Moduł Handlowo-Magazynowy

  • Rozbudowano funkcjonalność Planowanie zakupów zakresie Kartotek do zakupu.

    W oknie Kartoteki do zakupu dodano opcję Generuj zapytania ofertowe.

    Po wyborze zakresu kartotek oraz dostawcy, system wyświetli okno Generowanie zapytania ofertowego do dostawcy zawierajace parametry generowanego dokumentu.

 

  • Rozszerzono funkcjonalność Zapytania ofertowe do dostawców, dostępną w menu Zakup. W menu kontekstowym okna Dodatkowe dodano opcje Eksport / Aktualizacja oferty.
    • Eksport oferty do pliku CSV (Alt+E) – umożliwia wyeksportowanie oferty w pliku CSV.
    • Aktualizacja oferty z pliku CSV – umożliwia zaimportowanie cen z pliku CSV do pozycji zapytania ofertowego. Opcja ta służy wyłącznie do aktualizacji cen na istniejących pozycjach, nie ma możliwości zaimportowania pozycji do dokumentu.

 

  • Rozbudowano opcje ustawień drukarek fiskalnych. Dla protokołów POSNET (nowy protokół) oraz Novitus XML umożliwiono drukowanie rozliczeń opakowań kaucjonowanych w części niefiskalnej paragonu.
    W tym celu w menu Słowniki → Słowniki systemowe → Drukarki fiskalne → Dodaj/Popraw → zakładka 2 Dodatkowe należy zaznaczyć parametr Drukuj rozliczenie opakowań. Wówczas, po wydruku paragonu, w części niefiskalnej, zostanie wydrukowane rozliczenie opakowań.Po wydruku rozliczenia opakowań w części niefiskalnej paragonu pole Drukować, znajdujące się w oknie dokumentów sprzedaży, zostanie odznaczone i dokument będzie traktowany jak wydrukowany na standardowej drukarce. Ponadto wpis o wydruku dokumentu na drukarce fiskalnej zostanie dodany do rejestru operacji danego dokumentu.

 

  • Usprawniono wysyłkę dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur.
    • Od teraz do pliku XML przekazywana jest opcjonalna informacja o powodzie korekty. Wartość pobierana jest z sekcji Powód korekty w oknie Potwierdzenie dokumentu, które uruchamiane jest przy zamykaniu okna edycyjnego korekty.
    • Dodano możliwość zmiany statusu KSeF z Wysłano, oczekuje na Zatwierdzono w trybie awaryjnym. Opcja jest dostępna pod przyciskiem Odszukaj wysłany dokument znajdującej się w oknie Sprzedaż → Dokumenty sprzedaży → prawy przycisk myszy → Krajowy System e-Faktur (KSeF) → Kreator wysyłki KSeF.
      Możliwość zmiany statusu jest dostępna wyłącznie w przypadku, gdy:

      • System nie znajdzie wysłanego dokumentu na platformie KSeF
      • Od wysłania dokumentu do KSeF minęło przynajmniej 10 min
      • Zalogowano się użytkownikiem posiadającym prawa Administratora

 

  • Usprawniono opcję Usuń (F8) w oknie Dokumenty sprzedaży. Zmiany dotyczą dokumentów sprzedaży, które nie posiadają pozycji. Dodany został mechanizm kasowania dokumentacji załączonej do usuwanego dokumentu, który działa w tle podczas wykonywania operacji.

 

  • Usprawniono opcję realizacji zamówień do dostawców na dokumentach zakupu, dostępną w menu Zakup Dokumenty zakupu Dodaj/Popraw menu pod prawym przyciskiem myszy Podstawowe Realizuj zamówienie. Od teraz w oknie wyboru dokumentów do realizacji możliwe jest dodanie na widok kolumn Na podstawie – opis oraz Na podstawie – data.
    Analogicznie, kolumny te można wybrać podczas realizacji zamówienia z poziomu dokumentów magazynowych PZ.