Data aktualizacji: 22.04.2025
Moduł Zarządzanie Produkcją
- W szczegółach okna Zlecenia produkcyjne, dostępnego w menu Zarządzanie produkcją, dodano zakładkę Operacje powiązane. Umożliwia ona podgląd i edycję operacji nadrzędnej oraz podrzędnej, jak również edycję typu powiązania operacji.
- Usprawniono wizualizację i mechanizm przypinania/odpinania trwałego operacji (do daty lub zasobu) dostępne w menu pod prawym przyciskiem myszy w oknie → Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe. Od teraz wizualizacja przypięć trwałych będzie widoczna również poza harmonogramem, np. jeszcze przed ułożeniem harmonogramu. Możliwe będzie również odpinanie takich operacji.
- Na głównym pasku okna Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe dodano ikony Pokaż kolory zleceń oraz Pokaż kolory operacji. Opcje te odpowiadają za zmianę sposobu prezentacji elementów harmonogramu – ich tło przyjmuje kolor odpowiednio od zlecenia\operacji.
- Usprawniono działanie okien:
- Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne
- Raporty wykonania → Meldunki zwrotne
Podczas uruchamiania okna dodana została weryfikacja praw użytkownika do cen na dokumentach magazynowych. Od teraz w przypadku, gdy w Module Administratora → Grupy użytkowników → Prawa do opcji operator nie będzie posiadał uprawnień:
- Prawa\Firmy\…\Handlowo – Magazynowy\Dostęp do cen zakupu
- Prawa\Firmy\…\Handlowo – Magazynowy\Dostęp do cen sprzedaży
to w szczegółach ww. okien, na zakładce Dokumenty magazynowe nie będzie widoczna kolumna Suma.
- Rozbudowano okno Zasoby → Kompetencje. W szczegółach okna dodano zakładkę Zasoby, która prezentuje zasoby posiadające daną kompetencje.
- Rozbudowano okna:
- TPP → Kartoteki w technologiach
- Zarządzanie produkcją → Kartoteki produkcyjne
W sekcji Surowce umożliwiono dodanie na widok kolumny Rozchoduj tylko zaplanowane dostawy. Opcja jest dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy → Widok → Kolumny w tabeli.
- Usprawniono działanie okna Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne. Od teraz w przypadku, gdy w szczegółach okna na zakładce Surowce w kolumnie Ilość pozostała do realizacji:
- ilość jest większa od zera
- zlecenie ma status co najmniej Rozpoczęto
to wartość w kolumnie zostanie automatycznie oznaczona kolorem czerwonym.
- Usprawniono funkcjonalność Harmonogramowania szczegółowego dostępną w menu Zarządzanie produkcją. Od teraz po wykonaniu operacji harmonogramowania, data startu zasobów niepodlegających harmonogramowaniu będzie ustawiana na najwcześniejszą datę start zasobu podlegającemu harmonogramowaniu.
- Rozbudowano okna Pozycje zamówień rozchodu oraz Pozycje zamówień przychodu, dostępne w menu Zarządzanie produkcją. W szczegółach okien na zakładce Powiązanie ze zleceniem dodano kolumny:
- Data start harm.
- Data stop harm.
Ponadto w oknie Pozycje zamówień do rozchodu dodano możliwość dodania na widok kolumny Il. przyj. z prod., która wskazuje ilość przyjętą z produkcji.
- Usprawniono działanie zakładki Drzewo technologii znajdującej się w szczegółach okna TPP → Technologia. Od teraz w drzewie wyświetlane są technologie o statusie W przygotowaniu oraz Aktywne.
- Umożliwiono grupowania takich samych surowców podczas generowania zlecenia produkcyjnego. W tym celów menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją → Zlecenia dodano parametr Podczas generowania zlecenia produkcyjnego grupuj surowce posiadające tę samą kartotekę i ten sam rodzaj materiału w ramach jednej operacji produkcyjnej. Parametr domyślnie ustawiony jest na wartość Nie.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- W oknach edycyjnych dokumentów sprzedaży, zakupu i magazynowych dodano opcję Pokaż dokumentację (Ctrl+Alt+F10). Opcja jest dostępna w menu Opcje, znajdującym się w lewym dolnym rogu okna, w sekcji Dokument. Uruchamia ona okno podglądu dokumentacji dołączonej do dokumentu. W odróżnieniu od opcji Automatycznie pokazuj dokumentację, parametr Pokaż dokumentację uruchamia okno podglądu na życzenie operatora.
Analogiczną opcję dodano na oknie edycyjnym rejestracji zakupu/sprzedaży w module Finanse i Księgowość.
- W menu Zestawienia → Sprzedaż, Zakup, Magazyn, Zamówienia dodano zestawienie Wiekowanie magazynu, które prezentuje dane o stanie magazynowym na dany dzień w określonych przedziałach czasowych.
W oknie Wiek dostaw można określić parametry zestawienia:
- Na dzień – data, na którą wygenerowane zostaną stany magazynowe i obliczane będzie wiekowanie
- Magazyn – należy wskazać magazyny, które zostaną uwzględnione w zestawieniu. Dostępne wartości:
- Wszystkie – wszystkie magazyny zdefiniowane w słowniku Magazyny
- Wybrany – jeden, wskazany magazyn
- Według filtru – umożliwia zdefiniowanie filtru, wg którego magazyny zostaną uwzględnione do zestawienia
- Zaznaczone – wybrane magazyny ze słownika magazynów
- Rodzaj daty dostawy – rodzaj daty do obliczania wieku dostawy. Dostępne wartości:
- Data dostawy przyjęcia na magazyn
- Data dostawy źródłowej
- Zakresy analizy – zakresy wieku dostaw wyrażone w dniach. Można określić maksymalnie 10 zakresów analizy, edycja odbywa się za pomocą przycisków
Dostępna ilość danej dostawy towaru zostanie wpisana we właściwą dla niej kolumnę zakresu.
