Moduł Handlowo-Magazynowy
- Usprawniono mechanizm realizacji kontraktu na zamówieniach od odbiorców. Od teraz zastosowanie opcji Usuń realizację kontraktu dostępnej w oknie edycyjnym pozycji dokumentu pod przyciskiem Opcje spowoduje, że system przeliczy cenę danej pozycji zgodnie z ogólnymi warunkami sprzedaży dla kontrahenta. Wprowadzone zmiany mają zastosowanie w przypadku stosowania w kontrakcie ustalonych cen, odmiennych od ogólnych warunków sprzedaży dla kontrahenta.
- Dodano nową funkcjonalność Transakcje handlowe. Umożliwia ona wystawianie dokumentów wg zdefiniowanych wcześniej parametrów (tworzenie szablonów). Pozwala to na uzupełnianie i edycję wielu elementów dokumentu bez konieczności przełączania się pomiędzy poszczególnymi zakładkami dokumentu.
Funkcjonalność dostępna jest dla użytkownika po włączeniu parametru w konfiguracji systemu: System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja dokumentu → Wystawianie dokumentów według transakcji handlowych. W menu Słowniki → Słowniki dla dokumentów → Transakcje handlowe należy zdefiniować rodzaj używanej transakcji dla grup dokumentów:- Oferty dla odbiorców
- Sprzedaż towarów handlowych
- Zamówienia od odbiorców
Definicja transakcji handlowej pozwala wybrać elementy, które znajdą się w oknie zbiorczym wyświetlanym przed dodaniem dokumentu:
Wartości pól uzupełnionych w oknie Kreator transakcji handlowych zostaną po zapisaniu przeniesione do odpowiednich pól w dokumencie. Ponadto użytkownik ma możliwość przejścia do standardowego trybu edycji dokumentu.
Szczegółowy opis funkcjonalności znajduje się w osobnym materiale dostępnym pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/transakcje-handlowe/
- Rozszerzono mechanizm realizacji zamówień od odbiorców na dokumentach Paragon zaliczkowy (ParZal). Od teraz w oknie Zamówienia do zaliczki wyświetlane będą również zamówienia od odbiorców wystawione na kontrahentów nieprowadzących działalności.
- Rozbudowano opcję Dodatkowe dokumenty do skorygowania dostępną w oknach Sprzedaż → Korekty sprzedaży oraz Magazyn → Korekty magazynowe, w menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe. Na pozycji dokumentu, na zakładce Podstawowe dodano pole Nr dostawy/partii.
- Dodano możliwość domyślnego ustawienia okna wydruków dla dokumentów zamówień wewnętrznych i ofert dla odbiorców. W tym celu w parametrze konfiguracyjnym: System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Wydruki → Ustawienia okna wydruku dodano sekcje Zamówienia wewnętrzne i Oferty dla odbiorców.
- Wprowadzono zmiany dotyczące komunikatu o blokadzie kartoteki lub stanu magazynowego. Od teraz, w zależności od przyczyny blokady wyświetlane będą komunikaty: