Moduł Zarządzanie produkcją 3.0
- Raporty wykonania – Rejestr operacji start stop – Umożliwiono dodanie wielu zasobów jednocześnie. W tym celu należy zaznaczyć wybrane zasoby i potwierdzić wybór przyciskiem
- Kontrola jakości – Dodano do okna możliwość wyboru kolumn z cechą kontroli jakości.
- W konfiguracji systemu „Ustawienia – Zarządzanie produkcją 3.0 – Konfiguracja paneli” w parametrze „Rejestr wykonania operacji (start-stop) – zasoby” dodano opcję „Rozlicz tylko wskazane rejestry start-stop”.
Dotychczas w przypadku, gdy w definicji meldunku włączono parametr „Obsługa Start-Stop”, to meldunek wystawiony z panelu rozliczał wszystkie zakończone rejestry Start-Stop (nie tylko zaznaczone). Od teraz dodatkowe ustawienie umożliwia rozliczenie tylko wskazanych rejestrów, pomimo włączonej opcji „Obsługa Start-Stop”.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Usprawniono mechanizm dodawania pozycji z oferty do cennika kontrahenta (menu Sprzedaż – Promocje, Umowy, Gratisy – Umowy z kontrahentami – cenniki – Popraw – zakładka Zakres towarów – Kartoteki – Dodaj pozycje z oferty). Od teraz system będzie weryfikował, czy dodawana pozycja występuje w wykazie kartotek w cenniku i w przypadku powtórzenia wyświetli komunikat: „Napotkano powtarzające się kartoteki. Czy zaktualizować wszystkie ceny dla kartotek występujących w umowie-cenniku na ceny z oferty?”. Po wyborze „TAK” wyświetlony zostanie raport ze zmienionymi kartotekami.
- Umożliwiono wybór kontrahenta niehandlowego, jako miejsce dostawy (menu Sprzedaż – Dokumenty sprzedaży – Dodaj/Popraw – zakładka Dostawa).
Finanse-Księgowość
- Dodano nowy mechanizm do księgowania wartości na dodatkowych analitykach wzoru planu kont. W pierwszej kolejności należy powiązać dodatkowe analityki ze wzorem, następnie w dekrecie wskazać skąd ma zostać pobrana wartość z dokumentu. Po wykonaniu dekretacji istnieje możliwość ręcznej edycji wartości.
- Zestawienia – Zestawienia pozycji. Dodano nowe zestawienie „Zapisy kont wieloletnich”. Umożliwia ono wprowadzenie zakresu dat większego niż rok obrachunkowy. Sposób pobierania i prezentowania danych jest analogiczny jak w zestawieniu „Raport kont”.
Ponadto w zestawieniach „Raport kont” i „Zapisy kont wieloletnich usunięto zakładkę „Konto dla raportu” i dodano pole z tą samą nazwą na zakładce „Konto”.
- Sprawozdania – Wzory – Wzory i formuły dla formularzy. W trybie edycji pozycji wzoru rozszerzono wybór dla pola Typ wzoru o wartość „7 – procedura definiowana”. Opcja ta umożliwia podpięcie procedury, która wyliczy wartość danej pozycji wzoru. Niezbędne parametry wejściowe dla procedury to: „Rok obrachunkowy”, „Waluta”, „Miesiąc”, „Pozabilansowe”, „Z dokumentów źródłowych”, „Wzór”, „Zestaw”; parametr wyjściowy: „Kwota”.
- Dodano nową opcję „Blokowania” miesięcy FK. Opcja jest dostępna po włączeniu parametru w konfiguracji: „Ustawienia – System – Włącz obsługę blokad miesięcy FK”. Przy włączaniu tego parametru pojawi się informacja: „Uwaga! Domyślnie wszyscy użytkownicy mają przydzielone prawa w Module Administratora: Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Finanse – księgowość\Operacje\Blokowanie miesięcy księgowych Prawa\Firmy\…\Streamsoft\Finanse – księgowość\Dokumenty\Edycja w zablokowanym miesiącu księgowym Czy na pewno zmienić wartość aktualnego parametru?”.Po włączeniu parametru oraz odpowiednim przydzieleniu praw w zablokowanym miesiącu użytkownik będzie mógł edytować dokumenty w module FK. Miesiąc w FK można zablokować w przypadku zamknięcia miesięcy w innych modułach bez wymogu zaksięgowania dokumentów.Zgodnie z tą opcją dodano również nowe prawo w module Administratora: Prawa\Firmy\Streamsoft\Finanse – księgowość\Dokumenty\Edycja w zablokowanym miesiącu księgowym.
