Moduł Zarządzanie Produkcją 3.0
- W szczegółach okna Stany magazynowe, na zakładce Produkcja – surowce dodano kolumny Indeks kartoteki zlecenia produkcyjnego oraz Kartoteka zlecenia produkcyjnego.
- Wprowadzono zmiany w opcji Przydziel pierwsze zasoby wg. Kompetencji, dostępnej w menu Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne → prawy przycisk myszy → Dodatkowe → Zasoby. Od teraz zasoby będą miały przydzielany czas indywidualnie zdefiniowany na kompetencji dla zasobu. Wcześniej, jeżeli w definicji operacji na technologii były wskazane kompetencje oraz różne czasy na poziomie zasobów odpowiadających kompetencjom, to czas ten nie był uwzględniany.
- W oknie Zlecenia produkcyjne dodano obsługę panelu folderów zleceń/technologii. Opcja oparta jest o słowniki Foldery zleceń/technologii, dostępny w menu Słowniki. Pozwala ona na grupowanie zleceń, tworzenie wielopoziomowej struktury drzewiastej grupowanych zleceń oraz przeglądanie ich według folderów.
Zlecenie produkcyjne można przypisać do zdefiniowanego w słowniku folderu na zakładce 9 Foldery.
- W szczegółach okna Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne na zakładce Uwagi dodano wyświetlanie uwag z pozycji zamówień powiązanych ze zleceniem produkcyjnym.
- Usprawniono edycję ręczną zasobów w zleceniu produkcyjnym. Od teraz po wskazaniu danego zasobu na zasobie będącym kompetencją, zostanie przypisany czas zdefiniowany na kompetencji dla tego zasobu.
- W oknie edycyjnym Meldunku zwrotnego, na zakładce Surowce dodano możliwość podglądu dokumentu rozchodu oraz dokumentu dostawy. Opcje dostępne są w menu pod prawym przyciskiem myszy.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Usprawniono mechanizm realizacji kontraktu na zamówieniach od odbiorców. Od teraz zastosowanie opcji Usuń realizację kontraktu dostępnej w oknie edycyjnym pozycji dokumentu pod przyciskiem Opcje spowoduje, że system przeliczy cenę danej pozycji zgodnie z ogólnymi warunkami sprzedaży dla kontrahenta. Wprowadzone zmiany mają zastosowanie w przypadku stosowania w kontrakcie ustalonych cen, odmiennych od ogólnych warunków sprzedaży dla kontrahenta.
- Dodano nową funkcjonalność Transakcje handlowe. Umożliwia ona wystawianie dokumentów wg zdefiniowanych wcześniej parametrów (tworzenie szablonów). Pozwala to na uzupełnianie i edycję wielu elementów dokumentu bez konieczności przełączania się pomiędzy poszczególnymi zakładkami dokumentu.
Funkcjonalność dostępna jest dla użytkownika po włączeniu parametru w konfiguracji systemu: System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja dokumentu → Wystawianie dokumentów według transakcji handlowych. W menu Słowniki → Słowniki dla dokumentów → Transakcje handlowe należy zdefiniować rodzaj używanej transakcji dla grup dokumentów:- Oferty dla odbiorców
- Sprzedaż towarów handlowych
- Zamówienia od odbiorców
Definicja transakcji handlowej pozwala wybrać elementy, które znajdą się w oknie zbiorczym wyświetlanym przed dodaniem dokumentu:
Wartości pól uzupełnionych w oknie Kreator transakcji handlowych zostaną po zapisaniu przeniesione do odpowiednich pól w dokumencie. Ponadto użytkownik ma możliwość przejścia do standardowego trybu edycji dokumentu.
Szczegółowy opis funkcjonalności znajduje się w osobnym materiale dostępnym pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/transakcje-handlowe/
- Rozszerzono mechanizm realizacji zamówień od odbiorców na dokumentach Paragon zaliczkowy (ParZal). Od teraz w oknie Zamówienia do zaliczki wyświetlane będą również zamówienia od odbiorców wystawione na kontrahentów nieprowadzących działalności.
- Rozbudowano opcję Dodatkowe dokumenty do skorygowania dostępną w oknach Sprzedaż → Korekty sprzedaży oraz Magazyn → Korekty magazynowe, w menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe. Na pozycji dokumentu, na zakładce Podstawowe dodano pole Nr dostawy/partii.
- Dodano możliwość domyślnego ustawienia okna wydruków dla dokumentów zamówień wewnętrznych i ofert dla odbiorców. W tym celu w parametrze konfiguracyjnym: System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Wydruki → Ustawienia okna wydruku dodano sekcje Zamówienia wewnętrzne i Oferty dla odbiorców.
- Wprowadzono zmiany dotyczące komunikatu o blokadzie kartoteki lub stanu magazynowego. Od teraz, w zależności od przyczyny blokady wyświetlane będą komunikaty:
Moduł Finanse-Księgowość
- Wprowadzono zmiany w zakresie pobierania danych do JPK-V7 z dokumentów zaliczkowych. Modyfikacja dotyczy przypadku, gdy data zaliczki będzie różna od daty sprzedaży. Od teraz w tej sytuacji do pola Data sprzedaży na zakładce Ewidencja VAT podatku należnego system pobierze datę zaliczki z dokumentu źródłowego.
