Moduł Handlowo-Magazynowy

Usprawnienie filtru dla kartotek w oknie inwentaryzacji

Wprowadzone zmiany dotyczą opcji Filtr kartotek, dla których brakuje stanu dostępnego do rozliczenia niedoborów, znajdującej się w menu Magazyn → Inwentaryzacja → Inwentaryzacja w układzie kartotekowym. Od teraz opcja ta uwzględnia również kartoteki rozchodowane po dacie inwentaryzacji. Modyfikacja dotyczy nowej wersji inwentaryzacji (menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Inwentaryzacja → Ustawienia → parametr Nowa wersja opcji – Inwentaryzacja ustawiony na TAK).

 

Zmiany w oknie edycyjnym kartoteki

W menu Słowniki → Spis kartotek magazynowych na zakładce 13 Zamienniki dodano kolumnę Nazwa.

 

Zmiany dotyczące grupowego ustawiania danych w słowniku Kontrahenci

Ujednolicono sterowanie dostępnością zakładki dotyczącej limitów i blokad kontrahenta. Uprawnienie znajdujące się w Module Administratora w narzędziu Prawa do opcji → Streamsoft → Wspólne → Słowniki → Kontrahenci → Zakładki edycyjne → Limity, blokady, cele i zgody, split payment → Blokady sprzedaży, zakupu oraz limity będzie odpowiadać za możliwość edycji sekcji Limity oraz Blokady, które są dostępne:

  • W oknie edycyjnym danych kontrahenta, na zakładce 5 Limity, Blokady, Cele i zgody, Split Payment
  • W oknie Kontrahenci → menu pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe → Operacje grupowe → Grupowe ustawienie danych → zakładka 5 Limity i blokady

 

Zmiany w widoku okna Dokumenty sprzedaży

Umożliwiono wybór kolumn Email oraz Email dla faktur z danych kontrahenta. Opcja dostępna jest w menu pod prawym przyciskiem myszy → Widok → Kolumny w tabeli.

 

Zmiany w nazwie funkcjonalności Transakcje handlowe

Od teraz słownik dostępny w menu Słowniki → Słowniki dla dokumentów nosi nazwę Szablony transakcji sprzedaży. Modyfikacji uległ również parametr sterujący aktywnością tej funkcjonalności dostępny w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja dokumentu, który od tej pory brzmi Wystawianie dokumentów sprzedaży wg szablonów.

Działanie opcji pozostało bez zmian, a pełny opis funkcjonalności znajduje się na Portalu Klienta: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/szablony-dokumentow-sprzedazy/

 

Usprawnienie podpowiadania ceny zakupu na dokumentach

Od teraz w przypadku, gdy:

  • w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja pozycji → Podpowiedz ostatnią cenę zakupu dla kontrahenta ustawiony jest na TAK
  • dokument jest wystawiony na kontrahenta, od którego nie było wcześniej zakupów danej kartoteki

to na dokumentach zakupu, zamówień i ofert do dostawcy podpowiadana będzie ostatnia cena zakupu z kartoteki.

Moduł Księga Podatkowa

Zmiany w deklaracji PIT-5

W deklaracji PIT-5, dostępnej w menu Sprawozdania → Deklaracje wprowadzono zmiany w sposobie obliczania wartości pola Dochód – podstawa do ustalenia składki (przychód-koszty-składka na ub. społeczne-dochód) w miesiącach poprzednich. Od teraz algorytm uwzględniać będzie wartość parametru księgowego Najniższa krajowa (NAJNI). Parametr ten znajduje się w menu Operacje → Parametry księgowe, a jego wartość jest aktualizowana automatycznie przez system lub za pomocą opcji Ustaw standardowe dane (Ctrl+S).

Moduł Kadry i Płace

Nowa funkcjonalność dotycząca PIT-11

W menu Płace dodano opcję Podstawy do PIT-11, która umożliwia ręczne wprowadzenie kwot do odpowiednich pól w deklaracji PIT-11 za wybrane miesiące. Opcja ma zastosowanie w przypadku, gdy w systemie brakuje danych do wykonania PIT-11 dla pracownika np. ze względu na rozpoczęcie naliczania list płac w trakcie trwania roku kalendarzowego. Dane można wprowadzić za pomocą opcji:

  • Dodaj (F3), gdzie po wskazaniu pracownika, w oknie edycyjnym należy określić rok, którego dotyczą podstawy, wersję deklaracji oraz wprowadzić wartości odpowiednich pól
  • Import podstaw z pliku tekstowego, która pobierze dane ze wskazanego pliku tekstowego w poniższym formacie:

[PESEL];[ROK];[WERSJA PIT-11];[NR POLA FORMULARZA];[KWOTA].

Ograniczenia uprawnień użytkowników do stosowania opcji Podstawy do PIT-11 należy nadać w Module Administratora, za pomocą narzędzia Prawa do opcji.

 

Zmiany w formularzu ZUS Z-3

Wprowadzono zmiany w formularzu Zaświadczenie płatnika składek (ZUS Z-3) dostępnym w menu Zestawienia → Zestawienia kadrowe → Wydruki dla ZUS. Od teraz, w przypadku, gdy w oknie ustawień formularza, na zakładce A, w polu w okresie niezdolności do pracy z powodu choroby, sprawowania opieki lub macierzyństwa nie zostanie wskazana absencja pracownika, to system na wydruku formularza w sekcji 5 Informacje o pracowniku domyślnie zaznaczy pole NIE.

