Moduł Handlowo-Magazynowy

  • Zmodyfikowano algorytm realizacji dostaw dla dokumentów uzupełniających PZ. Od teraz w przypadku, gdy w menu System Konfiguracja Ustawienia Dokumenty Uzupełnienia parametr Sposób sumowania pozycji i ustalania ceny (dotyczy FA-PZ) jest ustawiony na wartość powodującą sumowanie pozycji w obrębie indeksu, to system nie wykona zbicia pozycji jeżeli kartoteki posiadają różne numery dostaw.

 

  • Usprawniono działanie opcji Popraw cechę dostawy, dostępnej w oknie Stany magazynowe szczegóły okna → zakładka Dostawy → menu pod prawym przyciskiem myszy. Od teraz zmiany parametrów okna (wysokość, szerokość, podział sekcji) będą zapisywane w profilach użytkownika. Wprowadzone ustawienia zostaną zapamiętane i odtworzone również w przypadku uruchomienia okna edycji dostaw z poziomu Słowniki Spis kartotek według dostaw → menu kontekstowe → Popraw cechy źródłowej dostawy / Popraw cechy aktualnej dostawy.

  • W menu Zestawienia Zaawansowane analizy dla raportu Zaawansowana analiza sprzedaży dodano możliwość wyboru kolumn Nr magazynu i Nazwa magazynu. Opcja jest dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy → Widok Kolumny w tabeli.

 

  • Rozszerzono algorytm wyszukiwania dokumentów za pomocą opcji Szukaj znajdującej się w oknie głównym programu.

    Od teraz podczas wyszukiwania fraz w gałęziach Należności i zobowiązania uwzględniane będą również dokumenty rozliczone.
  • Na dokumentach zakupu umożliwiono wskazanie daty zakupu dokumentu zewnętrznego. Od teraz w przypadku, gdy spełnione są oba warunki:
    • w definicji dokumentu zakupu, na zakładce 2 Dodatkowe w polu Miesiąc zapisania do VAT wskazana jest wartość Wpisuj zgodnie z datą sprzedaży/zakupu
    • w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → System → Ustawienia walutowe, parametr Rodzaj daty podpowiadania kursu w dokumentach zakupu ustawiony jest na Data dokumentu zewnętrznego

    to w oknie wyświetlanym przed oknem głównym dokumentu zakupu dostępne będzie pole Data zakupu.

    Pole to może przyjąć wartości:

    • Data – należy wskazać datę dzienną
    • Rok i miesiąc – wybór dowolnej daty w obrębie miesiąca ustawi domyślnie ostatni dzień tego miesiąca
    • Od daty do daty – umożliwia wskazanie zakresu dat

 

 

  • Udostępniono nową wersję funkcjonalności INTRASTAT, w której udoskonalono algorytmy generujące deklarację o zmiany wynikające z przepisów i ich interpretacji oraz zastosowano nowe wygodniejsze i bardziej ergonomiczne założenia. Wprowadzone zmiany obejmują możliwość m.in. pełnej edycji danych do INTRASTAT z poziomu pozycji dokumentu, prezentacji słowników UE na wydrukach dokumentów czy przepisania kodów CN z kartoteki na pozycje dokumentów.
    Szczegółowy opis zmian znajduje się w osobnym materiale dostępnym pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/nowe-opcje-dla-sprawozdania-intrastat/.
  • Wprowadzono możliwość ukrywania zdjęć kartotek w oknie edycji pozycji dokumentu. W menu Opcje dodano Ukryj zdjęcia kartoteki.
  • Włączenie opcji spowoduje pominięcie procesu załadowania zdjęcia/zdjęć i wyświetlania ich w oknie edycyjnym pozycji wszystkich dokumentów HM. Ustawienie to jest zapamiętywane w kontekście użytkownika.
    Ponowna prezentacja zdjęć uruchamiana jest za pomocą opcji Wyświetlaj zdjęcia kartoteki.
  • Rozbudowano możliwości realizacji Kontraktów z odbiorcami na dokumentach Zamówienia od odbiorców. W menu Słowniki Definicje dokumentów wybrana definicja zamówienia od odbiorców zakładka 2Dodatkowe od teraz pole Obsługa realizacji kontraktów może przyjąć wartości:

    • Nie – oznacza brak możliwości realizacji kontraktów na danej definicji dokumentu
    • Tak – Automatyczna – spowoduje automatyczne powiązanie pozycji dokumentu z kontraktem i jego realizację
    • Tak – Ręczna – spowoduje brak automatycznej realizacji kontraktu, pozostawiając możliwość ręcznego powiązania pozycji dokumentu za pomocą opcji Realizuj kontrakt, znajdującej się w menu Opcje, w oknie pozycji dokumentu.
  • W słownikach (menu Słowniki Słowniki dla kartotek, Słowniki dla kontrahentów) dodano obsługę cech grup kartotek oraz cech grup kontrahentów. W oknach edycyjnych Grupy kartotek i Grupy kontrahentów dodana została zakładka 2 Cechy umożliwiająca dodanie zdefiniowanych w słownikach cech.

    Uwaga!
    Dodanie cechy dla grupy nadrzędnej nie powoduje skopiowania jej na grupy podrzędne. Oznacza to, że cecha przypisywana jest do wybranego poziomu grup i nie jest ona dziedziczona przez grupy niższe w hierarchii.

 

  • Usprawniono opcję dodawania zdjęć do kartotek. Zmiany dotyczą przypadku, gdy w menu System Konfiguracja Ustawienia Kartoteki magazynowe Edycja parametr Obsługa wielu zdjęć kartoteki jest ustawiony na wartość TAK. Od teraz w danych kartoteki na zakładce 9 Zdjęcia, w oknie wyboru zdjęć dostępny jest filtr Wszystkie graficzne (*.jpg, *.jpe, *.png). Jest on ustawiony domyślnie i usprawnia wyświetlanie w katalogu plików o różnych formatach graficznych.
  • Rozszerzono zakres informacji zapisywanych w narzędziu Rejestr operacji, dostępnym w menu pod prawym przyciskiem myszy. Od teraz system będzie rejestrował zmiany wartości:
    • parametru Dokument do wystawienia dostępnego w oknie edycyjnym dokumentu Zamówienie od odbiorcy, na zakładce Inne

    • wszystkich parametrów w sekcji Dokumenty, wydruki, formularze znajdującej się w danych kontrahenta