Moduł Handlowo-Magazynowy

Zmiany w Zestawieniu obrotów według kartotek dla dokumentów sprzedaży

Wprowadzono zmiany w generowaniu danych w Zestawieniu obrotów według kartotek dla dokumentów sprzedaży. Modyfikacja dotyczy zabezpieczenia przy wyborze grup kartotekowych. Od tej pory system będzie weryfikował czy wśród zaznaczonych grup kartotekowych występują takie, które posiadają wspólny zbiór wartości, czyli zaznaczono grupę nadrzędną oraz jej podrzędną grupę. W przypadku wykrycia takiej zależności system wyświetli komunikat: Zaznaczono grupy, które zawierają się w sobie. Można zaznaczyć tylko grupy, które nie mają części wspólnej.

Zmiany w deklaracji INTRASTAT – Wywóz

Wprowadzono zmiany w mechanizmie pobierania dokumentów do deklaracji INTRASTAT. Od teraz dokumenty ZDNW (Zwrot towaru dostawcom – nabycie wewnątrzwspólnotowe) będą uwzględniane w deklaracji INTRASTAT – Wywóz. System uwzględni dokument w deklaracji zgodnie ustawieniami na zakładce UE, bez konieczności wcześniejszego uzupełnienia ZDNW korektą faktury.

Zmiany w tłumaczeniach wydruków

  • Rozszerzono funkcjonalność tłumaczeń w językach obcych wydruków standardowych. Od teraz na wydrukach tłumaczona będzie nazwa kraju.
  • Usprawniono mechanizm tłumaczeń wydruków dokumentów standardowych w zakresie nazwy pozycji. Od teraz w przypadku ręcznej zmiany nazwy pozycji na dokumencie, system pobierze na wydruk nazwę wprowadzoną przez użytkownika zamiast tłumaczenia nazwy pozycji ze słownika tłumaczeń.

Moduł Finanse i Księgowość

Usprawnienie pobierania danych do JPK-V7

Wprowadzone zmiany dotyczą pobierania danych z dokumentów zaimportowanych do systemu z pliku paczka.pk.  Od teraz system dodatkowo zweryfikuje pole Data dokumentu wewnętrznego i w przypadku braku wartości tego pola pobierze do JPK_V7 datę dokumentu.

Moduł Administratora

Nowe uprawnienia do edycji wniosków pracowniczych

Rozbudowano narzędzie Prawa do opcji. Dodano uprawnienia do wniosków pracowniczych:

  • O urlop opiekuńczy
  • Zwolnienie-siła wyższa
  • Dowolny z akceptacją

Moduł Kadry i Płace

Dostosowanie programu do nowych przepisów dotyczących rozliczania kierowców

Dostosowano program do zmian w przepisach wynikających z ustawy z 28 lipca 2023 r. o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. Wprowadzone zostały nowe składniki i stałe płacowe umożliwiające naliczanie wynagrodzeń dla kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe zgodnie z nowymi regulacjami. Zaktualizowany opis funkcjonalności dostępny jest pod linkiem https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/rozliczanie-delegacji-i-diet-pracownikow-oddelegowanych-do-krajow-ue/

Aktualizacja stałych płacowych

Dodano nowe wartości stałych płacowych:

  • Minimalne wynagrodzenie uczniów – od 01.09.2023 r. obowiązują wartości:
    • 1 rok nauki – 560,45 zł
    • 2 rok nauki – 630,52 zł
    • 3 rok nauki – 700,58 zł
  • Najniższa krajowa (NAJNI) – dodano wartości:
    • Od 2024-01-01 do 2024-06-30 obowiązuje kwota 4242 zł
    • Od 2024-07-01 do 2024-31-12 obowiązuje kwota 4300 zł
  • Najniższa stawka godzinowa (NAJNI_ZL)
    • Od 2024-01-01 do 2024-06-30 obowiązuje kwota 27,70 zł
    • Od 2024-07-01 do 2024-31-12 obowiązuje kwota 28,10 zł
  • Limit składek na związki zawodowe podlegających odliczeniu od dochodu (ZWZ_LIMIT) – od 2024-01-01 obowiązuje wartość 840 zł
  • Podstawa wymiaru ubezpieczeń społecznych dla nowych firm (WLASCN) – od 2023-07-01 obowiązuje wartość 1080 zł
  • Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale (PRC_MSC_WY) – od 2023-09-01 obowiązuje wartość 7005,76 zł
  • Świadczenie urlopowe (SWIAU) – od 2023-07-01 obowiązuje wartość 1704,87 zł

Ponadto zaktualizowano wartości dla: Najniższa emerytura (NAJNI_EMER), Wychowawczy-mężatka (WYCHO), Wychowawczy-samotna matka (WYCHOS), Pielęgnacyjny (PIELE), Dodatek za kształcenie i rehabilitację dziecka niepełnosprawnego do lat 5 (DRRHDO5), Dodatek za kształcenie i rehabilitację dziecka powyżej 5 lat (DRRHPO5), Zasiłek stały z pomocy społecznej (KZAPOS), Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego (PREHAB).

Nowe kody tytułu ubezpieczenia ZUS

Dodano nowe kody tytułu ubezpieczenia, które obowiązywać będą od 2024 r.:

  • 1430 – osoba pobierająca świadczenie wspierające
  • 1431 – osoba niepodejmująca zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej ze względu na potrzebę udzielenia wsparcia osobie pobierającej świadczenie wspierające

Aktualizacja słownika norm czasu pracy

Udostępniono standardowe dane obowiązujące w 2024 r.

Zmiany w wyliczaniu stawki zasiłku pracowników oddelegowanych

Wprowadzono zmiany w wyliczaniu stawki zasiłku w przypadku pracowników oddelegowanych. Od teraz w przypadku, gdy w miesiącu uwzględnionym przy obliczaniu stawki zasiłku, pracownik był w delegacji (na liście płac naliczony został składnik Dieta (DELG_DIETA) ), to podstawą do wyliczenia stawki zasiłku będzie Wyliczona podstawa zasiłku (PODST_ZASI). Standardowe składniki będą uwzględniane w stawce zasiłku, gdy na listach płac pracownika składnik Dieta pozostanie bez wartości.

Zmiany w oknie Zaszeregowanie w ramach angażu

Dostępny wcześniej znacznik Zgoda na pracę w godzinach nadliczbowych i nocnych został zmieniony na pole z listą wartości do wyboru:

  • Brak zgody na pracę w godzinach nadliczbowych i nocnych
  • Zgoda na pracę w godzinach nadliczbowych
  • Zgoda na pracę w godzinach nocnych
  • Zgodna na pracę w godzinach nadliczbowych i nocnych

Zmiany w wydruku rachunku do umowy zlecenia i umowy o dzieło

Od teraz w polu dotyczącym daty zawarcia umowy prezentowana jest data początkowa zaszeregowania, na podstawie którego wyliczono listę płac.

Nowe informacje dotyczące generowania list korygujących

Zmieniono treść komunikatu wyświetlanego podczas tworzenia listy korygującej w przypadku, gdy miesiąc wypłaty korekty jest inny niż miesiąc wypłaty listy źródłowej. Dodano informację dotyczącą weryfikacji kosztów uzyskania i ulgi podatkowej. Od teraz treść komunikatu brzmi:

Uwagi do wystawiania korekty.
Uwaga! Utworzono listę korygującą, w której miesiąc wypłaty jest inny niż miesiąc wypłaty w liście korygowanej. W takiej sytuacji sposób wyliczeń funduszy, podatku i ulgi etc. zostanie zrealizowany zgodnie z ustawieniami w zaszeregowaniu z listy korygującej. W przypadku, gdy konieczna jest zmiana sposobu wyliczeń (zgodnie z ustawieniami w nowym zaszeregowaniu) konieczne jest wystawienie listy korygującej z taką sama data wypłaty jak lista korygowana. W przypadku pozostawienia daty wypłaty niezgodnej z listą źródłową zweryfikuj koszty uzyskania i ulgę podatkową zwłaszcza gdy lista główna została już naliczona. W przypadku nieprawidłowości konieczne jest wymuszenie ich wartości.

Nowa opcja dla wniosków pracowniczych

Dodano nową opcję do realizacji wniosku pracowniczego dostępnego w menu modułu Kadry i Płace: Panel Pracownika → Wnioski pracownicze. Od teraz w przypadku wniosków, które zostały zatwierdzone i zrealizowane dostępna jest opcja Anuluj. Zastosowanie tej opcji w module skutkować będzie nadaniem statusu wniosku: Anulowany przez kadry. Ponadto na pasku ikon okna dodane zostały przyciski: Anulowany przez pracownika oraz Anulowany przez kadry, które pozwalają na filtrowanie wniosków o tym statusie.

Zmiany w  dokumentach PFRON

Wprowadzono zmiany w dokumentach PFRON:

  • Wn-D:
    • dodano ograniczenie dofinansowania do jednego etatu
    • podczas obliczania kosztów płacy uwzględniane będą kwoty ryczałtu i ekwiwalentu za pracę zdalną
  • INF-1:
    • zaktualizowano formularz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dn. 27 kwietnia 2023 r. w sprawie określenia wzorów miesięcznych i rocznych informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2023 poz. 827).
  • INF-D-P:
    • podczas obliczania kosztów płacy uwzględniane będą kwoty ryczałtu i ekwiwalentu za pracę zdalną.

Aktualizacja formularza Informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia

Zmiany dotyczą opisu wymiaru godzin, aktualizacji dostępnych wartości w polu wyboru okresów zatrudnienia oraz rozszerzenia klauzuli ustalania urlopu wypoczynkowego w przypadku niepełnego wymiaru czasu pracy.

Usprawnienia w wydruku Świadectwa pracy
Usprawniono pobieranie danych do Świadectwa pracy:

  • w przypadku, gdy w oknie ustawień wydruku, w polu Okres zatrudnienia wskazano przedstaw jako jeden okres, system pobierze na wydruk datę początkową angażu zamiast daty początkowej umowy. Zmiana ta ma zastosowanie w sytuacji, gdy pracownik:
    • został zatrudniony w związku z przejęciem na podstawie art. 23 Kodeksu Pracy
    • jego dane kadrowe nie zostały uzupełnione o wpisy dotyczycące umów zawartych przed przejęciem
    • data początkowa angażu jest różna od daty początkowej pierwszej umowy wprowadzonej w systemie Prestiż

    Dodatkowo dla okresu zatrudnienia przedstawianego jako jeden okres wprowadzono możliwość ręcznej edycji zakresu dat.

  • zmodyfikowano pole Poprzednie zatrudnienie dostosowując je do przypadku, gdy pracownik został przejęty na podstawie art.23 KP z więcej niż 1 zakładu pracy. Od tej pory pole to prezentować będzie dane w formie wierszy. Ponadto umożliwiono ręczne wprowadzenie wierszy oraz ich usuwanie.

Usprawnienie wydruku listy obecności

Usprawniono wydruk listy obecności dla zaznaczonych pracowników. Od teraz w przypadku, gdy w oknie Dane kadrowe prezentowane są zwielokrotnione pozycje dotyczące tego samego pracownika (wynikające z konfiguracji kolumn widocznych w oknie), to pomimo zaznaczenia zwielokrotnionych wierszy, na wydruk listy obecności system pobierze pojedynczą pozycję.

Moduł Zarządzanie Produkcją 3.0

Zmiany w opcji Wycena zleceń z bufora

Wprowadzono zmiany do opcji Wyceny zleceń z bufora dostępnej w oknie Zlecenia produkcyjne. W przypadku ustawienia okna w widoku drzewa, nie będzie dostępna opcja przełączenia na tabelę zaawansowaną.

Nowa opcja dla Zamówień od odbiorców

Rozbudowano opcję Stan realizacji pozycji zamówienia, dostępną w oknie zamówienia od odbiorcy za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl+Shift+R lub w menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe. Od teraz w wywołanym oknie, na zakładce 4 Przyjęto z produkcji możliwe jest usunięcie powiązania pozycji zamówienia z dokumentem PW z produkcji. Opcja dostępna jest pod przyciskiem Usuń (F8).

Usprawnienie wyświetlania danych w oknie Wykres Gantt’a

Od teraz w przypadku wprowadzenia zakresu dat, w którym nie wystąpiły zlecenia produkcyjne, system wyświetli komunikat: Brak zleceń w aktualnym widoku.

Moduł DMS

Dodatkowe zabezpieczenie dla dokumentów HM powiązanych z obiegiem DMS

Od teraz pełna edycja takiego dokumentu możliwa będzie wyłącznie, gdy powiązany obieg DMS znajdować się będzie na etapie inicjatora. Wprowadzona zmiana zapobiega m.in. nieuprawnionym zmianom na dokumentach wystawionych w module Handlowo-Magazynowym, które mogłyby wpłynąć na ocenę akceptacji obiektu DMS.

Moduł Rozrachunki

Usprawnienie w imporcie wyciągów bankowych

Usprawniono działanie programu do importu wyciągów bankowych MT940. Dla formatu Pekao SA – Proffice MT940 (SP) zaktualizowano listę kodów operacji płatności podzielonej.

Moduł Serwis 2.0

Nowe możliwości pobierania pozycji na dokument kalkulacji
Rozbudowano opcje pobierania pozycji na dokument kalkulacji wygenerowany do zlecenia serwisowego. Edycja dokumentu Oferta dla odbiorcy z poziomu szczegółów okna → zakładka Dokumenty została rozszerzona o opcje w menu kontekstowym:

  • Pobierz pozycjePobierz pozycje (Ctrl+P) – od teraz możliwe jest pobranie pozycji z wybranego dokumentu.
  • Pobierz pozycjePobierz pozycje wg składników kompletu (Ctrl+Alt+K) – umożliwia dodanie pozycji kalkulacji na podstawie składników wybranego kompletu

W ten sposób pozycje dodane na dokument kalkulacji automatycznie zostaną też dodane na zakładkę Kalkulacja w zleceniu serwisowym. Mechanizm ten stosowany jest wyłącznie podczas edycji dokumentu kalkulacji z poziomu szczegółów okna Zlecenia serwisowe, dokument powiązany ze zleceniem nie podlega edycji w Module Handlowo-Magazynowym.

B2B

Zmiany w widoku koszyka

  • Od teraz w wersji mobilnej B2B ikona koszyka znajduje się w górnym pasku aplikacji.
  • Umożliwiono wyświetlanie wartości dziesiętnych na ikonie koszyka. Opcja uruchamiana jest za pomocą parametru: Czy na ikonie koszyka pokazywać wartości dziesiętne?

Usprawniono widok kategorii menu

Od teraz w pozycjach posiadających podkategorie widoczna będzie ikona strzałki.

Dodatkowe zabezpieczenia sprzedaży

Umożliwiono blokadę sprzedaży na platformie w przypadku, gdy klient posiada przeterminowane faktury.

Nowe opcje wyszukiwania

W Panelu Administratora w gałęzi Kartoteki rozszerzono mechanizm wyszukiwania kontrahenta. Od teraz możliwe jest wyszukiwanie po nazwie długiej.

Nowe opcje dotyczące kont użytkowników

  • Rozszerzono opcje dotyczące logowania do B2B. W ustawieniach konta dodano możliwość resetowania hasła z poziomu panelu użytkownika.
  • Wprowadzono zmiany w systemie zakładania kont i resetowania hasła. Od teraz po podaniu loginu i adresu e-mail użytkownika, wysłana zostanie wiadomość zawierająca token w postaci linku, na podstawie którego można nadać/zresetować hasło. Link będzie czynny przez godzinę.

Nowa opcja dla zamówień

Umożliwiono wyświetlanie kolumny ze stanem realizacji w tabeli zamówień. W tym celu w Panelu Administratora, w gałęzi Ustawienia dokumentów dodano parametr Czy pokazywać kolumnę stanu realizacji w zamówieniach?

Kurier

Nowe opcje

  • Umożliwiono wprowadzenie innych danych płatnika za przesyłki poprzez dodanie w konfiguracji nowej sekcji [platnik].
  • Umożliwiono pobieranie kwoty ubezpieczenia z cech dokumentów. UWAGA! Opcja nie dotyczy usług deklarowanej wartości.

Nowy moduł – Pharmalink

Dodano nowy moduł umożliwiający współpracę z przewoźnikiem PHARMALINK.