ALERTY

Kategoria: Administrator

Liczba głosów: 1


MajaKacperek
Użytkownik systemu
20-02-2020, 09:00
Napisane przez: MajaKacperek

Dzień dobry,

zgłaszamy zapotrzebowanie na rozwój ALERTÓW, które w Prestiżu mają bardzo ograniczoną funkcjonalność w stosunku do innych programów rynkowych:
1. Podgląd historii wysłanych alertów
2. wysyłanie alertu do kilku operatorów za jednym razem
3. realizowanie alertów powinno być możliwe bezpośrednio z poziomu spisu kartotek magazynowych, dokumentów magazynowych, zamówień
Pozdrawiam
Maja Kacperek

 

This post has received 1 vote up.

    • Karol Zieliński
      Użytkownik systemu
      4
      15-02-2021, 10:38
      Napisane przez: Karol Zieliński

      Zgadzam się w pełni – chociaż zlecenie lepiej powiązać z modułem CRM. Alerty w streamsofie są bardzo “topornie” zaimplementowane, ale chyba mają w tym “swój” cel – zawsze można poprosić o spersonalizowany alert i dodatkowo zapłacić za jego implementację ;), bo takie alerty dodaje się z poziomu bazy. Ilość opcji w porównaniu z konkurencją jest właściwie zerowa – nawet jeśli idzie o treść alertu i jego tytuł. W momencie przekroczenia określonej liczby alertów, przestają się wyświetlać 😉


      • Wojciech_Ksycki
        Użytkownik systemu
        02-04-2021, 14:36
        Napisane przez: Wojciech_Ksycki

        Zgadzam się, że ilość predefiniowanych alertów nie jest ogromna, ale nie zgadzam się z twierdzeniem, że mechanizm jest toporny. Mechanizm jest bardzo elastyczny i daje duże możliwości, tylko, i to jest najtrudniejsza rzecz, trzeba mieć pomysł jak i do czego go wykorzystać.

        “W momencie przekroczenia określonej liczby alertów, przestają się wyświetlać”

        To się zgadza, ale jeżeli ktoś nie przeczyta 10 powiadomień, to 50 tym bardziej. Więc jest to funkcjonalność a nie błąd 😉

        Brakuje mi tylko możliwości zdefiniowana w alercie czasu po jakim on wygasa. Niektóre powiadomienia się dezaktualizują i mogłyby automatycznie zmieniać status zwalniając miejsce w “dymku”.

         

         


    • Wojciech_Ksycki
      Użytkownik systemu
      02-04-2021, 14:20
      Napisane przez: Wojciech_Ksycki

      Wydaje mi się, że chce Pani używać Alertów w niewłaściwy sposób. Alerty służą powiadamianiu o zdarzeniach w programie, a nie do korespondencji między użytkownikami, od tego jest moduł CRM… albo inny sposób komunikacji.
      Alert może:

      – powiadomić o przekazaniu zadania w CRM

      – powiadomić dział finansowy przełamaniu blokady sprzedaży na kontrahenta

      – zmianie przedstawiciela handlowego w danych kontrahenta

      – jakimkolwiek innym zdarzeniu w programie które powoduje zmianę w bazie danych, w tym wypadku jednak wymagane jest napisanie trochę kodu który wygeneruje takie powiadomienie.

      Natomiast alerty nie służą komunikacji między użytkownikami. Dla komunikacji dwukierunkowej, czyli gdy oczekuję się odpowiedzi, polecam moduł CRM lub inny sposób komunikacji. W sytuacji gdy chce się tylko przekazać informację następnej osobie która będzie obsługiwać dokument polecam, mocno niedoceniany moim zdaniem, mechanizm Ostrzeżeń dla dokumentów.

      Wracając do alertów i punktów.

      Ad 1) Historii wysłanych alertów jako takich nie ma w programie, ale informację te są dostępne w bazie danych, więc Państwa opiekun może przygotować odpowiednie zestawienie które umożliwi wyświetlenie historii wygenerowanych alertów. Historię otrzymanych alertów można przejrzeć, wystarczy udać się do menu System wybrać opcję Alerty i w oknie które się pojawi odszukać właściwe powiadomienie

      Ad 2) Jak najbardziej możliwe, powiadomienia mogą trafiać do wielu osób, także do wskazanej grupy użytkowników (np. do magazynierów, księgowych itp).

      Ad 3) Nie bardzo mam pomysł jak w tym miejscu programu miałyby być wykorzystywane alerty.

      Na koniec jeszcze uwaga taka bardzo ogólna, ilość powiadomień powinna być minimalna i dotyczyć tylko obszarów które interesują danego użytkownika. W przeciwnym wypadku użytkownik szybko się na nie uodporni, przestanie na nie zwracać uwagę, co spowoduję, że staną się one bezużyteczne.


      • Karol Zieliński
        Użytkownik systemu
        4
        02-04-2021, 15:01
        Napisane przez: Karol Zieliński

        Witam, kilka kwestii:

        “Natomiast alerty nie służą komunikacji między użytkownikami. Dla komunikacji dwukierunkowej, czyli gdy oczekuję się odpowiedzi, polecam moduł CRM” – w mojej wersji aplikacji Alerty są w module CRM, coś się zmieniło?? Nie widzę żeby Pani MajaKacperek pisała cokolwiek o komunikacji dwukierunkowej.

