Moduł Zarządzanie Produkcją 3.0
- W szczegółach okna TPP → Technologie do zakładek Surowce, Odpady i Produkty dodano kolumny dotyczące cech.
- Rozszerzono działanie filtru Magazyn dostępnego w oknie Pozycje zamówień w menu Zarządzanie produkcją. Od teraz możliwe jest wybranie wielu magazynów.
- W szczegółach okna Stany magazynowe na zakładce Produkcja – surowce dodano kolumnę Indeks meldowany.
- W szczegółach okna Stany magazynowe na zakładkach:
- Produkcja – surowce
- Produkcja
- Produkcja – dostawy
w menu pod prawym przyciskiem myszy dodano opcję Idź do zlecenia produkcyjnego.
- W menu TPP dodano opcję Zasoby w technologiach. Wywołuje ona okno prezentujące zasoby występujące w listach BOM i pozwala w przejrzysty i funkcjonalny sposób na podgląd zasobów występujących w produkcji oraz ich rolę w procesie produkcyjnym.
Zakres danych w oknie podzielony jest w oparciu o rodzaj zasobu wykorzystany w technologii:
Ponadto okno umożliwia grupowanie pozycji według:- Statusów technologii (W przygotowaniu, Aktualne, Archiwalne)
- Filtru zasobu
- Filtru technologii
- Filtru operacji
W menu kontekstowym okna (pod prawym przyciskiem myszy) dostępna jest opcja Grupowa edycja, która pozwala na edycję szeregu parametrów oraz cech zasobów użytych w technologiach, bez konieczności edycji poszczególnych technologii.
- W menu Zarzadzanie produkcją dodano opcję Zasoby produkcyjne, która uruchamia okno prezentujące informacje o zasobach użytych w technologiach i zleceniach.
Dane te wyświetlane są w kontekście rodzaju zasobu i można je filtrować ze względu na status zlecenia produkcyjnego (W przygotowaniu, W produkcji, Rozpoczęte, Zakończone) lub zastosować Filtr zasobu, Filtr zleceń, Filtr operacji.
Analogicznie jak w przypadku opcji Zasoby w technologiach, w menu kontekstowym okna (pod prawym przyciskiem myszy) dostępna jest opcja Grupowa edycja, która pozwala na edycję szeregu parametrów oraz cech zasobów użytych w technologiach, bez konieczności edycji poszczególnych technologii.
- W oknie Zlecenia produkcyjne dodano opcję Graf zleceń produkcyjnych. Uruchamia ona okno z graficzną wizualizacją zleceń powiązanych.
Opcja dostępna jest również w menu kontekstowym zlecenia: Dodatkowe → Graf zleceń produkcyjnych
Opcja wyświetla w formie graficznej elementy struktury zlecenia produkcyjnego (operacje produkcyjne, dokumenty magazynowe, dokumentacje, meldunki zwrotne, meldunki start-stop).
- Do opcji Grupowa edycja danych dostępnej, pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe w oknach Technologie oraz Zlecenia produkcyjne dodano możliwość grupowego dodawania dokumentacji.
- Dodano nowe opcje dotyczące zleceń produkcyjnych generowanych na podstawie pozycji zamówień. W menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją 3.0 → Zlecenia dodano parametr Automatycznie anuluj/przywróć plan przychodu po zamknięciu zlecenia. Jego włączenie spowoduje, że w przypadku zamykania zlecenia produkcyjnego, które zostało zrealizowane na ilość mniejszą niż wynikająca z pozycji zamówienia, system w oknie Pozycje zamówień przepisze automatycznie pozostałą ilość do kolumny Do rozplanowania.
Umożliwia to wygenerowanie kolejnego zlecenia produkcyjnego dla tej pozycji zamówienia.
Ponadto w oknie Zlecenia produkcyjne, w menu pod prawym przyciskiem myszy → Dodatkowe dostępne są opcje:
- Umożliwiono ustawienie domyślnego rozmiaru czcionki na uwagach RTF wprowadzanych w oknie edycyjnym zlecenia produkcyjnego. Opcja jest dostępna w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją 3.0 → Ogólne → Domyślna wielkość czcionki uwag w RTF.
