Moduł Handlowo-Magazynowy

Nowa funkcjonalność – obsługa Funduszu Ochrony Rolnictwa

Rozbudowano system o obsługę Funduszu Ochrony Rolnictwa. Dodane zostały opcje:

  • okno edycyjne kartoteki → zakładka 15 Instrastat / Fundusze – dodano parametr Kartoteka podlega pod Fundusz Ochrony Rolnictwa (produkt rolny), który służy do oznaczenia kartotek, od których naliczana będzie składka funduszu na dokumentach.
  • okno edycyjne kontrahenta → zakładka 1 Podstawowe – dodano parametr Producent rolny (Fundusz Ochrony Rolnictwa). Dokumenty zakupu wystawione na kontrahenta posiadającego to oznaczenie uwzględniane będą w mechanizmie naliczania składek na FOR.
  • pozycja dokumentu zakupu → zakładka Dostawa – dodano parametr Nie podlega pod Fundusz Ochrony Rolnictwa, jego zaznaczenie spowoduje, że dana pozycja (posiadająca oznaczenie w danych kartoteki o podleganiu pod FOR) nie zostanie uwzględniona w naliczaniu składek na fundusz.

Dostępność powyższych opcji zależna jest od parametru w menu System → Konfiguracja → Ustawienia → System → dotyczącego obsługi funduszy promocji produktów rolnych, który został rozszerzony i od teraz nosi nazwę Obsługa rozliczeń z Funduszem Ochrony Rolnictwa i z funduszami promocji produktów rolnych.

Szczegółowe informacje na temat obsługi funkcjonalności znajdują się w osobnym materiale dostępnym pod linkiem: https://portalklienta.streamsoft.pl/faq/obsluga-funduszu-ochrony-rolnictwa/.

 

Rozbudowa mechanizmu tłumaczeń wydruków standardowych na języki obce

System został uzupełniony o tłumaczenie wartości cech pozycji oraz wartości ze spisu wartości cechy.

 

Aktualizacja algorytmu weryfikacji numerów NIP

Dostosowano mechanizm sprawdzania NIP kontrahenta do zmian wprowadzonych dla numerów identyfikacji podatkowej w Belgii. Od teraz podczas weryfikacji kontrahentów z tego kraju system będzie uwzględniał nowy sposób numeracji NIP.

Moduł Finanse i Księgowość

Nowe wersje deklaracji CIT

Udostępniono nowe wersje deklaracji CIT-8 (33) i CIT-8E (4).

 

Rozbudowa opcji Import danych do poleceń księgowania

Dodano weryfikację dokumentów podczas usuwania paczki z bufora. Od teraz system będzie sprawdzał, czy dokumenty z usuwanej paczki zostały zaksięgowane w systemie. W przypadku zaksięgowania dokumentów wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat:

  • Nie można usunąć realizacji paczki, ponieważ dokumenty zostały już zaksięgowane. Paczka zostanie usunięta tylko z bufora. Czy na pewno kontynuować?
  • Nie można usunąć realizacji paczki, ponieważ miesiąc jest zamknięty. Paczka zostanie usunięta tylko z bufora. Czy na pewno kontynuować?

 

Rozbudowa mechanizmu edycji dokumentów Polecenia księgowania

Podczas edycji pozycji, które posiadają słowniki powiązane, dodano weryfikację, czy uległa zmianie wartość pól dotyczących kwot, kont księgowych lub kursu waluty. W przypadku zmiany wartości któregokolwiek z wymienionych pól, system usunie powiązanie pozycji i konieczne będzie ponowne wskazanie pozycji słownika. Wprowadzona zmiana zapobiega powstaniu rozbieżności pomiędzy pozycjami a powiązanymi słownikami.

Moduł Księga Podatkowa

Nowe wersje formularzy PIT

W menu Sprawozdania → Deklaracje udostępniono nowe wersje formularzy:

  • PIT-36 (31)
  • PIT-36L (20)
  • PIT-28 (26)

Moduł Kadry i Płace

Rozbudowa edycji formularza PIT-8AR

Rozbudowano możliwości edycji formularza PIT-8AR wer.13. Od teraz możliwe jest wprowadzenie wzoru do automatycznego wyliczania wartości pól nr 418-429 w deklaracji. Opcja dostępna jest w menu System → Definicje list → Definicje pól kwotowych dla formularzy.

