Moduł Handlowo – Magazynowy
Zmiany w procesie zamykania inwentaryzacji
Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Inwentaryzacja → Ustawienia → parametr Nowa wersja opcji – Inwentaryzacja jest ustawiony na wartość TAK:
- od teraz w przypadku, gdy podczas zamykania inwentaryzacja system odnajdzie kartoteki, dla których brakuje stanu dostępnego do rozliczenia niedoborów, to wyświetlony zostanie komunikat zawierający spis indeksów kartotek blokujących zamknięcie. Raport ten będzie można zapisać do pliku
- z mechanizmu weryfikacji dokumentów w trakcie edycji wyłączono dokumenty z grupy Transakcje pozostałe podatku należnego. Modyfikacja ta zapobiega blokadzie zamknięcia inwentaryzacji np. z powodu dokumentów wewnętrznych wystawionych na potrzeby rozliczenia podatku.
Usprawniono edycję dokumentu Bilans otwarcia
Wprowadzono zmiany w opcji Magazyn → Bilans otwarcia magazynu. Od teraz podczas dodawania pozycji na dokument Bilans otwarcia system będzie uwzględniał parametr Liczba miejsc po przecinku w cenach dostawy dostępny w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → System.
Modyfikacja pobierania danych do deklaracji INTRASTAT
Wprowadzone zmiany dotyczą baz, które w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Deklaracje UE → INTRASTAT posiadają parametr Nowa wersja opcji INTRASTAT ustawiony na wartość TAK. Od teraz w przypadku wystąpienia korekty na wartość pozycji usługowej, dokument będzie uwzględniany w INTRASTAT i wartość fakturowa deklaracji zostanie zmieniona o kwotę wynikającą z ostatniej korekty.
W przypadku wystąpienia różnic w wartościach pól na zakładce UE pomiędzy dokumentem źródłowym a korektą, to w deklaracji INTRASTAT wartość fakturowa w ogóle nie zostanie powiększona.
Rozszerzenie raportu po operacji grupowej
Zmiany dotyczą stosowania opcji Grupowe ustawianie wartości danych dokumentów (Alt+C) dostępnej w oknie Sprzedaż → Dokumenty sprzedaży → menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe. Od teraz w przypadku, gdy w oknie Grupowe ustawianie danych, na zakładce 2 Cechy i słowniki definiowane:
- wprowadzona zostanie wartość cechy oraz
- parametr Nadpisz istniejące wartości cech będzie ustawiony na NIE
to w raporcie po wykonaniu operacji wyszczególnione zostaną dokumenty, dla których wartość cechy nie została zmieniona.
Zmiany w zestawieniu Zaawansowane analizy sprzedaży
Od teraz w przypadku generowania zestawienia Zaawansowana analiza sprzedaży, dostępnego w menu Zestawienia → Zaawansowane analizy, w przypadku gdy:
- użytkownik nie posiada prawa Dostęp do kontrahentów spoza grup operatora (znajdującego się w Module Administratora → Grupy użytkowników → Prawa do opcji)
- w oknie parametrów zestawienia, w polu Kontrahent wskazana jest wartość Wszyscy
to system wygeneruje zestawienie wyłącznie dla kontrahentów należących do grupy przypisanej do danego operatora.
Moduł Kadry i Płace
Zaktualizowano słownik Stałe płacowe
Dla stałej Współczynnik ekwiwalentu urlopowego (EKWUR), od 2.01.2025 r. obowiązuje wartość 20,75 zł.
Zmiany w druku dotyczącym wypłaty wynagrodzenia na konto
Wprowadzono zmiany w menu Zestawienia → Kadrowe → Oświadczenia, upoważnienia, inne. Zmieniono nazwę wydruku Upoważnienie do przelewania na konto na Wniosek o wypłatę wynagrodzenia na rachunek bankowy. Treść wniosku została dostosowana do wzoru Państwowej Inspekcji Pracy.
Rozszerzenie edycji cech pracownika
W menu Słowniki → Kadrowe → Cechy pracownika → Dodaj (F3) / Popraw (F5) → zakładka 1 Podstawowe dodano parametr Edycja bezpośrednio na tabeli (szybka edycja). Umożliwia on edycję cechy pracownika bezpośrednio w oknie Dane kadrowe. Szczegółowy opis opcji dostępny jest pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/cechy-szybkiej-edycji/.
Zmiany w zestawieniu Z-06
Zaktualizowano okno edycyjne formularza Z-06 za rok 2024, dostępnego w menu Zestawienia → Statystyczne.