- Rozszerzono mechanizm kontroli uprawnień użytkowników do opcji w module Finansowo-Księgowym. Narzędzie Prawa do opcji, dostępne w Module Administratora → Słowniki → Grupy użytkowników rozbudowano o prawa:
- Finanse – księgowość\Dokumenty\Polecenia księgowania\Edycja cechy dokumentu
- Finanse – księgowość\Dokumenty\Polecenia księgowania\Edycja cechy pozycji dokumentu
- Finanse – księgowość\Słowniki\Samochody służbowe
- Finanse – księgowość\Słowniki\Cechy pozycji dokumentów
- Finanse – księgowość\Słowniki\Cechy dokumentów
Kadry i Płace
- Usprawniono działanie blokady danych pracowników między jednostkami, do których użytkownik nie ma uprawnień. Od teraz w przypadku, gdy w Module Administratora, w narzędziu Prawa do opcji, grupa użytkowników nie będzie posiadała uprawnień do jednostki kadrowej, to dane w oknie Dane kadrowe zostaną zanonimizowane, a próba podglądu, edycji lub wygenerowania jakiegokolwiek dokumentu zawierającego dane pracownika (np. umowy o pracę, deklaracji PIT-11) zostanie zablokowana wraz z komunikatem: Brak dostępu.
- Dodano usprawnienie w funkcjonalności Wymiany danych PPK, dostępnej w menu Pracowniczy Plan Kapitałowy. W oknie podsumowania dokumentu Składki PPK dodano znacznik Pokaż również pracowników z rezygnacją. Umożliwia on wyświetlenie pracowników, którym nie naliczono składek PPK, a złożyli rezygnację. Domyślnie znacznik ten jest wyłączony, a lista osób, którym nie naliczono składek nie zawiera osób z rezygnacją.
- Rozbudowano słownik Stałe płacowe dostępny w menu System. Dodana została sekcja Stałe dla PIT-ów, która zawiera wartość procentową wynagrodzenia płatnika, która pobierana jest do obliczenia wynagrodzenia płatnika na formularzach PIT-4R(13) i PIT-8AR (13). Od 01.1.2024 r. obowiązuje wartość 0,3%. Funkcjonalność ta jest dostępna dla deklaracji w wersji 13.
Moduł Logistyka
- Wprowadzono zmiany w oknie edycyjnym dokumentów Dyspozycja wydania zewnętrznego. Na zakładce 2 Dodatkowe zmodyfikowano pole Wynik realizacji dyspozycji. Dodana została wartość Osobne dok. dla zam. (def. z zam.), której wybór oznacza, ze w wyniku realizacji powstaną osobne dokumenty dla realizowanych zamówień od odbiorców zgodnie z definicją dokumentu do wystawienia określoną na dokumencie zamówienia.
Zmodyfikowany parametr jest również dostępny w definicji dokumentu dyspozycji: w menu Słowniki → Definicje dokumentów → Dyspozycja magazynowa → Dyspozycja magazynowa wydanie zew. (DMWz) → wybrana definicja → zakładka 2 Dodatkowe.
Dodatkowo zmianie uległy nazwy dotychczasowych wartości. Od teraz wartość:- Generuj jeden dok HM zmieniono na Jeden dokument (def. z dysp.)
- Generuj osobne dok. HM dla zamówień zmieniono na Osobne dok. dla zam. (def. z dysp.)
- Usprawniono mechanizm realizacji dyspozycji magazynowej wydania powiązanej z dokumentem zamówienia od odbiorców. Od teraz w przypadku, gdy zamówienie zawierać będzie towary handlowe to komunikat Indeksy handlowe na zamówieniach mogą być realizowane tylko za pomocą dokumentów WZ i FWZ. System pominie realizację indeksów handlowych na wybranym dokumencie. Czy kontynuować? zostanie wyświetlony raz, bez względu na ilość realizowanych pozycji na dokumencie.
DMS
- W menu Słowniki → Rodzaje obiegów dokumentów zewnętrznych dodano opcje Zmniejsz Lp oraz Zwiększ Lp, które umożliwiają zmianę kolejności zdefiniowanych rodzajów obiegu dokumentów.
- Zmiany dokonane w oknie słownikowym mają odzwierciedlenie w oknie wyboru podczas dodawania nowych obiegów.
- Umożliwiono grupowe dodanie obiektów systemowych do obiegu DMS. Od teraz w menu DMS → Obieg → Dodaj (F3) \ Popraw (F5) → zakładka 7 Inne dokumenty Dodaj (F3) po wskazaniu rodzaju dokumentów możliwe jest dodanie wszystkich, wybranego lub zaznaczonych pozycji w oknie.
Moduł Administratora
- Rozszerzono opcje zakładania nowej firmy w menu Słowniki → Firmy. W oknie kreatora nowej bazy dodano parametry:
- Ukryj opcje odksięgowania dokumentów
- Włącz obsługę blokad miesięcy FK
- Na wydrukach zestawień pokaż informację o statusie FK wybranego okresu
- Na wydrukach zestawień pokaż informację o roku obrotowym
Wspólne
- Udostępniono nową bibliotekę do zarządzania raportami poprzez wtyczki w Menadżerze rozszerzeń.