Moduł Handlowo-Magazynowy

Usprawnienie grupowej realizacji WZ

Do opcji Grupowa realizacja WZ (Shift+Ctrl+G), dostępnej w menu Sprzedaż, dodano weryfikację aktywności Odbierającego (dokument WZ → zakładka Dostawa → sekcja Odbierający). Od teraz na Fakturze do WZ system będzie ustawiał pierwszego aktywnego odbierającego z dokumentów WZ.

 

Zmiany w wydruku korekt sprzedaży

Od teraz w przypadku dokumentu z oznaczeniem Netto w walucie VAT w PLN, którego wartość jest ujemna (do zwrotu), na wydruku widoczne będą sekcje:

  • DO ZWROTU NETTO – z wartością w walucie
  • DO ZWROTU VAT – z wartością w PLN

 

Rozbudowa widoku okna edycyjnego dokumentów zakupu i PZ

W oknie edycyjnym dokumentów zakupu oraz dokumentów PZ, w zbiorze wyświetlanych kolumn o numerze 2, w sekcji zawierającej pozycje, dodana została kolumna % Bonif poz. Dodatkowo, kolumna ta jest możliwa do wyboru w zbiorze 0, za pomocą opcji w menu kontekstowym Widok → Kolumny w tabeli.

 

Rozbudowa zabezpieczeń przed usunięciem pozycji na zamówieniach od odbiorców

Wprowadzono zmiany dla dokumentów Zamówienie od odbiorcy (ZAMODB) posiadających powiązanie z zaliczką. Od teraz w przypadku próby usunięcia pozycji system wyświetli komunikat: Zamówienie posiada zaliczki. Czy usunąć pozycję mimo tego?  Pozycja zostanie skasowana po potwierdzeniu informacji.

 

Zmiany dotyczące wyświetlania stanów magazynowych kartoteki

Modyfikacje dotyczą przypadku, gdy w konfiguracji systemu parametr: System → Konfiguracja → Ustawienia → Dokumenty → Edycja pozycji → Od kiedy nowa dostawa wpływa na stan magazynowy (dostępny po zalogowaniu się do programu hasłem serwisowym) jest ustawiony na wartość Po zamknięciu dokumentu lub po pierwszej akceptacji pozycji/dokumentu. Po wprowadzonych zmianach:

  • W oknie edycyjnym kartoteki na zakładce 12 Stany, w rozwinięciu sekcji Planowany przychód wyświetlany jest dodatkowy wiersz: + Ilość przyjęta bez akceptacji informujący o ilości przyjętej bez akceptacji, która nie wpływa jeszcze na stan
  • Na zakładce Zamówienia (+), dostępnej w szczegółach okien Spis kartotek magazynowych i Stany magazynowe, wyłączono wyświetlanie zamówień, w których pozycja z daną kartoteką została zrealizowana, ale pozostałe pozycje są niezrealizowane.

Moduł Finanse i Księgowość

Zmiany w deklaracji PIT-36

Wprowadzono zmiany dotyczą wspólnego rozliczenia z małżonkiem prowadzącym działalność gospodarczą. Od teraz w przypadku, gdy w aktualnym roku działalność współmałżonka nie wykazuje przychodów i kosztów, to system wygeneruje zerowy załącznik PIT/B i dołączy go do pliku XML wysyłanego do serwisu e-Deklaracje.

 

Aktualizacja deklaracji VIU-DO

Dodano nową wersję deklaracji VIU-DO(2), która jest dostępna w menu Sprawozdania → Deklaracje.

 

Usprawniono wydruk dziennika

Wprowadzone zmiany dotyczą przypadku, gdy w Danych firmy → na zakładce 7 Nagłówki wydruków Do zestawienia zaznaczona została opcja Zapytaj o datę wydruku. Od teraz podczas wydruku dziennika, dostępnego w menu Zestawienia Dziennik, system pobierze podaną przez użytkownika datę.

Moduł Księga Podatkowa

Aktualizacja parametrów księgowych

Dla parametru Limit roczny odliczenia od dochodu składki zdrowotnej dla właściciela na podatku liniowym (LINLIMZDRO) dodano wartość 11 600,00 zł, obowiązującą od 2024-01-01.

Moduł Kadry i Płace

Aktualizacja słownika Stałe płacowe:

Dodano wartości stałych płacowych:

  • Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku, w poprzednim kwartale (PRC_MC_WYZ) – od 2024-04-01 obowiązuje wartość 8077,01 zł
  • Ograniczenie dobrowolnego chorobowego (250PRZEC) – od 2024-01-01 obowiązuje wartość 19 560,00 zł
  • Minimalne wynagrodzenie uczniów:
    • 1 rok nauki (UCZEN_1) – od 01.06.2024 r. obowiązuje wartość 651,79 zł
    • 2 rok nauki (UCZEN_2) – od 01.06.2024 r. obowiązuje wartość 733,26 zł
    • 3 rok nauki (UCZEN_3) – od 01.06.2024 r, obowiązuje wartość 814,74 zł

 

Aktualizacja archiwalnej wersji PIT

Dostosowano schemę programistyczną deklaracji PIT-4R (12), która obowiązywała do 2022 r., do aktualnej wersji wymaganej przez Ministerstwo Finansów. Zapobiega to nieprawidłowościom podczas wysyłki korekt tej deklaracji.