- Dla paneli .Net dodano możliwość wyświetlenia podczas meldowania kartotek materiałowych z ilością zero. Opcja dostępna jest w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją 3.0 → Konfiguracja paneli → Meldunek zwrotny.
- Wprowadzono zmiany w oknie definicji nestingu, związane z dodaniem nowych opcji oraz modyfikacją niektórych parametrów:
- Zakładka Nesting zmieniła nazwę na 1 Podstawowe i zawiera wyłącznie pola dot. nazwy, katalogu wymiany oraz wydziału dla serwera i stanowiska.
- Parametry dotychczas dostępne na zakładce Nesting zostały przeniesione na nową zakładkę 2 Parametry
- Dodano zakładkę 3 Magazyny, która umożliwia zdefiniowanie wielu magazynów nestingowych. W oknie Wybór magazynu obligatoryjnie należy określić Magazyn surowców, Magazyn odpadów oraz Magazyn produktów. Ponadto system umożliwia powiązanie magazynów z zasobem oraz domyślną operacją technologiczną.
- W przypadku integracji z programem nestingowym Lantek dodano zakładkę 4 Cechy, która podzielona jest na sekcje: Cechy kartotekowe dla materiałów i Cechy kartotekowe dla produktów. Zmiany te dostosowują sposób przekazywania cech z systemu Streamsoft do metody odbioru i rzutowania cech w programie nestingowym Lantek.
- W menu TPP dodano opcję Kartoteki w technologiach. Wywołuje ona okno prezentujące kartoteki występujące w BOM-ach. Zakres danych w oknie podzielony jest w oparciu o rodzaj kartoteki użyty w technologii:
- Materiały
- Materiały pomocnicze
- Odpady
- Produkty
Okno umożliwia grupowanie pozycji według:- Statusów technologii ( W przygotowaniu, Aktualne, Archiwalne)
- Filtru kartotek
- Filtru technologii
- Filtru operacji
Nowe rozwiązanie umożliwia w przejrzysty i funkcjonalny sposób podejrzeć kartotek występujące w produkcji oraz ich rolę w procesie produkcyjnym.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Zaktualizowano słownik kodów CN dostępny w menu Słowniki → Słowniki dla kartotek → Kody CN. Dodano kody obowiązujące od 01.01.2024 r.
- Rozszerzono tryb ograniczonej edycji dokumentu. Dodano możliwość edycji niektórych parametrów pozycji dotyczących słowników definiowanych, dokumentacji pozycji oraz cech pozycji. W tym celu dodano zakładki okna: 4 Słowniki definiowane, 5 Dokumentacja oraz 6 Dodatkowe dane pozycji.
- Usprawniono realizację zamówień na dokumentach magazynowych WZ. Do okna z wykazem zamówień od odbiorców do realizacji, wywołanego na dokumencie WZ za pomocą opcji pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe → Realizuj zamówienia lub skrótu klawiszowego Ctrl+R, dodana została obsługa priorytetów. Pozycje wyświetlane w oknie Zamówienia posiadać będą posiadać kolorowe oznaczenia zgodnie z nadanymi priorytetami.
- Rozbudowano system o obsługę Funduszu Ochrony Rolnictwa. Dodane zostały opcje:
- okno edycyjne kartoteki → zakładka 15 Instrastat / Fundusze – dodano parametr Kartoteka podlega pod Fundusz Ochrony Rolnictwa (produkt rolny), który służy do oznaczenia kartotek, od których naliczana będzie składka funduszu na dokumentach.
- okno edycyjne kontrahenta → zakładka 1 Podstawowe – dodano parametr Producent rolny (Fundusz Ochrony Rolnictwa). Dokumenty zakupu wystawione na kontrahenta posiadającego to oznaczenie uwzględniane będą w mechanizmie naliczania składek na FOR.
- pozycja dokumentu zakupu → zakładka Dostawa – dodano parametr Nie podlega pod Fundusz Ochrony Rolnictwa, jego zaznaczenie spowoduje, że dana pozycja (posiadająca oznaczenie w danych kartoteki o podleganiu pod FOR) nie zostanie uwzględniona w naliczaniu składek na fundusz.
Dostępność powyższych opcji zależna jest od parametru w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → System → dotyczącego obsługi funduszy promocji produktów rolnych, który został rozszerzony i od teraz nosi nazwę Obsługa rozliczeń z Funduszem Ochrony Rolnictwa i z funduszami promocji produktów rolnych.