        “Ad 3) Nie bardzo mam pomysł jak w tym miejscu programu miałyby być wykorzystywane alerty.” – a ja mam bardzo dużo pomysłów 😉 – np u nas zaimplementowaliśmy odpłatnie alert dla działu zaopatrzenia, w momencie akceptacji dokumentu PZ, generowany jest alert, żeby DZ wykonał ocenę dostawy… a chciałbym jeszcze alert który po stworzeniu dokumentu PWPA informował pracownika DKJ że trzeba wykonać ocenę wyrobu. Po stworzeniu nowego indeksu w spisie kartotek magazynowych w odpowiedniej grupie, alert dla technologa, żeby stworzył technologię 😉 – mogę tak wymieniać i wymieniać i nie są to pomysły z kosmosu, tylko rozwiązania które bym wprowadził gdybym nie musiał wszystkiego wyceniać i płacić za to dodatkowe pieniądze. Wiem że mogę stworzyć zadanie/ sprawę podpiąć kartotekę i ją przekazać, żeby technolog stworzył technologię, ale alert byłby szybszy.

        Same alerty powinny pozostać w CRMie, ale powinny być rozbudowane o dodatkowe mechanizmy do ich określania i warunkowania. W chwili obecnej opcje są 2 – albo za każdy spersonalizowany alert płacić, albo je pominąć.


    • Aleksander_Poselek
      Użytkownik systemu
      2
      21-04-2021, 03:58
      Napisane przez: Aleksander_Poselek

      Panie Karolu, przyjmijmy że każda firma będąca użytkownikiem systemu wymyśli sobie tylko dodatkowe 3 alerty. Wychodzi nam ponad 20 tyś alertów do przygotowania. 1. Jakie by trzeba przeznaczyć na realizację tych postulatów zasoby producenta? 2. Jaki byłby tego koszt? 3. Co z rozwojem pozostałej części systemu? A sam Pan zgłosił 6 postulatów. Po to są w systemie odpowiednie narzędzia, aby zaspokoić niestandardowe potrzeby użytkowników. A że trzeba za to zapłacić. Państwa firma też wytwarza coś co zaspakaja czyjeś potrzeby i pewnie nie robi tego za darmo.


      • Karol Zieliński
        Użytkownik systemu
        4
        21-04-2021, 07:10
        Napisane przez: Karol Zieliński

        Panie Aleksandrze przecież dokładnie wskazujemy konieczność poprawienia systemu warunkowania i budowania alertów, a nie implementację sprecyzowanych i skomplikowanych alertów dla każdego użytkownika aplikacji, bezpłatnie. Alerty typu jeśli poprawiono / stworzono /zaakceptowano/ usunięto dokument/ sprawę/ zadanie typu X to wyślij alert o tytule Y do użytkownika/ użytkowników XY. Zwykłe i nieskomplikowane warunkowanie znane chociażby z mechanizmów oulooka lub rozwiązań konkurencji. Zamiast tego Streamsoft oferuje kilkadziesiąt gotowych alertów bez możliwości samodzielnej ingerencji lub warunkowania przez użytkownika z poziomu aplikacji. “Po to są w systemie odpowiednie narzędzia” – właśnie o to chodzi że nie ma narzędzi, chyba, że nazywa Pan narzędziami implementację za opłatą rozwiązań dedykowanych…


    • Aleksander_Poselek
      Użytkownik systemu
      2
      22-04-2021, 07:05
      Napisane przez: Aleksander_Poselek

      Proponuję przygotować opis jak by Państwo widzieli funkcje jakie powinny Alerty realizować i przekazać firmie która Państwa obsługuje (być może jest to producent). Firma Streamsoft wiele postulatów które wpisują się w plany rozwoju systemu realizuje. Funkcja Alertów jest funkcją relatywnie nową, więc jest szansa na jej rozbudowę.


    • Karol Zieliński
      Użytkownik systemu
      4
      22-04-2021, 07:50
      Napisane przez: Karol Zieliński

      Panie Aleksandrze z tego co mi przekazano, od zgłaszania nowych funkcjonalności jest ten portal 😉 Jira jest od zgłaszania błędów i rozwiązań dedykowanych.


    • Aleksander_Poselek
      Użytkownik systemu
      2
      22-04-2021, 08:05
      Napisane przez: Aleksander_Poselek

      Wszystko się zgadza. Proponuję więc rozszerzony opis oczekiwanych funkcji podpiąć jako załącznik.


    • Karol Zieliński
      Użytkownik systemu
      4
      22-04-2021, 09:46
      Napisane przez: Karol Zieliński

      Rozszerzony opis oczekiwań. Podsumuję więc wszystko:

      1. Rozszerzenie funkcjonalności alertów o możliwość ich określania i warunkowania z poziomu aplikacji. Za wzór można obrać konfigurator reguł i alertów znany z outlooka gdzie po kolei określa się warunki. Pierwszym wyborem powinien być moduł którego alert będzie dotyczył. W “zasobach” powinny znaleźć się składniki wszystkich modułów- ZP: zlecenia, technologie, zasoby; HM: dokumenty (zamówienia, oferty, dokumenty magazynowe, dokumenty sprzedaży) , spisy – kartotek i kontrahentów; podobnie z resztą modułów. W warunkach – dodanie, edycja, usunięcie, akceptacja, przeniesienie do archiwum/ przygotowania, w akcji wysłanie alertu do osoby – grupy osób, tytuł alertu- kilka opcji do wyboru – stały określony przez użytkownika, z nagłówka dokumentu, identyfikator kontrahenta, index / identyfikator kartoteki – opcje “wyszarzane” w zależności od poprzednich wyborów.

      2. Dodanie zestawienia historii wysłanych alertów – preselekcja wymagana – zakres dat, preselekcja opcjonalna – rodzaj akcji/ zasobu/ warunku, użytkownicy do których alert został wysłany.

      3. Dodanie możliwości uruchomienia konfiguratora alertów w menu kontekstowym lub ikonie – wtedy można pominąć krok pierwszy – czyli wybór modułu którego konfigurator dotyczy.

Zaloguj się, żeby dodać komentarz.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.