Moduł Handlowo-Magazynowy

  • Usprawniono prezentację informacji w raporcie po realizacji dokumentu. Od teraz w przypadku realizacji dokumentu (np. realizacja zamówienia od odbiorców do faktury dostawy wewnątrzwspólnotowej) opcją Realizuj zamówienie (CTRL+R), gdy nr VAT będzie nieważny lub serwis nie będzie dostępny, w raporcie po realizacji dokumentu, informacja dotyczącą sprawdzenia statusu VAT w VIES pojawi się na czerwono.

 

  • Rozbudowano opcje wydruku formularzy standardowych. W menu SłownikiDefinicje dokumentów HMSprzedaż towarów handlowych → wybrana definicja dokumentu → Popraw (F3) → zakładka 5 Formularze → wybrany typ wydruku → Popraw (F5) → zakładka 5 Stopka dodano parametr Zestawienie VAT prezentuj od netto. Po jego zaznaczeniu na wydruku standardowym w zestawieniu VAT kolumna NETTO będzie zawsze prezentowana jako pierwsza. Opcja ma zastosowanie w przypadku definicji dokumentów z ustawieniem sposobu liczenia VAT Od brutto wzorem.
    Uwaga! Opcja nie dotyczy formularzy opartych o bibliotekę JASPER.
  • Usprawniono funkcjonalność Transakcje handlowe dostępną w menu Słowniki. Wprowadzone zmiany dotyczą prezentacji cech dokumentu w oknie Kreatora transakcji handlowych. Od teraz w definicji transakcji handlowej, na zakładce 2 Elementy, będzie możliwość dodania elementu Cechy dokumentu, dla którego na zakładce Cechy można wskazać wybrane pozycje ze słownika.
  • Podczas dodawania dokumentu, w oknie Kreator transakcji handlowej widoczna będzie sekcja Cechy dokumentów, zawierająca wskazane w definicji pozycje.

 

  • Rozbudowano możliwości widoku kolumn w oknach Zapytania ofertowe od odbiorców oraz Zapytania ofertowe do dostawców. Od teraz system umożliwia wyświetlanie kolumny Drukować. Brak ikony drukarki w kolumnie oznacza, że dokument został wydrukowany.

 

  • Rozbudowano opcje dla dokumentów Faktura do PZ o możliwość wydruku kolumny Wartość magazynowa. W celu dodania kolumny do wydruku należy w menu SłownikiDefinicje dokumentówZakupFPZ → popraw → zakładka Formularze → popraw → zakładka Kolumny → dodaj → w polu Pozycje należy wybrać Wartość magazynowa.

 

  • Wprowadzono zmiany w funkcjonalności Kontrakty z odbiorcami, dostępnej w menu Sprzedaż.
    • umożliwiono określenie sposobu oraz terminu płatności, innego niż domyślnie pobierany z danych kontrahenta – opcja jest dostępna w oknie edycyjnym kontraktu, na zakładce Inne. Określone w kontrakcie sposób i termin płatności zostaną następnie przeniesione na dokumenty realizujący kontrakt.
    • kolumny Termin płatności i Przewidywany sposób płatności zostały udostępnione do widoku okna dokumentów Kontrakty z odbiorcami.
    • dodano możliwość określenia miejsc sprzedaży obsługiwanych w danej definicji dokumentów Kontrakty z odbiorcami (KTO). W tym celu w SłownikiDefinicje dokumentów HMKontrakty z odbiorcami → zakładka 2 Dodatkowe dodano sekcję Obsługiwane miejsca sprzedaży. Zaznaczenie parametru Wg listy będzie oznaczać możliwość realizacji kontraktu danej definicji dokumentów tylko na wybranych miejscach sprzedaży.
    • w menu SłownikiDefinicje dokumentów HMZamówienia od odbiorców na zakładce 2 Dodatkowe dodano parametr Obsługa realizacji kontraktów, który domyślnie jest aktywny. Jego odznaczenie spowoduje brak możliwości realizacji kontraktów za pomocą danej definicji dokumentu
    • wprowadzono kontrolę kontrahenta na dokumentach realizujących kontrakt. Oznacza to, że system pozwoli na realizację kontraktu tylko po spełnieniu warunku zgodności danych na dokumentach. Warunek ten należy wskazać w definicji dokumentu Kontrakty z odbiorcami → zakładka 2 Dodatkowe → parametr Sposób kontroli kontrahenta przy realizacji kontraktu. Może on przyjąć wartości:
      • Ścisła kontrola nabywcy (wartość domyślna)
      • Ścisła kontrola nabywcy i odbiorcy
      • Dowolne występowanie nabywcy lub odbiorcy


      Wartość parametru ustawiona w definicji przenoszona jest na dokument kontraktu: zakładka Inne → sekcja Realizacja kontraktu → parametr Sposób realizacji kontraktu, gdzie dla kontraktów, które nie były jeszcze realizowane, istnieje możliwość jego edycji.

      Zasady kontroli realizacji zostały szczegółowo opisane w dokumentacji dostępnej na Portalu Klienta, pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/kontrakty-umowy-ramowe/#20

 

  • Dodano możliwość fiskalizacji dokumentów eksportowych i UE w innej walucie. W tym celu w menu SystemKonfiguracjaUstawieniaDrukarka fiskalnaUstawienia globalne dodano parametr Fiskalizacja dokumentów eksportowych i UE (możliwość ręcznego zafiskalizowania dokumentu). Jest on aktywny po ustawieniu na wartość TAK parametru Ustawienia – Drukarka fiskalna – Ustawienia globalne – Fiskalizacja dokumentów walutowych.

    Po aktywacji parametru, na wystawionym dokumencie faktury eksportowej lub dostawy UE na kontrahenta spoza UE lub z UE, w menu pod prawym przyciskiem myszy Dodatkowe → Opcje drukarki fiskalnejZmiana statusu dokumentu dostępna będzie możliwość zmiany na Fiskalny niewydrukowany, a następnie wysyłki na drukarkę fiskalną.

    Uwaga!
    Należy pamiętać o zaznaczeniu parametru Dodaj prefix ze stawką VAT podczas wydruku fisk. dostępnego w danych kartoteki, na zakładce 1 Inne, ponieważ na dokumenty eksportowe i wewnątrzwspólnotowe domyślnie wystawiane są ze stawką 0.
  • W menu Słowniki → Spis kartotek magazynowych wg dostaw → Popraw cechy aktualnej dostawy/Popraw cechy źródłowej dostawy dodano możliwość skalowania szerokości pomiędzy listą pozycji a cechami.
  • W oknie edycyjnym dokumentów zakupu oraz dokumentów PZ, w zbiorze wyświetlanych kolumn o numerze 2, w sekcji zawierającej pozycje, dodana została kolumna % Bonif poz. Dodatkowo, kolumna ta jest możliwa do wyboru w zbiorze 0, za pomocą opcji w menu kontekstowym WidokKolumny w tabeli.