Szczegółowe informacje na temat obsługi funkcjonalności znajdują się w osobnym materiale dostępnym pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/obsluga-funduszu-ochrony-rolnictwa/ - okno edycyjne kartoteki → zakładka 15 Instrastat / Fundusze – dodano parametr Kartoteka podlega pod Fundusz Ochrony Rolnictwa (produkt rolny), który służy do oznaczenia kartotek, od których naliczana będzie składka funduszu na dokumentach.
- Rozszerzono mechanizm kartotek powiązanych. W menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja dokumentu dodano parametr Przy dodawaniu pozycji kodami EAN (czytnikiem) otwieraj okno kartotek powiązanych. Ustawienie wartości na TAK spowoduje, że podczas dodawania pozycji za pomocą kodów EAN system automatycznie wyświetli okno kartotek powiązanych. Parametr dotyczy zarówno standardowej edycji dokumentu jak i panelu szybkiej sprzedaży.
- Usprawniono sprawdzanie statusu kontrahenta w VIES. Weryfikacja statusu została rozszerzona o odczyt komunikatu o błędzie. Od teraz w przypadku problemów z komunikacją z VIES wyświetlony zostanie komunikat: Nie otrzymano odpowiedzi z VIES w odpowiednim czasie lub osiągnięto ograniczenie w zakresie jednoczesnych obsługiwani zapytań. Spróbuj ponownie później.
- Dla dokumentów sprzedażowych wprowadzone zostały dodatkowe opcje umożliwiające umieszczenie na wydrukach informacji o rozliczeniach (np. wpłaconych zaliczkach). Opcje dostępne są w menu: Słowniki → Definicje dokumentów HM → Dokumenty sprzedaży → wybrana definicja:
- zakładka 2 Dodatkowe – dodano parametr Przy zapisie okna potwierdzenia dokumentu poinformuj o istnieniu dok. nierozliczonych. Włączenie opcji spowoduje, że podczas zamykania dokumentu sprzedaży, do którego nie powiązano rozliczenia, system wyświetli komunikat: Kontrahent posiada dokumenty nierozliczone. Czy zapisać mimo tego?. Wybór TAK skutkuje zapisem faktury, natomiast po wyborze NIE użytkownik pozostanie w trybie edycji dokumentu i ma możliwość wskazania rozliczenia w oknie Potwierdzenie dokumentu.
- zakładka 5 Formularze – wybrany formularz wydruku – zakładka 5 Stopka – dodano parametr Drukuj datę wystawienia dokumentów rozliczających. Po jego zaznaczeniu w przypadku, gdy dokument posiada spłaty, na wydruku faktury widoczna będzie pozycja Daty wystawienia dokumentów rozliczających wraz z listą dokumentów zawierającą daty, rodzaj, numery dokumentów oraz kwoty rozliczenia.
- zakładka 2 Dodatkowe – dodano parametr Przy zapisie okna potwierdzenia dokumentu poinformuj o istnieniu dok. nierozliczonych. Włączenie opcji spowoduje, że podczas zamykania dokumentu sprzedaży, do którego nie powiązano rozliczenia, system wyświetli komunikat: Kontrahent posiada dokumenty nierozliczone. Czy zapisać mimo tego?. Wybór TAK skutkuje zapisem faktury, natomiast po wyborze NIE użytkownik pozostanie w trybie edycji dokumentu i ma możliwość wskazania rozliczenia w oknie Potwierdzenie dokumentu.
- Rozszerzono uprawnienia do opcji dostępnej na dokumentach sprzedaży w menu Opcje → Pozycje → Dodatkowe → Zmień sumy VAT. Od teraz funkcja ta jest dostępna dla użytkowników z grupy Administratorzy.
Dodatkowo do rejestru operacji dodano zapis o edycji sum VAT.
