MENUMENU
  • Rejestracja
  • Logowanie
Portal Klienta Streamsoft
MENUMENU
  • Moduły
        • Zarządzanie Produkcją
        • Handlowo-Magazynowy
        • CRM
        • Finanse i Księgowość
        • Kadry i Płace
        • Rozrachunki
        • Środki Trwałe
        • Logistyka
        • DMS
        • Wyposażenie
        • Serwis
        • Raporty i Formularze
        • Business Intelligence
        • Wspólne
        • PIVOT
        • Magazyn Mobilny
        • Panel Pracownika
        • B2B
        • Kurier
        • Windykator
  • Moduły
    • Zarządzanie Produkcją
    • Handlowo-Magazynowy
    • CRM
    • Finanse i Księgowość
    • Kadry i Płace
    • Logistyka
    • DMS
    • Rozrachunki
    • Środki Trwałe
    • Wyposażenie
    • Serwis
    • Raporty i Formularze
    • Księga Podatkowa
    • Produkt
    • Administrator
    • Wspólne
    • Business Intelligence
    • PIVOT
    • Magazyn Mobilny
    • Panel Pracownika
    • B2B
    • Kurier
    • Windykator
  • Zgłoszone Pomysły
  • Co nowego?
  • FAQ
  • Dokumentacja
  • Rejestracja
  • Logowanie
MENUMENU
  • Rejestracja
  • Logowanie
Wersja 12.2.363
  1. Strona Główna
  2. Co nowego?
  3. Wersja 12.2.363
  • Zarządzanie Produkcją 3.0
  • Handlowo-Magazynowy
  • CRM
  • Finanse i Księgowość
  • Kadry i Płace
  • Logistyka
  • DMS
  • Rozrachunki
  • Środki Trwałe
  • Serwis
  • Raporty i Formularze
  • Księga Podatkowa
  • Moduł Administratora
  • Wspólne
  • RODO
  • Kasy Fiskalne
  • Interfejs
  • Wyposażenie

Moduł Zarządzanie produkcją 3.0

  • TPP – Bufor struktur BOM – Dodano możliwość wskazania magazynu na pozycji. Magazyn ten będzie uwzględniany, gdy podczas generowania technologii lub zlecenia nie będzie obsługi indeksów pośrednich.

Moduł Handlowo-Magazynowy

  • Rozszerzono realizację pozycji z Zamówień do dostawców za pomocą opcji Ctrl+R. Od teraz na dokumentach zakupu Faktura do PZ (FPZ) możliwa będzie realizacja kartotek z rodzaju „Inne z VAT”.

  • Dodano możliwość wybrania kolumn:
    • Dni na termin zakup
    • Płatność – Zakup
    • Płatnik – Zakup

    na widok okna słownikowego „Kontrahenci”. Opcje dostępne są w menu kontekstowym okna -> Widok -> Kolumny w tabeli.

 

  • Rozszerzono mechanizmy opcji rozbicia płatności dokumentu na raty dostępnej w oknie Potwierdzenia dokumentu (sekcja Inne rozliczenia – Rozbij na raty) o weryfikację limitów kontrahenta.

 

W przypadku, gdy limity zostaną przekroczone, system nie pozwoli na rozbicie kwoty dokumentu na raty i wyświetlona zostanie informacja z systemu kontroli limitów. Dokument może zostać wystawiony tylko przez użytkownika posiadającego prawo do przełamania blokady.

 

  • Dodano możliwość edytowania danych INTRASTAT na zakładce „Dodatkowe dane pozycji” podczas ograniczonej edycji dokumentu.

 

  • W związku ze zmianą przepisów w zakresie limitu płatności gotówkowych do 8000 zł obowiązujących od 01.01.2024 r., konfigurację systemu rozszerzono o ustawienia kontroli rozliczeń gotówkowych na dokumentach sprzedaży. W gałęzi Ustawienia – Dokumenty – Edycja dokumentu dostępne są parametry:
    • Data od której sprawdzać dopuszczalną kwotę dla sprzedaży rozliczanej w kasie (gotówka) – domyślnie wprowadzona jest data 2024-01-01, użytkownik ma możliwość edycji daty.

