Moduł Handlowo – Magazynowy
Zmiany w opcji Dodatkowe dokumenty do skorygowania
Wprowadzono zmiany w zakresie kartotek towarowych, które na zakładce 24 Edycja dok., Ozn. JPK posiadają przynajmniej jeden z parametrów ustawiony na wartość Wymuś:
- Sposób obsługi terminów ważności
- Sposób obsługi numerów dostaw
Od teraz w opcji Dodatkowe dokumenty do skorygowania dostępnej w menu Zakup → Korekty zakupu → menu pod prawym przyciskiem myszy system nie będzie wymagał podania parametrów numeru dostawy i/lub terminu ważności. Warunek ten będzie obligatoryjny tylko dla dokumentów korekt sprzedaży.
Ponadto dla dodatkowych dokumentów do skorygowania wystawianych w walucie, w przypadku kartotek z wymagających podania parametrów: numer dostawy i/lub termin ważności, w oknie edycyjnym pozycji, na zakładce Podstawowe dodano pola umożliwiające wprowadzenie wymaganych danych.
Zmiany w mechanizmie edycji zamówień od odbiorców powiązanych z dokumentami zaliczkowymi.
Od teraz, przy próbie uruchomienia zamówienia od odbiorcy trybie edycji, system będzie analizował uprawnienia do edycji zgodnie z kolejnością:
- Ustawienie parametru Zamówienia od odbiorcy – umożliwić poprawę nawet gdy są faktury zal.do zam. dostępnego w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Zamówienia:
- w przypadku ustawienia na wartość NIE, system uruchomi uproszczone okno edycji
- ustawienie wartości TAK spowoduje weryfikację kolejnego uprawnienia
- Uprawnienie Poprawa zamówień do których przyjęto zaliczki znajdujące się w Module Administratora → Grupy użytkowników → Prawa do opcji → Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Handlowo – Magazynowy\Sprzedaż\Zamówienia od odbiorców. Jeśli użytkownik:
- posiada uprawnienie to wywołana zostanie pełna edycja
- w przypadku braku prawa do opcji system wyświetli uproszczone okno edycyjne
Zmiany w zestawieniu Obroty według kartotek
W menu Zestawienia → Obroty według kartotek → Obroty według kartotek dla dokumentów sprzedaży dodano zabezpieczenie: gdy w oknie wyboru grupy kontrahentów wskazano wartość Zaznaczono to uniemożliwiono jednoczesne wskazanie grupy kontrahentów podrzędnej i nadrzędnej do niej. System wyświetli komunikat: Zaznaczono grupy, które zawierają się w sobie. Można zaznaczyć tylko grupy, które nie maja części wspólnej.
Rozszerzenie działania parametru dotyczącego limitów kontrahenta
Rozszerzono działanie parametru Wyłączyć sprawdzanie limitów w zamówieniach od odbiorców i ofertach dla odbiorców, dostępnego w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Limity, blokady, ostrzeżenia o dokumenty powstałe w wyniku realizacji kontraktu. Od teraz w przypadku, gdy:
- parametr będzie ustawiony na wartość: Tylko dla zamówień od odbiorców lub Dla zamówień od odbiorców i ofert dla odbiorców
- w danych kontrahenta na zakładce 5 Limity, Blokady, Cele i zgody, Split Payment ustawione są wartości limitów
- zamówienie od odbiorcy powstawanie w wyniku realizacji kontraktu
To system nie będzie weryfikował limitów i nie wyświetli komunikatu o przekroczeniu dopuszczalnej wartości kredytu.
Finanse i Księgowość
Usprawnienie w zakresie VAT-8 i VAT-9M
W menu Sprawozdania → Deklaracje dodano możliwość podglądu formularzy VAT-8 oraz VAT-9M wysłanych do systemu e-Deklaracje.
