8 ZUS, PPK”. Dodano znacznik „Autozapis” informujący o automatycznym wznowieniu przesyłania składek do PPK, po okresie rezygnacji. Zastosowanie operacji „Grupowa rejestracja uczestników” dla pracowników, których do ostatniego dnia lutego obowiązywała rezygnacja z PPK, spowoduje automatyczne zaznaczenie w danych kadrowych znacznika „Autozapis”. Podczas wprowadzania wpisu dla pojedynczych pracowników należy parametr zaznaczyć ręcznie.

Zmiany w wydrukach dla ZUS

  • Zaktualizowano formularze „Zaświadczenie składek płatnika” Zus Z-3 i Zus Z-3a do aktualnie obowiązujących wersji
  • Dostosowano wydruk „Zaświadczenia składek płatnika (Zus Z-3)” do przepisów skracających okres przerwy miedzy świadczeniami, po upływie której zachodzi konieczność obliczenia nowej podstawy wymiaru dla celów ustalenia wysokości kolejnego świadczenia, do jednego miesiąca kalendarzowego.

Zmodyfikowano wydruk świadectwa pracy

  • Zaktualizowano podstawę prawną udzielania urlopu na czas służby wojskowej
  • Od teraz informacja o odbytej służbie wojskowej będzie prezentowana tylko w ust. 6 pkt.10. Okres urlopu bezpłatnego wykorzystanego podczas odbywanej służby nie będzie wykazywany w ust. 6 pkt.2.

Zmiany w zaszeregowaniach pracowników

Wprowadzono zmiany w sekcji „Podatki” w zaszeregowaniu pracowników, dotyczące możliwości wyłączenia pobierania zaliczki na podatek dochodowy dla umowy o pracę. Od teraz akcja „Nie naliczaj” dostępna na liście rozwijanej pola „Podatek”, obowiązuje dla typów umów: o pracę, o dzieło, zlecenie.

Aktualizacja stałych płacowych

Zaktualizowano wartości stałych płacowych, od 01.03.2023 r.:

  • Kwota wolna od potrąceń z zasiłków – alimenty (KWWOL_ALIM) – wartość 681,37 zł
  • Kwota wolna od potrąceń z zasiłków – komornik (KWWOL_KOMO) – wartość 1125,26 zł

Usprawnienie importu zwolnień lekarskich

Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku usunięcia przepracowanych godzin w pierwszym dniu absencji, gdy dzień był częściowo przepracowany. Od teraz w tej sytuacji, po uzupełnieniu okresu zwolnienia lekarskiego symbolami absencji, system wyświetli raport z informacją o usuniętych godzinach. Może on stanowić pomoc przy wykonaniu korekt list płac.

Zmiany w wyliczaniu składnika dot. diet pracowników oddelegowanych do pracy zagranicą

Usprawniono mechanizm wyliczania wartości składnika „Dieta 30% (obniża podstawę opodatkowania)” o kodzie DELG_NPOD. Od teraz przed dokonaniem obliczeń system będzie weryfikował, czy przychód danego pracownika podlega zwolnieniu od podatku.

Rozszerzenie opcji „Dodaj grupę”

Opcję grupowego dodawania składników płacowych rozszerzono o akcję „Składniki dla zwolnionych z podatku”. Opcja dostępna jest w menu kontekstowym okna Definicja list -> Dodaj grupę.

Rozbudowa wydruków rachunków

Wydruki rachunku do umowy zlecenia, o dzieło, prawa autorskie zostały rozbudowane o informację o naliczonej uldze podatkowej.

Moduł Zarządzanie Produkcją

Usprawnienie mechanizmu poprawy meldunków zwrotnych

Po wprowadzonych zmianach nie będzie wyświetlane okno z informacją o braku aktualizacji opakowań.

Usprawnienie opcji „Zestawienie planu materiałowego”

Wprowadzono zmiany do opcji „Zestawienie planu materiałowego” dostępnej w oknie „Zlecenia produkcyjne”. Od teraz opis okna zestawienia został rozszerzony o numery i nazwy aktualnie wybranych magazynów.

