Moduł Kadry i Płace

Zmiany w mechanizmie automatycznego wystawiania korekt

Wprowadzono zmiany w mechanizmie automatycznego wystawiania korekt. Od tej pory parametr w konfiguracji systemu “Ustawienia – Naliczanie płac – Ustawienia płac – Pozostałe – Wystawiaj automatyczne korekty list płac (w celu rozliczenia nierozliczonych absencji)” będzie możliwy do edycji wyłącznie po zalogowaniu się hasłem serwisowym. Parametr ten domyślnie ustawiony jest na NIE, w przypadku zmiany wartości wyświetlone zostanie ostrzeżenie: „UWAGA! W związku z licznymi zmianami w przepisach zalecamy zakładanie korekt do list płac w sposób ręczny. Listy automatyczne są tworzone zawsze z bieżącą datą wypłaty.”

Wprowadzono zmiany w obsłudze wniosków pracowniczych

  • Obsługę parametru w konfiguracji systemu: “Ustawienia – Naliczanie płac – Ewidencja – Wypełnianie Od-Do. Nie wpisuj urlopu wypoczynkowego w dni wolne” rozszerzono o realizację wniosków pracowniczych
  • Umożliwiono realizację wniosku o urlop na przełomie roku

Zmiana obsługi składnika płacowego PPK_PRZ

W definicji składnika płacowego „Przychód od składek PPK pracodawcy” (PPK_PRZ) wprowadzono zmiany w obrębie parametru „Wlicz do brutto”. Składnik ten niezmiennie był wliczany do brutto bez względu na oznaczenie parametru, od teraz znacznik „Do brutto” jest widoczny jako zaznaczony i nieaktywny. Wprowadzone zmiany umożliwiają uwzględnianie PPK_PRZ w rozbiciu składnika „Brutto” (BRUTT) w oknie Słowniki à Definicja list à Rozłóż składnik (Ctrl+F2).

Usprawnienie generowania Wniosku o świadczenie rehabilitacyjne (ZUS ZNp-7)

Po wprowadzonych zmianach do formularza pobierany będzie kod zawodu z ostatniego zaszeregowania pracownika.

Rozszerzenie opcji wydruku aneksu do umowy

Formularz „Aneks do umowy” o pracę został rozszerzony o możliwość sterowania drukowaniem składników zaszeregowania. Do pola dotyczącego stawki wynagrodzenia dodany został znacznik umożliwiający włączenie/wyłączenie wydruku.