Modyfikacja generowania dokumentów na podstawie obiegu DMS
Wprowadzono zmiany w opcji Wystaw dokument FK na podstawie (Ctrl+K) w zakresie przekazywania sposobu płatności z obiegu DMS na dokument FK. Od teraz system podczas wystawiania dokumentu pobierze sposób płatności zgodnie z kolejnością:
- z obiegu DMS, jeśli nie został tam wskazany
- z danych kontrahenta
Moduł Kadry i Płace
Aktualizacja słownika kodów tytułu ubezpieczenia ZUS
Dodano nowe kody związane z tzw. wakacjami składkowymi, obowiązujące od 1.11.2024 r.:
- 0515 – dla osoby, dla której podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne stanowi 60 % kwoty prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego (pełny ZUS)
- 0574 – dla osoby, dla której podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowi 30 % minimalnego wynagrodzenia (preferencyjny ZUS)
- 0594 – dla osoby, dla której podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne uzależniona jest od przychodu (mały ZUS plus)
Rozbudowa opcji Sposób wyliczania składnika
Rozszerzono opcję Sposób wyliczenia składnika dostępną w menu pod prawym przyciskiem myszy w oknie edycyjnym listy płac pracownika. Od teraz, w przypadku wystąpienia zasiłku ZUS, w oknie wyliczeń dla składników płacowych Komornik (potr. urzędowe) oraz Komornik (alimenty) prezentowane będą informacje o wysokości potrącenia z zasiłku ZUS.
Usprawnienie w oknie godzin pracownika
Usprawniono wyświetlanie godzin pracy pracownika, dostępnych w oknie Dane kadrowe → Godziny. Od teraz po przełączeniu widoku na zamknięty miesiąc tło tabeli będzie wyszarzone.
Aktualizacja wersji PIT-8AR
Dodano nową wersję deklaracji PIT-8AR (14) obowiązującą za rok 2024.
Aktualizacja słownika Stałe płacowe
Dla stałej Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) od 01.10.2024 r obowiązuje wartość 8269,13 zł.
Zmiany dotyczące Eksportu do Płatnika
Rozszerzono działanie parametru Wysyłaj wyzerowane ujemne kwoty. UWAGA 1. Korekta dokumentów w Płatniku będzie możliwa tylko ręcznie (na podstawie raportu z eksportu danych). 2. Powstaną rozbieżności pomiędzy kwotami na listach płac a kwotami przekazanymi do “Płatnika” dostępnego w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Program Płatnik → Ustawienia. Od teraz będzie on obejmował również dokumenty ZUS RSA – Raport imienny o wypłatach świadczeń i przerwach generowane i wysyłane za pomocą opcji Eksport do programu Płatnik.
Moduł Rozrachunki
Zmiany w aplikacji do pobierania wyciągów bankowych
Wprowadzono zmiany w programie MT940_2PCSQL.exe:
- dodano format Credit Agricole – MT940
- dodano format CitiDirect Online Banking – Swift MT940 (SP) – listopad 2024, który uwzględnia planowane modyfikacje wprowadzone w terminie 9-10 listopada 2024 przez bank CitiDirect
B2B
Usprawnienie logowania do aplikacji.
Od teraz w przypadku wprowadzenia niedozwolonego znaku spacji w loginie, wyświetlony zostanie komunikat Nazwa użytkownika zawiera spacje.
Nowa forma powiadomień w koszyku
Wprowadzono zmiany w powiadomieniach wyświetlanych po dodaniu opakowania zbiorczego do koszyka. Od teraz powiadomienie ma formę:
Dodano [ilość artykułów]x[nazwa artykułu] ([ilość opakowań]x [nazwa opakowania zbiorczego])
Usprawnienie mechanizmów zakładania nowego konta oraz resetowania hasła
W konfiguracji B2B w sekcji Informacje → Logowanie → Pozostałe ustawienia logowania dodano parametry:
- Czas ważności linku do zmiany hasła w wiadomości e-mail wysłanej po zresetowaniu hasła przez użytkownika
- Czas ważności linku do ustawienia hasła przez użytkownika w wiadomości e-mail wysłanej po założeniu konta przez administratora
Umożliwiają one ustawienie czasu aktywności linku w poszczególnych wiadomościach e-mail. Po zmianie wartości wymienionych wyżej parametrów należy odpowiednio zaktualizować treść szablonów e-mail.
Rozbudowa obsługi reklamacji
Dodano możliwość pobierania formularzy zgłoszeń reklamacyjnych w obcym języku. Użycie opcji wymaga wprowadzenia dodatkowych szablonów PDF.
Usprawnienie edycji parametrów konfiguracyjnych
Od tej pory w komunikacie informującym o braku zapisu parametru możliwe jest przekierowanie do odpowiedniego miejsca w programie po naciśnięciu w nazwę wymaganego parametru.