 

Wprowadzono zmiany w prezentacji ilości przysługującego urlopu

W oknie absencji pracownika w sekcji Rozliczenie urlopu dodano pole Przysługuje według dzisiejszego stażu, które wyświetla ilość urlopu zgodnie ze stażem pracy na dany dzień. Bez zmian pozostaje pole Przysługuje, które wylicza proporcjonalnie ilość urlopu przysługującego w danym roku kalendarzowym.

 

Zmiany w wyliczaniu pól w PIT-11

  • Zmiany w wyliczaniu wartości pól dotyczących zasiłków macierzyńskich w formularzu PIT-11 w. 29. Od teraz podczas wyliczania wartości składników technicznych dotyczących zwolnienia z podatku dla osób poniżej 26 r.ż., system będzie uwzględniał PESEL pracownika. Wcześniej analizowana była wartość pola Podatek znajdującego się w zaszeregowaniu pracownika.
  • Zmiany w sposobie wyliczania wartości pól w PIT-11 dotyczących składek ZUS dla pracowników niekorzystających ze zwolnienia z podatku w przypadku przekroczenia progu dochodowego. Od tej pory do wyliczenia składnika technicznego Składki ZUS <26r.ż. emer, nie korzyst. ze zwol. pod. (SKPRA26EM) na potrzeby PIT-11, system uwzględniać będzie Podstawę ZUS ponad próg (zw. z pod.).

 

Zmiany dotyczące ustalania wieku emerytalnego pracownika

Zmodyfikowano sposób ustalania wieku emerytalnego pracownika na potrzeby obliczania podatku. Od teraz system będzie uwzględniał dzień narodzin jako dzień nabycia prawa do zwolnienia z podatku z tytułu ulgi dla seniorów.

 

Rozbudowa słownika Stałe płacowe

Rozbudowano słownik Stałe płacowe dostępny w menu System. Dodana została sekcja Stałe dla PIT-ów, która zawiera wartość procentową wynagrodzenia płatnika, która pobierana jest do obliczenia wynagrodzenia płatnika na formularzach PIT-4R(13) i PIT-8AR (13). Od 01.01.2024 r. obowiązuje wartość 0,3%.

 

Zmiany w sposobie pobierania danych do zestawienia kadrowego

Wprowadzono zmiany w sposobie pobierania danych do zestawienia Średnie zatrudnienie wg jednostek kadrowych/organizacyjnych, dostępnego w menu Zestawienia → Zestawienia kadrowe. Od teraz, w przypadku zaznaczenia parametru Pomijaj osoby stosując zasady naliczania „Wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych”, system nie będzie uwzględniał:

  • pracowników niepełnosprawnych przebywających na urlopach bezpłatnych
  • pracowników pełnosprawnych:
    • zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego
    • przebywających na urlopach wychowawczych lub rodzicielskich
    • niepracujących ze względu na służbę wojskową lub zasadniczą
    • będących uczestnikami OHP
    • pobierających świadczenie rehabilitacyjne
    • przebywających na urlopach bezpłatnych, których obowiązek udzielenia przewidują odrębne przepisy (tzw. urlop obligatoryjny)

Moduł DMS

Usprawnienie wystawiania dokumentów na podstawie obiegu DMS

Rozbudowano opcję Wystaw przelew dostępną w oknie DMS-Akceptacja obiegu. Od teraz w przypadku, gdy w obiegu DMS nie zostanie wskazany termin płatności, to w oknie przelewu system podpowie datę aktualną.

B2B

Obsługa wersji Java 11

Od wersji 3.4.1 dostosowano platformę B2B do obsługi Java w wersji 11

 

Usprawniono proces rejestracji do sklepu B2B

Dodano mechanizm usuwający spacje w nazwie użytkownika.

 

Optymalizacja wprowadzania ilości produktów

Usprawniono mechanizm wprowadzania ilości z przecinkiem przy dodawaniu produktów do koszyka. Wprowadzone zmiany dotyczą korzystania z B2B na urządzeniach mobilnych.