 

Zmiany w wyliczaniu składek ZUS

Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku wystąpienia dodatku sanitarnego. Od teraz system będzie weryfikował czy dodatek sanitarny podlega oskładkowaniu. W przypadku, gdy suma wynagrodzenia oraz dodatku przekracza minimalną podstawę ZUS, to system nie będzie naliczał składki ZUS od wartości dodatku sanitarnego. W przeciwnym przypadku składka będzie naliczana.

 

Usprawnienie naliczania stawki urlopu

Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku wystąpienia wielu zaszeregowań w jednym miesiącu oraz stosowania równoważnego czasu pracy. Od teraz przy wyliczaniu stawki urlopu system będzie uwzględniał sumę godzin ze wszystkich zaszeregowań, składniki płacowe wchodzące do stawki urlopu ze wszystkich występujących zaszeregowań pracownika wyliczane będą jako średnia.

 

Rozbudowa słownika dotyczącego rozwiązania umowy

Słownik trybów rozwiązań umowy, dostępny w menu Słowniki → Kadrowe → Tryby zwolnień, został rozbudowany o podstawę prawną: Art. 189 ust. 2 Ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny.

 

Aktualizacja słownika stałych płacowych

W menu System → Stałe płacowe dodano nowe wartości:

  • Najniższa emerytura (NAJNI_EMER) – od 01.03.2024 obowiązuje wartość 1780,96 zł
  • Procent waloryzacji zasiłku rehabilitacyjnego (PREHAB) – od 01.07.2024 obowiązuje wartość 113,2 %
  • Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) – od 01.07.2024 obowiązuje wartość 8168,67 zł
  • Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale (PRC_MSC_WY) – od 01.03.2024 obowiązuje wartość 8147,38 zł

Moduł Serwis

Usprawniono wystawianie dokumentów WZ do zlecenia serwisowego

Podczas wystawiania do zlecenia serwisowego dokumentu WZ za pomocą opcji pod prawym przyciskiem myszy → Podstawowe → Dodaj dokument WZ, dodano weryfikację czy istnieją definicje dokumentów możliwe do wystawienia. W przypadku ich braku system wyświetli komunikat: Nie można wystawić dokumentu, żadna definicja nie pasuje do zlecenia. Komunikat pojawi się w przypadku wystąpienia obu warunków:

  • w definicji wybranego rodzaju zlecenia serwisowego, na zakładce 4 Konfiguracja wskazany jest Sposób liczenia VAT jako Brutto wzorem
  • wszystkie aktywne definicje dokumentów WZ posiadają na zakładce 2 Dodatkowe wartość pola Sposób obliczania VAT ustawioną na Od netto.

B2B

Rozszerzono zabezpieczenia haseł

Dodano możliwość wprowadzania w pliku database-config.properties zaszyfrowanego hasła do połączenia z bazą danych.

 

Zmiany dotyczące plików cookies

Dodano możliwość definiowania własnych plików cookies oraz wprowadzono zmiany w wyglądzie panelu do ich akceptacji.

 

Usprawnienie obsługi platformy B2B

Od teraz skrypty JS, obsługiwane przez B2B, będą aktualizowane przez przeglądarkę każdorazowo po zmianie wersji B2B.

 

Dodano walidację wartości parametrów konfiguracyjnych B2B

W konfiguracji B2B, na stronie Ustawienia ogólne, udostępniono mechanizm służący do weryfikacji, czy wszystkie wartości parametrów z konfiguracji mają swoje odpowiedniki w systemie Streamsoft. Rozwiązanie to zapobiega nieprawidłowościom w działaniu platformy B2B, w przypadku usunięcia z systemu np. cech używanych w parametrach konfiguracyjnych.

 

Rozszerzenie obsługi opakowań

W przypadku włączonej obsługi opakowań umożliwiono wyświetlanie cen za całe opakowanie. Parametr Czy wyświetlać cenę za opakowanie dostępny jest w Panelu administratora, na stronie Kartoteki.

 

Rozbudowa opcji wysyłki e-mail

Dodano parametr Czy wysyłać email po złożeniu zamówienia do przedstawiciela przypisanego do miejsca sprzedaży, który umożliwia wysyłkę wiadomości na adres e-mail przedstawiciela handlowego, który jest wskazany w definicji miejsca sprzedaży w systemie Streamsoft.

 

Rozszerzono obsługę wydruków pobieranych z systemu Streamsoft Prestiż

Na platformie B2B w menu: Ustawienia dokumentów → Ustawienia wydruków umożliwiono określenie, które formularze wydruków mają być pobierane z systemu.

Panel Pracownika

Usprawnienie składania wniosku o urlop wypoczynkowy

Od teraz po wyborze daty początkowej i końcowej urlopu wyświetlona zostanie informacja o ilości dni urlopu pozostałej do wykorzystania.

 

Nowa opcja dotycząca uzupełniania czasu pracy według wzorca

W menu ECP → Kalendarz → Czas Pracy → Wypełnij wg wzorca dodano możliwość wyboru zakresu dat w wybranym miesiącu, w którym czas pracy pracowników z tabeli zostanie uzupełniony zgodnie z wzorcem. Domyślny zakres obejmuje cały miesiąc.

Kurier

PHARMALINK

Dla trybu XML umożliwiono przekazywanie godziny dostawy.

 

FEDEX

Od teraz email nadawcy będzie przekazywany niezależnie od włączonych usług powiadomień.

Wspólne

Zmiany w widoku okna pozycji zamówień

Rozbudowano okno Pozycje zamówień dostępne w modułach:

  • Handlowo-Magazynowy → Sprzedaż
  • Zarządzanie Produkcją → Zarządzanie Produkcją

Od teraz możliwy jest wybór kolumn Cena netto oraz Wartość netto na widok okna. Opcja dostępna w menu pod prawym przyciskiem myszy → Widok → Kolumny w tabeli.