Streamsoft Integrator
Plugin BaseLinker
Zmodyfikowano mechanizm importu zamówienia. Od teraz kraj kontrahenta będzie wyszukiwany po polach Kod oraz Kod dla deklaracji Intrastat.
Plugin Presta Shop
- Zmodyfikowano mechanizm importu zamówienia. Od teraz kraj kontrahenta będzie wyszukiwany po polach Kod oraz Kod dla deklaracji Intrastat
- W oknie przeglądania zmapowanych produktów dodano przycisk Usuń
Plugin Powiadomienia
Usprawniono definicje powiadomień i wiadomości. Od teraz pola:
- Adresat
- CC
- BCC
zostały wydłużone do 5000 znaków.
Panel Pracownika
Zmiany w menu ECP → Kalendarz
- Rozbudowano opcję wprowadzania czasu dla pracowników z typem wzorca Od-Do. Od teraz w menu ECP → Kalendarz dodano możliwość wprowadzenia wielu przedziałów godzinowych pracy
- Usprawniono edycję czasu pracy pracowników. Od teraz wartości wprowadzane w polach godzin będą automatycznie uzupełniane do formatu godziny hh:mm
Przykład: wprowadzenie liczby 9 i przejście do kolejnego pola spowoduje, że system uzupełni dane do formatu 09:00
Wprowadzono zmiany do edycji nadgodzin (50% i 100 %)
Od teraz aplikacja weryfikuje czy dany pracownik posiada w zaszeregowaniu włączony parametr Nadgodziny licz automatycznie. W przypadku, gdy parametr jest:
- Zaznaczony – nie ma możliwości wprowadzenia nadgodzin z poziom ECP → Kalendarz
- Nie jest zaznaczony – aplikacja weryfikuje ustawienie nowego parametru Czy pozwalać na wprowadzanie nadgodzin. Jeśli jest on włączony to istnieje możliwość wprowadzenia nadgodzin z poziomu Kalendarza, wyłączenie parametru spowoduje blokadę edycji nadgodzin
Ponadto zablokowano możliwość edycji godzin nocnych z poziomu ECP.
Wprowadzone zmiany zapobiegają nieprawidłowościom pomiędzy danymi z Kalendarza w Panelu Pracownika a ewidencją godzin pracy w systemie Streamsoft Pro/Prestiż.
Zwiększenie bezpieczeństwa prezentacji danych pracownika
W konfiguracji aplikacji dodano parametr Czy zamazywać Panel Pracownika po zalogowaniu, który domyślnie jest włączony. Od teraz po zalogowaniu widok sekcji danych pracownika będzie rozmazany, a dane staną się widoczne po naciśnięciu przycisku Pokaż. Taki sposób prezentacji ma na celu zapobieganie przypadkowej prezentacji danych wrażliwych osobom postronnym.
Windykator
Rozbudowano aplikację o nowe opcje
Wprowadzono nowe opcje i zmiany usprawniające tworzenie i wysyłkę wiadomości do klientów, dodano m.in.:
- Obsługę potwierdzeń sald
- Opcję podglądu szablonu wiadomości
- Obsługę przeterminowanych dokumentów przed terminem windykacji
- Grupowanie dokumentów w tych samych walutach
Szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach dostępne są w osobnym materiale: Aplikacja Windykator – zmiany oraz nowe opcje
Kurier
Zmiany dotyczące identyfikacji kontrahenta
Zmodyfikowano działanie parametru sposobIdentyfikacjiKontrahenta. Od teraz może on przyjąć wartości:
- 0 – nazwa
- 1 – identyfikator
- 2 – identyfikator + nazwa oddziału/dodatkowy adres (jeśli wskazano)
- 3 – nazwa + nazwa oddziału/dodatkowy adres (jeśli wskazano)
- 4 – nazwa oddziału/dodatkowy adres (jeśli wskazano). Jeżeli brak – nazwa
Allegro
- Dostosowano aplikację do zmian w API Allegro dotyczących umów własnych z przewoźnikami.
- Dla wybranej metody dostawy dodano informację o walucie ubezpieczenia i pobrania.
UPS
Dodano obsługę dodatkowej usługi bezpośredniego doręczenia do odbiorcy.