Dodatkowo wygenerowane zestawienie można prezentować w formie tabeli zaawansowanej (przycisk Przełącz widok na tabelę zaawansowaną (Ctrl+Z)
- Rozbudowano funkcjonalność Panel szybkiej sprzedaży, dostępnym w menu Sprzedaż. Od teraz widoku panelu możliwe jest wprowadzenie kwoty bonifikaty. W tym celu w oknie z parametrami bonifikaty dodano pole Wartość bonifikaty, gdzie należy wprowadzić kwotę, a system przeliczy ją na wartość procentową.
Należy mieć na uwadze, że przeliczenie dokładnej kwoty bonifikaty dla dokumentu na wartość procentową wiąże się z zastosowanie zaokrągleń na poszczególnych pozycjach. W niektórych przypadkach może to powodować różnice groszowe.
- Rozbudowano standardowy formularz wydruku dokumentu Kontrakt z odbiorcą (KTO) o kolumnę Ilość wydana. Dodanie kolumny możliwe jest w menu Słowniki → Definicje dokumentów HM → Kontrakty z odbiorcami → Kontrakt z odbiorcą (KTO) → zakładka 5 Formularze → Dodaj/Popraw → zakładka 3 Kolumny → Dodaj (F3).
- Wprowadzono zmiany w opcji Kopiuj dokument (Shift+Ctrl+F5), dostępnej w oknach:
- Zapytania ofertowe do dostawców
- Zamówienia do dostawców
- Zapytania ofertowe od odbiorców
- Oferty dla odbiorców
- Zamówienia od odbiorców
Od teraz nazwa opcji brzmi Wystaw podobny dokument (Shift+Ctrl+F5).
Po wyborze opcji wyświetlone zostanie okno, zawierające parametry generowania dokumentu:- Przepisanie cech dokumentu źródłowego
- Przepisanie cech pozycji dokumentu źródłowego
- Przepisanie uwag i ostrzeżeń
- Dodanie powiązania z dokumentem źródłowym – powoduje dodanie powiązania ogólnego między nowym a pierwotnym dokumentem.
- Edycja nowo wystawionego zamówienia – po wystawieniu dokumentu zostanie on automatycznie uruchomiony w trybie edycji.
Ustawienia okna z parametrami są zapamiętywane w kontekście użytkownika oddzielnie dla każdego rodzaju dokumentu. Za pomocą opcji system skopiuje dane kontrahenta, wszystkie pozycje dokumentu oraz wybrane parametry dokumentu.
Moduł CRM
- Usprawniono mechanizm dodawania zleceń reklamacyjnych. W oknie Znajdź dokument dodano pole Nr dostawy/partii, które umożliwia wyszukanie dokumentów zawierających pozycje ze wskazanym nr dostawy lub partii. Możliwe jest bezpośrednie wyświetlenie okna z listą pozycji dokumentów zawierających wpisany nr dostawy/partii. W tym celu należy zaznaczyć parametr Wybór bezpośrednio pozycji z pominięciem wyboru dokumentu.
- Rozbudowano mechanizm obliczania daty zakończenia zlecenia reklamacyjnego. W menu System → Konfiguracja → Ustawienia → CRM → Ustawienia dodano parametr Rodzaj daty do obliczania daty zakończenia zlecenia reklamacyjnego, który może przyjąć wartości:
- Data przyjęcia (wartość domyślna)
- Data rozpoczęcia
System obliczy datę zakończenia zlecenia na podstawie wybranej w parametrze daty. W przypadku, gdy wskazana zostanie wartość Data rozpoczęcia, a w zleceniu reklamacyjnym pole to nie zostanie uzupełnione, to program nie wyliczy daty zakończenia.
W celu zapobiegania brakom wartości pól w zleceniu, sugerowanym ustawieniem jest włączenie w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → CRM → Ustawienia parametru Przepisuj datę przyjęcia do daty rozpoczęcia przy dodawaniu zlecenia reklamacyjnego.
Moduł Finanse i Księgowość
- Udostępniono rozwiązania umożliwiające ewidencję danych w systemie dostosowaną do nowych struktur JPK dotyczących podatku dochodowego oraz wysyłkę plików JPK_KR_PD i JPK_ST_KR. W menu Sprawozdania → JPK dodano JPK – PD (JPK-CIT). W celu prawidłowej wysyłki plików JPK w nowych strukturach należy odpowiednio dostosować formularze podatkowe. Szczegółowe informacje o ustawieniach oraz obsłudze plików JPK znajdują się na Portalu Klienta pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/jpk-podatek-dochodowy-jpk-pd/.
- W oknie Dokumenty → Dokumenty źródłowe w polu Grupa księgowa dodano przycisk wyboru grupy ze słownika. Ponadto okno zostało poszerzone w celu zwiększenia jego czytelności.
