Moduł Handlowo-Magazynowy

Zmiany w mechanizmie wystawiania korekt dokumentów

Dodano zabezpieczenie uniemożliwiające korygowanie dokumentu HM, do którego została już wystawiona korekta w module Finansowo-Księgowym. W przypadku próby skorygowania dokumentu w module Handlowo-Magazynowym, program wyświetli komunikat: Dokument był korygowany w module Finanse i księgowość. Kolejna korekta musi zostać wystawiona w tym samym module.

 

Rozbudowa opcji sprawdzania statusu VAT kontrahenta

Dodano możliwość weryfikacji statusów VAT kontrahenta na dokumentach Zamówienia do dostawców. W tym celu, w konfiguracji systemu należy włączyć parametr: Ustawienia – Kontrahent – Ogólne – Podczas wystawiania zamówień do dostawców wyświetlać status VAT kontrahenta. Parametr może przyjąć wartości:

  • Nie (wartość domyślna)
  • Tylko przy odczycie w MF/VIES
  • Zawsze
  • Zawsze gdy status inny niż czynny/ważny

Zmiana na wartość inną niż Nie spowoduje, że, podczas ręcznego wystawiania Zamówienia do dostawcy program sprawdzi aktualny status VAT kontrahenta i wyświetli informację. Opcja działa tylko dla zamówień do dostawców wystawianych za pomocą Dodaj F3. W przypadku grupowego dodawania zamówień lub wg kontrahenta, status VAT nie jest weryfikowany.

Moduł Finanse i Księgowość

Nowa wersja deklaracji VAT-14

Udostępniono nową wersje deklaracji VAT-14 (4).

 

Aktualizacja słownika Oznaczenia dokumentów JPK

Zaktualizowano słownik Oznaczenie dokumentów dla JPK zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2022 r. Od teraz dla oznaczeń RO i WEW obowiązują nazwy odpowiednio:

  • RO – dokument zbiorczy o sprzedaży z kas rejestrujących
  • WEW – Oznaczenie wewnętrznego dowodu sprzedaży / zakupu

 

Nowe opcje dotyczące deklaracji CIT

Usprawniono opcje dotyczące sprawozdawczości w przypadku podziału roku obrachunkowego niepokrywającego się z rokiem kalendarzowym:

  • dodano możliwość wygenerowania więcej niż jednej deklaracji CIT-8 w jednym roku obrachunkowym
  • dla załącznika CIT-KW dodano możliwość edycji pól Data od i Data do

Moduł Kadry i Płace

Zmiany w formularzu Informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia

Wydruk Informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia dostosowano do aktualnych przepisów. Okno konfiguracji wydruku zostało rozbudowane o zakładki zawierające szereg pól oraz sekcji umożliwiających zarówno ręczne wprowadzenie danych, jak i skorzystanie z wcześniej zdefiniowanych pozycji słowników.

Nowy formularz zawiera m.in. możliwość opcjonalnego wydruku informacji dotyczących norm pracy dla niepełnosprawnych oraz sekcje dotyczące:

  • przysługujących pracownikowi przerwach w pracy oraz odpoczynku dobowym i tygodniowym
  • potwierdzaniu i usprawiedliwianiu nieobecności w pracy
  • zasadach przemieszczania się pomiędzy zakładami
  • zapewnionych przez pracodawcę szkoleniach oraz ogólnych zasad polityki szkoleniowej w firmie
  • przysługujących pracownikowi składnikach wynagrodzenia – sekcja zawiera listę stałych składników zaszeregowania, które należy zaznaczyć, aby znalazły się na wydruku. Dodatkowo nazwy składników na wydruk można edytować dwukrotnie klikając na pozycję.

Ponadto usprawniono drukowanie informacji o okresie wypowiedzenia – od teraz system podpowiada wartość w polu okres wypowiedzenia analizując rodzaj umowy i czas jej trwania wskazane w polu zatrudnienie na czas. W przypadku ręcznej edycji tego pola, system podpowie standardowe okresy wypowiedzenia.

 

Zmiany w wydruku umowy o pracę

Wprowadzono zmiany do wydruku Umowy o pracę. Dla rodzaju Umowa na okres próbny dodano informację o okresie, na jaki strony zamierzają zawrzeć kolejną umowę. Po wskazaniu rodzaju umowy na okres próbny okno zostanie rozszerzone o dodatkowe pola:

  • Kolejna umowa – pole może przyjąć wartości: na czas określony lub na czas nieokreślony
  • Na czas – pole należy uzupełnić w przypadku wskazania kolejnej umowy jako: na czas określony. W wartości pola należy wpisać czas trwania kolejnej umowy, a wpisany tekst zostanie przeniesiony na wydruk.

 

Zmiany w wyliczaniu stawki zasiłku chorobowego

Wprowadzono zmiany w wyliczaniu stawki zasiłku chorobowego na podstawie premii kwartalnych. Od teraz suma premii kwartalnych dzielona będzie przez ilość miesięcy zatrudnienia pracownika w ostatnich 12 miesiącach.