- Rozbudowano opcję Grupowe ustawianie wartości danych dokumentów (Alt+C). Na zakładce 1 Podstawowe dodano parametr Data obowiązywania, umożliwiający określenie daty obowiązywania wskazanej grupy dokumentów lub usunięcie wprowadzonej daty poprzez pozostawienie pustego pola. Opcja jest dostępna jest dla dokumentów:
- Zamówienia od odbiorców
- Zamówienia do dostawców
- Zamówienia wewnętrzne
- Wprowadzono modyfikację w zakresie zmiany stawki VAT dla kontrahenta z UE na dokumentach:
- Zamówienia od odbiorców
- Oferty dla odbiorców
- Zamówienia do dostawców
- Zapytania ofertowe do dostawców
W konfiguracji systemu dodano parametr: Przy wystawianiu zamówień od odbiorców/do dostawców i ofert z parametrem def. dok. pozwól na zmianę stawki VAT dla kontrahenta UE” na “TAK” podpowiedz stawki zgodne z procesem dla kraju kontrahenta.
Parametr ten działa w kooperacji z parametrem definicji dokumentu Pozwól na zmianę stawki VAT dla kontrahenta UE. W przypadku włączonego nowego parametru w konfiguracji, system podpowie zerową stawkę VAT dla zamówienia wystawionego dla kontrahenta UE, a użytkownik będzie miał możliwość wyboru innej stawki VAT. Przy włączonym parametrze w definicji dokumentu oraz wyłączonym nowym parametrze w konfiguracji, przy dodawaniu pozycji zamówienia na kontrahenta UE system podpowie standardową stawkę VAT dla danej kartoteki (23%, 8% etc.)Uwaga! Dla nowo utworzonych baz, parametr ten przyjmie wartość TAK. Dla baz działających, w celu zachowania kompatybilności, domyślną wartością parametru jest NIE.
- Rozszerzono działanie parametru w konfiguracji systemu Ustawienia – Dokumenty – Akceptacje – Sposób akceptacji dokumentów o dokumenty Zapytania ofertowe do dostawców. Od teraz, jeśli ww. parametr posiada wartość Wg definicji dokumentu, to w definicji dokumentu Zapytanie ofertowe do dostawców na zakładce 2Dodatkowe pojawią się opcje: Dokument wymaga akceptacji oraz Drukować dokument niezaakceptowany.
- Rozbudowano mechanizm anulowania dokumentów:
- Sprzedaży (z wyjątkiem dokumentów pro forma, w przygotowaniu, wzorców)
- Zakupu
- Magazynowych
Dodano weryfikację, czy anulowany dokument ma zerową wartość w polu Suma ogółem. Wprowadzone zmiany zapobiegają nieprawidłowościom w przypadku, gdy dokument o statusie Anulowany zostaje edytowany poprzez zmianę kontrahenta i dodanie pozycji.
- W szczegółach okna Stany magazynowe, na zakładce Zamówienia (+) dodano kolumny Akceptacja oraz Podlega akceptacji.
- W oknie edycyjnym dokumentu sprzedaży umożliwiono wyświetlanie kolumny EAN domyślny. Opcja jest dostępna na zakładce 0 w menu kontekstowym – Widok – Kolumny w tabeli. Kolumna zaprezentuje EAN kartoteki oznaczony jako domyślny.
- Dla dokumentów zakupu rozszerzono opcję Grupowe ustawianie bonifikaty, cechy i stawki VAT dostępną w oknie edycyjnym, w menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe. Dodano pole Rodzaj ewidencji VAT umożliwiające zmianę sposobu odliczenia VAT dla wszystkich lub zaznaczonych pozycji. Zmiana rodzaju ewidencji VAT dotyczy tylko dokumentów importu zakupu i nabycia wewnątrzwspólnotowego.
Moduł Finanse-Księgowość
- W menu Sprawozdania → Deklaracje udostępniono nowe wersje deklaracji CIT-8(33) oraz CIT-8E(4).
- Rozbudowano opcje zestawienia Lista pozycji źródłowych dostępnego w menu Zestawienia – Zestawienia pozycji. W menu kontekstowym okna dodano opcję Zakres dat dowolny, której włączenie umożliwia rozszerzenie zakresu dat dla pozycji wyświetlanych w oknie poza standardowy kontekst miesiąca FK. Po wyłączeniu parametru okno ponownie ustawi się na zakres dat miesiąca modułu FK.
- Rozbudowano funkcjonalność Międzyokresowych rozliczeń kosztów. Zmiany dotyczą pozycji rozliczenia międzyokresowego, gdzie pod przyciskiem Rozkład kwot w czasie dostępna jest tabela prezentująca kwoty miesięczne. Od teraz możliwe jest kopiowanie jej zawartości za pomocą opcji pod prawym przyciskiem myszy Kopiuj dane do schowka.