Moduł Kadry i Płace
- Rozszerzono zakres danych zapisywanych w rejestrze operacji dla okna Wnioski pracownicze. Od teraz rejestr będzie obejmował również akcje Zapisz, Odrzuć, Akceptuj, Realizuj. Zapisy w rejestrze operacji dostępne są w Module Administratora Rejestry → Rejestr operacji.
- Umożliwiono otwieranie i zamykanie miesięcy w Panelu Pracownika. Opcja dostępna jest w menu Panel Pracownika → Operacje miesięczne.
Zamknięcie miesiąca za pomocą tej opcji spowoduje, że w aplikacji Panel Pracownika, w sekcji ECP w widokach opartych na kalendarzu (np. Plan urlopu) nie będzie możliwości edycji danych w miesiącu zamkniętym oraz wyświetlona zostanie odpowiednia informacja.
- W menu System → Definicja list → Dodaj do algorytmu istniejący składnik dodano nowy składnik ULGA_KROT (Krotność ulgi w zaszeregowaniu). Składnik zwraca wartość odpowiadającą krotności ulgi zaznaczonej w zaszeregowaniu.
- Umożliwiono edycję absencji i czasu pracy w zamkniętych miesiącach w modułach Kadry i Płace oraz Finanse i Księgowość. W tym celu w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Naliczanie płac → Ustawienia → Ewidencja dodano nowe parametry: Zezwalaj na edycję absencji w miesiącu zamkniętym oraz Zezwalaj na edycję czasu pracy w miesiącu zamkniętym. Parametry przyjmują domyślne wartości zgodnie z dotychczasowym działaniem programu.
- Podczas generowania wskaźnika zatrudnienia dodano możliwość wyboru ilości miejsc po przecinku do zaokrągleń. Opcja dostępna jest w Płace → PFRON → Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
- Rozbudowano opcje wydruku dla umów zlecenia i umów o dzieło. W oknie ustawień wydruku umowy, dostępnym w Dane kadrowe → ikona drukarki → Umowy dodano pole Uwagi. Treść można wprowadzić ręcznie lub uzupełnić za pomocą wartości zdefiniowanych w słowniku, dostępnym pod opcją Wybierz (F6).
Moduł DMS
- Rozbudowano funkcjonalność akceptacji obiegów DMS. Dodano słownik nazw etapów akceptacji, który jest dostępny w menu Słowniki → Ścieżka akceptacji → Dodaj (F3) → Dodaj(F3) (etap akceptacji). Umożliwia on zdefiniowanie nazw etapów, które można stosować w aktualnie edytowanej ścieżce akceptacji oraz pozostałych ścieżkach ze słownika.
- Dodano możliwość określenia praw użytkowników do wskazanych rodzajów obiegów DMS. W Module Administratora w narzędziu Prawa do opcji (dostępnym w menu Słowniki → Grupy użytkowników) dodano gałąź uprawnień DMS – Obieg (wg. rodzaju obiegów) gdzie pod prawym przyciskiem myszy znajduje się opcja Dodaj – Rodzaje obiegów dokumentów zewnętrznych.
Umożliwia ona dodanie specyficznego prawa dostępu dla wybranych obiegów zdefiniowanych w słowniku Rodzaje obiegów dokumentów zewnętrznych.
Dodanie rodzaju obiegu oznacza domyślnie zabranie prawa do niego dla danej grupy użytkowników i spowoduje brak jego widoczności w oknie wyboru rodzaju obiegu.
- Usprawniono wyświetlanie okna podglądu obiegu DMS w dokumentach zakupu wystawionych w module Finanse i Księgowość. Opcja wyświetlanie dostępna jest w menu w lewym dolnym rogu dokumentu FK → Pokaż dokument obiegu DMS. Od teraz dla dokumentów zakupu, które zostały wystawione na podstawie obiegu DMS możliwe jest przełączanie się pomiędzy oknami dokumentu FK i obiegu DMS.
Podglądu obiegu DMS ma teraz formę okna niemodalnego (działającego niezależnie od innych okien w programie), co umożliwia jednoczesną edycję dokumentu zakupu przy otwartym oknie obiegu DMS.
- Dodano możliwość zmiany rodzaju obiegu DMS po zainicjowaniu ścieżki akceptacji, z zachowaniem wprowadzonych atrybutów oraz dokumentacji dołączonej do obiegu. Opcja Zmień rodzaj obiegu jest dostępna w oknie DMS – Obieg w menu pod prawym przyciskiem myszy.
Moduł Rozrachunki
- Wprowadzono nowe narzędzie do konfiguracji importu oraz realizacji wyciągów. Konsoliduje ono dotychczasowe parametry, ustawienia i opcje, które znajdowały się wcześniej w różnych lokalizacjach systemu. Nowy sposób konfiguracji importu porządkuje istniejące ustawienia oraz pozwala na ich personalizację.
W tym celu w menu Słowniki → Słowniki rozrachunków dodano narzędzia:- Konfigurator realizacji z bufora IWB – dotyczy zarządzania procesem realizacji transakcji lub operacji, które zostały zapisane w buforze importu wyciągów bankowych (IWB)
- Konfigurator importu do bufora IWB (Mt940) – umożliwia konfigurację procesu importu wyciągów bankowych w formacie MT940 do bufora importu wyciągów bankowych (IWB)
Szczegółowe informacje o ustawieniach oraz obsłudze nowej opcji znajdują się w osobnej instrukcji dostępnej pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/nowy-konfigurator-importu-i-realizacji-wyciagow-bankowych/
- Usprawniono opcje dotyczące zmiany terminu płatności dostępne w oknie Rozrachunki → Należności i zobowiązania → menu pod prawym przyciskiem myszy → Dodatkowe → Zmiana terminu płatności:
-
- Nowy termin (Ctrl+T) – dodano wybór zakresu dokumentów, dla których wykonać akcję: aktualny, zaznaczone lub wszystkie.