- Zmieniono parametr w konfiguracji: „Ustawienia – Księgowość – Ustawienia – Wyliczanie sald zgodnie z ustawieniem we wzorze planu kont parametru: „Aktywne/Pasywne”” na parametr czasowy. Od teraz można podać datę, od której ma obowiązywać parametr „TAK/NIE”. Program pozwala wskazać tylko pierwszy dzień danego roku obrachunkowego.
Moduł DMS
- „Słowniki – Słowniki dla obiegu – Rodzaje obiegu dokumentów zewnętrznych”. Definicję Rodzaju obiegu dokumentu rozszerzono o przełącznik „Aktywny”.
Umożliwia on sterowanie aktywnością definicji rodzaju obiegu. Parametr ten domyślnie jest włączony, a w przypadku wyłączenia parametru – obieg nie będzie widoczny w oknie wyboru dla nowego dokumentu.
- Do widoku okna „DMS – Obieg” i „DMS – Akceptacja obiegu” dodano możliwość wyboru kolumn „Dokument – Grupa dok.” oraz „Dokument – Nr. zew.”.
Kolumny te odnoszą się do dokumentów powiązanych z obiektem DMS. Oznacza to, że w przypadku wystawienia dokumentu FK/HM na podstawie DMS, wartości w kolumnach zostaną uzupełnione odpowiednio:
- Dokument–Grupa dok. – określa grupę dokumentu wystawionego w FK/HM
- Dokument–Nr zew. – wskazuje nr wew. dokumentu wystawionego w FK/HM
- „DMS – Słowniki – Słowniki systemowe – Grupy operatorów” słownik ten był niedostępny w przypadku braku licencji na moduł CRM. Od teraz słownik ten jest dostępny w module DMS niezależnie od licencji.
Środki Trwałe
- Rozbudowano opcje wydruków dla zestawień:
- „Arkusz spisu z natury”
- „Ewidencja środków trwałych”
- „Karta Ewidencyjna”
- „Plan amortyzacji na rok”
- „Prognoza amortyzacji na przyszłe lata/wg miejsca użytkowania”
- „Przyjęcie odpowiedzialności materialnej (pracownika/kontrahenta)”
- „Amortyzacja wg miejsca użytkowania”
- „Tabela amortyzacyjna”
- „Środki trwałe wg miejsca użytkowania”.
W oknie ustawień wydruku dodano pole „Cechy”, umożliwia ono umieszczenie na wydruku dodatkowej kolumny „Cechy środka trwałego”. Wartości pobierane są z danych środka trwałego, z zakładki 8 Cechy. Za pomocą opcji z listy rozwijanej użytkownik może wskazać, które cechy środka trwałego mają znaleźć się na wydruku.
Wspólne
- Dodana została opcja w menu „Rozszerzenia”: „Menadżer rozszerzeń skryptowych”, dostępna dla administratorów systemu.
Opcja umożliwia niezależną edycję skryptów dla rozszerzeń skryptowych typu okna lub procedury, ustawionych w trybie bezpośredniego zapisu skryptu do bazy. Taki rodzaj edycji umożliwia niezależne modyfikowanie wielu wtyczek jednocześnie na różnych stanowiskach, co może znacząco ułatwiać i przyspieszyć wdrożenie.
- Rozszerzono możliwości filtrowania danych w oknach o definiowanie filtru dla konkretnych użytkowników. W tym celu, w oknie „Definicja filtru” dodano parametr „Filtr dostępny dla”:
- wszystkich
- wybranych
Po wybraniu opcji „dla wszystkich” system zachowa się identycznie jak do tej pory, tzn. doda wszystkim użytkownikom dany filtr, a parametry „Wywołaj przy wejściu do okna” i „Pozwól go wyłączyć” będą pobierane z definicji filtra.
Po wybraniu opcji „dla wybranych” w oknie zostanie dodana nowa zakładka „2 Użytkownicy”. Umożliwia ona wskazanie operatorów, dla których filtr będzie dostępny, a parametry „Wywołaj przy wejściu do okna” i „Pozwól go wyłączyć” można będzie zdefiniować osobno dla każdego użytkownika.