Moduł Handlowo – Magazynowy
Rozszerzenie możliwości importu pozycji w oknie edycyjnym dokumentu
Usprawniono opcję Pobierz/aktualizuj pozycje z pliku w formacie TXT dostępną w oknach edycyjnych dokumentów (sprzedaży, zakupu, magazynowych) → menu pod prawym przyciskiem myszy → Pobierz pozycje. Od teraz w oknie Wybór sposobu importu danych możliwe jest zdefiniowanie do 999 pozycji konfiguracji importu.
Usprawniono mechanizm ustawiania terminu płatności na dokumencie Nota korygująca
Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → System parametr Sposób obliczania terminu płatności dla dokumentów sprzedaży ustawiony jest na wartość według daty sprzedaży. Od teraz podczas zapisu dokumentu Nota korygująca, na którym ręcznie wprowadzono termin płatności (okno edycyjne noty korygujące menu Opcje → Dokument → Zmień dane dla noty korygującej), system nie będzie uwzględniał ustawienia parametru w konfiguracji.
Moduł Finanse i Księgowość
Nowe wersje deklaracji podatkowych
Zaktualizowano deklaracje VAT-8(12) i VAT-9M(11) dostępne w menu Sprawozdania → Deklaracje.
Moduł Księga podatkowa
Usprawnienie wyliczania wartości w deklaracji PIT-5
Wprowadzono zmiany w algorytmie wyliczania wartości podstawy składki na ubezpieczenie zdrowotne (pole Dochód-dla podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne (przychód d.p.w.s.n.u. -koszty d.p.w.s.n.u.z. -składka na ub.społeczne od pocz roku do mies. poprzedniego – dochody d.p.w.s.n.u.z od pocz roku do mies. przed poprzednim) w deklaracji PIT-5 dostępnej w menu Sprawozdania → Deklaracje. Modyfikacje dotyczą wyliczania kwot w deklaracji za miesiąc styczeń. Od teraz podczas obliczeń system będzie uwzględniał limit odliczenia składki zdrowotnej zgodnie z limitem dla poprzedniego roku.
Moduł Kadry i Płace
Aktualizacja słownika Stałe płacowe
W menu System → Stałe płacowe dodano nowe wartości:
- Minimalne wynagrodzenia uczniów – 1 rok nauki (UCZEN_1) – od 1.03.2025 obowiązuje wartość: 678,18
- Minimalne wynagrodzenia uczniów – 2 rok nauki (UCZEN_2) – od 1.03.2025 obowiązuje wartość: 762,95
- Minimalne wynagrodzenia uczniów – 3 rok nauki (UCZEN_3) – od 1.03.2025 obowiązuje wartość: 847,72
- Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) – od 1.04.2025 obowiązuje wartość 8 736,49 zł
- Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale (PRC_MSC_WY) – od 1.03.2025 obowiązuje wartość 8 962,28 zł
Rozbudowa wydruku Wniosek o wypłatę wynagrodzenia na rachunek bankowy
Na formularzu wydruku dostępnym w Zestawienia → Zestawienia kadrowe Oświadczenia, upoważnienia, inne, dodano pole Bank umożliwiające wskazanie nazwy banku.
Zmiany w wyliczaniu stawki zasiłku
Zmiany dotyczą wyliczania stawki na podstawie płacy godzinowej w przypadku, gdy w analizowanym miesiącu pracownik posiadał więcej niż jedno zaszeregowanie. Od teraz w tej sytuacji system będzie dopełniał płacę godzinową proporcjonalnie do wartości za okres danego zaszeregowania.
Moduł Zarządzanie produkcją
Zmiany w harmonogramowaniu szczegółowym
Wprowadzone modyfikacje dotyczą przypadku, gdy w zleceniu produkcyjnym występują zasoby niepodlegające harmonogramowaniu. Od teraz po harmonogramowaniu data start zasobów niepodlegających harmonogramowaniu będzie ustawiana na najwcześniejszą dla zasobu podlegającemu harmonogramowaniu. Zmiany te zapobiegają rozbieżnościom w chronologii operacji produkcyjnych.
B2B
Rozbudowano opcje tłumaczeń nazw kartotek przesyłanych do B2B
W konfiguracji B2B w menu Panel użytkownika → Kartoteki dodano parametr Dla tłumaczeń pobieraj nazwę zgodną z typem. Po jego zaznaczeniu tłumaczenia pobierane będą z wybranego typu nazwy wg konfiguracji B2B.
Rozbudowano opcję zleceń reklamacyjnych
W oknie wyboru dokumentów dla reklamacji dodana została możliwość wskazania typu wyświetlanych dokumentów dla reklamacji.
Umożliwiono obsługę limitów kupieckich
W konfiguracji B2B w menu Sprzedaż dodano sekcję Limity i blokady. Po zaznaczeniu parametru Czy obsługiwać limity kontrahenta, w górnej belce strony widoczny będzie przycisk „i”, który wyświetlać będzie panel z aktualnym wykorzystaniem limitów przez kontrahenta. Dane dotyczące limitów kupieckich pobierane są z danych kontrahenta w systemie Streamsoft, z zakładki 5 Limity, Blokady, Cele i zgody, Split Payment, gdzie do poprawnego działania opcji należy uzupełnić parametr Dopuszczalna wartość całkowitego kredytu.
Zmodyfikowano działanie pola Szukaj
Od teraz wpisana fraza nie będzie usuwana z pola po wyszukaniu.