- Przywróć poprzedni termin – dodano skrót klawiszowy Ctrl+Shif+T oraz możliwość wyboru zakresu dokumentów, dla których wykonać akcję: aktualny, zaznaczone lub wszystkie.
-
- Rozbudowano opcję Noty odsetkowe dostępną w menu Dokumenty. Dodano predefiniowany rodzaj sposobu naliczania odsetek Odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych (dla podmiotu innego niż publiczny będący podmiotem leczniczym).
Dla istniejących baz danych zmiana ta nie wpływa na wartość parametru Domyślny sposób naliczania odsetek znajdującego się w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Rozrachunki → Naliczanie odsetek. W przypadku założenia nowej bazy danych firmowych, system automatycznie ustawi nowy sposób naliczania odsetek jako domyślny.
- Rozbudowano opcje wydruków dostępnych w oknie Rozrachunki → Należności i zobowiązania. Dodano nowe obiekty, które można umieścić na wydruku uruchamiając ścieżkę opcja Drukuj (F9) → wybór jednego z wymienionych formularzy → Opcje → zakładka Definiowanie wzorców → Dodaj wzorze lub Popraw wzorzec wydruku → zakładka Obiekty. Wprowadzone zmiany dotyczą formularzy:
- Potwierdzenie sald – dodano obiekty Na Tytuł, Na podstawie i Drukuj napis „Jednocześnie prosimy o niezwłoczne uregulowanie…”
- Noty odsetkowe – dodano obiekty Na Tytuł i Na podstawie
- Kompensata – dodano obiekt Na Tytuł
- Przeniesienie rozrachunków – dodano obiekty Na Tytuł i Uwagi
- Usprawniono opcje wydruku przelewu elektronicznego. W oknie Opcje wydruku przelewu dostępnym w Drukuj (F9) → Drukuj przelew → Opcje zakładka Przelew elektroniczny umożliwiono modyfikację prefiksu dodawanego do tytułu przelewu. Opcja jest dostępna po zaznaczeniu parametru Dodaj ID_PRZELEW do tytułu przelewu.
Moduł Serwis 2.0
- Okno słownika Kontrahenci rozbudowano o obszar dotyczący zakresu zleceń serwisowych. W szczegółach okna, do zakładki Zlecenia serwisowe dodano panel Zakres zlecenia, w którym wyświetlana będzie wartość pola Zakres zlec. znajdującego się w zleceniu serwisowym.
- Wprowadzono zmiany w oknie edycyjnym przedmiotu dostępnym w menu Słowniki → Przedmioty → Dodaj (F3) / Popraw (F5):
- zakładka 1 Podstawowe:
-
- dodano pole Nr dokumentu zakupu.
- Przeniesiono sekcję Miejsce instalacji z zakładki 2 Dodatkowe. Ponadto w polu Nazwa miejsca umożliwiono ręczne wprowadzenie wartości oraz wybór wartości ze słownika. W przypadku, gdy miejsce instalacji będzie miało wypełnione którekolwiek pole, to podczas wyboru kontrahenta lub przed wskazaniem miejsca instalacji program wyświetli komunikat Czy napisać dane z miejsca instalacji?
-
- zakładka 2 Dodatkowe
- zakładka 1 Podstawowe:
- Usprawniono mechanizm wystawiania zlecenia serwisowego na podstawie zlecenia reklamacyjnego w module CRM (opcja Generuj zlecenie serwisowe (Ctrl+F3) dostępna na zakładce 2 Pozycje). Od teraz program przepisze wartość pola Kontaktowa ze zlecenia reklamacyjnego do pola Osoba w wygenerowanym zleceniu serwisowym.
- Rozbudowano możliwości obsługi przedmiotów serwisowych. W module Raporty i formularze → Raporty i analizy → Procedury definiowane dodano nowe procedury definiowane:
- SR – Przed zapisem przedmiotu serwisowego (2.0)
- SR – Po zapisie przedmiotu serwisowego (2.0)
- Procedury dotyczą i wykonywane są podczas dodania/edycji przedmiotu. Można je wskazać w Słowniki → Rodzaje przedmiotu → Dodaj (F3)/Popraw (F5) → zakładka 4 Konfiguracja.
- Rozbudowano katalog uprawnień dotyczących edycji zleceń serwisowych. W Module Administratora Słowniki → Grupy użytkowników w narzędziu Prawa do opcji dodano uprawnienia:
- Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Serwis 2.0\Zlecenia serwisowe\Kalkulacja
- Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Serwis 2.0\Zlecenia serwisowe\Rozliczenie
Od wartości tych praw będzie zależała widoczność zakładek 8 Kalkulacja i 9 Rozliczenie w oknie edycyjnym zleceń serwisowych.
Moduł Wspólne
- Rozbudowano narzędzie Analizy wielowymiarowe (PIVOT) dostępne w oknach programu zawierających tabele. Dla komórek zawierających dane liczbowe w menu pod prawym przyciskiem myszy dodano opcję Idź do. Uruchamia ona okno z danymi z systemu dotyczącymi wybranej komórki, np. okno z wybranym dokumentem sprzedaży.