 

Rozszerzenie funkcjonalności PPK w zakresie Zestawienia przystąpień

Usprawniono generowanie zestawienia dotyczącego pracowników, którzy przystąpili do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Od teraz w uwzględniane w nim będą również osoby, które dołączyły do programu w wyniku Autozapisu.

Moduł Zarządzanie produkcją 2.0

Usprawnienie funkcjonalności Kontrola jakości

Zmiany dotyczą rodzaju Kontrola tabelowa. Od teraz punkty kontroli z wartościami typu tekstowego będą prezentowane w formie listy rozwijanej.

Moduł CRM

Rozbudowa opcji graficznego zarządzania projektem

Dodano opcję Ustal filtr dostępną w oknie CRM – Zarządzanie projektem – Projekty. Funkcjonalność uruchamiana jest za pomocą ikony na pasku zadań lub opcji w menu kontekstowym okna. Umożliwia ona nałożenie wizualnego filtru na wykres w kontekście wybranych wartości:

  • Typ zdarzenia
  • Główny prowadzący / wykonawca
  • Operator

Moduł DMS

Kontrola uprawnień do edycji wartości atrybutów obiegu

Wprowadzono zmiany w zakresie atrybutów do obiegu DMS. Dodano możliwość definiowania dodatkowych atrybutów dla obiegu zewnętrznego. W tym celu w menu Słowniki wprowadzony został słownik Atrybuty obiegu.

Zawiera on predefiniowane atrybuty dostępne z poziomu definicji Rodzaju obiegu dokumentu – na zakładce Atrybuty oraz dodatkowo:

  • Nazwa banku
  • Numer konta
  • Kwota do przelewu
  • Zaakceptowano do przelewu
  • Nazwa banku (VAT)
  • MPP
  • Kwota VAT

Słownik ma charakter otwarty i umożliwia definiowanie przez użytkownika nowych atrybutów typu: tekst, liczba (całkowita lub o określonej precyzji), logiczny lub data.  Dla wszystkich atrybutów dodano mechanizmy ograniczające uprawnienia do edycji wartości atrybutów w kontekście określonego użytkownika lub grupy użytkowników.

Kontrola ta definiowana może być dwuetapowo:

  • w Module Administratora za pomocą prawa do opcji dla grup użytkowników → Firma→ …→ Kontrola uprawnień w kontekście etapu i operatora wprowadzającego wartość
    i / lub
  • w definicji Atrybutu obiegu na zakładce Uprawnienia, gdzie dostępne są trzy poziomy uprawnień: Brak prawa, Oglądanie oraz Oglądanie i edycja. Od uprawnień tych uzależniona będzie widoczność atrybutu w oknach DMS – Obieg i DMS – Akceptacja obiegu.

Szczegółowy opis kontroli uprawnień od edycji wartości atrybutów znajduje się w linku: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/kontrola-uprawnien-do-edycji-wartosci-atrybutow-w-obiegu-dms/

 

Usprawnienie mechanizmu przekazywania Ad-hoc w ścieżce akceptacji

W definicji ścieżki akceptacji umożliwiono zdefiniowanie przekazania do inicjatora (rodzaj przekazania Ad-Hoc) na etapie akceptacji. Dodatkowo obecne przekazanie Ad-Hoc do operatora lub grupy rozszerzono o możliwość określenia jednej z wartości:

  • Operator lub grupa – wybór tej wartości zachowa dotychczasowe działanie parametru co oznacza, że podczas akceptacji pojawi się okno z wyborem rodzaju słownika: Operatorzy lub Grupy operatorów. Następnie aktualny operator wskaże kolejny etap akceptacji w wybranym wcześniej słowniku.
  • Operator – podczas akceptacji obiegu od razu wyświetlony zostanie słownik Operatorzy celem wskazania kolejnego etapu akceptacji
  • Grupa operatorów – podczas akceptacji obiegu od razu wyświetlony zostanie słownik Grupy operatorów celem wskazania kolejnego etapu akceptacji

 

Usprawnienie funkcjonalności Zapisz do pliku

Od teraz opcja Zapisz do pliku dostępna dla dokumentacji dołączanej do obiegu DMS, obejmuje również metodę przechowywania dokumentacji jako ścieżki do pliku. Użycie opcji Zapisz do pliku w stosunku do dokumentacji przechowywanej w tej formie skutkować będzie skopiowaniem pliku z lokalizacji zapisanej jako link do katalogu określonego przez użytkownika.

Moduł Rozrachunki

Usprawnienie w imporcie przelewów bankowych

W programie do importu wyciągów bankowych MT940 wprowadzono szereg zmian usprawniających pobieranie pozycji z płatnościami podzielonymi dotyczącymi transakcji: przelewu podatku do Urzędu Skarbowego, składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i w przypadku braku wystarczających środków na rachunku VAT. Wprowadzone zmiany dotyczą  formatów:  Santander – Moja Firma Plus – CSV – (eWyciag BZ WBK) (SP) oraz Santander Moja Firma Plus – CVS – separator “|” (SP).

