Moduł Kadry i Płace
Aktualizacja słownika Stałe płacowe
- Minimalne wynagrodzenia uczniów – od 01.09.2024 obowiązują wartości:
- 1 rok nauki (UCZEN_1) – 643,07 zł
- 2 rok nauki (UCZEN_2) – 723,46 zł
- 3 rok nauki (UCZEN_3) – 803,84 zł
- Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale (PRC_MSC_WY) – od 01.06.2024 obowiązuje wartość 8038,41 zł
- Najniższa krajowa (NAJNI) – od 01.01.2025 obowiązuje wartość 4666 zł
- Najniższa stawka godzinowa (NAJNI_ZL) – od 01.01.2025 obowiązuje wartość 30,50 zł
- Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego (PREHAB) – od 01.10.2024 obowiązuje wartość 106,60 zł
Aktualizacja norm czasu pracy
W menu Słowniki → Kadrowe → Normy czasu pracy dodano wartości obowiązujące na rok 2025.
Usprawnienia w zakresie absencji pracownika
- Zmiana aktywności symbolu absencji w menu Słowniki → Kadrowe → Symbole absencji będzie zapisywana w rejestrze operacji bazy systemowej. Rejestr ten jest dostępny w Module Administratora → Rejestry → Rejestr operacji.
- Przy próbie zapisu nieaktywnego symbolu w oknie absencji pracownika system wyświetli komunikat ostrzegający: Wpisano symbol nieaktywny. Czy zapisać zmiany? Wybór Tak spowoduje zapis symbolu i wyjście z okna, natomiast po wyborze Nie okno Absencje pozostanie w trybie edycji.
Dodanie wyjaśnienia wyliczania składnika płacowego Stawka chorobowego
W oknie edycyjnym listy płac pracownika, dla składnika Stawka Chorobowego 100% (STAW1), dodano opcję Sposób wyliczenia składnika dostępną w menu pod prawym przyciskiem myszy lub skrótem Ctrl+S. W wywołanym oknie prezentowane są składniki uwzględnione w stawce zasiłku, ich pierwotne wartości, wartości wliczone oraz sposób ich wyliczenia.
Rozszerzenie treści komunikatu podczas Eksportu do Płatnika
Od teraz podczas pobierania kodu ubezpieczenia z okresów, w których pracownik nie był zatrudniony, system wyświetli komunikat zawierający:
- imię i nazwisko pracownika
- przyczynę błędu
- w przypadku formularza ZUS RSA – dodatkowo widoczny będzie okres absencji
Rozbudowa widoku słownika Stanowiska
W widoku okna słownikowego dodano kolumnę Nadrzędne prezentującą nazwę stanowiska nadrzędnego. Dostępne jest ono w menu:
- Słowniki → Kadrowe → Stanowiska
- Dane kadrowe → Umowy → Zaszeregowania w ramach angażu → pole Stanowisko → opcja Wybierz
Nowa wersja PIT-11Z
W menu Zestawienia → Płacowe → Pity dodano wersję formularza PIT-11Z za rok 2024.
Zmiany w wyliczaniu stawki zasiłku dla pracowników delegowanych
Od teraz składnik Wyliczana podstawa zasiłku (PODST_ZASI) będzie uwzględniany w stawce zasiłku wyłącznie, jeśli składnik ten występuje w bieżącym algorytmie płacowym.
Aktualizacja widoku kolumny oraz wydruku dotyczącego Rozbicia stawki urlopu
Zmiany dotyczą okna Rozbicie naliczenia stawki godzinowej urlopu znajdującego się w oknie edycyjnym listy płac pracownika. Od teraz nazwa kolumny (w oknie oraz na wydruku) dotyczącej ilości przepracowanych godzin uwzględnionych w wyliczeniach brzmi Godz.przep. i prezentuje wyłącznie godziny przepracowane w danym okresie.
Zmiany w sposobie wyliczania stawki zasiłku w przypadku wystąpienia nieobecności z powodu siły wyższej
Od teraz podczas weryfikacji czy dany miesiąc należy uwzględnić w wyliczeniu stawki zasiłku (ze względu na konieczność przepracowania co najmniej połowy miesiąca), system będzie uwzględniał dni zwolnienia z powodu siły wyższej rozliczane godzinowo jako dni przepracowane.
Moduł Zarządzanie Produkcją
Dostosowanie paneli WEB
Dostosowano działanie paneli produkcyjnych WEB do zmian w najnowszych wersjach przeglądarek internetowych.
