Ewidencja czasu pracy

Kategoria: Kadry i Płace

Liczba głosów: 0


zakolsztyn
Użytkownik systemu
04-10-2022, 13:09
Napisane przez: zakolsztyn

Jakiś czas temu zablokowano możliwość nanoszenia zmian w ewidencji czasu pracy (godzin pracy) po zamknięciu miesiąca w module Finanse-księgowość.  To rozwiązanie nie jest uzasadnione, ponieważ ewidencja godzin nie wpływa na zapisy księgowe i nie powinna być z nimi powiązana. Uniemożliwienie nanoszenia zmian w ewidencji godzin pracy sprawia, że nie odzwierciedla ona faktycznego stanu i bardzo utrudnia pracę.

Także przeniesienie polecenia “licz nadgodziny automatycznie” do zaszeregowania spowodowało, że opcja stała się praktycznie bezużyteczna. Program nie zawsze wylicza nadgodziny prawidłowo. Do tej pory można to było korygować. Przy takim rozwiązaniu korekta nie jest możliwa, tym samym funkcja przestaje spełniać zadanie.


    • Anna Kruszka
      Pracownik Streamsoft
      04-10-2022, 15:04
      Napisane przez: Anna Kruszka

      Dzień dobry,
      dziękujemy za zainteresowanie portalem klienta. Nanoszenie zmian w ewidencji godzin zostało zablokowane po zamknięciu miesiąca w module Kadry Płace. Jest to zabezpieczenie nie tylko dla firm wykorzystujących import czasu pracy z systemów Rejestrujących Czas Pracy (RCP) gdzie zaczytywane są duże ilości danych ale również dla osób zajmujących się ich ręcznym wprowadzaniem. Zablokowanie możliwości zmiany w miesiącach rozliczonych i zamkniętych w płacach chroni przed często bezwiedną modyfikacją danych bez późniejszego wprowadzenia ewentualnych korekt do list płac wpływających na zapisy księgowe.
      Opcja „Licz nadgodziny automatycznie” jest użyteczna dla firm, które nie wykorzystują równoważnego czasu pracy, w przeciwnym wypadku zalecane jest wyłączenie opcji dla tej części pracowników, którzy działają w równoważnym czasie pracy, co umożliwiła wspomniana zmiana w programie. Jeżeli program według Państwa prezentuje nieprawidłowe ilości nadgodzin przy naliczaniu automatycznym proszę o kontakt z opiekunem, który wyjaśni Państwu możliwości konfiguracyjne i przeanalizuje ustawienia w Państwa bazie danych.

      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lat, 2 miesięcy temu przez Anna Kruszka.

    • zakolsztyn
      Użytkownik systemu
      12-10-2022, 10:30
      Napisane przez: zakolsztyn

      Dzień dobry,

      dziękuję za udzielenie odpowiedzi. Jednak bardzo proszę o rozważenie możliwości przywrócenia rozwiązania (brak blokady), które dobrze funkcjonowało przez bardzo długi czas (jestem użytkownikiem programu od 2007 r.). Jako pracownik odpowiedzialny za prawidłowe ewidencjonowanie czasu pracy muszę mieć możliwość korygowania lub uzupełniania zapisów nawet po kilku miesiącach, jeśli jest to uzasadnione. I to użytkownik programu powinien o tym decydować (ze względu na odpowiedzialność, którą ponosi), a program nie może tego uniemożliwiać. Jeśli  przyczyną wprowadzenia blokady jest troska o komfort użytkownika (ochrona przed przypadkową modyfikacją), ewentualna decyzja o blokadzie lub jej braku, powinna być możliwa z poziomu użytkownika lub administratora programu. Tym bardziej, że zmiany w ewidencji często nie wpływają na wysokość wynagrodzenia, a jeśli wpływają to nie mogą spowodować i nie powodowały zmian na listach płac, gdy te są zamknięte. Wszelkie zmiany wynagrodzenia (dopłaty lub potrącenia nadpłaconego wynagrodzenia) realizuje się w takich przypadkach przy najbliższych naliczeniach wynagrodzenia, na bieżących listach.

      Jeśli zaś chodzi o opcję “licz godziny automatycznie”, w moim przypadku była ona użyteczna, także przy równoważnym systemie czasu pracy, zanim została przeniesiona do zaszeregowania. Obecnie nie jest.

       

Zaloguj się, żeby dodać komentarz.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.