- Rozbudowano funkcjonalność generowania plików JPK-V7, JPK-VAT i JPK-Inne. Dodano możliwość grupowego zapisu wszystkich wygenerowanych plików JPK w wybranym przez użytkownika katalogu. Opcja Zapisz wszystkie XML jest dostępna w menu kontekstowym zakładki Wygenerowane pliki XML znajdującej się w szczegółach okna.
Kadry i Płace
- Rozbudowano słownik Stałe płacowedostępny w menu System. Dodana została sekcja Stałe dla PIT-ów zawierająca wartość procentową wynagrodzenia płatnika, która pobierana jest do obliczenia wynagrodzenia płatnika na formularzach PIT-4R(13) i PIT-8AR (13). Od 01.01.2024 r. obowiązuje wartość 0,3%.
- Zmieniono definicję składnika Minimalna podstawa ZUS (PODSZ_MIN). Od teraz domyślnie wprowadzony jest wzór wbudowany, który pobiera wartość składnika ze stałej płacowej Prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w gospodarce narodowej (PROG_WY).
- Wprowadzono zmiany w formularzy Świadectwa pracy dostępnym w menu Zestawienia kadrowe. W oknie edycyjnym formularza, na zakładce III zmieniono opis dot. urlopu dodatkowego, od teraz brzmi on Urlop dodatkowy albo inne uprawnienia lub świadczenia przewidziane przepisami prawa pracy.
- W menu System → Stałe płacowe dodano nowe wartości:
- Kwota wolna od potrąceń z zasiłków – komornik (KWWOL_KOMO) – od 01.03.2024 obowiązuje wartość 1261,64 zł
- Kwota wolna od potrąceń z zasiłków – alimenty (KWWOL_ALIM) – od 01.03.2024 obowiązuje wartość 764,62 zł
- Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale (PRC_MSC_WY) – od 01.12.2023 r. obowiązuje wartość 7540,36 zł
- Świadczenie urlopowe (SWIAU) – od 01.01.2024 r. obowiązuje wartość 2417,14 zł.
- Minimalne wynagrodzenie uczniów 1 rok nauki (UCZEN_1) – od 01.06.2024 r. obowiązuje wartość 651,79zł
- Minimalne wynagrodzenie uczniów 2 rok nauki (UCZEN_2) – od 01.06.2024 r. obowiązuje wartość 733,26zł
- Minimalne wynagrodzenie uczniów 3 rok nauki (UCZEN_3) – od 01.06.2024 r. obowiązuje wartość 814,74zł
- Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego (PREHAB) – od 01.04.2024 r. obowiązuje wartość 107,6 %
- Przeciętne wynagrodzenie do odpisu ZFSŚ (PRZW_ZFSS) – od 01.01.2024 r. obowiązuje wartość 6445,71 zł
- Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) – od 01.04.2024 r. obowiązuje wartość 8 077,01 zł
- Ograniczenie dobrowolnego chorobowego (250PRZEC) – od 01.01.2024 r. obowiązuje wartość 19 560,00 zł
- Dodano nowe wersje formularzy:
- PIT-8AR – wersja 13
- PIT-4R – wersja 13
- PIT-11Z – dodano pozycję na rok 2023
Aktualnie obowiązujące formularze dostępne są w menu Zestawienia → Zestawienia kadrowe → Pity.
- Zaktualizowano formularze ZUS: zaświadczenia płatnika składek ZUS Z-3 i Z-3a do aktualnie obowiązującej wersji. Wydruki dostępne są w menu Zestawienia → Zestawienia kadrowe → Wydruki dla ZUS lub w oknie Dane kadrowe pod ikoną .
- Wprowadzono zmiany w obliczaniu stawki zasiłku chorobowego. Podczas ustalania podstawy wymiaru świadczeń z ubezpieczenia chorobowego system będzie uwzględniał listy płac z umów zleceń aktualnie trwających oraz z zamkniętych.