Moduł Serwis 2.0

Nowa wersja modułu Serwis

Udostępniono nową wersję modułu Serwis. Wersja 2.0 dostępna jest po włączeniu parametru w konfiguracji systemu System – Konfiguracja – Ustawienia – Serwis – Ustawienia – Wersja serwisu. Moduł Serwis 2.0 wprowadza możliwość:

  • dodania do zlecenia serwisowego wielu przedmiotów
  • realizacji zlecenia serwisowego w walucie
  • integracji modułu z aplikacją mobilną
  • serwisu własnych środków trwałych, wyposażenia, produktów, samochodów służbowych wraz z monitorowaniem historii serwisowej

Ponadto wprowadzono zmiany:

  • parametry dotyczące m.in. domyślnych dokumentów do wystawienia, powiązań z CRM, sposobu rozliczania – zostały przeniesione z konfiguracji systemu do definicji rodzaju zlecenia,
  • dodano możliwość wystawienia faktury do wielu zleceń serwisowych tego samego kontrahenta, w tym do zleceń posiadających różne sposoby rozliczenia: płatne i bezpłatne,
  • dodano możliwość wykonania rezerwacji dostaw dla materiałów na poziomie kalkulacji zlecenia serwisowego.

Więcej informacji o możliwościach i obsłudze modułu Serwis 2.0 znajduje się w dokumentacji dostępnej pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/dokumentacja/

W przypadku posiadania modułu Serwis, przejście na wersję Serwis 2.0 wymaga umówienia usługi wdrożenia modułu.

B2B

Usprawnienie mechanizmu zmiany użytkownika B2B

Modyfikacje dotyczą zmiany użytkownika B2B w obrębie kontrahentów z tym samym NIP (posiadających oddziały). Od teraz w przypadku zmiany na kontrahenta nieposiadającego oddziału, system umożliwi jego dodanie a następnie przypisanie użytkownika do nowoutworzonego oddziału.

 

Dodatkowe zabezpieczenia w działaniu platformy

  • dodano walidację nr NIP podczas rejestracji użytkownika. Od teraz system nie pozwoli na zapisanie danych w przypadku wprowadzenia w polu NIP wartości 0.
  • dodano zabezpieczenie przed zmianą ilości produktu w koszyku na 0. Od teraz przy próbie wprowadzenia ilości 0, system pozostawi pierwotną wartość pola.

 

Usprawnienie mechanizmu sprzedaży produktów w jednostce zastępczej

Od teraz w panelu wprowadzania ilości widocznym na liście produktów, w szczegółach kartoteki oraz w koszyku, prezentowane będą informacje o ilości w jednostce zastępczej (możliwa zmiana ilości) wraz z przeliczeniem tej wartości na jednostkę podstawową (brak możliwości zmiany ilości).

Streamsoft Integrator

Plugin Integrator

  • Dostosowano program do obsługi wartości cech o maksymalnej długości 255 znaków.
  • Udostępniono programy startowe oraz pliki konfiguracyjne umożliwiające uruchomienie integratora w trybach serwera i usługi.

 

Plugin RestServer

Dodano metody umożliwiające stosowanie słowników:

  • typów grup kontrahenta
  • wartości grup kontrahentów
  • funkcji osób kontaktowych

Dodatkowo dla obiektu Contractor dodano pole zawierające domyślną walutę kontrahenta.

Panel Pracownika

Nowe opcje w Panelu Kierownika

Wprowadzono zmiany w widoku Panelu Kierownika:

  • dodano wyświetlanie wniosków zrealizowanych. Będą one prezentowane do momentu pojawienia się w ich miejscu absencji.
  • na zakładce Wnioski dodano imię i nazwisko osoby zastępującej oraz informację o aktywnej absencji.
  • dodano możliwość wyświetlania urlopów planowanych oraz pracy zdalnej

Kurier

GLS

Wprowadzono zmiany w usłudze Wymiany towaru. Od teraz w przypadku zmiany adresów nadawania lub dostawy wyświetlany będzie komunikat potwierdzający tę operację.

 

UPS

Przy generowaniu przesyłki wprowadzono zmianę kodu kraju Irlandii Północnej z XI na NP.

 

Rhenus

Usprawniono mechanizm podpowiadania domyślnych wymiarów paczek/palet. Dodano parametr konfiguracyjny, który aktywuje pole tekstowe Numer wewnętrzny na pierwszej zakładce aplikacji. Ponadto dodano kontrolki do ustawiania planowanej daty i godziny dostawy.

 

DSV

Dodano obsługę przekazywania instrukcji dostawy.

 

Raben

Dla definicji jednostki ADR umożliwiono zaznaczenie opcji Niebezpieczne dla środowiska. Domyślną wartość opcji można ustawić za pomocą parametru konfiguracyjnego.