 

Usprawniono przekazywanie adresu URL do produktu za pomocą linku

W przypadku, gdy podczas otwierania linku użytkownik nie będzie zalogowany do B2B, to w pierwszej kolejności zostanie przekierowany do strony logowania, a następnie po poprawnej weryfikacji wyświetlona zostanie strona z produktem.

 

Nowe opcja dla obsługi e-mail

  • Rozszerzono obsługę wiadomości wysyłanych z platformy B2B o identyfikację produktu, którego dotyczy zapytanie. Od teraz treść wiadomości brzmi: Klient… o adresie e-mail… pisze odnośnie produktu… .
  • Obsługę wysyłki wiadomości rozbudowano o system tagów dla e-maili. Opcja umożliwia dodanie odpowiedniego tagu (informacji) do tytułu wiadomości, np. {nazwaKontrahenta}, {numerZamowienia}. Zmiany te wymagają modyfikacji szablonu danego e-maila.

Streamsoft Integrator

Plugin RestServer

  • Dokumentacja – umożliwiono dodanie wielu załączników do obiektu.
  • Do pozycji obiektów:
    • faktura
    • dokument magazynowy
    • zamówienie

    umożliwiono wskazanie głównej jednostki magazynowej.

 

  • Do obiektu faktura dodano możliwość wskazania pól:
    • Data sprzedaży
    • Data sprzedaży do
    • Rodzaj daty sprzedaży
    • Powód korekty
    • Czy podlega MPP

Panel Pracownika

Obsługa wersji Java 11

Od wersji 1.2.1 dostosowano platformę do obsługi wersji Java 11.

 

Zmiany w kalendarzu dla widoku Ewidencji Czasu Pracy

Wprowadzono zmiany w sposobie naliczania czasu nieobecności w panelu dotyczącym Ewidencji Czasu Pracy (ECP). Od teraz czas nieobecności będzie naliczany jako różnica pomiędzy czasem z wzorca obecności, a czasem z ewidencji pracy pracownika.

 

Usprawniono poruszanie się po grafiku w Panelu Kierownika.

Wprowadzono zmiany dotyczące:

  • Przewijania w pionie – przesuwana jest strona, a nie zawartość tabeli
  • Przewijania w poziomie – pierwsze kolumny z danymi pracowników i rodzajem absencji są stale widoczne, ruchome są kolumny z dniami miesiąca.

Magazyn Mobilny

Usprawnienie realizacji dyspozycji magazynowych

Usprawniono realizację dyspozycji magazynowych na urządzeniu mobilnym w przypadku, gdy w konfiguracji systemu Prestiż włączony jest parametr Ustawienia – Dokumenty – Edycja dokumentu – Obsługa wybranych usług na dokumentach magazynowych wydania zewnętrznego i dyspozycjach wydania zewnętrznego. Na dyspozycjach powstających z zamówień od odbiorców dodana została obsługa kartotek usługowych.

Windykator

Obsługa wersji Java 11

Od wersji 2.3.1 dostosowano aplikację do obsługi wersji Java 11.

Kurier

Rozbudowa obsługi tłumaczeń

Dodano obsługę pobierania tłumaczeń danych adresowych (nazwa, miejscowość, ulica, nr domu) według domyślnego języka tłumaczeń na kontrahencie.

 

GEIS

Zaktualizowano przesyłany w komunikacie kod usługi GEIS: Home Delivery Standard (B2C) na „HDS” zgodnie z wytycznymi od GEIS.

 

GLS

Umożliwiono wprowadzenie dodatkowego adresu e-mail do danych dostawy oraz zaktualizowano logo firmy GLS.

 

UPS

  • Dostosowano aplikację do obsługi nowej metody autoryzacji transakcji wprowadzonej przez firmę UPS. Szczegółowe informacje w tym zakresie udostępnione przez firmę UPS znajdują się w linku: https://developer.ups.com/oauth-developer-guide?loc=en_US.
    W celu aktualizacji programu Kurier i wprowadzenia zamian w konfiguracji aplikacji należy skontaktować się z działem Service Desk lub Opiekunem.
  • Dodano możliwość domyślnego zaznaczenia usługi Carbon Neutral.