- Dodano nowe kody tytułów ubezpieczeń ZUS obowiązujące od 1 stycznia 2024 r.:
- 1432 – osoba niepodejmująca zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej ze względu na potrzebę udzielenia wsparcia osobie pobierającej świadczenie wspierające, podlegająca z tego tytułu ubezpieczeniom społecznym, niepodlegająca ubezpieczeniu zdrowotnemu
- 1433 – osoba niepodejmująca zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej ze względu na potrzebę udzielenia wsparcia osobie pobierającej świadczenie wspierające, podlegająca z tego tytułu ubezpieczeniu zdrowotnemu, niepodlegająca ubezpieczeniom społecznym.
- Wprowadzono nowe wartości stałych płacowych:
- 60% średniej krajowej (WLASC) – od 01.01.2024 r. obowiązuje wartość 4694,40 zł
- Podstawa wymiaru ubezpieczeń społecznych dla nowych firm (WLASCN):
- Od 01.01.2024 r. obowiązuje kwota 1 272,60 zł
- Od 01.07.2024 r. obowiązuje kwota 1 290,00 zł
- Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) – od 01.01.2024 obowiązuje wartość 7 767,85 zł
- Dodano opcję Przeliczanie składników technicznych, która ma zastosowanie w przypadku konieczności przeliczenia na zamkniętych listach płac składników uwzględnianych w PIT-11 dla pracowników zwolnionych z podatku. Opcja jest dostępna w menu Operacje → Przeliczanie składników technicznych wyłącznie dla użytkowników o uprawnieniach administratora lub po zalogowaniu się hasłem serwisowym. Szczegółowy opis narzędzia dostępny jest w poniższym linku: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/przeliczanie-skladnikow-technicznych-dla-osob-zwolnionych-z-podatku/
- Rozszerzono rozwiązania ułatwiające proces rozliczenia delegacji i diet pracowników delegowanych, w tym kierowców transportu międzynarodowego. Dodano nowe składniki: Dodatek sanitarny (DELG_SAN) oraz Składki ZUS od dodatku sanitarnego (DELG_ZUSS).
Wymienione składniki oraz dodatkowo Wyliczona podstawa zasiłku (PODST_ZASI) zostały dodane do zestawu Delegacja, diety do akcji Dodaj grupę, która jest dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy.
Szczegółowe informacje dotyczące zmian w rozliczeniu pracowników oddelegowanych oraz kierowców znajdują się w poniższej instrukcji dostępnej na Portalu Klienta:
https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/rozliczanie-delegacji-i-diet-pracownikow-oddelegowanych-do-krajow-ue/
- Rozbudowano opcje wydruku formularza Aneks do umowy o pracę. Od teraz w oknie ustawień wydruku dostępne są pola Drukuj NIP i Drukuj pesel, po ich zaznaczeniu system pobierze na wydruk wartości z danych pracownika.
- W mechanizmie analizy ilości występowania symbolu C – Chorobowe zakładowe 80% dodano weryfikację wieku pracownika. Od teraz, w przypadku pracownika powyżej 50 roku życia, dla symbolu wyświetlana będzie maksymalna ilość wystąpień w liczbie 14.
- Zaktualizowano formularze GUS, dostępne w menu Zestawienia → Zestawienia płacowe → Statystyczne:
- dodano nowe wersje formularzy Z-03 oraz Z-05 na rok 2024
- dodano wersję zestawienia Z-06 za rok 2023
- Ujednolicono wydruk imienia i nazwiska na formularzach dotyczących umów. Od teraz na wszystkich wydrukach dane będą prezentowane w kolejności: imię, nazwisko.
- Rozbudowano możliwości edycji formularza PIT-8AR w.13. Od teraz możliwe jest wprowadzenie wzoru do automatycznego wyliczania wartości pól nr 418-429 w deklaracji. Opcja jest dostępna w menu System → Definicje list → Definicje pól kwotowych dla formularzy.
- Wprowadzono zmiany w prezentacji ilości przysługującego urlopu. W oknie absencji pracownika w sekcji Rozliczenie urlopu dodano pole Przysługuje według dzisiejszego stażu, które wyświetla ilość urlopu zgodnie ze stażem pracy na dany dzień. Bez zmian pozostaje pole Przysługuje, które wylicza proporcjonalnie ilość urlopu przysługującego w danym roku kalendarzowym.
