Zarządzanie Produkcją 3.0
- Zarządzanie produkcją – Zlecenia produkcyjne – Dodano możliwość nadania lub odebrania grupom użytkowników praw do:
- kopiowania zleceń produkcyjnych.
- podglądu/zmiany widoku zleceń o określonym statusie.
Sterowanie prawami jest dostępne w Module Administratora – Grupy użytkowników – Prawa do opcji (Ctrl+P).
- Kontrola jakości – Definicje kontroli jakości. Opcja została rozbudowana o możliwość powiązania z dokumentami. W polu „Powiązanie” na oknie „Definicja kontroli jakości” dodane zostały wartości „Dokument” oraz „Dokument z dostawą”.
Nowy typ powiązania widoczny jest w filtrze powiązań na oknie Karty kontroli jakości:
Handlowo-Magazynowy
- Wprowadzono nowy mechanizm obiegu dokumentów o nazwie “Kontrakty z odbiorcami” (menu Sprzedaż – Kontrakty z odbiorcami).
Umożliwia on wprowadzenie do systemu kontraktu (umowy ramowej), w ramach którego realizowane będą poszczególne zamówienia. Funkcjonalność zapewnia stałą kontrolę stanu realizacji kontraktu oraz prezentację dokumentów wydania. Szczegółowa instrukcja mechanizmu znajduje się w poniższym linku: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/kontrakty-umowy-ramowe/
- Od teraz podczas grupowej realizacji dokumentów WZ, PZ oraz realizacji zamówień program sprawdzi status podatnika w VIES/KAS
i doda do raportu taką informację. W przypadku gdy status będzie niepoprawny, wpis zostanie wyróżniony czerwonym kolorem.
- Dodano nowy parametr konfiguracyjny firmy o nazwie „Pozwól na wywołanie standardowego okna potwierdzenia dokumentu na panelu szybkiej sprzedaży” ( menu System – Konfiguracja – Ustawienia – Dokumenty – Edycja dokumentu)
Włączenie tego ustawienia spowoduje wyświetlenie przycisku “Okno potw.” na oknie potwierdzenia dokumentu (zwykłego jak i uproszczonego) wystawianego za pomocą paneli szybkiej sprzedaży.
- Dostosowano system do obowiązujących od 1 stycznia 2022 r. przepisów wprowadzających obowiązek podawania informacji o kraju pochodzenia towarów w zgłoszeniach INTRASTAT – WYWÓZ (menu Sprawozdania – Deklaracja UE – Deklaracja INTRASTAT – WYWÓZ). Umożliwiono określenie kraju pochodzenia na pozycjach dokumentów sprzedaży.
Uwaga!
Aby zakładka UE pojawiła się na pozycji dokumentu sprzedaży należy włączyć następujący parametr w konfiguracji systemu: „Pozwól wymuszać dane dla INTRASTAT na pozycjach dokumentów” (menu System – Konfiguracja – Ustawienia – Deklaracje UE – INTRASTAT).
- Dodano nowe pole “Kod kraju dla deklaracji INTRASTAT” (menu Słowniki – Słowniki systemowe – Kraje). Od teraz wartość z tego pola będzie wykorzystywana w nowych deklaracjach przywozu i wywozu INTRASTAT.
- W spisie stawek VAT dla kartoteki dodano kolumnę “Kraj” zawierającą nazwę kraju i jego kod. Kolumna ta związana jest ze sprzedażą zagraniczną oraz w procedurze OSS. Dostępna jest w menu: Słowniki – Spis kartotek magazynowych/menu Magazyn – Stany magazynowe – Dodaj/Popraw – Stawka VAT.
- Dodano przycisk “Wyślij kwotę na terminal płatniczy” na oknie potwierdzenia dokumentu wystawianego za pomocą paneli szybkiej sprzedaży (menu Sprzedaż – Panele szybkiej sprzedaży).