Moduł Logistyka
Modyfikacja realizacji dokumentów DMWz
Wprowadzono zmiany w realizacji dokumentów dyspozycji wydania zewnętrznego (DMWz). Usunięto blokadę realizacji dyspozycji w przypadku, gdy:
- dyspozycja wydania zewnętrznego jest powiązana z zamówieniem od odbiorcy
- wskazany na dyspozycji logistycznej dokument do wystawienia posiada opcję Sprzedaż w cenie zakupu ustawioną na wartość Wymuś (dostępną w menu Słowniki → Definicje dokumentów HM → wybrana definicja → zakładka 2 Dodatkowe)
Moduł Rozrachunki
Zmiany w imporcie przelewów bankowych
Usprawniono import przelewów bankowych za pomocą programu MT940_2PCSQL.exe. Zmiany dotyczą formatu przelewu PKO BP – iPKO Biznes – MT940(SP). Od teraz w przypadku, gdy w pliku pobieranym z banku występować będą niestandardowe znaki, symbolizujące brak wartości w polu, będą one usuwane podczas importu pliku do systemu Streamsoft.
B2B
Dodano możliwość komunikacji z B2B za pomocą protokołu HTTP
Opcja jest dostępna w konfiguracji B2B po włączeniu parametru: Pozostałe ustawienia → Pozostałe ustawienia → Czy tryb deweloperski włączony.
Streamsoft Integrator
Integrator
- Dodano obsługę znacznika Status zamówienia od odbiorców z definicji urządzenia zewnętrznego
- Z poziomu aplikacji, w menu Opcje dodano przyciski otwierające strony internetowe:
- Co nowego, która zawiera informacje o zmianach i nowych opcjach
- Swagger, która zawiera dokumentację do REST API
Plugin BaseLinker
- Konfiguracja reguł importu zamówień została rozszerzona o parametr Definicja alertu generowanego przy błędzie w imporcie zamówienia od odbiorcy
- Mechanizm eksportu stanów magazynowych został rozszerzony o obsługę rezerwacji po stronie BaseLinker. Umożliwia to wysyłkę stanów magazynowych pomniejszonych o rezerwacje pobrane z BaseLinker’a
Plugin Presta Shop
Konfiguracja reguł importu zamówień została rozszerzona o parametr Definicja alertu generowanego przy błędzie w imporcie zamówienia od odbiorcy.
Plugin RestServer
Dodano metody GET, POST do obsługi zleceń księgowych w zakresie:
- obsługi dokumentacji zleceń księgowych
- obsługi cech zlecenia księgowego
- dodawania zamówienia od odbiorcy
- obsługi parametru systemowego Analizować umowy i promocje dla odbiorcy (jeżeli występuje) znajdującego się w konfiguracji systemu Streamsoft
Dodatkowo wybrane metody GET zostały rozbudowane o mechanizm dynamicznego filtrowania, a dla metody POST /externalDevice dodano obsługę 5 cech nagłówka oraz 3 cech pozycji.
Panel Pracownika
Rozszerzono zabezpieczenia haseł
Dodano możliwość wprowadzania w pliku database-config.properties zaszyfrowanego hasła do połączenia z bazą danych.
Usprawnienie widoku okna Panel Pracownika i ECP
Do kolumny Pracownik dodano dymek (tooltip) zawierający imię i nazwisko pracownika. Wprowadzone zmiany mają zastosowanie, gdy w kolumnie tej nie są wyświetlane pełne dane, np. z powodu rozbudowanej struktury.
Usprawnienie działania plików cookie
Usprawniono działanie plików cookie w przypadku instalacji Panelu Pracownika na serwerze w środowisku bez obsługi SSL. Dodano możliwość komunikacji z za pomocą protokołu HTTP, który umożliwia zapisanie ustawień okienka dot. plików cookies dla kolejnych widoków panelu. Komunikacja za pomocą http dostępna jest po włączeniu trybu deweloperskiego (nowe ustawienie konfiguracyjne Czy włączyć tryb deweloperski? ).
Kurier
Nowa opcja dotycząca wartości przesyłki
Dla modułów DBS, DPD, GEIS, JASFBG, PP, Pekaes, Poltraf dodano obsługę pobierania deklarowanej wartości z cechy dokumentu.
POLTRAF
Dodano obsługę domyślnej opcji dla usługi deklarowanej wartości.
GEODIS
Dodano funkcjonalność edycji i powiązania z dokumentami przesyłek wystawionych bez dokumentu. Opcja jest dostępna z poziomu historii, po włączeniu parametru w konfiguracji.
DSV
Dodano obsługę dodatkowych usług preawizacji dla odbiorcy i nadawcy.
DHL
Dodano możliwość wyboru rodzaju odbiorcy w zakładce danych adresowych dostawy (B/C – firma/osoba prywatna).