Moduł Zarządzanie Produkcją
- W szczegółach okna Zlecenia produkcyjne, dostępnego w menu Zarządzanie produkcją, dodano zakładkę Operacje powiązane. Umożliwia ona podgląd i edycję operacji nadrzędnej oraz podrzędnej, jak również edycję typu powiązania operacji.
- Usprawniono wizualizację i mechanizm przypinania/odpinania trwałego operacji (do daty lub zasobu) dostępne w menu pod prawym przyciskiem myszy w oknie → Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe. Od teraz wizualizacja przypięć trwałych będzie widoczna również poza harmonogramem, np. jeszcze przed ułożeniem harmonogramu. Możliwe będzie również odpinanie takich operacji.
- Na głównym pasku okna Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe dodano ikony Pokaż kolory zleceń oraz Pokaż kolory operacji. Opcje te odpowiadają za zmianę sposobu prezentacji elementów harmonogramu – ich tło przyjmuje kolor odpowiednio od zlecenia\operacji.
- Usprawniono działanie okien:
- Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne
- Raporty wykonania → Meldunki zwrotne
Podczas uruchamiania okna dodana została weryfikacja praw użytkownika do cen na dokumentach magazynowych. Od teraz w przypadku, gdy w Module Administratora → Grupy użytkowników → Prawa do opcji operator nie będzie posiadał uprawnień:
- Prawa\Firmy\…\Handlowo – Magazynowy\Dostęp do cen zakupu
- Prawa\Firmy\…\Handlowo – Magazynowy\Dostęp do cen sprzedaży
to w szczegółach ww. okien, na zakładce Dokumenty magazynowe nie będzie widoczna kolumna Suma.
- Rozbudowano okno Zasoby → Kompetencje. W szczegółach okna dodano zakładkę Zasoby, która prezentuje zasoby posiadające daną kompetencje.
- Rozbudowano okna:
- TPP → Kartoteki w technologiach
- Zarządzanie produkcją → Kartoteki produkcyjne
W sekcji Surowce umożliwiono dodanie na widok kolumny Rozchoduj tylko zaplanowane dostawy. Opcja jest dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy → Widok → Kolumny w tabeli.
- Usprawniono działanie okna Zarządzanie produkcją → Zlecenia produkcyjne. Od teraz w przypadku, gdy w szczegółach okna na zakładce Surowce w kolumnie Ilość pozostała do realizacji:
- ilość jest większa od zera
- zlecenie ma status co najmniej Rozpoczęto
to wartość w kolumnie zostanie automatycznie oznaczona kolorem czerwonym.
- Usprawniono funkcjonalność Harmonogramowania szczegółowego dostępną w menu Zarządzanie produkcją. Od teraz po wykonaniu operacji harmonogramowania, data startu zasobów niepodlegających harmonogramowaniu będzie ustawiana na najwcześniejszą datę start zasobu podlegającemu harmonogramowaniu.
- Rozbudowano okna Pozycje zamówień rozchodu oraz Pozycje zamówień przychodu, dostępne w menu Zarządzanie produkcją. W szczegółach okien na zakładce Powiązanie ze zleceniem dodano kolumny:
- Data start harm.
- Data stop harm.
Ponadto w oknie Pozycje zamówień do rozchodu dodano możliwość dodania na widok kolumny Il. przyj. z prod., która wskazuje ilość przyjętą z produkcji.
- Usprawniono działanie zakładki Drzewo technologii znajdującej się w szczegółach okna TPP → Technologia. Od teraz w drzewie wyświetlane są technologie o statusie W przygotowaniu oraz Aktywne.
- Umożliwiono grupowania takich samych surowców podczas generowania zlecenia produkcyjnego. W tym celów menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Zarządzanie produkcją → Zlecenia dodano parametr Podczas generowania zlecenia produkcyjnego grupuj surowce posiadające tę samą kartotekę i ten sam rodzaj materiału w ramach jednej operacji produkcyjnej. Parametr domyślnie ustawiony jest na wartość Nie.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- W oknach edycyjnych dokumentów sprzedaży, zakupu i magazynowych dodano opcję Pokaż dokumentację (Ctrl+Alt+F10). Opcja jest dostępna w menu Opcje, znajdującym się w lewym dolnym rogu okna, w sekcji Dokument. Uruchamia ona okno podglądu dokumentacji dołączonej do dokumentu. W odróżnieniu od opcji Automatycznie pokazuj dokumentację, parametr Pokaż dokumentację uruchamia okno podglądu na życzenie operatora.
Analogiczną opcję dodano na oknie edycyjnym rejestracji zakupu/sprzedaży w module Finanse i Księgowość.
- W menu Zestawienia → Sprzedaż, Zakup, Magazyn, Zamówienia dodano zestawienie Wiekowanie magazynu, które prezentuje dane o stanie magazynowym na dany dzień w określonych przedziałach czasowych.
W oknie Wiek dostaw można określić parametry zestawienia:
- Na dzień – data, na którą wygenerowane zostaną stany magazynowe i obliczane będzie wiekowanie
- Magazyn – należy wskazać magazyny, które zostaną uwzględnione w zestawieniu. Dostępne wartości:
- Wszystkie – wszystkie magazyny zdefiniowane w słowniku Magazyny
- Wybrany – jeden, wskazany magazyn
- Według filtru – umożliwia zdefiniowanie filtru, wg którego magazyny zostaną uwzględnione do zestawienia
- Zaznaczone – wybrane magazyny ze słownika magazynów
- Rodzaj daty dostawy – rodzaj daty do obliczania wieku dostawy. Dostępne wartości:
- Data dostawy przyjęcia na magazyn
- Data dostawy źródłowej
- Zakresy analizy – zakresy wieku dostaw wyrażone w dniach. Można określić maksymalnie 10 zakresów analizy, edycja odbywa się za pomocą przycisków
Dostępna ilość danej dostawy towaru zostanie wpisana we właściwą dla niej kolumnę zakresu.