Finanse i Księgowość
- Sprawozdania – Deklaracje – PIT-36. Dodano możliwość wystawienia deklaracji PIT-36/PIT-36L w module FK. Wartości do deklaracji pobierane są podobnie jak w module KPIR z wystawionych PIT-5.
- Operacje – Operacje roczne – Wycena rozrachunków walutowych na koniec roku. Sparametryzowano wywołanie zestawienia na dzień, z którego generowana jest wycena rozrachunków na koniec roku. Dodano również możliwość usuwania pojedynczych pozycji z wyceny.
- Umożliwiono powiązanie słowników definiowanych na kartotekach towarowych oznaczonych jako “Użyj kartoteki jako analityki w module FK”. W celu aktywacji opcji należy włączyć parametr w konfiguracji systemu: System – Konfiguracja – Ustawienia – „Kartoteki towarowe/usługowe jako analityka w module FK”
Po aktywacji parametru opcja widoczna jest w danych kartoteki w module Handlowo – Magazynowym na zakładce 10 Inne.
- Wprowadzono zmiany do menu “Zestawienia” w module Finanse i Księgowość. Zmodyfikowano menu „Dziennik”, które obecnie nazywa się „Dzienniki” i zostało rozbudowane o zestawienia:
-
- Dziennik
- Księga główna – zestawienie okresowe syntetyczne z danymi z dok. księgowych, w którym można określić tylko najważniejsze parametry
- Księgi pomocnicze – zestawienie okresowe analityczne z danymi
z dok. księgowych, w którym można określić tylko najważniejsze parametry - Zestawienie kartotek konta – Zestawienie zawierające zapisy dla danego konta w danym okresie.
Rozrachunki
- Rozrachunki – Przelewy. Dodano opcję automatycznego wysyłania maili z potwierdzeniem przelewu. Opcja jest dostępna po:
- zaznaczeniu na oknie wydruku przelewów parametru: “Wyślij e-mail z potwierdzeniem”
- prawidłowym skonfigurowaniu parametru w konfiguracji systemu: “System – Konfiguracja – Ustawienia – Rozrachunki – Przelewy – Sposób wysyłania e-maili z potwierdzeniem przelewu”
- Wysyłka potwierdzenia jest również możliwa podczas importu wyciągów bankowych, po wcześniejszym zaznaczeniu na definicji danego banku parametru: “Wyślij e-mail z potwierdzeniem o rozliczeniu”.
- Potwierdzenie przelewu zostanie wysłane jako standardowy wydruk (Rozrachunki – Przelewy – Drukuj – Drukuj za co) lub wybrany formularz definiowany (po wskazaniu go w konfiguracji: “System – Konfiguracja – Ustawienia – Rozrachunki – Przelewy – Domyślny formularz definiowany dla potwierdzeń przelewów”).
- Maile zostaną wysłane do osób kontaktowych danego kontrahenta ze wskazanym typem e-mail (“System – Konfiguracja – Ustawienia – Rozrachunki – Przelewy – Typ e-mail dla osoby kontaktowej do wysyłania potwierdzeń przelewów”).
- Program zarejestruje kontakt w module CRM po zaznaczeniu parametru: “System – Konfiguracja – Ustawienia – Rozrachunki – Przelewy – Przy wysyłaniu potwierdzenia przelewu e-mailem generuj kontakt CRM”.
Wspólne
- Funkcjonalności Dokumentacji (baza dodatkowych dokumentów) takie jak uprawnienia, cechy, rodzaj dokumentu i dane dodatkowe były dotychczas dostępne tylko dla posiadaczy licencji na moduł DMS. Od teraz funkcjonalności te będą ogólnie dostępne. W związku z tą zmianą w każdym z modułów, w słownikach systemowych dostępne będą słowniki dla dokumentacji, a w oknie wyboru dokumentacji widoczne będą zakładki: 2 Dodatkowe, 3 Cechy, 4 Uprawnienia.