Moduł Księga Podatkowa
- Dodano nowe wersje formularzy PIT dostępnych są w menu Sprawozdania → Deklaracje:
- Zaktualizowano słownik parametrów księgowych dostępny w menu Operacje → Dodano nową wartość parametru Limit roczny odliczenia od dochodu składki zdrowotnej dla właściciela na podatku liniowym – od 01.01.2024 obowiązuje kwota 11 600 zł.
- Zaktualizowano wysokość podstawy ubezpieczenia zdrowotnego dla właściciela rozliczającego podatek zryczałtowany w 2024. W zależności od przychodu dla poniższych parametrów księgowych od 1.01.2024 r. obowiązują wartości:
- Ryczałt-podstawa składki zdrowotnej dla 1 poziomu (przychód do 60 tys.) – 4660,71 zł,
- Ryczałt-podstawa składki zdrowotnej dla 1 poziomu (przychód od 60 do 300 tys.) – 7767,85 zł,
- Ryczałt-podstawa składki zdrowotnej dla 1 poziomu (przychód powyżej 300 tys.) – 13982,13 zł.
Parametry księgowe z powyższymi wartościami dostępne są w menu Operacje → Parametry:
Ponadto wartości te widoczne są w opcji Operacje → Ustawienia składki zdrowotnej dla ryczałtu:
Wspólne
- W modułach Finanse i Księgowość oraz Handlowo-Magazynowym, w oknach edycji dokumentów dodano opcję umożliwiającą szybki i ergonomiczny podgląd dokumentacji za pomocą wysuwanego panelu, znajdującego się po prawej stronie okna. Dokumentacja jest widoczna w panelu po ustawieniu się na jednej z zakładek:
- Dokumentacja dla dokumentu
- Dokumentacja dla pozycji dokumentu
- KSeF (w przypadku włączonej obsługi Krajowego Systemu e-Faktur)
Możliwe jest również wyświetlanie załączonej dokumentacji w osobnym oknie, które będzie automatycznie wywoływane wraz z oknem danego dokumentu.
Szczegółowy opis rozwiązania znajduje się na Portalu Klienta: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/okno-podgladu-dokumentacji/
- Zmieniono katalog do zapisu plików tymczasowych drukowanych z Systemu Streamsoft. Nowa ścieżka to: C:\Users\\AppData\Local\Temp\Wydruki.
Dotychczas wprowadzone domyślne ścieżki zostaną automatycznie przestawione, z wyjątkiem ścieżek wprowadzonych przez użytkownika. Zmodyfikowano nazwę pola z Katalog wysyłanych plików na Katalog plików tymczasowych.
Po standardowej wysyłce danego dokumentu e-mailem, plik ten zostanie usunięty z ww. katalogu plików tymczasowych. Analogicznie, pliki tworzone w tym katalogu na potrzeby zapisu do historii wydruków, także będą kasowane.
Ustawienie jest dostępne w oknie ustawień wydruku:- Ustawienia → Inne
lub - Opcje → Ogólne (dla nowej biblioteki wydruków)
- Ustawienia → Inne
- Dodano opcję wspierającą tłumaczenia na panelach .NET. W celu jej aktywacji, należy w oknie Rozszerzenia → .Net → Słownik plików systemu Prestiż .Net wybrać opcję Okno tłumaczeń dla paneli .NET.
Za pomocą opcji Dodaj nowy język należy wybrać dowolny język z listy, na który opcjonalnie tłumaczony będzie panel .NET.
Dodany język należy uzupełnić o tłumaczenia używanych fraz – ręcznie lub za pomocą opcji Uzupełnij automatycznie brakujące tłumaczenia. Stosując opcję automatycznego uzupełnienia należy zweryfikować czy frazy zostały przetłumaczone prawidłowo i użyte we właściwym kontekście.
W analogiczny sposób możliwe jest dodanie większej ilości obsługiwanych języków.
Po uruchomieniu panelu .NET, na górnej belce widoczny będzie przycisk ze skrótem nazwy wybranego aktualnie języka. Po jego naciśnięciu wyświetli się lista umożliwiająca wybór języków. Zmiany zostaną zapamiętane i po ponownym uruchomieniu panelu zostanie domyślnie ustawiony ostatnio wybrany język. Dodatkowo panel będzie zapamiętywał również to, czy ma być automatycznie uruchamiana klawiatura ekranowa.