Dodatkowo wygenerowane zestawienie można prezentować w formie tabeli zaawansowanej (przycisk Przełącz widok na tabelę zaawansowaną (Ctrl+Z)
- Rozbudowano funkcjonalność Panel szybkiej sprzedaży, dostępnym w menu Sprzedaż. Od teraz widoku panelu możliwe jest wprowadzenie kwoty bonifikaty. W tym celu w oknie z parametrami bonifikaty dodano pole Wartość bonifikaty, gdzie należy wprowadzić kwotę, a system przeliczy ją na wartość procentową.
Należy mieć na uwadze, że przeliczenie dokładnej kwoty bonifikaty dla dokumentu na wartość procentową wiąże się z zastosowanie zaokrągleń na poszczególnych pozycjach. W niektórych przypadkach może to powodować różnice groszowe.
- Rozbudowano standardowy formularz wydruku dokumentu Kontrakt z odbiorcą (KTO) o kolumnę Ilość wydana. Dodanie kolumny możliwe jest w menu Słowniki → Definicje dokumentów HM → Kontrakty z odbiorcami → Kontrakt z odbiorcą (KTO) → zakładka 5 Formularze → Dodaj/Popraw → zakładka 3 Kolumny → Dodaj (F3).
- Wprowadzono zmiany w opcji Kopiuj dokument (Shift+Ctrl+F5), dostępnej w oknach:
- Zapytania ofertowe do dostawców
- Zamówienia do dostawców
- Zapytania ofertowe od odbiorców
- Oferty dla odbiorców
- Zamówienia od odbiorców
Od teraz nazwa opcji brzmi Wystaw podobny dokument (Shift+Ctrl+F5).
Po wyborze opcji wyświetlone zostanie okno, zawierające parametry generowania dokumentu:- Przepisanie cech dokumentu źródłowego
- Przepisanie cech pozycji dokumentu źródłowego
- Przepisanie uwag i ostrzeżeń
- Dodanie powiązania z dokumentem źródłowym – powoduje dodanie powiązania ogólnego między nowym a pierwotnym dokumentem.
- Edycja nowo wystawionego zamówienia – po wystawieniu dokumentu zostanie on automatycznie uruchomiony w trybie edycji.
Ustawienia okna z parametrami są zapamiętywane w kontekście użytkownika oddzielnie dla każdego rodzaju dokumentu. Za pomocą opcji system skopiuje dane kontrahenta, wszystkie pozycje dokumentu oraz wybrane parametry dokumentu.
Moduł CRM
- Usprawniono mechanizm dodawania zleceń reklamacyjnych. W oknie Znajdź dokument dodano pole Nr dostawy/partii, które umożliwia wyszukanie dokumentów zawierających pozycje ze wskazanym nr dostawy lub partii. Możliwe jest bezpośrednie wyświetlenie okna z listą pozycji dokumentów zawierających wpisany nr dostawy/partii. W tym celu należy zaznaczyć parametr Wybór bezpośrednio pozycji z pominięciem wyboru dokumentu.
- Rozbudowano mechanizm obliczania daty zakończenia zlecenia reklamacyjnego. W menu System → Konfiguracja → Ustawienia → CRM → Ustawienia dodano parametr Rodzaj daty do obliczania daty zakończenia zlecenia reklamacyjnego, który może przyjąć wartości:
- Data przyjęcia (wartość domyślna)
- Data rozpoczęcia
System obliczy datę zakończenia zlecenia na podstawie wybranej w parametrze daty. W przypadku, gdy wskazana zostanie wartość Data rozpoczęcia, a w zleceniu reklamacyjnym pole to nie zostanie uzupełnione, to program nie wyliczy daty zakończenia.
W celu zapobiegania brakom wartości pól w zleceniu, sugerowanym ustawieniem jest włączenie w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → CRM → Ustawienia parametru Przepisuj datę przyjęcia do daty rozpoczęcia przy dodawaniu zlecenia reklamacyjnego.
Moduł Finanse i Księgowość
- Udostępniono rozwiązania umożliwiające ewidencję danych w systemie dostosowaną do nowych struktur JPK dotyczących podatku dochodowego oraz wysyłkę plików JPK_KR_PD i JPK_ST_KR. W menu Sprawozdania → JPK dodano JPK – PD (JPK-CIT). W celu prawidłowej wysyłki plików JPK w nowych strukturach należy odpowiednio dostosować formularze podatkowe. Szczegółowe informacje o ustawieniach oraz obsłudze plików JPK znajdują się na Portalu Klienta pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/jpk-podatek-dochodowy-jpk-pd/.
- W oknie Dokumenty → Dokumenty źródłowe w polu Grupa księgowa dodano przycisk wyboru grupy ze słownika. Ponadto okno zostało poszerzone w celu zwiększenia jego czytelności.