 

  • Ustawienia – Dokumenty – Edycja dokumentu – Sposób postępowania przy rozliczaniu dokumentu sprzedaży w kasie powyżej dopuszczalnej kwoty „gotówki” – przyjmuje wartości:
    • Pozwól (wartość domyślna),
    • Zabroń,
    • Pytaj.

 

Parametry te sprawdzane są przy zapisie okna potwierdzenia dokumentów i obowiązują tylko dla kontrahentów prowadzących działalność gospodarczą.

 

  • Do mechanizmów importu i eksportu cenników w formacie TXT dodano możliwość eksportowania oraz importowania pola ceny minimalnej Opcja dostępna jest w menu kontekstowym w oknach Spisu kartotek magazynowych oraz Stanów magazynowych: Podstawowe – Import/Export – Import/Eksport w formacie TXT – Import cennika\Eksport cennika – Popraw parametry importu/eksportu

 

 

  • Sprzedaż – Dokumenty pro forma – Realizuj. Na oknie pojawiającym się przed realizacją dokumentu dodano parametr „Przenieś uwagi dokumentu”.

Finanse-Księgowość

  • System – Dane firmy.
    • Zmieniono opis parametru: „Urząd Skarbowy do deklaracji VAT 7 i PIT-4R pobierz z danych właściciela” na „Urząd Skarbowy do JPK_V7, PIT-8A, PIT-8B – PIT-8S pobierz z danych właściciela”

 

  • Na zakładce „5.Dane do PIT-ów, wydruków” opis: „Urząd skarbowy do wymiany elektronicznej deklaracji podatkowych” zmieniono na: Urząd skarbowy do wymiany elektronicznej deklaracji podatkowych (Moduł KDPL PIT-4)”.

 

  • Zmieniono treść informacji dot. braku urzędu skarbowego wyświetlanej podczas generowania JPK. Od teraz brzmi ona: „Nie zostało uzupełnione pole: „Urząd skarbowy” w Danych firmy (Zakładka: „1.Dane podstawowe”)”. Poprzedni komunikat nie wskazywał jednoznacznie lokalizacji ustawienia w programie.

 

  • Do formularza Pit-28(24) dodana został weryfikacja urzędu skarbowego na etapie zatwierdzania. W przypadku braku wskazanego urzędu pojawi się informacja: „Wybrany urząd skarbowy ma błędnie określony kod wysyłany do systemu e-Deklaracje. Należy wpierw poprawnie określić urząd skarbowy właściciela (w opcji Słowniki -> Właściciele)” i deklaracja nie zostanie zatwierdzona.

 

  • Dokumenty – Rejestracja sprzedaży. Dla dokumentów sprzedaży dodano pole edycyjne: „Data dok. ksieg.”, które określać będzie datę z jaką dany dokument zostanie zaksięgowany. Wartość pola domyślnie ustawiana jest zgodnie z parametrem w konfiguracji: „Ustawienia – Księgowość – Rejestracja sprzedaży/zakupu – Księguj dokumenty sprzedaży według daty sprzedaży” na wartość z pola „Data sprzedaży” lub „Data dokumentu”

 

  • „Data dok. księg.” Widoczna jest tylko dla nowo dodanych dokumentów. Dokumenty, które zostały wprowadzone wcześniej działają zgodnie z poprzednią konfiguracją. Będzie ona również widoczna na dokumentach wystawianych w module Handlowo-Magazynowym, na zakładce Zestawienie VAT, gdzie analogicznie jak w module Finanse i Księgowość, dostępna jest tylko dla nowo dodanych dokumentów.
    Pole „Data dok.ksieg.” zostało wprowadzone m.in z powodu zmian dotyczących tzw. ustawy „Slim Vat 2.0”.

 

  • Operacje – Operacje roczne – Generowanie bilansu otwarcia na nowy rok. Na oknie generowania dodano parametr: „Generuj dla waluty” po zaznaczeniu, którego dokument BO przeniesie saldami dla danej waluty (w rozbiciu na waluty). W efekcie takiego działania, po wygenerowaniu BO dla wszystkich walut w zestawieniach z kont zostanie uzyskana pełna zgodność pomiędzy obrotami BO WN/MA dla poszczególnych walut a BZ WN/MA z roku poprzedniego. Gdy jest zaznaczona opcja: „Generuj dla waluty” obecna funkcja „Dla generowania ustaw zapisy na kontach tylko w PLN” staje się nieaktywna. Dodatkowo umożliwiono podanie przez użytkownika: „Opisu księgowego”.