Usprawnienie realizacji wniosku o urlop
W menu Panel pracownika → Wnioski pracownicze wprowadzono zmiany w mechanizmie realizacji wniosków o urlop. Od teraz w przypadku próby realizacji wniosku wystawionego na rok, którego nie ma w systemie, wyświetlony zostanie komunikat: Złożony wniosek dotyczy roku 20.. , a taki rok nie istnieje w module KDPL. Realizacja wniosku nie jest możliwa. Proszę utworzyć nowy rok. Opcja dostępna jest w menu Operacje / Operacje roczne / Dodaj nowy rok.
Moduł Zarządzanie Produkcją
Usprawnienia w harmonogramowaniu szczegółowym
Wprowadzono zmiany w opcji Zarządzanie produkcją → Harmonogramowanie szczegółowe:
- ujednolicono warunki, dla których możliwe jest przypięcie operacji do zasobu (trwałe i tymczasowe). Od teraz operację można przypiąć do zasobu tylko gdy:
- zasób zdefiniowany jest jako grupa kompetencyjna z minimalną ilością zasobów większą od 1
- zasób nie został zdefiniowany jako zamienny
W przypadku braku spełnienia co najmniej jednego warunku system wyświetli komunikat: Przekroczono dopuszczalną wartość dodatkowego czasu oczekiwania w powiązaniu pomiędzy operacjami.
- dodano ikonę trwałego przypięcia operacji do zasobu
Zmiany w mechanizmie realizacji zamówień wewnętrznych
Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy w operacji wielokrotnie występuje ten sam indeks materiału. Od teraz podczas wystawiania dokumentu RW realizującego zamówienia wewnętrzne, system będzie weryfikował powiązanie pozycji RW z pozycją zamówienia, a następnie na zleceniu produkcyjnym, na zakładce Surowce dla każdej pozycji materiału ustawi odpowiednią ilość zrealizowaną.
Moduł Rozrachunki
Zabezpieczenie przed zmianą rodzaju dokumentu Środki w drodze
W menu Rozrachunki → Bank dodano zabezpieczenie przed zmianą rodzaju dokumentu przypisanych do grupy rozrachunkowej Środki pieniężne w drodze. Przy próbie zastosowania opcji pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe → Zmień rodzaj dokumentu (Shif+Ctrl+F5) system wyświetli komunikat: Dla dokumentów „środki pieniężne w drodze” nie można zmienić definicji dokumentów. Wprowadzone zmiany mają na celu zachowanie prawidłowej kolejki FIFO dla rachunku bankowego prowadzonego w walucie.
B2B
Usprawnienie obsługi koszyka
Dodano mechanizm przechowywania danych koszyka (dane nagłówkowe, pozycje, dane dostawy). System zapamiętuje informacje ustawione w koszyku i aktualizuje je w przypadku edycji na kolejnych etapach transakcji. Wprowadzone zmiany pozwalają na rozszerzenie obsługi koszyka za pomocą dedykowanych rozwiązań.
Opcja jest dostępna dla systemu Streamsoft Prestiż od wersji 18.0.375
Zmiana nazwy parametru w konfiguracji
Zmieniono nazwę parametru w konfiguracji dotyczącego weryfikacji adresu e-mail podczas logowania użytkownika. Od teraz brzmi on Cecha logiczna osoby kontaktowej dla weryfikowanego adresu e-mail.
Panel Pracownika
Dodano obsługę wiadomości SMS
W konfiguracji Panelu Pracownika dodano parametry umożliwiające wysyłkę SMS:
- Czy wysyłać informację o złożeniu wniosku za pomocą sms
- Czy wysyłać informację o akceptacji/odrzuceniu wniosku przez kierownika za pomocą sms
- Czy wysyłać informację o akceptacji/odrzuceniu wniosku przez dział kadr za pomocą sms
- Czy wysyłać informację o nowym dokumencie w Panelu Pracownika za pomocą sms
Do obsługi funkcjonalności niezbędne jest wykupienie puli SMS w SMS API.
Nowa opcja dotycząca wyświetlania składników zaszeregowania
W konfiguracji Panelu Pracownika dodano parametr Czy w Zatrudnieniu ukrywać składniki zaszeregowania oznaczone jako Nie drukuj na umowach. Dotyczy to składników płacowych, które w systemie Streamsoft Prestiż w menu Słowniki → Kadrowe → Stałe składniki zaszeregowania są oznaczone jako Nie drukuj na umowach.
Windykator
Usprawniono edycję ustawień SMS
Od teraz, w przypadku braku wskazania wymaganych elementów konfiguracji dotyczących wysyłki SMS, system wyświetli monit o konieczności ich uzupełnienia wraz ze wskazaniem odpowiednich pól.