Moduł Kadry i Płace
- Rozszerzono zakres danych zapisywanych w rejestrze operacji dla okna Wnioski pracownicze. Od teraz rejestr będzie obejmował również akcje Zapisz, Odrzuć, Akceptuj, Realizuj. Zapisy w rejestrze operacji dostępne są w Module Administratora Rejestry → Rejestr operacji.
- Umożliwiono otwieranie i zamykanie miesięcy w Panelu Pracownika. Opcja dostępna jest w menu Panel Pracownika → Operacje miesięczne.
Zamknięcie miesiąca za pomocą tej opcji spowoduje, że w aplikacji Panel Pracownika, w sekcji ECP w widokach opartych na kalendarzu (np. Plan urlopu) nie będzie możliwości edycji danych w miesiącu zamkniętym oraz wyświetlona zostanie odpowiednia informacja.
- W menu System → Definicja list → Dodaj do algorytmu istniejący składnik dodano nowy składnik ULGA_KROT (Krotność ulgi w zaszeregowaniu). Składnik zwraca wartość odpowiadającą krotności ulgi zaznaczonej w zaszeregowaniu.
- Umożliwiono edycję absencji i czasu pracy w zamkniętych miesiącach w modułach Kadry i Płace oraz Finanse i Księgowość. W tym celu w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Naliczanie płac → Ustawienia → Ewidencja dodano nowe parametry: Zezwalaj na edycję absencji w miesiącu zamkniętym oraz Zezwalaj na edycję czasu pracy w miesiącu zamkniętym. Parametry przyjmują domyślne wartości zgodnie z dotychczasowym działaniem programu.
- Podczas generowania wskaźnika zatrudnienia dodano możliwość wyboru ilości miejsc po przecinku do zaokrągleń. Opcja dostępna jest w Płace → PFRON → Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
- Rozbudowano opcje wydruku dla umów zlecenia i umów o dzieło. W oknie ustawień wydruku umowy, dostępnym w Dane kadrowe → ikona drukarki → Umowy dodano pole Uwagi. Treść można wprowadzić ręcznie lub uzupełnić za pomocą wartości zdefiniowanych w słowniku, dostępnym pod opcją Wybierz (F6).
Moduł DMS
- Rozbudowano funkcjonalność akceptacji obiegów DMS. Dodano słownik nazw etapów akceptacji, który jest dostępny w menu Słowniki → Ścieżka akceptacji → Dodaj (F3) → Dodaj(F3) (etap akceptacji). Umożliwia on zdefiniowanie nazw etapów, które można stosować w aktualnie edytowanej ścieżce akceptacji oraz pozostałych ścieżkach ze słownika.
- Dodano możliwość określenia praw użytkowników do wskazanych rodzajów obiegów DMS. W Module Administratora w narzędziu Prawa do opcji (dostępnym w menu Słowniki → Grupy użytkowników) dodano gałąź uprawnień DMS – Obieg (wg. rodzaju obiegów) gdzie pod prawym przyciskiem myszy znajduje się opcja Dodaj – Rodzaje obiegów dokumentów zewnętrznych.
Umożliwia ona dodanie specyficznego prawa dostępu dla wybranych obiegów zdefiniowanych w słowniku Rodzaje obiegów dokumentów zewnętrznych.
Dodanie rodzaju obiegu oznacza domyślnie zabranie prawa do niego dla danej grupy użytkowników i spowoduje brak jego widoczności w oknie wyboru rodzaju obiegu.
- Usprawniono wyświetlanie okna podglądu obiegu DMS w dokumentach zakupu wystawionych w module Finanse i Księgowość. Opcja wyświetlanie dostępna jest w menu w lewym dolnym rogu dokumentu FK → Pokaż dokument obiegu DMS. Od teraz dla dokumentów zakupu, które zostały wystawione na podstawie obiegu DMS możliwe jest przełączanie się pomiędzy oknami dokumentu FK i obiegu DMS.
Podglądu obiegu DMS ma teraz formę okna niemodalnego (działającego niezależnie od innych okien w programie), co umożliwia jednoczesną edycję dokumentu zakupu przy otwartym oknie obiegu DMS.
- Dodano możliwość zmiany rodzaju obiegu DMS po zainicjowaniu ścieżki akceptacji, z zachowaniem wprowadzonych atrybutów oraz dokumentacji dołączonej do obiegu. Opcja Zmień rodzaj obiegu jest dostępna w oknie DMS – Obieg w menu pod prawym przyciskiem myszy.
Moduł Rozrachunki
- Wprowadzono nowe narzędzie do konfiguracji importu oraz realizacji wyciągów. Konsoliduje ono dotychczasowe parametry, ustawienia i opcje, które znajdowały się wcześniej w różnych lokalizacjach systemu. Nowy sposób konfiguracji importu porządkuje istniejące ustawienia oraz pozwala na ich personalizację.
W tym celu w menu Słowniki → Słowniki rozrachunków dodano narzędzia:- Konfigurator realizacji z bufora IWB – dotyczy zarządzania procesem realizacji transakcji lub operacji, które zostały zapisane w buforze importu wyciągów bankowych (IWB)
- Konfigurator importu do bufora IWB (Mt940) – umożliwia konfigurację procesu importu wyciągów bankowych w formacie MT940 do bufora importu wyciągów bankowych (IWB)
Szczegółowe informacje o ustawieniach oraz obsłudze nowej opcji znajdują się w osobnej instrukcji dostępnej pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/nowy-konfigurator-importu-i-realizacji-wyciagow-bankowych/
- Usprawniono opcje dotyczące zmiany terminu płatności dostępne w oknie Rozrachunki → Należności i zobowiązania → menu pod prawym przyciskiem myszy → Dodatkowe → Zmiana terminu płatności:
-
- Nowy termin (Ctrl+T) – dodano wybór zakresu dokumentów, dla których wykonać akcję: aktualny, zaznaczone lub wszystkie.