Moduł DMS

Usprawnienie opcji „Wystaw dokument HM na podstawie”
Usprawniono opcję „Wystaw dokument HM na podstawie” dostępną w oknie „DMS – Akceptacja obiegu”. Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy:

  • w obiegu DMS została wskazana waluta
  • do dokumentu wystawianego na podstawie obiegu domyślnie został zaczytany zerowy kurs (np. dla waluty, dla której kurs nie został pobrany)

Od tej pory, w powyższej sytuacji system przed wygenerowaniem dokumentu wyświetli okno z możliwością zmiany waluty oraz wskazaniem kursu.

Zmiany w prezentowaniu dokumentacji

Wprowadzono zmiany w mechanizmie prezentowania dokumentacji w postaci zdjęć lub obrazów do „DMS-Obieg” i „DMS- Akceptacja”. Od teraz obrazy zaczytywane na zakładce „Dokumentacja”, będą ustawiane zawsze zgodnie z zapisaną w danym pliku orientacją. Wprowadzone zmiany mają zastosowanie w przypadku zaczytywania zdjęć dokumentów wykonanych za pomocą smartfonów, które ze względu na swoją specyfikę mogą posiadać znacznik orientacji decydujący o wyświetlaniu obrazów w zewnętrznych programach w pozycji poziomej lub pionowej.

Zmiany w mechanizmie akceptacji dokumentów skopiowanych

Wprowadzono zmiany do mechanizmu akceptacji dokumentów HM powstałych w wyniku opcji „Kopiuj dokument Shift + Ctrl + F5”. Od tej pory w przypadku, gdy skopiowany dokument podlega akceptacji, to jego obieg w module DMS zostanie zainicjowany dopiero po zastosowaniu opcji „Popraw F5”.

Moduł Rozrachunki

Usprawnienie dot. przeliczania FIFO na wyciągach bankowych

Usprawniono opcję usuwania pozycji oraz otwierania i zamykania wyciągu bankowego. Od teraz w przypadku, gdy konieczne będzie przeliczenie FIFO dla aktualnego raportu oraz raportów następujących po nim, system wyświetlał będzie okno z paskiem postępu operacji.

B2B

Nowe parametry i opcje:

  • Dodano parametr sterujący prezentacją terminu dostawy pozycji w szczegółach dokumentów.
  • Dodano parametr umożliwiający zamianę indeksu produktu na identyfikator produktu na stronach:
    • Tabeli produktów (wszystkie widoki)
    • Szczegółów produktu
    • Historii produktu
    • Koszyku
      Działanie parametru nie obejmuje dokumentów i wiadomości e-mail.
  • Dodano opcję pozwalająca na zmianę cen produktów w koszyku przez akwizytora.
  • Dodano możliwość wyłączania poszczególnych sekcji w stopce.
  • Dodano opcję wyświetlania rozwijanej listy przeniesionych rozrachunków, które zostały przypisane do rozrachunków istniejących w tabeli rozrachunków.
  • Dodano możliwość zmiany adresu e-mail przypisanego do konta danego użytkownika przez administratora B2B.
  • Na stronie realizacji dostawy dodano walidację wymagalności pól: Data dostawy, Sposób płatności, Sposób dostawy. Od teraz w przypadku braku uzupełnienia pola te zostaną podświetlone na czerwono.

 

Nowe narzędzie do edycji raportów pdf

Zaktualizowano bibliotekę Jasperreports w celu umożliwienia edycji raportów pdf przy pomocy narzędzia Jaspersoft® Studio.

Panel Pracownika

Nowa opcja dotycząca wysyłania e-mail

Dodano parametr umożliwiający wysyłanie wiadomości e-mail w przypadku dodania przez pracownika dokumentu dla kadr.

Obsługa wielu danych logowania

W panelu administracyjnym dodano obsługę wielu danych logowania dla jednego pracownika.

Nowa opcja w Panelu Kierownika

Dodano możliwość wyświetlania kolumny z urlopem przysługującym pracownikowi w grafiku.

Windykator

Wysyłka wiadomości windykacyjnych za pomocą SMS.

Wspólne

Nowe zabezpieczenie przy dodawaniu dokumentacji

Dodano zabezpieczenie przed dołączeniem pustego pliku do dokumentów wystawianych w systemie. Od teraz przy próbie dodania takiej dokumentacji wyświetlona zostanie informacja, że dany plik posiada zerowy rozmiar.