 

  • Dokumenty – Definicje dekretów. Rozszerzono możliwości budowy dekretu dla dokumentów sprzedaży w kontekście transakcji podlegających procedurze OSS. Dla pozycji dekretu, pole „Rodzaj sprzedaży” zostało rozbudowane o możliwość wyboru wartości: „Całość (oprócz 33.Transakcja zagraniczna)”. Pozwoli to na zaawansowaną budowę dekretu uwzględniającą księgowanie wartości dokumentów dot. sprzedaży wysyłkowej.

 

  • Dla dokumentów PKVAT-Zakup umożliwiono dodanie dla pozycji dekretu ewidencji: „33.Transakcja zagraniczna”.

Rozrachunki

  • Rozbudowano możliwości naliczania różnic kursowych na dokumentach:
    • importowych
    • eksportowych
    • dostawy wewnątrzwspólnotowej
    • nabycia wewnątrzwspólnotowego

    W definicjach tych dokumentów, na zakładce „2 Dodatkowe” dodane zostało pole „Różnice kursowe”, które może przyjąć jedną z wartości:

    • Niepodatkowe i Podatkowe – sposób dekretacji różnic kursowych będzie się odbywał dotychczasowym trybem
    • Podatkowe – podczas dekretacji różnic kursowych nie będą powstawać „Kwota różnicy straty (r. bilansowa – r. podatkowa) oraz „Kwota różnicy zysku (r. bilansowa – r. podatkowa)

    Na istniejących bazach parametr domyślnie przyjął wartość „Niepodatkowe i Podatkowe”, zmiana oznaczenia będzie działa dla nowych dokumentów. Natomiast na nowotworzonych bazach danych będzie on domyślnie ustawiony na „Podatkowe”

 

  • Import wyciągów bankowych. W konfiguracji systemu: Ustawienia – Rozrachunki – Kasa, Bank, Inne dodano parametr: „Podczas realizacji importu wyciągu bankowego dla „Nie rozliczaj, pokaż okno rozliczeń” pokaż dokumenty późniejsze (nowsze)”. Parametr domyślnie posiada wartość NIE. Po jego zmianie, podczas realizacji wyciągu w oknie Należności i zobowiązań będą widoczne dokumenty z datą późniejszą (nowszą) niż wystawiany dokument bankowy.

Księga Podatkowa

  • W menu Zestawienia dodano „Zestawienie pozycji kosztowych”.

 

Umożliwia ono wyfiltrowanie pozycji dokumentów zakupu według zadanych parametrów takich jak: miejsce zakupu, kontrahent, samochód lub słownik powiązany do pozycji kosztowej.

Wspólne

  • Zakup – Dokumenty zakupu – Dodaj. Dodawanie pozycji za pomocą czytnika kodów EAN będzie brało pod uwagę parametr „Organizacja danych – Sposób dodawania pozycji – Kartoteki z magazynów dla miejsca zakupu”. Po włączeniu powyższego parametru i sczytaniu kodu EAN pojawi się okno wyboru magazynu.

 

  • Dodatkowo dodano zapisywanie ostatnio wybranego magazynu przy sposobie dodawania pozycji „Za pomocą okna filtru”.

 

  • Regulamin
  • Dane Osobowe
  • Polityka plików cookies
  • Kontakt
© 2025 Portal Klienta - Streamsoft. Wszystkie prawa zastrzeżone

Używamy plików cookies i podobnych technologii, aby zapewnić najlepszą jakość działania naszych stron. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na wszystkie pliki cookies. Możesz też kliknąć „Zaakceptuj wybrane” i wybrać samodzielnie.

Centrum Preferencji Prywatności

Zaakceptuj wybrane

Możesz dowolnie skonfigurować ustawienia i określić na jakie pliki wyrażasz zgodę:

Niezbędne

Wymagane
Pliki umożliwiające prawidłowe działanie strony internetowej.

Statystyczne

Anonimowe pliki analityczne, które używamy wyłącznie do celów statystycznych.

Marketingowe

Pliki umożliwiające tworzenie profili użytkowników w celach marketingowych.
Polityka Prywatności