Rozszerzono opcje dotyczące wyświetlania cech:
- Umożliwiono wybór wielu cech wyświetlanych w formie tabeli podrzędnej. W tym celu w konfiguracji B2B dodano sekcję Cechy dokumentu widoczne na liście dokumentów.
- Dodano możliwość wprowadzenia aliasów dla cech kartotek. W tym celu w konfiguracji B2B → Ustawienia → Produkty dodano sekcję Aliasy dla cech kartotek. Dla cech kartotek w systemie Streamsoft wykorzystywanych w B2B, umożliwia ona nadanie osobnej nazwy, z jaką będą one wyświetlanie na stronie.
Streamsoft Integrator
BaseLinker
- Dodano obsługę znacznika COD (dostawa za pobraniem) podczas importu zamówienia.
PrestaShop
- W konfiguracji sklepu dodano możliwość określenia kierunku wymiany danych o kontrahentach.
- Dodano obsługę pola Tag podczas eksportu kartotek do PrestaShop
- W konfiguracji ustawień importu zamówień umożliwiono kopiowanie nazw kartotek do zamówienia od odbiorcy.
Panel Pracownika
Usprawniono widoki Kalendarz i Plan urlopów dostępne w menu ECP
Od teraz nagłówek zawierający symbole oraz klawisze sterujące widokiem będzie zablokowany i nie będzie przesuwany podczas przewijania okna w górę lub w dół. Ułatwi to przeglądanie danych w oknie.
Dodano obsługę zamykania miesiąca dla Panelu Pracownika
Opcja jest dostępna w systemie Streamsoft Prestiż → w module Kadry i Płace → menu Panel Pracownika → Operacje miesięczne. Zamknięcie miesiąca za pomocą tej opcji spowoduje, że w aplikacji Panel Pracownika, w sekcji ECP w widokach opartych na kalendarzu (np. Plan urlopu) nie będzie możliwości edycji danych w miesiącu zamkniętym oraz wyświetlony zostanie komunikat Wskazany miesiąc jest zamknięty. Edycja niemożliwa.
Zmiany dotyczące komunikatów w „dymkach”
Zmieniono mechanizm wyświetlania komunikatów pojawiających się po wysłaniu wniosku. Od teraz wyświetlany komunikat będzie znikał automatycznie po kilku sekundach.
Modyfikacja dotycząca wyświetlania absencji
Zmodyfikowano wyświetlanie ilości dni absencji w sekcji Nieobecności na pulpicie głównym. Od teraz nie będą uwzględniane urlopy z angaży zakończonych lub ustawionych jako nieaktywne z Panelu Pracownika.
Rozszerzono widok struktury stanowisk w zakresie prezentacji podglądu grup podrzędnych.
W konfiguracji Panelu Pracownika dodano parametr Czy rozszerzyć podgląd pracowników podwładnych o kolejne grupy im podrzędne?. Po jego włączeniu, dla przełożonych widoczne będą wszystkie grupy podrzędne znajdujące się w strukturze, nie tylko bezpośrednia grupa podwładnych.
Zmiany w Panelu Kierownika dotyczące wniosków
Dla Panelu Kierownika usprawniono mechanizm akceptacji/odrzucenia wniosków. Modyfikacje dotyczą przypadku, gdy działania dotyczące wniosku wykonywane są bezpośrednio od strony wiadomości e-mail wysyłanej automatycznie z Panelu pracownika. W konfiguracji panelu dodano parametr Czy włączyć weryfikację akceptacji/odrzucenia wniosków z poziomu e-mail?, którego aktywacja spowoduje wyświetlanie okna z pytaniem o potwierdzenie wykonywanej akcji. Wprowadzone zmiany zapobiegają przypadkowemu zatwierdzeniu wniosku.
Windykator
Usprawnienie w zakresie uprawnień do aplikacji
Dodano możliwość nadania uprawnień administracyjnych do obsługi aplikacji Windykator, które są niezależne od uprawnień użytkownika nadanych dla systemu Streamsoft.
Opcja jest dostępna w konfiguracji aplikacji Windykator, w sekcji Inne, w oknie edycyjnym parametru Grupa użytkowników z dostępem. Opcja może mieć zastosowanie np. dla operatora, który w systemie Streamsoft nie ma uprawnień administracyjnych, ale może posiadać pełny dostęp do opcji w aplikacji Windykator.
Rozbudowa mechanizmu weryfikacji adresów e-mail
W konfiguracji aplikacji Windykator dodano parametr Czy wyłączyć weryfikację adresów e-mail?, który umożliwia dezaktywację domyślnej weryfikacji poprawności adresów.
Kurier
Nowa opcja dla wydruków
Dodano możliwość wydruków dwustronnych.
GEODIS
- Dodano obsługę przesyłek typu „częściówka”.
- Dodano obsługę przekazywania daty dostawy.
FEDEX
Dla przesyłek zagranicznych dodano obsługę dodatkowych powiadomień o nadaniu i dostawie.
JAS-FBG
Dodano obsługę nowego API. Nowa konfiguracja aplikacji zawiera parametry, których wartość należy uzyskać od opiekuna po stronie przewoźnika.
ALLEGRO
- W definicji paczek zmieniono opis pola Zawartość na Text na etykietę
- Usprawniono obsługę wielopaków. Od teraz dla usług nieobsługujących wielopaków automatycznie będą tworzone oddzielne przesyłki na każdą paczkę.