Moduł Zarządzanie produkcją 3.0
- W oknie „Operacje technologiczne” umożliwiono grupowe dodawanie zamienników do zaznaczonych operacji technologicznych dla wskazanego surowca.
- Zarządzanie produkcją – Zlecenia produkcyjne. Dodano możliwość wyboru stawki na zasobie z poziomu Zlecenia produkcyjnego. Za pomocą opcji „Wybierz” uruchamiane jest okno słownikowe zawierające stawki zdefiniowane dla rodzaju zasobu wskazanego w danej operacji.
- Dla paneli produkcyjnych .NET umożliwiono odczyt danych z systemu tłumaczeń Pro/Prestiż z zachowaniem kodowania znaków w standardzie UTF8.
- Rozbudowano prawa do opcji dla grup użytkowników w kontekście gałęzi „Zlecenia produkcyjne”. Dodano prawo „Dodaj z technologii”, którego dezaktywacja spowoduje brak dostępu do opcji w oknie zleceń produkcyjnych.
- Rozbudowano funkcjonalność Nesting. Od teraz podczas importu meldunków istnieje możliwość dodania zasobów jednostki roboczej na podstawie przypisanych do zasobów pracowników, podanych w pliku SigmaNest w polu „operator”. Pracowników należy podać po przecinku, a pierwszy wymieniony pracownik będzie traktowany jako meldujący. Opcja aktywowana jest w definicji nestingu.
Moduł Handlowo-Magazynowy
- Dokumenty sprzedaży, zakupu i magazynowe zostały rozbudowane o opcję „Kopiuj dane dostawy (Ctrl+C)” dostępną na zakładce „Dostawa”. Za jej pomocą użytkownik może skopiować do schowka dane z sekcji dotyczącej informacji o dostawie: dane kontrahenta, oddział, adres oddziału, dane osoby kontaktowej, sposób i termin dostawy.
- Rozbudowano zestawienia: “Porównanie okresów – sprzedaż” i “Porównanie okresów – zakup”. W oknie parametrów zestawienia dodano sekcję “Rodzaj obliczania zmian wartości w okresie”.
Umożliwia ona wybór metody obliczania wartości w kolumnach z procentowym porównaniem okresów:- Tempo zmian wartości w okresie – nowy sposób obliczeń, wartość ta jest domyślnie zaznaczona.
- Dynamika zmian wartości w okresie – dotychczas stosowany sposób obliczeń
Okno zapamiętuje ostatnio wybraną wartość. Dodatkowo w nowej sekcji znajduje się przycisk “i”, który wyświetla okno z dodatkowymi informacjami o wzorach używanych w obliczeniach oraz przykładami obliczeń dla dwóch różnych rodzajów obliczeń. Informacja ta ma na celu wyjaśnienie w założeniach mechanizmów obliczeń dla poszczególnych metod. W zależności od wyboru rodzaju obliczania, zmianie ulegną też nagłówki kolumn z wartościami procentowymi na oknie tabeli, np.: “Zysk tempo zmian wg poprzed.”, “Zysk dynamika zmian wg poprzed.” itp.
- Rozbudowano funkcjonalność „Kontrakty z odbiorcami”. W konfiguracji systemu dodany został parametr “Ustawienia – Dokumenty – Edycja pozycji – Przenoszenie zmienionej nazwy kartoteki z kontraktu z odbiorcami na realizowany dokument”.
Aktywacja parametru spowoduje, że w przypadku zmiany nazwy kartoteki na pozycji kontraktu za pomocą opcji w menu kontekstowym „Zmień nazwę”, edytowana nazwa zostanie przeniesiona na dokument realizujący kontrakt.
- Wprowadzono usprawnienie w działaniu zestawień proceduralnych oraz zestawienia „Stany magazynowe na dany dzień”. W konfiguracji systemu, w gałęzi „Optymalizacja szybkości” dodane zostały parametry:
- Zestawienia stanów magazynowych na dzień oparte o tabelę tymczasową – domyślnie wartość ustawiona na NIE
- Zestawienia proceduralne oparte o tabelę tymczasową – domyślnie wartość ustawiona na TAK
Umożliwiają one zmianę działania zestawień z dotychczasowych transakcji edycyjnych na metodę operowania na tabelach tymczasowych “global temportary table”. Zmiana ta znacznie usprawnia pracę użytkownikom, którzy przez długi czas operują na danych z ww. zestawień.
- Dokumenty zakupu – Dodaj/Popraw – Realizuj zamówienie. Jeśli podczas wyboru zamówienia do realizacji, użytkownik wybierze jeden z wariantów:
- Wybrane pozycje dokumentu
- Wybrane pozycje wszystkich
- Wybrane pozycje zaznaczonych
to na oknie wyboru pozycji pojawi się opcja “Dodawanie pozycji w pętli”.
Jej aktywacja oznacza, że naciśnięcie klawisza “Enter” na pozycji spowoduje zrealizowanie pozycji w tle, a następnie wyświetlenie okna edycyjnego powstałej pozycji. Jeśli pozycja zamówienia zostanie w pełni uzupełniona, to zniknie ze spisu możliwych do realizacji pozycji.
