Poprawienie informacji o aktualizacjach

Kategoria: Administrator

Liczba głosów: 1


Jozef.gajda
Użytkownik systemu
26-08-2021, 15:23
Napisane przez: Jozef.gajda

Witam

W związku iż została wprowadzona funkcjonalność o informacjach w postaci dymku u dołu okna oraz wyskakujących informacji, chciałbym zwrócić zasadniczą uwagę/problem… Zamiast informować klientów o zmianach w danych wersjach programu (nawet jeśli dotyczy to tylko łatek) tak jak było to robione w postaci osobnego okna które wyskakiwało przed wyprowadzeniem tej nowej funkcjonalności widzę tylko informacje jak w newsletterach. Jak czytam informacje które wyskakują tam to mam wrażenie że nie dostaje pełnych informacji, które oczekuje tylko informacje jakby z natury marketingowej. Bardziej oczekiwałem informacji typu:

 

Dostępna/Zainstalowana jest nowa wersja programu 10.0.355.xx, wprowadzono następujące zmiany:

-naprawiono problem z wyświetlaniem szczegółów u dołu ekranu

-zaktualizowano kody ZUS zgodne z rozporządzeniem xx.xx

-zostało naprawione przeliczanie wynagrodzenia i składek, które źle rozliczają się od xx.2019r.

-itd.

 

Można też w ramach że użytkownik ma wykupioną subskrypcję na aktualizację programu żeby informować/przypominać użytkowników np.:

– takie trywialne informacje jak był komunikat że wraz z odejściem Wielkiej Brytanii z UE, należy odznaczyć go jako kraj UE

– przypomnieć/uświadomić użytkownika że od lipca lub jakiejś daty są nowe kody ZUS i są/lub będą zaktualizowane np. od wersji programu 10.0.356.xx a jak nie to musi to sam zrobić.

 

Według mnie pomysł wart wprowadzenia.

Pozdrawiam

This post has received 1 vote up.

    • MajaBaczyk
      Pracownik Streamsoft
      27-08-2021, 11:27
      Napisane przez: MajaBaczyk

      Uprzejmie informuję, że właśnie takie i podobne informacje również pojawiają sią w oknie powiadomień w systemie Streamsoft Pro i Streamsoft Prestiż, np. w ostatnim czasie informowaliśmy użytkowników na temat Programu Płatnik, tytuł powiadomienia “Program Płatnik – ważne informacje dotyczace rozliczeń zleceniobiorców” czy dotyczący komunikatu jaki może pojawiać się podczas wysyłki JPK_V7 oraz JPK_SF, o zmianach w formularzach ZUS równiez informowaliśmy korzystają z okna powiadomień w programie.

      Nie wszystkie powyższe informacje ukazują się jako okno pop up (po starcie systemu), ale niektóre z nich są sygnalizowane za pomocą ikony System Informacje Streamsoft (w prawym dolnym rogu okna w programie) z odpowednim kolorem, gdzie:

      • zielony, to informację
      • żółty, to ważna informacja
      • czerwony, to bardzo wazna informacja.

      Aby przejrzeć nowe powiadomienia, wystraczy kliknąć w ikonę System Informacji Stramsoft.

       

       


    • Jozef.gajda
      Użytkownik systemu
      1
      27-08-2021, 14:25
      Napisane przez: Jozef.gajda

      Rzeczywiście jest taka informacja odnośnie tylko płatnika lecz dostaliśmy taką tylko jedną od momentu wprowadzenia tej funkcjonalności… Pozostałe 3 które do tego czasu otrzymaliśmy to jakbyśmy otrzymywali newslettery (o nowościach jak że PCB ma możliwość o nowościach jak połączenia z Baselinkerem czy obsługa urządzeń mobilnych) a nie sądzę by przez 6miesięcy była wydawana 1 czy 2 aktualizacje/poprawki, które by nic nie znaczyły czy naprawiały jakieś drobne błędy. Tak samo jak czekamy na aktualizację/łatkę widoku szczegółów u dołu ekranu już czwarty tydzień (informacja od Państwa Partnera, który serwisuje nasz system) i sami nie wiemy czy rzeczywiście taka aktualizacja wyszła czy nie. Chcielibyśmy wiedzieć o takich rzeczach gdyż często jak pytamy się cokolwiek tego Partnera z jakimiś pierdołami to często dostajemy odpowiedź że aktualizacja wprowadziło to i tamto i trzeba zrobić to tak albo czekać na łatkę. Jakby nie patrzeć to konkurencyjna firma na I pomimo iż nie ma tak rozbudowanego systemu jak Państwo to jak wychodzi jakakolwiek aktualizacja czy hotfix to informuje przynajmniej co naprawia o ile ma się wykupiony abonament na aktualizacje.


    • damian_pieronczyk
      Użytkownik systemu
      4
      07-02-2022, 19:45
      Napisane przez: damian_pieronczyk

      Niestety dołączę się do głosu Pana Józefa. Część informacji trafia tylko do opiekunów klienta, a faktycznie powinny sie znajdować w dokunetacji programu. Zgadzam się, że nie ma sensu wszystkich drobnych zmian lub naprawionych funkcji i funkcjonalności tam opisywac ale powinny być one przekazane użytkownikowi (a nie tylko jego opiekunowi). Jeszcze nikt od nadmiaru wiedzy nie umarł 🙂
      Ponadto powinniśmy otrzymywać bieżące inforamcje o zgłoszonych awariach, które są potwierdzone i czekają na naprawę. Wielkrotnie staramy sie szukać rozwiązania problemów, które już ktoś do Panstwa zgłosił. Tym bardziej, że może to być istotne z punktu widzenia prawodłowego rozliczenia sie z US lub ZUS.
      Oczyywiście to co zostało zrobione jest ogromnym krokiem w nasza stronę, ale jak to bywa – chcemy LEPIEJ i WIĘCEJ dla naszego wspólnego interesu.

Zaloguj się, żeby dodać komentarz.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.