Handlowo-Magazynowy

  • Na wydruku standardowym dodano możliwość „Wyrównania formy płatności”. Z opcji możemy skorzystać na zakładce „5 Stopka”. Możemy ustawić wyrównanie do lewej lub prawej strony.

 

  • Podczas edycji dokumentu dodano możliwość grupowego usuwania wszystkich pozycji wg LP rosnąco i LP. malejąco.Dodatkowo dodano odpowiadające im wtyczki: PluginUsunPozAllAsc oraz PluginUsunPozAllDesc. Uwaga: Opcja jest niedostępna na dokumentach uzupełnień.

 

 

  • Dla Zamówienia od odbiorców dodano nową opcję „Realizacja zamówienia z edycją dokumentu”. Opcja najpierw standardowo zrealizuje zamówienie, a następnie otworzy okno edycji powstałego dokumentu. Taki dokument mimo wystawionych pozycji możemy anulować co nie będzie powodować przeniesienia zamówienia do archiwum.

 

Dodatkowo na potrzeby nowej funkcji rozszerzono parametr konfiguracji „Ustawienia – Dokumenty – Zamówienia – Niebieska strzałka wywołuje akcję” o opcję „Realizacja zamówienia z edycją dokumentu CTRL+ALT+E”.

 

  • Edytując Dane kontrahenta, mamy możliwość określenia domyślnego formularza definiowanego. Skorzystanie z tej opcji spowoduje wybranie określonego formularza podczas wydruku. Funkcja dostępna jest na zakładce „4 Warunki sprzedaży”.

 

  • Dodano nowy parametr konfiguracyjny firmy: „Ustawienia – Dokumenty – Wydruki – Nie pokazuj okna wyboru drukarki podczas wydruku formularza definiowanego”. Jego włącznie spowoduje, że przed wydrukiem formularza definiowanego nie pojawi się okno parametrów wydruku.

 

  • Podczas edycji korekty (sprzedaż, zakup i magazyn) dodano opcję „Pozycje –> całkowity zwrot wybranych pozycji”. Wybranie funkcji spowoduje że system zapyta się, które pozycje zwrócić, z następnie skoryguje je ilościowo do zera. Do wybory wszystkie, jedna wybrana i zaznaczone.

 

  • Sprzedaż – Zamówienia od odbiorców. Zdefiniowano umowę z kontrahentem obowiązującą od zadanej ilości. Podczas wystawiania pozycji, jeśli użytkownik zaznaczy parametr „Uzgodniono”, a następnie zmodyfikuje ilość na pozycji, tak że przekroczony zostaje próg, to pojawi się komunikat z pytaniem „Czy przyjąć warunki wynikające z umów i promocji?”. Dotychczas takie pytanie pojawiało się tylko podczas poprawy pozycji.

 

  • Dla wydruków standardowych dodano obsługę tłumaczenia nazw kolumn dla cech pozycji dokumentów.
  • W oknie Miejsca składowania dla magazynów dodano funkcjonalność zaznaczania wierszy.
  • Dodano możliwość zaimportowania tabel kursowych z plików XML dla banków Raiffeisen i Citi. Pliki XML są przygotowywane przez zewnętrzne programy.
  • Dodano nowy parametr konfigurujący stanowisko na którym podłączona jest Drukarka fiskalna. Nosi on nazwę „Drukuj w trybie OFF-LINE” i dostępny jest tylko dla protokołu „Posnet (DLL). Jego włączenie może spowodować płynniejsze drukowanie paragonów. Możemy go znaleźć w Ustawienia – Drukarka fiskalna – Ustawienia stanowiska – Drukuj w trybie OFF-LINE”.

 

  • Teraz system będzie zapisywać w rejestrze operacji kartoteki wszelkie zmiany dotyczące sposobu obsługi odwrotnego obciążenia.
  • Dla firm korzystających z modułu „Logistyka magazynowa” umożliwiono dodanie do okna „Stany magazynowe” kolumny ze stanem logistycznym. Dodanie kolumny odbywa się poprzez opcję   „Widok → Kolumny w tabeli”.
  • W konfiguracji JPK dodano nowy parametr. Po jego odznaczeniu przy kontrahencie jednorazowym system wpisze „brak” w pole NIP. Opcja spowoduje, że wszyscy kontrahenci jednorazowi będą traktowani jako nie prowadzący działalność. Nowa opcja dostępna jest na zakładce „7 Ewidencja VAT” -> Wpisz „brak” do NIP gdy kontrahent jednorazowy – traktuj wszystkich kontrahentów jednorazowych jako „nieprowadzący działalności”.