- Na oknach dokumentów sprzedaży, magazynowych i zakupu, które zostały wywołane za pomocą opcji „Idź do” dodano opcje “Wyślij dokumenty do EDI” i “Pobierz dokumenty z EDI”.
- Słowniki – Definicje dokumentów. Dla dokumentów z grupy “Zamówienia do dostawców” na zakładce “2 Dodatkowe” dodano parametr “Podczas realizacji pozycji zamówienia podpowiadaj ilość” z wartościami do wyboru “Ilość pozycji zamówienia” (wartość domyślna), “Ilość potwierdzoną pozycji zamówienia”. Nowy parametr będzie stosowany podczas realizacji pozycji zamówienia do dostawców – system opierając się o w/w parametr w definicji dokumentu zamówienia podpowie odpowiednią, możliwą do realizacji ilość.
Finanse-Księgowość
- Sprawozdania – Formularze – Konfigurator formularzy sprawozdań. Dodano opcję umożliwiającą konfigurowanie własnych formularzy sprawozdań finansowych. Opcja zawiera standardowe formularze (m.in. Bilans, Rachunek zysków i strat), na bazie których użytkownik może wprowadzić indywidualne modyfikacje oraz daje możliwość utworzenia nowego formularza. W definicji znajdują się predefiniowane zestawy, które można kopiować. Zdefiniowane formularze wystawiane są z poziomu standardowych okien: Bilansu, RZiS itp.
Moduł Logistyka
Dodano możliwość wprowadzania cech miejsc składowania oraz jednostek logistycznych. W tym celu w menu Słowniki -> Słowniki logistyczne dodane zostały nowe słowniki:
- Cechy miejsc składowania
- Cechy jednostek logistycznych
Zdefiniowane cechy należy przypisać do klas miejsc składowania lub klas jednostek logistycznych. Następnie zostaną one wyświetlone na zakładce „Cechy” w definicjach miejsc składowania / jednostek logistycznych w kontekście danej klasy:
Istnieje możliwość określenia wymagalności uzupełnienia danej cechy jednostki logistycznej dla wskazanej czynności.
Na dokumentach dyspozycji dodana została zakładka „Cechy jednostki logistycznej”, na której wyświetlana jest cecha przypisana do danej jednostki logistycznej.
Ponadto wartości cech mogą być prezentowane w kolumnie w widoku okien „Miejsca składowania dla magazynów” i „Spis jednostek logistycznych”.
Moduł DMS
- Wprowadzono zmiany w zakresie edycji dokumentów HM, które są w trakcie obiegu DMS jako obiekty systemowe. Od teraz przy poprawie dokumentu w module Handlowo-Magazynowym, który podlega akceptacji w DMS, wyświetlane będzie okno ograniczonej edycji. Zapobiega to dokonywaniu zmian w pozycjach, przez co wartość dokumentu na poszczególnych etapach akceptacji może się różnić.
Moduł Środki Trwałe
- Zestawienia – Ewidencja środków trwałych na dany dzień. Na oknie wydruku: „Tabela amortyzacyjna – filtrowana” dodano parametr: “Pomiń wartości w kolumnach spoza wybranego okresu” (domyślnie zaznaczony). Po jego zaznaczeniu wartości miesięcznego umorzenia amortyzacji będą filtrowane do zadanej daty, np. gdy zestawienie ma prezentować stan na dzień 2022-06-30, to na wydruku kolumny wartości amortyzacji będą uzupełnione do miesiąca czerwiec, a pozostałe miesiące będą przyjmą wartość 0,00 (mimo, iż amortyzacja w systemie została naliczona).
Ponadto do tytułu tabeli dodano oznaczenie, na jaką datę wygenerowane zostało zestawienie (nazwa miesiąca oraz rok) będzie przenoszony na wydruk filtr z okna ewidencji.
Moduł Raporty i Formularze
- Dodana została alternatywna biblioteka wydruków standardowych bazująca na bibliotece wydruków JasperReports. Dostosowanie wyglądu formularza jest analogiczne jak w formularzach definiowanych, jednak dane i ustawienia parametrów wydruku przekazywane są podczas standardowego wydruku, co usprawnia dostosowanie wydruku do potrzeb bez konieczności tworzenia całego formularza od podstaw.
Na wybranych definicjach dokumentów w module Handlowo-Magazynowym pole „Biblioteka wydruku” zostało rozszerzone o wartość „Biblioteka Jasper”, której wybór umożliwia użycie standardowych formularzy JasperReports.
Moduł Administratora
- Drzewo Prawa do opcji dla grup użytkowników zostało rozbudowane o sterowanie możliwością podglądu, kopiowania i eksportu danych z analiz wielowymiarowych. Dodane prawa są domyślnie przyznane:
- “Prawa\Nazwa_firmy\Wspólne\Analizy wielowymiarowe\Kopiowanie danych do schowka”
- “Prawa\Nazwa_firmy\Wspólne\Analizy wielowymiarowe\Podgląd wydruku”
- “Prawa\Nazwa_firmy\Wspólne\Analizy wielowymiarowe\Eksport danych”