 

Zmiany w zestawieniu Średnie zatrudnienie wg jednostek kadrowych /organizacyjnych.

Do okna ustawień zestawienia Średnie zatrudnienie wg jednostek kadrowych/organizacyjnych, dostępnego w menu Zestawienia Zestawienia kadrowe dodano parametr Pokaż raport zawierający pracowników ujętych w zestawieniu. Jego zaznaczenie spowoduje, że po podglądzie lub wydruku zestawienia wyświetlony zostanie raport z podziałem na jednostki. Dodatkowo, w przypadku zaznaczenia parametru Pomijaj osoby stosujące zasady naliczania „Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych”, w raporcie wykazani zostaną pracownicy, którzy nie zostali uwzględnieni w zestawieniu.

 

Zmiany w pobieraniu danych świadectwa pracy

Wprowadzono zmiany w zakresie pobierania danych o wykorzystanym urlopie wychowawczym. Od teraz urlop wychowawczy nie będzie uwzględniany do okresów bezskładkowych.

 

Usprawnienie obsługi słownika Orzeczenia

Od teraz w przypadku próby usunięcia ze słownika orzeczenia, które zostało przypisane w danych kadrowych pracownika, na zakładce 10 Niepełnosprawność, system wyświetli komunikat: Nie można usunąć orzeczenia powiązanego z pracownikiem.

Moduł Zarządzanie Produkcją

Rozszerzenie opcji w oknie harmonogramowania szczegółowego

Wprowadzone zmiany dotyczą opcji Zresetuj dane o przypięciach, która jest dostępna w oknie Zarządzanie produkcjąHarmonogramowanie szczegółowe, w  menu kontekstowym operacji przypiętej do daty lub zasobu. Od teraz opcja ta została udostępniona również w:

  • menu kontekstowym listy zleceń
  • ogólnym menu kontekstowym wykresu.

Wprowadzone modyfikacje ułatwiają wyczyszczenie ustawień dotyczących przypięć operacji i powtórzenie harmonogramowania.

B2B

Zmiany dotyczące minimum logistycznego

Wprowadzono zmiany w nazwach parametrów dotyczących minimum dla darmowej wysyłki:

  • Cecha kontrahenta dla minimum logistycznego → od teraz brzmi: Cecha kontrahenta dla warunków darmowej wysyłki
  • Wartość cechy dla minimum logistyczne ilościowe → od teraz brzmi: Wartość cechy dla darmowej wysyłki – wg ilości
  • Wartość cechy dla minimum logistyczne kwotowe → od teraz brzmi: Wartość cechy dla darmowej wysyłki – wg kwoty
  • Cecha kontrahenta dla wartości minimum → od teraz brzmi: Cecha kontrahenta dla wartości minimalnej, od której obowiązuje darmowa wysyłka

Ponadto wprowadzono zmiany w weryfikacji globalnego progu dla darmowej dostawy. Od tej pory będzie on uwzględniany tylko w przypadku, gdy nie zostały określone warunki darmowej wysyłki dla kontrahenta.

 

Zmiana prezentacji listy kontrahentów w widoku ona logowania akwizytora

Od teraz podczas logowania, lista rozwijana kontrahentów zawierać będzie identyfikator, nazwę długą oraz miejscowość.

 

Usprawniono wyświetlanie cen

Po wprowadzonych zmianach w przypadku, gdy włączona jest opcja wyświetlania ceny brutto, a kartoteka nie posiada zdefiniowanej stawki VAT, to w polu dotyczącym ceny brutto prezentowana będzie wartość ceny netto.

Panel Pracownika

Usprawniono widok Kalendarza i Planu pracy

Od teraz w przypadku przewijania dużej ilości danych w oknie, wiersz oraz kolumny nagłówkowe pozostaną nieruchome.

 

Usprawnienie opcji zmiany hasła

Zmieniono treść komunikatu wyświetlanego podczas zmiany hasła, gdy wartości wprowadzone w polach Nowe hasło oraz Powtórz nowe hasło różnią się od siebie. Od teraz prezentowany jest komunikat: Wartości pól Nowe hasło i Powtórz nowe hasło muszą być takie same. Wcześniej komunikat zawierał informacje o wymaganym formacie hasła.

Magazyn Mobilny

Zmiany w obsłudze zadań bez przypisanego operatora

Od teraz przy próbie wejścia w takie zadanie wyświetlony zostanie komunikat z informacją, że zadanie zostanie przypisane do aktualnego operatora i możliwością potwierdzenia wyboru zadania lub anulowania.

 

Nowy parametr dotyczący sposobu generowania dokumentów dyspozycji

Dla dokumentów ad-hoc dodano możliwość automatycznego tworzenia dyspozycji (przyjęcia/wydania) przed pierwszym odczytem kodu pozycji.

 

Zmiany w obsłudze jednostek logistycznych

  • dodano parametr Rozszerzony widok pozycji zadań w przypadku kompletacji do JL, który umożliwia wyświetlanie ilości przygotowanej oraz skompletowanej w ramach pozycji widoku: [ilość] z [całość].
  • od teraz cechy wymagane przy poszczególnych czynnościach będą wymagane do uzupełnienia podczas tworzenia jednostki logistycznej

Kurier

Nowa opcja dotycząca statusów przesyłek

Dodano obsługę aktualizacji przesyłek po osiągnieciu zdefiniowanego statusu.