- Przywróć poprzedni termin – dodano skrót klawiszowy Ctrl+Shif+T oraz możliwość wyboru zakresu dokumentów, dla których wykonać akcję: aktualny, zaznaczone lub wszystkie.
-
- Rozbudowano opcję Noty odsetkowe dostępną w menu Dokumenty. Dodano predefiniowany rodzaj sposobu naliczania odsetek Odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych (dla podmiotu innego niż publiczny będący podmiotem leczniczym).
Dla istniejących baz danych zmiana ta nie wpływa na wartość parametru Domyślny sposób naliczania odsetek znajdującego się w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Rozrachunki → Naliczanie odsetek. W przypadku założenia nowej bazy danych firmowych, system automatycznie ustawi nowy sposób naliczania odsetek jako domyślny.
- Rozbudowano opcje wydruków dostępnych w oknie Rozrachunki → Należności i zobowiązania. Dodano nowe obiekty, które można umieścić na wydruku uruchamiając ścieżkę opcja Drukuj (F9) → wybór jednego z wymienionych formularzy → Opcje → zakładka Definiowanie wzorców → Dodaj wzorze lub Popraw wzorzec wydruku → zakładka Obiekty. Wprowadzone zmiany dotyczą formularzy:
- Potwierdzenie sald – dodano obiekty Na Tytuł, Na podstawie i Drukuj napis „Jednocześnie prosimy o niezwłoczne uregulowanie…”
- Noty odsetkowe – dodano obiekty Na Tytuł i Na podstawie
- Kompensata – dodano obiekt Na Tytuł
- Przeniesienie rozrachunków – dodano obiekty Na Tytuł i Uwagi
- Usprawniono opcje wydruku przelewu elektronicznego. W oknie Opcje wydruku przelewu dostępnym w Drukuj (F9) → Drukuj przelew → Opcje zakładka Przelew elektroniczny umożliwiono modyfikację prefiksu dodawanego do tytułu przelewu. Opcja jest dostępna po zaznaczeniu parametru Dodaj ID_PRZELEW do tytułu przelewu.
Moduł Serwis 2.0
- Okno słownika Kontrahenci rozbudowano o obszar dotyczący zakresu zleceń serwisowych. W szczegółach okna, do zakładki Zlecenia serwisowe dodano panel Zakres zlecenia, w którym wyświetlana będzie wartość pola Zakres zlec. znajdującego się w zleceniu serwisowym.
- Wprowadzono zmiany w oknie edycyjnym przedmiotu dostępnym w menu Słowniki → Przedmioty → Dodaj (F3) / Popraw (F5):
- zakładka 1 Podstawowe:
-
- dodano pole Nr dokumentu zakupu.
- Przeniesiono sekcję Miejsce instalacji z zakładki 2 Dodatkowe. Ponadto w polu Nazwa miejsca umożliwiono ręczne wprowadzenie wartości oraz wybór wartości ze słownika. W przypadku, gdy miejsce instalacji będzie miało wypełnione którekolwiek pole, to podczas wyboru kontrahenta lub przed wskazaniem miejsca instalacji program wyświetli komunikat Czy napisać dane z miejsca instalacji?
-
- zakładka 2 Dodatkowe
- zakładka 1 Podstawowe:
- Usprawniono mechanizm wystawiania zlecenia serwisowego na podstawie zlecenia reklamacyjnego w module CRM (opcja Generuj zlecenie serwisowe (Ctrl+F3) dostępna na zakładce 2 Pozycje). Od teraz program przepisze wartość pola Kontaktowa ze zlecenia reklamacyjnego do pola Osoba w wygenerowanym zleceniu serwisowym.
- Rozbudowano możliwości obsługi przedmiotów serwisowych. W module Raporty i formularze → Raporty i analizy → Procedury definiowane dodano nowe procedury definiowane:
- SR – Przed zapisem przedmiotu serwisowego (2.0)
- SR – Po zapisie przedmiotu serwisowego (2.0)
- Procedury dotyczą i wykonywane są podczas dodania/edycji przedmiotu. Można je wskazać w Słowniki → Rodzaje przedmiotu → Dodaj (F3)/Popraw (F5) → zakładka 4 Konfiguracja.
- Rozbudowano katalog uprawnień dotyczących edycji zleceń serwisowych. W Module Administratora Słowniki → Grupy użytkowników w narzędziu Prawa do opcji dodano uprawnienia:
- Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Serwis 2.0\Zlecenia serwisowe\Kalkulacja
- Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Serwis 2.0\Zlecenia serwisowe\Rozliczenie
Od wartości tych praw będzie zależała widoczność zakładek 8 Kalkulacja i 9 Rozliczenie w oknie edycyjnym zleceń serwisowych.
Moduł Wspólne
- Rozbudowano narzędzie Analizy wielowymiarowe (PIVOT) dostępne w oknach programu zawierających tabele. Dla komórek zawierających dane liczbowe w menu pod prawym przyciskiem myszy dodano opcję Idź do. Uruchamia ona okno z danymi z systemu dotyczącymi wybranej komórki, np. okno z wybranym dokumentem sprzedaży.